Autor |
Wiadomość |
jacek j
User
Dołączył: 20 Lut 2015
Posty: 782 Przeczytał: 68 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
|
Wysłany:
Sob 23:10, 04 Gru 2021 |
|
Polonezy miały rozstaw śrub 4x98 a z tego co pamiętam Opel 4x100.
Sorry za OT |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
elmatadorbs
User
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 685 Przeczytał: 32 tematy
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany:
Nie 9:20, 05 Gru 2021 |
|
Te felgi z opla pomimo innego rozstawu śrub zakładano na Polonezy i 125p. Był na to jakiś patent.
Pan_Samochodzik napisał: |
Można na spokojnie zaadaptować te z Fiata 132 z Kultowych, domalować tylko czarne wstawki |
Tak, tyle, że trzeba to zrobić razem z oponami.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jacek j
User
Dołączył: 20 Lut 2015
Posty: 782 Przeczytał: 68 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
|
Wysłany:
Pon 7:51, 06 Gru 2021 |
|
były tzw "śruby pływające" ale czy to się sprawdzało to nie jestem pewny, za moich polonezowych czasów to pasowały chyba też od VW |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
elmatadorbs
User
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 685 Przeczytał: 32 tematy
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany:
Sob 13:07, 11 Gru 2021 |
|
Tym razem felgi do Trabanta w skali 1:24. Wydruk 3d.
W odpowiedzi na wcześniejsze zapytania, związane z kołpakami Warszawy, kołpaki są malowane mołotowem za pomocą pędzelka.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
elmatadorbs
User
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 685 Przeczytał: 32 tematy
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany:
Sob 10:22, 18 Gru 2021 |
|
Ostatecznie Warszawa dostała kołpaczki gazetowe, ale zeszlifowane z grubości od wewnątrz. Dla przypomnienia warszawa ma zmienione koła, czyli felgi i opony w prawidłowym rozmiarze. Powstały one jako wydruk 3d i zostały powielone jako odlewy żywiczne. Opona jako odlew z elastycznej żywicy. Podziękowania dla Resin Labor za powielenie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
elmatadorbs
User
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 685 Przeczytał: 32 tematy
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany:
Nie 12:33, 02 Sty 2022 |
|
Witajcie. W Nowym Roku wszystkim życzę więcej czasu na hobby.
Dziś coś innego niż zazwyczaj. Z sentymentu mam parę starych Bburago w 1:24. I ostatnio dokonałem małego usprawnienia wizualnego w stosunku do orginału. Zmiany są widoczne na czerwonym modelu. Wkładki imitujące felgi to wydruk 3d.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
elmatadorbs
User
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 685 Przeczytał: 32 tematy
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany:
Czw 10:07, 06 Sty 2022 |
|
Witajcie.
Fiat 126p otrzymał ostatnio takie oto felgi stalowe, poszerzane wraz z oponami D-124 lekko ,,baloniastymi". Skala 1:24. Podziękowania dla Resin Labor za odlanie felg i opon z moich matryc będących wydrukami 3d. Opony z elastycznej żywicy.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
elmatadorbs
User
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 685 Przeczytał: 32 tematy
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany:
Wto 18:21, 26 Lip 2022 |
|
Nie tak dawno ukazał się model Bucegi w zapowiedziach Kultowych Ciężarówek Okresu PRL. I choć były takie osoby które zapewne niezbyt ucieszyły się tym modelem, to mnie on bardzo ucieszył. Jednakże po ukazaniu się zdjęcia, moja radość nieco osłabła. A to z powodu zabudowy. I o ile fajnie, że mamy różnorodne zabudowy w tej serii, to tu jednak bym wolał klasyczną ,,pakę". Powstał więc projekt, kolega Marek wydrukował, a Resin Labor powielił to w żywicy. Efekty widać na załączonych zdjęciach. Założona tak jak dostałem, na szybko bez malowania. I w sumie tak już zostanie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3500 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Wto 19:37, 26 Lip 2022 |
|
Bardzo ciekawa skrzynia. Jeszcze deskowanie podłogi jakby zrobili poprzeczne, to było by fajnie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
elmatadorbs
User
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 685 Przeczytał: 32 tematy
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany:
Wto 20:56, 26 Lip 2022 |
|
A to nie wiedziałem, że były poprzecznie. Ogólnie mało jest materiałów na ten temat, a ze zdjęć mało widać. Układ się już nie zmieni bo forma jest. Natomiast, cenna to będzie wiedza na przyszłość w razie czego. Dziękuję. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3500 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Wto 21:04, 26 Lip 2022 |
|
Być może w tym konkretnym przypadku było inaczej, ale większość skrzyń ciężarówek miała podłogę z deskami ułożonymi wzdłuż krótkiego boku i stąd moja sugestia.
