FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Porównania Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662
Przeczytał: 93 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Wto 19:01, 31 Sty 2023 Powrót do góry

Dziś porównanie dwóch kolejnych Skód - tym razem to Felicie Kombi od Abrex (zielona) oraz z serii Legendy Skody (czerwona).
Szczegółową prezentację modelu od Abrex zaprezentowałem w swojej galerii: KLIK

Oba modele to różne generacje Falicii - przed i po lifcie, ale różnią się tylko przodem oraz detalami. Doskonale widać różnice w poziomie wykonania - dokładność montażu czy odcięcia detali od wyprasek są znacznie lepsze w modelu Abrexa, niż w modelu gazetowym. Czarne wnętrze modelu gazetowego jest praktycznie niewidoczne, w modelu Abrex to wnętrze jest ładnie wyeksponowane. Gładka tylna szyba modelu gazetowego prezentuje się dużo słabiej w porównaniu do szyby z widocznych ogrzewaniem w modelu Abrex. Czerwony gazetowy wydaje się nieco zalany farbą, Abrex ten lakier ma cieniutki, przez co detale karoserii są ładniej widoczne. Dodatkowo, lakier w modelu Abrex'a to metalic z bardzo drobnym ziarnem, przez co model praezentuje się świetnie w tym malowaniu. W podwoziu również znajdziemy więcej detali w modelu Abrex niż w gazetówce. Jedyny mały plusik na korzyść Skody gazetowej, to koła. O ile felgi (ten sam wzór) ma nieco bardziej finezyjne model Abrexa, to w modelu gazetowym mamy wyeksponowane tarcze hamulcowe, których w Abrexie nie ma. Ale to niewielki plusik, a całościowa ocena nie pozostawia wątpliwości - model Abrexa jest o klasę wyzej.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Śro 20:17, 24 Maj 2023, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Neo
User



Dołączył: 11 Lis 2017
Posty: 161
Przeczytał: 62 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:32, 31 Sty 2023 Powrót do góry

Zaskakująco nierówne są te modele Abrexa. Wydana kilka lat temu Skoda 1201 ich produkcji wygląda przy tej Felicii jak nieporozumienie. Oby ta najnowsza premiera była zapowiedzią zmian w jakości kolejnych modeli - widać jest jednak pole do rywalizacji z gazetówką.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2608
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 283 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:17, 31 Sty 2023 Powrót do góry

Świetne porównanie👍
Tych modeli nie zbieram ale dzięki za solidną porcję wiedzy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Arek
User



Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 513
Przeczytał: 81 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 23:01, 04 Lut 2023 Powrót do góry

Jak zapewne wszystkim wiadomo, w Czechach zaczęła się ukazywać seria gazetowa, bliźniacza do naszych "Kultowych ciężarówek z epoki PRL-u". Pierwszym modelem w czeskiej serii jest Tatra 813 6x6, która w naszej serii ukazała się ponad rok temu. Na pierwszy rzut oka oba modele są takie same, jednak po bliższym porównaniu okazuje się, że kilka różnic jest i to nie tylko dotyczących malowania. Oczywiście pierwsze rzucają się w oczy tablice rejestracyjne, w naszej czarne - polskie, a w czeskiej żółte - czechosłowackie. Logo "TATRA" na masce w naszej było czarne, w czeskiej jest białe. Inaczej są pomalowane haki z przodu i z tyłu, a także stopnie wejściowe do kabiny, w naszej na czarno, w czeskiej na pomarańczowo. Podwozie w naszej było całe pomarańczowe, w czeskiej jest częściowo czarne. Co do tych różnic kolorystycznych, to porównując z dostępnymi archiwalnymi zdjęciami eksploatowanych u nas samochodów, należy stwierdzić, że czeski model jest bliższy oryginałom, gdyż napis był jasny (możliwe, że biały), a haki i stopnie w kolorze nadwozia, czyli pomarańczowe. Po co więc w naszym modelu to wszystko było czarne?

To jednak nie koniec różnic, gdyż chyba najistotniejszą są zupełnie inne opony, które różnią się wyglądem zarówno powierzchni bocznej, jak i bieżnika. Opony w naszym modelu, miały z boku jakieś dziwne pierścienie, których nie mają opony w wersji czeskiej, nie widać ich także na zdjęciach oryginałów, więc także można przyjąć, że te nowe opony są bliższe prawdzie. Co do bieżnika, to obawiam się, że prawidłowy nie jest ani jeden, ani drugi. I jeszcze taka drobnostka, element znajdujący się pod tylną belką zderzakową z lewej strony (chyba stopień, nawiasem mówiąc powinien być z obu, bo na zdjęciach oryginałów widać, że występuje po obu stronach), w naszej edycji posiadał otwór, a w czeskiej, z niepojętych względów, został zaślepiony!

Wkleiłbym tu fotki porównawcze, ale ponieważ na tym forum nie ma takiej możliwości, to na sesję porównawczą zapraszam [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Arek dnia Sob 23:03, 04 Lut 2023, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
msnrc
User



Dołączył: 01 Gru 2016
Posty: 1353
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław/Hamburg

PostWysłany: Pon 21:53, 22 Kwi 2024 Powrót do góry

Odświeżę nieco temat fotkami, które niedawno zrobiłem. Wink

Na początek kilka modeli w barwach Falken Motorsports.

Porsche 911 (997-2) GT3 R - 2011
Minichamps vs. Spark

Image

Image

Jeden model przedstawia wersję z wyścigu 24h Nürburgring 2011 a drugi z VLN z tego samego roku, ale generalnie to prawie ten sam samochód.

Różnice są wyraźnie widoczne pomiędzy pojazdami z lat późniejszych.

