|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
promens
User
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 852 Przeczytał: 54 tematy
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 13:50, 18 Wrz 2022 |
|
Chciałbym rozebrać Jelcz 315 lub Żubr A80. Jeśli było to już opisane to proszę o link, bo nie udaje mi się znaleźć.
Szczególnie interesuje mnie mocowanie koła zapasowego (jak je zdjąć), bo wygląda, że jest przyklejone, a śrubka mocująca skrzynię jest pod spodem
Oraz mocowanie kabiny przy zderzaku - odkręcenie śrubki nic nie dało, wszystko trzyma bardzo mocno.
Ma ktoś sposób na to, albo choćby złe doświadczenia ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3499 Przeczytał: 65 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 17:22, 18 Wrz 2022 |
|
Tylne koło, jak zwykle w modelach DeA, trzeba oderwać, bo jest przyklejone...
Natomiast przód kabiny jest na wcisk i po odkręceniu śrubki powinieneś unieść tył kabiny i wysunąć ją całą ruchem do przodu. Być może skrzynia przeszkadza w uniesieniu kabiny. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mafo dnia Nie 17:25, 18 Wrz 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
promens
User
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 852 Przeczytał: 54 tematy
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 18:08, 18 Wrz 2022 |
|
Dzięki ! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2226 Przeczytał: 72 tematy
Pomógł: 170 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 20:19, 18 Wrz 2022 |
|
Tylne koło w ciężarówkach DeA jest na dwóch bolcach wciśniętych w otwory w ramie. Niestety napuszczają w te otwory kleju. Demontowałem tylne koło w różnych ich modelach około 10 razy i tylko raz udało mi się je wyjąć bez urwania bolców. Warto próbować podważając je i próbując wyjąć, ale szansa jest góra 10%, że się uda bez uszkodzeń. Ja zwykle najpierw ściągam oponę, a potem podważam felgę równo z każdej strony. Z kabiną jest tak jak mafo napisał. W niektórych modelach dodatkowo trzymają jeszcze przewody z tyłu kabiny i wtedy trzeba je wyrwać z tylnej ściany. Też są wklejane i raz wyjdą, a raz bolec się urwie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3499 Przeczytał: 65 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 20:36, 18 Wrz 2022 |
|
W Jelczu 315 i w Żubrze koło jest dodatkowo "opakowane" paskami plastiku imitującymi metalowe osłony koła i ten element też jest przyklejony w czterech punktach. Jak się go nie da w miarę łatwo odkleić to lepiej odciąć. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
promens
User
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 852 Przeczytał: 54 tematy
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 13:26, 19 Wrz 2022 |
|
Niestety z kabiną jest trochę inaczej. Miałeś Maćku dużo szczęścia, że Twój Żubr się tak gładko rozłożył.
Rzeczywista konstrukcja mocowania jest podobna do mocowania burago. Oprócz śrubki o której pisałeś, kabina jest mocowana do podwozia atrapą, która posiada wystający prostopadle wypust-płetwę. Ta płetwa powinna wejść poprzez kabinę do otworu, który jest w podwoziu. Ten otwór jest wystającym do góry elementem podwozia, jakby prostokątnym pałąkiem.
Niestety u mnie ten wypust, oprócz zaklinowania w tym otworze, został jeszcze przyklejony i to w dodatku klejem, który rozpuszcza tworzywo. W efekcie, wysuwając kabinę ruchem do przodu, odłamałem tę płetwę od atrapy. Została w podwoziu.
Na zdjęciu poniżej widać prawie wszystko, tyle że nie widać otworu w podwoziu, ponieważ tkwi w niej „na beton” odłamany od atrapy kawałek mocującego wypustu.
Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3499 Przeczytał: 65 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Pon 19:38, 19 Wrz 2022 |
|
No niestety, z tymi modelami tak jest, że jeżeli pracownik producenta zaleje klejem to rozłożenie go jest trudne i kończy się uszkodzeniami. Sam wielokrotnie zastanawiałem się po co klejone są niektóre elementy? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|