Autor |
Wiadomość |
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3552 Przeczytał: 44 tematy
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pią 23:08, 14 Sty 2011 |
|
Chciałbym się podzielić z forumowiczami moją próbą połączenia części karoserii Żuka A15 do A03 smutka.
Wygląda to ta jak schematycznie umieściłem na rysunku , przepraszam za jego jakość
[link widoczny dla zalogowanych]
A --- ten odcinek , od krawędzi drzwi do końca modelu , powinien być tej samej długości w obu modelach , nowszy typ jest dłuższy o około 2mm
B --- ten odcinek , od krawędzi ostatniego przetłoczenia do rynienki dachowej , powinien być taki sam , w nowym typie jest o 1.5mm większy
C --- wysokość i obłość dachu jest inna , smutek ma dach bardziej zaokrąglony
D --- szerokość dachu powinna być taka sama , nowy typ ma dach szerszy 0 około 2mm
PODSUMOWANIE
nie zgadza się nic , zepsułem dwa modele próbując dopasować kawałki Żuka nowego typu i w tym celu pociąłem na kawałki tylną część furgonu i przypasować je do burty od A03 , jest to niemożliwe (B) , nie ma możliwości dopasować tego fragmentu , jest za wysoki , dach nie będzie pasował nawet po jego zwężeniu , inna jest jego krzywizna , oraz inna obłość przejścia w kierunku rynienki , mnie się nie udało , przestrzegam forumowiczów SZKODA MODELU i Waszej pracy , te modele od tylnej krawędzi drzwi do końca powinny być identyczne
tyle ode mnie
jakie macie inne spostrzeżenia i rady w tej sprawie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606 Przeczytał: 23 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Pią 23:19, 14 Sty 2011 |
|
Czym kleisz metalowe elementy? Jeśli motyw z rozcinaniem, który omawiałem wraz ze smookee'm tutaj nie da wymiernych efektów, mam jesze inną propozycję. Wyciąć budę z nowszego modelu [bez przetłoczeń, burty zostają od smutka] i dopasowac ją na długość. Odciąć całkiem dach i tylną ścianę, dokleić boki z oknami pod odpowiednim kątem i wyrównac ewentualnie na wysokość. Dalej, tutaj niewiem czy będzie się dało tak zrobić, wygiąć dach zgodnie z profilem z A03 i dokleić do gotowych ścian bocznych. Na koniec dopasować obrys tylnej ściany [będzie trzeba czymś uzupełnić przerwę między górną krawędzią a dachem] i równiez wkleić. Dość precyzyjna robota, ale sądzę ze jakby się uprzeć dałoby radę. Pozostanie tylko zamarkowanie połowy górnego przetłoczenia na oryginalnej burcie smutka, dopiłowanie krawędzi drzwi i wyrównanie krawędzi klejenia.
PS. Wszelkie moje dywagacje w tym temacie są czysto teoretyczne, ale mam nadzieję że nawet jeśli się mylę, naprowadzi to kogoś na lepszy pomysł |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
tracker
User
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 1800 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Góra Kalwaria
|
Wysłany:
Sob 0:04, 15 Sty 2011 |
|
Zapytajcie szjana. On cos wie na temat takiej przeróbki |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606 Przeczytał: 23 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Sob 0:19, 15 Sty 2011 |
|
No właśnie widziałem na allegro pomoc drogową spod jego ręki, która wygląda całkiem dobrze. A nie pochwalił się jaką techniką połączył te dwa nadwozia |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3552 Przeczytał: 44 tematy
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Sob 10:17, 15 Sty 2011 |
|
pod oknami są dwa przetłoczenia i zwężenie tej ściany spowoduje , że dolne przetłoczenie prawie zniknie , wyginanie dachu jest kłopotliwe , bo musiało by się to zrobić na całej długości a będzie to trudne z przodu gdzie jest dodatkowa pręga a z kolei nie przypasuje ściana tylna , oczywiście , że można improwizować , ale czy to spełni oczekiwane rezultaty , biorąc po uwagę wielką pracochłonność ??? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
1313
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2733 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Sob 11:30, 15 Sty 2011 |
|
No więc Szjan, napisz w jakie sposób osiągnąłeś ten kompromis, bo temat zdaje się nurtować sporą ilość forumowiczów.
Widzę, że oczywiście u Szjana przetłoczenia na burtach się też mijają, ale całościowo udało się uzyskać niezły efekt. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szjan-64
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 2873 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/CHICAGO
|
Wysłany:
Sob 12:03, 15 Sty 2011 |
|
Tomasz ma rację ,nie ma technicznej możliwości bez ingerencji pilników i szpachli by poleczyć dwie części tych znacznie różniących się od siebie modeli {autek} Po zabiegach typu piłowanie ,szpachlowanie i szlifowanie nie osiągnie się nigdy efektu idealnie pokrywających się przetłoczeń na bokach .Można trochę "oszukać " wizualnie tą różnicę w przetłoczeniach .pozostawiająć podczas przecinania przy części tylnej z A 07 rantu ,miejsca łączenia blach szoferki i tylnej ,ładunkowej części pojazdu
Z dachem inna historia -rynienki należy uzupełnić i szlifować do w miarę dobrego efektu .Sam zaś dach to szpachlówka i mozolne "uciekanie " do wymiaru całości .
Generalnie mimo kilkunastu godzin pracy ,efekt mizerny
Mniej wprawnym modelarzom nie polecam tej pracy .Szkoda modeli i nerwów |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
1313
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2733 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Sob 12:08, 15 Sty 2011 |
|
Pozostaje więc czekać, aż łaskawie zaoferują nam gotowy furgon na bazie smutka. Podobnie jak w końcu Nysę 522 Mikrobus... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
smookee
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4076 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Sob 12:52, 15 Sty 2011 |
|
No może i dadzą furgon, ale w takim razie jeden z dwóch modeli jest skopany, bo pochyłość ścian bocznych jest bardzo różna w jednym i drugim. Nie wiem tylko który ma ją zrobioną poprawnie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3552 Przeczytał: 44 tematy
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Sob 15:57, 15 Sty 2011 |
|
model , który wystawił Szjan jest sprytnym połączeniem starego i nowego Żuka , po zwężeniu dachu , pomalowaniu na żółto a dachu na czarno "zgubiono" trochę różnice w pasowaniu obu części , ukośne czarne paski na dole też odciągają wzrok o różnic o których się wie , pomysł na taką konwersję dobry i skuteczny , gratulacje Janusz |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szjan-64
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 2873 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/CHICAGO
|
Wysłany:
Sob 16:04, 15 Sty 2011 |
|
...."ręka jest szybsza od oka "... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
cysior
User
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1882 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 16:07, 15 Sty 2011 |
|
a tak w ogóle to to pomoc drogowa na jakich kołach stoi? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szjan-64
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 2873 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/CHICAGO
|
Wysłany:
Sob 16:09, 15 Sty 2011 |
|
koła są do Wołgi Gaz 21 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
cysior
User
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1882 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 16:12, 15 Sty 2011 |
|
szjan-64 napisał: |
koła są do Wołgi Gaz 21 |
tak myślałem, dla mnie bez wątpienia są najodpowiedniejsze do smutka |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|