Porsche 911 (991) GT3 R - 24h Nürburgring 2016
Minichamps vs. Spark

Image

Image

Porsche 911 (991) GT3 R - 24h Nürburgring 2017
Minichamps vs. Spark

Image

Image

Porsche 911 (991) GT3 R - 24h Nürburgring 2018
Minichamps vs. Spark

Image

Image

Porsche 911 (991-2) GT3 R - 24h Nürburgring 2019
Ixo vs. Minichamps vs. Spark

Image

Image

BMW M6 (F13) GT3 - 24h Nürburgring 2017
Minichamps vs. Spark

Image

Image

BMW M6 (F13) GT3 - 24h Nürburgring 2018
Minichamps vs. Spark

Image

Image

Jak widać, w przypadku modelu z 2011 r., Spark jeszcze jakoś dawał radę. Potem, z jakiegoś powodu, zieleń na modelach Sparka stała się zbyt blada względem oryginału.

Teraz kilka Bawarek, które szczegółowiej pokażę za jakiś czas w swoim temacie.

BMW Z4 (E89) GT3 - BMW Team Schubert - 24h Nürburgring 2013 - #19
Spark vs. Minichamps

Image

Image

Image

BMW Z4 (E89) GT3 - BMW Team Schubert - 24h Nürburgring 2014 - #19
Spark vs. Minichamps

Image

Image

BMW Z4 (E89) GT3 - BMW Team Schubert - 24h Nürburgring 2014 - #20
Spark vs. Minichamps

Image

Image

Współczesne Sparki mają u mnie bardzo dobrą opinię, ale w przypadku BMW Z4 GT3 Spark zrobił bardzo brzydką kupę. Kupiłem te modele z ciekawości i na pewno je sprzedam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
msnrc
User



Dołączył: 01 Gru 2016
Posty: 1353
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław/Hamburg

PostWysłany: Nie 10:41, 11 Sie 2024 Powrót do góry

Cześć,

dziś z mojej strony kilka prosiakowych porównań międzyskalowych (1:43 vs. 1:64).

Na początek zwycięzca 24h Le Mans 2018 w swojej klasie, najbardziej prosiakowaty z prosiaków. Oba modele od Spark:

Image

Image

Po lemansowym porównaniu, kilka porównań z 24h Nürburgring i jedno z VLN.

24h NBR 2019 (Spark vs. Tarmac):

Image

Image

24h NBR 2019 (Minichamps vs. Tarmac):

Image

Image

24h NBR 2019 (Ixo vs. Tarmac):

Image

Image

VLN 2018 (Ixo vs. Tarmac):

Image

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3495
Przeczytał: 59 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Nie 21:07, 11 Sie 2024 Powrót do góry

Bardzo ciekawa prezentacja. Porównanie świetne. Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
msnrc
User



Dołączył: 01 Gru 2016
Posty: 1353
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław/Hamburg

PostWysłany: Śro 18:02, 14 Sie 2024 Powrót do góry

Dziękuję, Macieju!

Dziś kolejne porównanie międzyskalowe, z tym, że tym razem będzie to 1:43 vs. 1:87. Bohaterami dzisiejszego posta będą McLareny.

Coupé:

Image

Image

Image

Cabrio:

Image

Image

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
smigi
User



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 20:46, 17 Sie 2024 Powrót do góry

Bardziej jako ciekawostka, niż porównywanie na serio, ale być może kogoś to zainteresuje Wink

Diablo Fujimi vs Detail Cars

Image

Image

Diablo Fujimi vs AutoArt

Image

Image


Oczywiście są to trzy zupełnie różne modele, z innych lat, innych półek cenowych i wykonanych zupełnie inaczej. Detail Cars jest najbardziej "zabawkowy" z całej trójki. Widać też że producent najbardziej borykał się z materiałem, model jest złożony dość niechlujnie, do tego gruba warstwa lakieru i detale namalowane jakby odręcznie. Drzwi nie domykają się, zawieszenie jest za wysokie, a kółka jakby trochę za małe. Przy Fujimi wygląda bardziej jak zabawka niż model. Z drugiej strony mamy Autoarta, który wykonany jest niemal perfekcyjnie. Ogrom detali, elementy nadwozia dla lepszej precyzji wykonane z plastiku i idealnie spasowane z metalowymi częściami, do tego mnóstwo maleńkich detali. Ten model mógłby być śmiało przeskalowany nawet do 1/18 i nadal nie miałby się czego wstydzić.

I pośrodku Fujimi, miniatura wykonana niezwykle precyzyjnie, kosztem ogromnej delikatności. Niektóre elementy są tak cienkie, że plastik wręcz prześwituje. Jednocześnie mamy wyśmienite proporcje i otwierane elementy bez widocznych szpar, o ile uda się je idealnie domknąć - np maska jest niemal całkowicie luźna na zawiasach i swobodnie da się ją przesuwać "góra-dół". W zasadzie jedyną szparę widać między drzwiami a przednimi nadkolami, ale to było wymuszone konstrukcją zawiasów i sposobem otwierania drzwi, choć w odbiorze zupełnie nie przeszkadza.

Każdy z tych trzech modeli jest dla innego typu kolekcjonera. Jeśli ktoś chce świetnego modelu - lepszego niż AA nie znajdzie. Jeśli zależy mu na unikacie i otwieranych elementach... warto polować na Fujimi. A jeśli rolę gra cena, szuka dobrego kompromisu to polecam np model UniversalHobbies z serii 007. Detail Cars przegrywa z nim w praktycznie każdym aspekcie i jeśli nie zależy Ci na podniesionych drzwiach, to nie ma sensu się za nim oglądac Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin