Autor |
Wiadomość |
pitagor
User
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 22 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 17:05, 06 Lis 2020 |
|
W Radomiu w Kolporterze w Selgrosie leży kilka kabrioletów. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Piotr1-60
User
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 525 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany:
Sob 16:12, 07 Lis 2020 |
|
max napisał: |
Z lampami do Łady 2101 (Fiat 124) sprawa jasna. Ale do 2103? A album poświęcony jest FSM, strona z lampami podpisana FSM, Zakład w Sosnowcu. Zagadka.. Bo produkowano też asortyment dla Fiata, do modeli nie produkowanych w Polsce, m. in. 128 i 132. |
@max: W latach 80 i 90XXw zajmowałem się zaopatrzeniem w firmie transportowej (transport sanitarny). Zakład w Sosnowcu, przy ul. Pekin 1 - należący do FSM - produkował KOMPLETNE lampy oświetleniowe do wielu polskich i nie tylko polskich pojazdów. Mnie przede wszystkim interesowały lampy do PF 125 w wersji kombi. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 20:13, 07 Lis 2020 |
|
Tak, tak, wygląda na to, że będący w strukturze FSM zakład nr 7 produkował nie tylko na potrzeby spółki matki ale również dla podmiotów zewnetrznych. Dzięki za potwierdzenie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Edekyogi
User
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 611 Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Sob 22:10, 07 Lis 2020 |
|
Widzicie Koledzy - głupie lampy - a ile historycznej informacji o naszej motoryzacji (jaka by tam nie była) żeśmy sobie przypomnieli czy w ogóle otrzymaliśmy.
I to jest wg mnie właśnie prawdziwe kolekcjonerstwo, czyli model (lepszy/gorszy) + historia jego realnego pierwowzoru. |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 14:44, 09 Lis 2020 |
|
max napisał: |
MR 75 z czarnobiałych zdjęć nie posiada wlewu na lewej stronie
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Nie dawał mi spokoju (i nadal nie daje) ten kabriolet MR75 i po dłuższym wpatrywaniu się w jego zdjęcia odkryłem, że są reprodukowane odwrotnie 😉
Poznać to można po umiejscowieniu daszka nad zegarami deski rozdzielczej, co widać dość dobrze na dolnej fotografii, gdzie dach samochodu jest schowany. A także po umiejscowieniu rury wydechowej.
To co widzimy na ww. fotografiach to tak naprawdę prawa strona pojazdu.
Istnieją zdjęcia MR z góry (m.in. w jednym z poprzednich moich postów) z których jednoznacznie wynika, że kierownica w nim była po lewej stronie, a skoro tak, to wlew znajduje się również po lewej stronie jak w MR73, tardze i każdym normalnym PF 125p.
I tak wyjaśniona została kolejna, chociaż na pewno nie ostatnia tajemnica kabrioletu z FSO 😁 |
Post został pochwalony 8 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Pon 14:49, 09 Lis 2020, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
zetorski
User
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1423 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska
|
Wysłany:
Pon 21:00, 09 Lis 2020 |
|
brawo |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Edekyogi
User
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 611 Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pon 23:28, 09 Lis 2020 |
|
Super max!
I wycieraczki szyb na tych fotkach złożone są w stronę widza (na lewo) - a powinny być na prawo.
Czyli odwracamy fotki i otrzymujemy:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
Raf
Moderator
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 2057 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 174 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oszczepowice k. Brzęczewa
|
Wysłany:
Wto 1:09, 10 Lis 2020 |
|
Czyli jajcarze byli już kiedyś... też? No, niemożliwe
max - szacun!
PS.
A wszyscy, którzy się w "nabożnym skupieniu" wpatrywali
w te foty przez ostatnie naście lat - nap...ć teraz max'owi pomagasy
za to, że Was (mnie... nas ) na ziemię sprowadził!
Te ...ech... co nigdy nie wcisnęły POMÓGŁ - TEŻ ! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mto
User
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 423 Przeczytał: 17 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 1:12, 10 Lis 2020 |
|
Hmm, ok, foto odwrócone, a kant drzwi nadal prostopadły i światła tylne nadal fiatowskie, a nie od "łady" 🤔 |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mto dnia Wto 1:13, 10 Lis 2020, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Edekyogi
User
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 611 Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Wto 9:45, 10 Lis 2020 |
|
mto napisał: |
(...) światła tylne nadal fiatowskie, a nie od "łady" 🤔 |
No a jakie miały by być - od Trabanta?
PF125p MR75 miał tylne światła od FIAT-125S po liftingu w 1970. Takie same światła miał SEAT-1430 II serii (1971-1973) i III serii (1973-1975). |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Edekyogi dnia Wto 9:54, 10 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Wto 9:51, 10 Lis 2020 |
|
Edekyogi napisał: |
mto napisał: |
(...) światła tylne nadal fiatowskie, a nie od "łady" 🤔 |
No a jakie miały by być - od Trabanta?
|
Zanim palniesz drugi raz, zapoznaj się z tematem |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Edekyogi
User
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 611 Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Wto 10:17, 10 Lis 2020 |
|
Sorry QLIG - a gdzie ja coś "palnąłem"?
Polemika o światła poszła od stwierdzenia - że Cabrio-I miał oryginalne światła od 124. Ja stwierdziłem - że raczej od WAZ-2101, czyli rzeczonej Łady, która w wyglądzie zewnętrznym praktycznie w 99,9% powtarzała 124 - w tym i światła. W drodze dyskusji wyjaśniło się, że te światła typu 124 były produkowane w Polsce właśnie dla WAZ-2101 - czyli w Cabrio-I były jednak nie oryginalne tylko licencyjne. Tak samo z resztą - jak i w PF125 MR75. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
RAFLAB
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 1398 Przeczytał: 62 tematy
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kluczbork
|
Wysłany:
Śro 16:29, 18 Lis 2020 |
|
Dzisiaj wyszedł kolejny 3 numer Legend, a w nim Polonez Coupe.
Większość z nas była przekonana że DeA puści "odgrzanego kotleta" w postaci kompletnie skopanego modelu jaki ukazał się w KAP i ZK. Ja oczywiście również tak myślałem i w punkcie gdzie udało mi się kupić poprzednie 2 numery, nie "zaklepałem" sobie Coupe-ty.
Całe szczęście, że mimo wszystko postanowiłem "rzucić okiem" na ten model i stosunkowo wcześnie zajrzałem do kiosku - udało się - "jeszcze jeden był" , bo nakład kolejny raz został zmniejszony o połowę poprzedniej dostawy (pomimo, że z kiosku zeszły wszystkie egzemplarze i nic nie poszło do zwrotu).
Wziąłem modelik w łapki i zaglądając przez blister zacząłem zbierać szczękę z podłogi
Modelik jest przepiękny, to zupełnie nowo opracowana forma.
Wreszcie poprawne proporcje, czyli przedłużone przednie drzwi, kolorowe wnętrze (deska rozdzielcza i fotele brązowe - podłoga, boczki i tylna półka czarne, co fantastycznie się uzupełnia), uszczelki w koło okien, srebrny pasek w tylnym zderzaku kolorowe przednie kierunkowskazy i pozycje, lampy przednie z podmalowaniem na srebrno, tylne lampy kolorowe, a z resztą - sami oceńcie
(tradycyjnie sory za jakość zdjęć, ale tego to się chyba nigdy nie nauczę robić
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
I małe porównanie z poprzednim wypustem z KAP - widać ewidentnie że obecny model, to zupełnie nowe opracowanie
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 3 razy
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6312 Przeczytał: 125 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Śro 16:40, 18 Lis 2020 |
|
I to jest rewelacyjna wiadomość, że model został poprawiony. Imponują też szczegóły wykończenia jak na model gazetowy Wygląda na to, że DeA zaczyna odrabiać lekcje! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
gorset84
User
Dołączył: 26 Lip 2012
Posty: 632 Przeczytał: 97 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kudowa Zdrój
|
Wysłany:
Śro 16:52, 18 Lis 2020 |
|
No i pięknie! Widać, że cena idzie w parze w jakością |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|