Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany:
Śro 21:01, 07 Sty 2015 |
|
Witam.
Przedstawiam parę zdjęć mojego Ikarusa 280 zbudowanego z 2 szt. Ikarusów 260. Model prawie skończony, zostało mi tylko zamontować lusterka i zderzaki. W modelu pomalowałem środek i uszczelki okien. Resztę zmian widać na zdjęćiach.
|
|
|
|
|
|
|
Brociu
User
Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 486 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Śro 21:22, 07 Sty 2015 |
|
Z czego przegub zrobiony? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Śro 22:06, 07 Sty 2015 |
|
mirand napisał: |
Model prawie skończony, zostało mi tylko zamontować lusterka i zderzaki. |
A przegub ? Zobacz na to :
[link widoczny dla zalogowanych]
A sam pomysł fajny. Czy coś wydłubiesz z tego co Ci zostało ? |
|
|
|
|
Dzidek
User
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Śro 22:29, 07 Sty 2015 |
|
Dobrze, że przesunąłeś położenie osi skrętnej w drugim członie, choć na zdjęciach widać, że pozostały ślady po przeróbce.
Jeszcze pozostał do wykonania pantograf łączący oba człony.
Ale wrażenie bardzo pozytywne. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Śro 22:51, 07 Sty 2015 |
|
Przegub zrobiony z takiej elastycznej gumy ryflowanej, który sciągłem z rączki od wędki,sam ryfel powiniem być bardziej gęsty ale na dzisiaj nie znalazłem niczego lepszego.Może ktoś z kolegów ma lepszy pomysł na niego i mi coś doradzi. Oś tylna musi być przesunięta, bo bez tego model wygląda pokracznie, a wykończenie tylnego nadkola w realu nie jest tak bardzo widoczne jak na zdjęciach, które są zrobione w dużym przybliżeniu.Faktycznie zapomniałem o wykończeniu dachu nad przegubem, będzie dorobiony.Długość całego modelu pokrywa się wymiarem faktycznym, tak samo jak i rozstawy osi. |
|
|
|
|
koland
User
Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 482 Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 21:46, 09 Sty 2015 |
|
Dobry pomysł no i fajnie Ci to wyszło. Też myślałem o takiej przeróbce ale stwierdziłem, ze poczekam na oryginalną wersję 280, powinna za jakiś czas pojawić się w węgierskiej edycji. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kuba!
User
Dołączył: 18 Gru 2014
Posty: 98 Przeczytał: 29 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany:
Śro 16:08, 02 Gru 2015 |
|
Jakim sposobem przeciąłeś modele? Szlifierka, czy piłka? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
razamanaz
User
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 494 Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Śro 17:43, 02 Gru 2015 |
|
Przegub powinien się składać z 2 części. Pozostajeci tylko dorobić na dachu ten element spinający człony i przesunąć ostatni wywietrznik we właściwe miejsce. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kuba!
User
Dołączył: 18 Gru 2014
Posty: 98 Przeczytał: 29 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany:
Nie 21:19, 27 Gru 2015 |
|
To ja się pochwalę swoją przeróbką dwóch 260-tek. Jeszcze przegubu nie skończyłem, a model został zespolony na chwilę tylko do zdjęcia... W najbliższym tygodniu zajmę się szczegółami, tzn. nakleję kalkomanię, żeby to jakoś wyglądało...
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kuba! dnia Nie 21:19, 27 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 100 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Nie 21:28, 27 Gru 2015 |
|
Na początek zmniejsz zdjęcie.
I wskazane by było, żebyś założył własny temat.
Malowanie nie specjalnie Ci wyszło i drugi człon wygląda na jakiś krzywy... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
przemotz280
User
Dołączył: 11 Sie 2016
Posty: 49 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Czw 21:54, 22 Gru 2016 |
|
Odwieczny problem konstruktorów przegubowców - z czego wykonać połączenie i opończę.
@mirand: Rozumiem, że model jest połączony na stałe, bo to "półkownik" do gabloty?