Poza tym zawsze można sobie samemu zrobić podłogę drewnianą, np z forniru. Wygląda wtedy bardziej naturalnie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
elmatadorbs
User
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 685 Przeczytał: 32 tematy
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany:
Pią 8:40, 14 Paź 2022 |
|
Dziś model,. który już był prezentowany, ale ostatnio dzięki koledze Jackowi, który dostarczył dobre materiały powstały odpowiednie felgi. Oczywiście jest to wydruk 3d. Skala 1:24.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 9:11, 14 Paź 2022 |
|
elmatadorbs napisał: |
A to nie wiedziałem, że były poprzecznie. Ogólnie mało jest materiałów na ten temat, a ze zdjęć mało widać. Układ się już nie zmieni bo forma jest. Natomiast, cenna to będzie wiedza na przyszłość w razie czego. Dziękuję. |
Sorry, dopiero teraz przeczytałem.
Z tą skrzynią jest ok. Być może były też takie o których pisze mafo ale zwykle deskowanie podłogi było wzdłużne. Tak miały wszystkie polskie ciężarówki i w ogóle wszystkie mi znane w których na konstrukcje podłogi stosowane były zwykłe deski. Była nawet jakaś norma branżowa lub zakładowa na tę okoliczność.
Deskowanie poprzeczne jako rozwiązanie powszechne, wprowadzono wiele lat później kiedy zaczęto stosować inne materiały o dużej gładkości i ścisłym wzajemnym przyleganiu. Ale nie wszędzie tylko jako rozwiązanie alternatywne. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2228 Przeczytał: 74 tematy
Pomógł: 170 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 9:32, 14 Paź 2022 |
|
Potwierdzam to, co napisał max. Mam takie same doświadczenia zarówno z oglądania zdjęć starych ciężarówek, jak i z kontaktu z nimi na żywo. Nie wiem, czy widziałem chociaż jedną z deskami ułożonymi poprzecznie. Zresztą to nawet ma logiczne uzasadnienie. Wyobraźmy sobie ciężką skrzynię, którą podczas załadunku wsuwamy na pakę od strony tylnej burty. Przy deskowaniu poprzecznym ta skrzynia co chwilę zaczepiałaby się o podłogę. Deski poprzecznie ułożone, to dziesiątki miniaturowych "progów", które utrudniają przesuwanie towaru. Dlatego kładziono je wzdłużnie. Po takiej podłodze towar suwało się łatwiej. Nawet dzisiaj jak się spojrzy na skrzynie ładunkowe z deskowaną podłogą, to deski są równolegle do bocznych burt, chociaż dzisiaj to akurat dominują skrzynie z podłogą w formie jednolitej płyty. Jeśli mafo będzie chciał, to może poda źródło swojej wiedzy, bo dla mnie to spore zaskoczenie, że tak pewnikiem stanął za deskowaniem poprzecznym. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3500 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Pią 18:58, 14 Paź 2022 |
|
Dzięki max i W126 za wartościowe informacje. Nie byłem pewien robiąc skrzynię w modelu ZIS-a, a teraz wiem, że deskowanie podłużne ma swoje umocowanie w rzeczywistości. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|