Autor |
Wiadomość |
kolekcjoner87
User
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 1023 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 13:46, 13 Lut 2014 |
|
kozik napisał: |
A ja tak z innej beczki... Jaką masz żarówkę w tej lampce...? |
GU 10 48LED - biała ciepła / firma Maxled |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
kolekcjoner87
User
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 1023 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 18:55, 13 Lut 2014 |
|
Dziś przeprowadziłem i podpiąłem wiązkę przewodów. Jak widać włącznik suwakowy usunąłem nie uszkadzając go ponieważ jest nie potrzebny (ale przyda się na pewno do podsufitki)- zasilanie przebiega po dotknięciu klemy na akumulatorze, a przy tym zrobiło się więcej miejsca na mocowanie głośniczka. Poniżej graficzny projekt mocowania głośniczka wewnątrz baku.
----------------- głośnik (średnica 2cm)
---------------------(element mocujący głośnik z modułem)
----------------------- cienka gąbka która zredukuje dżwięk i przytłumi tak by przemieszczał się w kierunku układu wydechowego jak i na zewnątrz baku).
Układ zasilania:
Silniczek elektryczny wraz z odtwarzaczem plików dżwiękowych (wspólne podłączenie okablowania do modułu baterii, z tym że przewód(-) od płytki z dżwiękim podpięty do blaszki wychodzącej z akumulatora), (+) podpięty do głównego przewodu biegnącego z silnika elektrycznego.
Oświetlenie (podsufitka, okablowanie z modułu baterii) +/-
Pozostałe oświetenie (DEA ze sterownika, przewody biegnące standardowo jak w instrukcji).
W ten sposób testując na diodzie i podpinając ją do przewodów zasilających (niebawem odtwarzacz plików dżwiekowych) dioda zapala się w momencie styku klemy - także test powódł się sukcesem.
Napięcie na styku diody to 3.60V.
Co do głośniczków na foto nie przedstawiłem biegnącego okablowania poniważ jak wiadomo można się domyślić iż będą wypuszczone dwa podwójne przewody, jeden w kierunku baku, drugi - przegrody.
polutowane z blaszką 2 przewodziki (-): silnik elektr oraz odtwarzacz plików dżwiękowych
Całą wiązkę przewodów puściłem przez boczne kanały - czyli jak być powinno
Na foto widoczne są 2 pary nie podpiętych przewodów, jedna para jest od lampki na podsufitce, zaś druga na płytkę z wgraną ścieżką dżwiękową która będzie w siedzisku przedniej kanapy. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kolekcjoner87 dnia Pią 11:32, 14 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
kolekcjoner87
User
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 1023 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 11:50, 14 Lut 2014 |
|
Czas na dolewkę "oleju wielofunkcyjnego" z domieszką wody z czarną plakatówką. Olej nie wyparuje, zaś po jakimś czasie woda tak, więc trzeba regularnie sprawdzać stan bagnetem
Na początku budowy całą miskę olejową uszczelniłem silikonem, więc wycieków nie będzie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kolekcjoner87
User
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 1023 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 15:17, 14 Lut 2014 |
|
Oświetlenie silnika:
Cylinder w 1/1
Gotowy cylinder.
Zmieści się w nim bez problemu żaróweczka o napięciu 4.5V - jej średnica to 3mm.
Uwaga atrapa żarówki w naszej garbusce to pełny plastik, musiałem stopniowo ponawiercać otwór od najmniejszego do 3mm wiertełka - jest to dość trudny zabieg ponieważ jak się zboczy wiertłem to cylinderek załatwiony.
Zapewne nie którzy z was zastanawiają się owy plastik nie stopi się.
Wg. mnie raczej nie ponieważ żaróweczka będzie świecić bardzo słabo jak już będzie z tym problem to owinę ją folią aluminiową.
Mogłem też zdecydować się na ruchomy cylinderek ale musiałbym zupełnie wyciąć srebrny plastik i wstawić 2 rurki - jedna nakładała by się na drugą - ale regulowany? po co
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kolekcjoner87 dnia Pią 15:18, 14 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
PiotrekP.
User
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 649 Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rudna Wielka/ Rzeszów
|
Wysłany:
Pią 16:01, 14 Lut 2014 |
|
Nie no, to już będzie unikat na skalę światową Oświetlenie wnętrza kabiny też zrobisz? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kolekcjoner87
User
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 1023 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 17:57, 14 Lut 2014 |
|
Oświetlenie wnętrza kabiny jak najbardziej oraz lampkę wewnątrz klapy bagażnika.
Co do lampki na podsufitce mam już gotową diodę SMD którą wmontuję w atrapę od DEA. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
marck1
User
Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 117 Przeczytał: 36 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pią 20:32, 14 Lut 2014 |
|
Myślałeś o tym, żeby jakąś funkcje sterować dowolnym pilotem? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kolekcjoner87
User
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 1023 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 21:21, 14 Lut 2014 |
|
Nie przewiduję sterowania z pilota w swoim egzemplarzu.
Dużą przyjemnością będzie otworzyć drzwi czy maskę i włączyć poszczególne funkcje |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
grajos
User
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 258 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Pią 22:44, 14 Lut 2014 |
|
Hmmm...
To jak już robić konkretnie,to zrób tak żeby oświetlenie kabiny włączało się przy otwieraniu każdych drzwi. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
marck1
User
Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 117 Przeczytał: 36 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Sob 1:47, 15 Lut 2014 |
|
kolekcjoner87 napisał: |
Nie przewiduję sterowania z pilota w swoim egzemplarzu.
Dużą przyjemnością będzie otworzyć drzwi czy maskę i włączyć poszczególne funkcje |
Oczywiście, ale np. załączenie awaryjnych z pilota zrobi wrażenie - ja w "swojej" tak zrobię. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5664 Przeczytał: 98 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Sob 1:58, 15 Lut 2014 |
|
To Warszawa miała "awaryjne"? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Sob 2:18, 15 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
marck1
User
Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 117 Przeczytał: 36 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Sob 2:30, 15 Lut 2014 |
|
A, Fiat 125p - z 1974r. - miał? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5664 Przeczytał: 98 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Sob 10:59, 15 Lut 2014 |
|
Zadałem proste pytanie, bo nie wiem. Czy duży Fiat je miał, też tego nie wiem. Maluch "licencja Fiat" (rocznik ~1975) od rodziców nie miał awaryjnych.
Nie chcesz odpowiadać, to nie rób tego, ale nie zaśmiecaj tematu, który jest o Warszawie, a nie o Fiacie. |
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Sob 11:39, 15 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Sob 11:26, 15 Lut 2014 |
|
Warszawa nie miała, ani żadne inne polskie auto na rynek krajowy w tamtym okresie nie miało.
marck1 napisał: |
A, Fiat 125p - z 1974r. - miał? |
Jak wyżej - wersje na Polskę nie miały.
Dokładnej daty nie podam, ale najwcześniej wymóg świateł awaryjnych dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy pojawił się około 1976 roku.
Pojazdy zarejestrowane wcześniej przechodzą badania techniczne wg wymagań obowiązujących w dniu ich pierwszej rejestracji. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5664 Przeczytał: 98 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Sob 11:34, 15 Lut 2014 |
|
Dzięki Przemek za info. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|