@JarekS: Dobrze wypoziomowany Ikarus 280, to rzadkość, więc przekrzywiona naczepa dodaje realizmu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
STIV 57
User
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 36 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KATOWICE
|
Wysłany:
Pią 7:55, 23 Gru 2016 |
|
Model podoba mi się jak najbardziej i doceniam wkład pracy włożonej w budowę. Ale ... i tu pojawia się błąd na który ja też się złapałem chcąc zbudować 280 -tkę. Człon B jest za DŁUGI.przestawiona oś jest O.K. lecz człon B miał mniejsze szyby środkowe a co za tym idzie drzwi muszą być bliżej siebie i dotyczy to również drugiej strony modelu gdzie mają być inne mniejsze środkowe szyby. W sumie człon B musiałby być krótszy od obecnego o 5-7 mm. Można to sprawdzić na rys.tech. Ikarusa 280 . Ja w porę uniknąłem tego błędu więc przestrzegam innych przy budowie 280 - tek. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
przemotz280
User
Dołączył: 11 Sie 2016
Posty: 49 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Nie 6:24, 25 Gru 2016 |
|
@STIV 57: Miałem o tym napisać, bo tak by wychodziło, ale osobiście nigdy nie mierzyłem zgodności wymiarowej modelu 260 z KAP/ATLAS. Problem ten mam od lat w 260-tkach w skali 1:87 SES/MODELTEC i od dawna chodzi mi po głowie, że zamiast się każdorazowo bawić w przerabianie naczepy, to dobrze byłoby zrobić jej model od zera i kolportować też innym jako dodatek do gotowych modeli solówki bądź jako podmiana drugiego członu, gdy ktoś zakupił wcześniej model 280-tki.
Przeróbek jest sporo. Oś jest za daleko od ostatnich drzwi, długość naczepy jest za duża, bo oba okna na prawej burcie są za długie - powinny być takie jak między I, a II drzwiami ciągnika (jakby w modelu obciąć ciągnik kawałeczek za drugimi drzwiami - idąc ku naczepie - oraz odciąć przód i wkleić ścianę tylną, a potem odpowiednio ogarnąć lewą burtę, to uzyskamy idealną naczepę Ikarusa 281 ). Skracanie naczepy wiąże się z cięciem i przerabianiem lewej burty. Należy przerobić również dach, bo nie zgadzają się wyłazy dachowe.
O ile w modelu plastikowym można się pobawić (zakładając, że mamy do zrobienia tylko 1 szt.), to już cięcie i klejenie modelu metalowego może okazać się mega wyzwaniem, bądź misją niemożliwą do wykonania, która co niektórych (np. mnie zachęci jedynie do niepodejmowania próby).
W ogóle tak na marginesie mówiąc, to Ikarus 281 chodzi mi po głowie jako takie dość spore wyzwanie modelarskie. Nawet samą 261-kę zrobić to już jest dużo rzeźby i raczej jeden model by na to nie starczył. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez przemotz280 dnia Nie 6:28, 25 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Kuba!
User
Dołączył: 18 Gru 2014
Posty: 98 Przeczytał: 29 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany:
Wto 9:33, 02 Maj 2017 |
|
Skrócenie przyczepki w modelu metalowym jest możliwe, bo sam to zrobiłem u siebie. Nie bawiłem się jedynie w cięcie dachu, żeby się zgadzały wyłazy. Przyznam, że jest to rzecz pracochłonna, bo oprócz wykonania 3 cięć, żeby się wszystko mniej więcej wymiarowo zgadzało to trzeba też piłować okna, bo przecież w przyczepce są te mniejsze.. Ale przy odrobinie cierpliwości i wolnego czasu idzie to spokojnie wykonać
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kuba! dnia Wto 9:34, 02 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
przemotz280
User
Dołączył: 11 Sie 2016
Posty: 49 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Pią 1:39, 05 Maj 2017 |
|
No, jest dosyć smacznie, ale narobiłeś się tyle z cięciem pudła, a na drobiazgach się wyłożyłeś. Pomijam szparę oszklenia na lewej burcie, ale robiąc srebrne listwy pionowe mogłeś dokładniej przyjrzeć się zdjęciom oryginalnych wozów. Nawet jak nie chciało Ci się, bądź nie miałeś możliwości spiłowania fabrycznych podziałów klap i błotników, to można to było ładnie zamaskować tymi listwami, które namalowałeś. Trzecia oś ma błotniki z cienkimi bokami. Na prawej burcie między III drzwiami, a błotnikiem osi jest długa blacha. Lewa burta ma również cienki błotnik, ale klapa przed osią naczepy jest krótsza.
[link widoczny dla zalogowanych]
Brakiem klapy za III osią, na zdjęciu, nie ma się co sugerować, bo to wóz po remoncie. Radziecka wersja 280.33 posiadała takie klapy. Tutaj zdjęcie z młodości takiego samego wozu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Fajnie pomalowane koło trzeciej osi
Pochwaliłbyś się połączeniem członów i opowiedział coś o skrętnej osi tylnej. Zrobiłeś system drążków sterujących naczepą, czy tylko koło to zdjęcia ustawiłeś? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez przemotz280 dnia Pią 1:48, 05 Maj 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|