 |
|
 |
|
Autor |
Wiadomość |
promens
User
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 870 Przeczytał: 50 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 13:30, 13 Paź 2011 |
 |
Kupiłem kilka modeli z oponami z białym opasaniem. Na tzw. zachodzie takie opony często w samochodach montowano, bo są efektowne. Ale kiedy samochód trafiał do Polski, to miał już zwykłe czarne opony.
Dlatego w modelikach chcę to białe opasanie opon zmyć. Pomyślałem jednak, żeby zapytać o Wasze doświadczenia, bo:
- zmycie farby z podkładu z gumy to nie to samo, co zmycie farby z plastiku czy metalu.
- rozpuszczalniki czy też płyn hamulcowy DOT3 mogą rozpuszczać gumę nawet po dłuższym czasie. Pewna ilość rozpuszczalnika może utrzymać się w nieco gąbczastym, gumowym podłożu,
- guma jest porowata i być może w ogóle nie udaje się zmyć farby do czysta, bo farba wniknie w gąbczaste podłoże.
Ma ktoś dobre/złe doświadczenia w tym zakresie, czy będę musiał pójść na żywioł ? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez promens dnia Czw 13:31, 13 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
|
 |
Gość
|
Wysłany:
Czw 13:36, 13 Paź 2011 |
 |
Ha, przerabiałem to świństwo!
Rozwiazanie jest zupełnie przewrotne: wsadź same opony do kieszeni spodni w których chodzisz (jesli więcej opon wsadź w więcej kieszeni). Po około tygodniu - zależy od intensywności chodzenia i materiału kieszeni - resztki zbierz szczoteczką do zębów albo czym innym podobnym. Ważne by miękkim, czyli nic metalowego. |
|
|
|
 |
1313
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2733 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 17:04, 13 Paź 2011 |
 |
A to nie łatwiej użyć grubszego i drobniejszego papieru ściernego, potem przepolerować i odwrócić oponki, żeby na wewnątrz była część, na której opasania nie dali? Przerabialiśmy to przy okazji BMW z LSów. Sam tak zrobiłem i 100% satysfakcji. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
promens
User
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 870 Przeczytał: 50 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 10:58, 14 Paź 2011 |
 |
1313 napisał: |
A to nie łatwiej użyć grubszego i drobniejszego papieru ściernego, potem przepolerować i odwrócić oponki, żeby na wewnątrz była część, na której opasania nie dali? Przerabialiśmy to przy okazji BMW z LSów. Sam tak zrobiłem i 100% satysfakcji. |
Nie da się odwrócić opon. To IXO-wski patent, jak w taksówkach - np Austin FX4, KAP np Fiat 131 też GAZ 21 Wołga. Opona jest niesymetryczna a felga ma rant po wewnętrznej stronie.
BMW z LS-ów to Schuco. Ma te opony symetryczne. Sam je przełożyłem na lewą stronę i było po sprawie. Nawet ich nie czyściłem z białego opasania.
Tak naprawdę chodzi mi o Mercedesa W111 z Liebhaber Autos.
pozdr. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
 |
|
 |
|