FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Poprawianie kultowych... Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
metall
User



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 1125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Nie 7:43, 21 Mar 2010 Powrót do góry

W kilku miejscach forum pojawiają się różne sposoby ulepszenia naszych kultowych,toteż pozwolę sobie założyć ten temat z prośbą do moderatorów by w miarę możliwości przenieśli tu właśnie takie nowinki.

W moich autkach bardzo przeszkadzały mi czarne kropki w reflektorach, znalazłem na to prostą radę: od spodu reflektor wystarczy pomalować (ja tak robię) białą farbą,lub można podkleić biały kawałek papieru.
A to efekt tego zabiegu:
Image

W syrence zostały oryginalne dla zobrazowania różnicy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez metall dnia Nie 7:52, 21 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
buusoola
User



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4220
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy

PostWysłany: Nie 9:23, 21 Mar 2010 Powrót do góry

przyznam, że mała rzecz a cieszy !!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
metall
User



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 1125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Śro 10:21, 24 Mar 2010 Powrót do góry

Kolejna poprawka tym razem w tarpanie,zbyt niskie tylne zawieszenie wygląda jakby miał tonę ziemniaków na pace. Po obejrzeniu podwozia zauważyłem że tylny most jest przyczepiony do resorów które da się łatwo wymontować .Odczepiamy resory i wał napędowy i trzeba zrobić nowe otwory do mocowania resorów z tyłu.Wystarczy przesunąć je o milimetr,dokładniej na grubość wiertła,wiertło 1mm.

Image
Na zdjęciu zaznaczone nowe otwory,w ferworze walki przesunąłem wszystkie cztery ,ale wystarczy tył.teraz jeszcze skrócenie wału napędowego też o około milimetr i składamy.Miłej zabawy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
buusoola
User



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4220
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy

PostWysłany: Śro 11:11, 24 Mar 2010 Powrót do góry

jak już rozebraleś tarpanka to zrób zdjęcie środka - please Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
metall
User



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 1125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Pią 8:32, 09 Kwi 2010 Powrót do góry

Tym razem drobna poprawka w barakasie,malowanie uszczelek w przedniej i tylnej szybie. Demontaż przedniej szyby można wykonać tak jak na zaprezentowanym zdjęciu,tzn wykałaczką lub innym drewnianym patyczkiem spróbować wypchnąć dolne zatrzaski szybki bez rozbierania modelu,wycieraczki powinny dać się wygiąć w dół,robimy to DELIKATNIE,jeśli to się nie powiedzie trzeba zdemontować deskę rozdzielczą.Tylna szybka jest wklejona u góry,ale po wypchnięciu dolnych zatrzasków klej puścił.Ja uszczelki obmalowałem czarnym markerem wodoodpornym,ale trzeba pomalować wszystkie trzy krawędzie tzn przód ,tył i rant dopiero wtedy zatrzaski przestają być widoczne.Składamy w odwrotnej kolejności.Jeszcze uwaga do tylnych lamp,nie dadzą się zdemontować tak jak we wcześniejszych modelach,są wklejone tak ,że pęka bolec na którym są mocowane.
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
metall
User



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 1125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Pią 20:56, 23 Kwi 2010 Powrót do góry

Tym razem przy okazji pracy nad przeróbką tarpana,udało mi się dorobić kołpaki do ww tarpana i do żuka.Potrzebne narzędzia to wybijaki do otworów w skórze 3mm,5mm,6mm ,blaszka z puszki po piwie i młotek
Image

Jutro opiszę dokładniej sposób wykonania,a dziś pokażę tylko efekt,wiem też że powinny mieć ścięty czubek ale na to na razie nie znalazłem sposobu,może ktoś coś podpowie...

Image
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
1313
User



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2733
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 23:32, 23 Kwi 2010 Powrót do góry

metall napisał:


Jutro opiszę dokładniej sposób wykonania,a dziś pokażę tylko efekt,wiem też że powinny mieć ścięty czubek ale na to na razie nie znalazłem sposobu,może ktoś coś podpowie...


Może bardziej tępy punktak?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
metall
User



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 1125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Sob 10:03, 24 Kwi 2010 Powrót do góry

Coś wymyśliłem,ale po kolei,do tarpana wyciąłem kółka 5mm,są dość płaskie.Drugą stroną wycinaka 3mm wybiłem wgłębienie w kawałku drewna

Image

Teraz układam wycięte kółko lewą stroną i wciskam końcówką wycinaka żeby nabrało odpowiedniego kształtu,teraz odwracam kółko i wybijam lekko środek ośką o płaskim zakończeniu średnicy około 1mm ,efekt powinien być taki jak na zdjęciu powyżej .Następnie układam ten odcisk lewą stroną w zagłębieniu i ponownie wyciskam końcówką wybijaka 3mm

Image

A tak wygląda gotowy kołpak.
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
buusoola
User



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4220
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy

PostWysłany: Sob 10:06, 24 Kwi 2010 Powrót do góry

ekstra


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szombierek
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 359
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Sob 20:05, 24 Kwi 2010 Powrót do góry

Super Ci to wychodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
digital222
Moderator



Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 963
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 7:57, 27 Kwi 2010 Powrót do góry

Bardzo fajna relacja. Przy odrobinie wprawy można uzyskać zadowalający efekt. Gratuluję pomysłu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
smookee
User



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4076
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 12:35, 27 Kwi 2010 Powrót do góry

ładnie, ładnie Kwadratowy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
metall
User



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 1125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Nie 16:52, 15 Sty 2012 Powrót do góry

Nyska wymaga kilku poprawek,przede wszystkim kołpaki -moja metoda opisana powyżej się nadaje. Pomalowanie uszczelek nawet dla nie wprawionych nie powinno stanowić problemu,marker wodoodporny załatwia sprawę (nie da się pomalować tylko okien przy lusterkach bez ich demontowania).Podniesienie tylnego zawieszenia- można wypiąć tylne mocowanie resorów i tak zostawić (erka już stoi równo ale ja tam podłożyłem kawałek pianki ok 1mm) ,i wklejenie kawałka srebrnej taśmy imitujące linię podziału przednich okien. Do domalowania kierunkowskazów w tylnych lampach użyłem skalpela,tzn zeskrobałem warstwę farby z środkowego klosza i pomalowałem na pomarańczowo.
Image
Image

Kołpaki będę robił za około 10 dni jak ktoś by chciał to zapraszam na priv.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PRLowiec
User



Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:33, 01 Lut 2012 Powrót do góry

Mała rzecz a cieszy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 14:16, 26 Lut 2012 Powrót do góry

Wiem, że już było o pisakach i tak dalej, ale proszę o jakiś wzorcowy schemacik w związku z najnowszym Fiatem.
Pozdrawiam.
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin