|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Radoslav1986
User
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 737 Przeczytał: 30 tematów
Pomógł: 70 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stargard
|
Wysłany:
Śro 15:29, 20 Maj 2015 |
|
Witajcie.
Na wstępie chciałbym przeprosić jeżeli niedokładnie przeszukałem Forum i zdublowałem temat, choć mam nadzieję, że tak nie będzie.
W samodzielnej dłubaninie przy modelach mam słabe doświadczenie, a chciałbym kilka modeli „ulepszyć” lub zmienić ich charakter. Odrzucam wszelkie aerografy, które wiem, że są precyzyjne, ale na kilka modeli rocznie nie będę inwestował w sprzęt. O pozbywaniu się lakieru widziałem tematy, a także o odtłuszczaniu powierzchni. Pytania, na które nie doszukałem się odpowiedzi prezentuje poniżej (mam nadzieje, że nie wywołają uśmiechu politowania):
1. Jaki zestaw pędzelków polecacie? Zależy mi na jednym cieniutkim precyzyjnym oraz kilku innych do szerszych „maźnięć”.
2. Czy modele wykonywane przez manufakturę PJS, które oferuje Janusz należy odtłuszczać przed malowaniem, a jeżeli tak to czym odtłuszczać, by nie stopić/uszkodzić elementów?
3. Czy całościowe malowanie karoserii modelu wykonywać farbą w sprayu, czy lepiej pędzlem i farbką z puszki?
4. Jak (bez większych uszkodzeń” usunąć koła z ośki np. w modelach z serii wydawniczych DeAgostini.
To póki co wszystkie moje pytania. Będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
kiniuk
User
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 86 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 16:17, 20 Maj 2015 |
|
Witaj. Na pytanie 3 mogę odpowiedzieć że maluje farbą w sprayu. Pierw podkład a potem kilka cienkich warstw lakieru. Najlepsze są lakiery firmy Motip, przynajmniej ja tak uważam... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mvs
User
Dołączył: 23 Mar 2013
Posty: 308 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 16:19, 20 Maj 2015 |
|
1. Ja używam pędzelków italerii od 000 w górę(są okrągłe i płaskie). Miałem je gdy bawiłem się ciężarówki 1/24 i sprawdzają się też w 1/43.
2.Ja robię im kąpiel w wodzie z płynem do naczyń ,później całościowe szlifowanie i przed malowaniem odłuszczam jeszcze alkoholem.
3.Zdecydowanie spray - dla mnie bardzo ważny jest podkład - motip,novol. Bazy używam z Motipa i Deco Color inne firmy tylko niektóre kolory. Poźniej clear według uznania. Pędzlem czasem maluje małe elementy np zderzaki.
4.Zdejmuje opony i kręcę palcami felgi w przeciwne strony równocześnie odrywając,czasem pomagam delikatnie mini kombinerkami.
To takie mało profesjonalne rady amatora ale na początek w sam raz. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Brociu
User
Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 486 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Śro 17:49, 20 Maj 2015 |
|
4. Ja jak na razie z powodzeniem stosuję metodę następującą:
-zdejmujesz opony z osiek
-podgrzewasz przez ok 20-30 sek suszarką
-wsuwasz na ośkę, między kołem a pionową częścią błotnika, nożyczki, drugie koło przytrzymujesz i ciągniesz nożyczki do zewnątrz
-koło powinno wyskoczyć nie uszkadzając kompletnie nic |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Śro 20:04, 20 Maj 2015 |
|
Ad. 1 - akurat tutaj jakims punktem orientacji jest cena - najtańsze zwykle gubia włosie. Pedzelki Italeri jak najbardziej OK Tańsze od nich też dają radę - wazne, żeby włosie było jak najbardziej miękkie (do malowania "dużych" poiwerzchni". Z kolei do brudzenia, śladow eksploatacji, przecierek, potzrebne będą i miękkie, i bardzo twarde.
Ad. 2 - wszystkie malowane elementy / części przed malowaniem trzeba odtłuszczać - obojętnie, co to za model i materiał. Tak, jak napisał mvs lub samym alkoholem (spirytus, denturat); również benzyna ekstrakcyjna (tylko ekstrakcyjna!, żaden inny rodzaj). Sam najczęsciej używam wlaśnie benzyny ekstracyjnej - odtłuszcza bardzo dobrze i stosunkowo szybko odparowuje.
Ważne, żeby po odtłuszczeniu odczekać, aż podłoże całkowicie wyschnie (od kilku minut przy benzynie po nawet godzinę i dłużje przy wodzie z płynem do naczyń; przy alkoholu to zwykle kilkanaście minut, nim wszytsko odparuje z zakamarków).
Ad. 3 - lakier z połyskiem - zdecydownaie łatwiej sprayem. Lakier matowy - równie dobrze potrafi wyjśc pędzelkiem. Kwestia wprawy.
Można też "czarować" i malowac matowa farbką, a potem pokryc cąłośc bezbarwnym połyskiem w sprayu... Kwestia, jaki ma byc efekt końcowy. Ważne, zeby w takimprzypadku kolor i bezbarwny były tego samego rodzaju (np akrylowe - i na taki sam typ rozcięńczalnika). |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dziwny Mag dnia Śro 20:04, 20 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Radoslav1986
User
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 737 Przeczytał: 30 tematów
Pomógł: 70 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stargard
|
Wysłany:
Śro 23:50, 20 Maj 2015 |
|
Dziękuje Wam bardzo za szybkie i rzeczowe odpowiedzi.
EDIT.
Podlinkujcie mi proszę jakieś przykładowe klary, które stosujecie po malowaniu. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Radoslav1986 dnia Nie 23:53, 24 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|