Autor |
Wiadomość |
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 101 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Śro 11:15, 15 Wrz 2021 |
|
Ewidentnie widać, że modele różnią się dość mocno proporcjami kabiny. Pytanie, który z nich ma prawidłowe...? Nie wiem, czy DeA mi się opatrzyła, ale wydaje mi się bardziej zbliżona do oryginału, choć oczywiście mogę się mylić.
SSM ma piękne podwozie, tylko czy jest ono warte trzykrotności ceny DeA?
Mam spore wątpliwości, dlatego SSMa nie zamawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
gorset84
User
Dołączył: 26 Lip 2012
Posty: 632 Przeczytał: 98 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kudowa Zdrój
|
Wysłany:
Śro 11:23, 15 Wrz 2021 |
|
A brak jakiegokolwiek znaczka (emblematu) na grillu SSM to wada czy tak powinno być |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 101 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Śro 9:32, 27 Paź 2021 |
|
Cześć.
Wrzucałem już zdjęcia w swojej galerii, niemniej jednak tutaj jest właściwe miejsce dla porównania dwóch Kamazów wywrotek, tzn. wersji 55111 z DeAgostini (seria rosyjska) oraz niedawno wydanego 5511 z SSM. Kamaz 55111 z rosyjskiej serii jest identyczny, jak Kamaz z Hachette/Atlas, oczywiście w innych kolorach.
Oba modele mają różne kipry oraz osprzęt hydrauliczny kiprów, niemniej jednak w porównaniu chodzi o pokazanie jakości, dokładności i finezyjności modeli, pod względem odtworzonych szczegółów.
Kamaz z serii gazetowej jest wersją budżetową - to, co razi najbardziej, to mocno uproszczone podwozie. W nadwoziu razi złe odwzorowanie kabiny, pod względem kształtu i proporcji. Najbardziej widać to porównując przednie szyby obu modeli. Kamaz z SSM ma odtworzone mnóstwo szczegółów ramy, mostów i silnika (pod unoszoną kabiną). Wersja gazetowa nie ma niestety unoszonej kabiny. Dodatkowo SSM ma skrętne koła przedniej osi i jest to pierwszy Kamaz z SSM tej serii z krótką kabiną, w którym zastosowano skrętne koła.
Szczegóły widać na zdjęciach, nie ma się co specjalnie rozpisywać. Modele prezentują dwie różne ligi kolekcjonerskie, zarówno pod względem wykonania, jak i samej ceny zakupu. Nie licząc "chorych" ofert z Allegro, przy założeniu, że da się trafić na model DeAgostini za ~120zł, to za SSM trzeba dać i tak co najmniej 3 razy więcej.
Ale ja osobiście kocham SSMy i uważam, że Kamaz 5511 z SSM jest warty wydania takich pieniędzy.
Jak wspomniałem w swojej galerii, małą wadą Kamaza z SSM jest plastikowy kiper, który lekko prześwituje pod ostre światło. Ale to w niczym nie przeszkadza.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Więcej zdjęć poszczególnych modeli można zobaczyć w mojej galerii: KLIK
Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Pon 6:09, 29 Maj 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Kazik353
User
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 799 Przeczytał: 86 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice
|
Wysłany:
Śro 9:46, 27 Paź 2021 |
|
Zauważyłem, że Kamazy mają inne lampy z tyłu oraz z przodu w zderzaku. Skąd ta różnica? Modele z różnych roczników? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 101 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Śro 10:28, 27 Paź 2021 |
|
Przednie lampy w zderzaku to halogeny, w zależności od wersji jedne je miały, inne nie. To nie ma nic wspólnego z rocznikiem. Były też Kamazy, które nie miały wycięcia pod halogeny w zderzaku, ale prawdopodobnie rocznikowo były to pierwsze wersje Kamazów.
Co do tylnych lamp, to ekspertem nie jestem i nie będę się wypowiadał, ale może być też tak, że model gazetowy ma lampy fikcyjne.
Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kazik353
User
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 799 Przeczytał: 86 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice
|
Wysłany:
Śro 10:38, 27 Paź 2021 |
|
Dzięki za wyjaśnienie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3500 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Wto 18:58, 12 Kwi 2022 |
|
Takie porównanie dziś zrobiłem, bo jakoś dziwnie podobna jest radziecka myśl techniczna do amerykańskiej…
International Harvester KB-7 vs ZIS 150
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
emer
User
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2373 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Wto 19:05, 12 Kwi 2022 |
|
Ci Amerykanie, to wszystko kopiują.
A tak na poważnie, to jak to wygląda rocznikowo? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3500 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Wto 19:37, 12 Kwi 2022 |
|
International KB powstał z modelu K w połowie 1947 r. Natomiast ZIS 150 był produkowany od połowy 1948 r. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kędzior
User
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 1045 Przeczytał: 95 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oz
|
Wysłany:
Wto 20:20, 12 Kwi 2022 |
|
Darvin by powiedział, że to ... ewolucja |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mkazik
User
Dołączył: 26 Maj 2021
Posty: 213 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Wto 20:24, 12 Kwi 2022 |
|
Sowieci dostali od Amerykanów ileś szt. serii K w ramach programu Lend-Lease i oczywiście zerżneli konstrukcję. Tak powstał ZIS 150. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2228 Przeczytał: 74 tematy
Pomógł: 170 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 0:57, 13 Kwi 2022 |
|
Poprzednik ZiSa 150, czyli ZiS-5, to też klon. Jego pierwowzorem był amerykański Autocult CA. Zresztą ZiS, a później Ził sprawnie kopiował nie tylko ciężarówki. Ich limuzyny dla dygnitarzy ZiS-110 i ZiŁ-111 to przecież wypisz wymaluj amerykański Packard. Taki zły ten zgniły zachód, a jednak ciągnęło niedźwiedzia do miodu. Na wikipedii to dosyć celnie opisali. Władze radzieckie zakupiły kilka modeli Packarda "w celu zapoznania się ze światowymi trendami". Ale żeby nie było - ruskie były minimalnie większe od oryginałów. Bo wiadomo przecież, że większe, znaczy lepsze. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
RAFLAB
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 1398 Przeczytał: 62 tematy
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kluczbork
|
Wysłany:
Sob 13:44, 23 Lip 2022 |
|
Pozwoliłem sobie na takie małe porównanie Stratopoloneza którego "wystrugałem" jakieś 3 lata temu i niedawno puszczonego w Legendach FSO, ale z dodatkowymi kalkami.
Tak to się prezentuje ( ten "jaśniejszy" to z Legend )
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
promens
User
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 853 Przeczytał: 48 tematów
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 20:14, 23 Lip 2022 |
|
struganie ładnie Ci wychodzi. Lepiej niż innym |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 50 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Sob 21:30, 23 Lip 2022 |
|
To ja powiem tak: malowanie z nowszego i kolor z "wystruganego" i jest ideolo...
Ale dwie rury z tyły to podstawa |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|