|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Sławek84
User
Dołączył: 26 Lis 2017
Posty: 453 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany:
Czw 20:14, 09 Sty 2020 |
|
Jeśli to ja miałbym wybierać , to postawił bym na AA. Ma spoiler w stanie spoczynku , czyli typowo do postoju w gablocie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606 Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Czw 20:23, 09 Sty 2020 |
|
Początkowo też bardzo mi się nie podobał ten postawiony spoiler, ale powiem Ci że naprawdę fajnie się prezentuje |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606 Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Śro 11:53, 29 Sty 2020 |
|
No to pora na niegdyś obiecywane porównanie Pagani
Niebieska Huayra to GTAutos od Welly, czerwona Huayra to AutoArt
Tak jak pisałem w trakcie prezentacji Huayry od AA w swoim wątku, to porównanie jest dość ciekawe.
Przede wszystkim wielkie brawa należą się Welly, bo podobnie jak w przypadku porównania P1 tak i tutaj tańszy model wypada naprawdę świetnie w porównaniu z wysokobudżetowym AutoArtem (choć tak się zastanawiam, czy to tanie modele tak podwyższyły loty, czy drogie obniżyły ).
W ogólnym rozrachunku oczywiście wygrywa AutoArt - jakość spasowania i malowania elementów to najwyższa liga, podobnie jak wspominany już wcześniej karbon - wszystkie elementy, łącznie z lusterkami czy skomplikowanymi splitterem i dyfuzorem są pokryte mikroskopijną teksturą włókna węglowego, wygląda to pięknie. Również takie detale jak światła, wykonane z malusieńkich szkiełek w AA budzą podziw (około 1mm średnicy z przodu, jakieś 2,5 z tyłu).
Nie potrafię się jednak pogodzić s kilkoma uproszczeniami! Przede wszystkim wloty powietrza na tylnych nadkolach w AA są namalowane, Welly potrafiło zrobić delikatne zagłębienia z fakturą kratki! W AA brak jest srebrnych zapinek przedniej i tylnej klapy (widoczne malutkie srebrne elementy z przodu i z tyłu drzwi, zaraz pod linią okien). W AutoArcie przednie światła są dość mocno zlane z bryłą, a u konkurenta dało się to zrobić jako ładnie "odcięty" element. I wreszcie, spójrzcie na linię boczną. To przetłoczenie, które definiuje linię nadkoli, tak wyraźne i pięknie poprowadzone w Welly, jest ledwo widoczne w AA (nie przez zalanie farbą!).
Ok, dwie ostatnie rzeczy w GTA tak naprawdę są dość mocno przerysowane względem oryginalnego samochodu, w rzeczywistości te przetłoczenia nie są tak głębokie. Ale w modelu w skali, pod lakierem i w tak niewielkich wymiarach takie niuanse bardzo się gubią (mimo że AA zrobiło to prawidłowo), więc myślę, że ktoś w Welly wziął to pod uwagę i wzmocnił te elementy, tak, żeby były wyraźne nawet w małej skali.
Tak czy siak w powyższych punktach zdecydowanie wygrywa budżetowy model.
Godne pochwały są też felgi, równie dobre jak w AutoArt i również świetna powłoka lakiernicza.
Reasumując, ten przydługi wpis - AutoArt jest genialnym modelem z mnóstwem satysfakcjonujących detali. Welly natomiast jest zdecydowanie najbardziej opłącalnym zakupem jeśli chodzi o Huayrę - poza mocno uproszczonymi lampami nie mam praktycznie nic do zarzucenia i miniatura wygląda naprawdę godnie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 94 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Pon 10:00, 16 Mar 2020 |
|
Postanowiłem zrobić porównanie Tatr T138/T148 z SSM oraz Premium Classixxs:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tatry z SSM są na nowo opracowane i nie bazują w żadnym stopniu na Premium Classixxs. Wypuszczone wcześniej Tatry T815 z SSM i Premium Classixxs były modelami bliźniaczymi - identycznymi. W Tatrach T138/T148 jest zupełnie inaczej, Tatry z SSM są dużo ładniejsze. Śmiem twierdzić, że różnica między Tatrami z SSM a Premium Classixxs jest taka, jak dawniej między Tatrami z Premium Classixxs a Atlas/DeA.
Tatry z Premium Classixxs wyglądają trochę pokracznie w porównaniu do SSM.
Do porównania poszły Tatry T138S1 z SSM i PC, które są niemal identyczne. Różnią się tylko tym, że Tatra z Premium Classixxs ma z tyłu klapę kipra. Z kolei Tatry T148 różnią się kiprami - T148 z SSM ma kiper jednostronny S1, Tatra T148 z Premium Classixxs ma kiper trójstronny S3. Od razu trzeba dodać, że siłownik kipra w Tatrze T148 z Premium Classixxs jest nieprawidłowy - taki siłownik nie miałby prawa działać poprawnie przy podnoszeniu kipra na boki.
Kabina w SSM jest większa i ma inne proporcje w stosunku do PC. Wszystkie detale kabiny - klamki, migacze, antenki obrysowe, kierownica są bardziej finezyjne w SSM. Przednie lampy w SSM mają szkło ryflowane, w PC szkło jest gładkie. Przedni zderzak w SSM ma inny (właściwy) kształt niż w PC. Nadkola mają różne wycięcia. Ogólnie można powiedzieć, że kabina w Premium Classixxs jest dużo bardziej zaokrąglona w wielu miejscach, przez co wygląda bardziej pokracznie.
Przednia szyba, patrząc z góry jest bardziej płaska w SSM, podszybie w kabinie jest krótsze.
Rama rurowa ma dużo więcej szczegółów w SSM, niż w PC - jest wierniej odwzorowana. Skrzynia biegów na ramie rurowej również ma więcej detali. Rama w SSM ma inny kształt niż w PC - rozszerza się za kabiną.
Modele T138 różnią się też siłownikami kipra S1, ale nie wiem, czy to błąd w PC, czy po prostu inny rodzaj.
Opony w SSM mają wyraźniejszy bieżnik.
Podwozie - tu rządzi SSM, Rama rurowa, mosty są dużo bardziej szczegółowe. Spód kabiny w PC to płaska płyta, w SSM mamy widok silnika od spodu. Po odkręceniu kabiny w SSM okazuje się, że model ma prawie cały silnik (bez górnej pokrywy).
Jedynym minusem w SSM jest plastikowy kiper. W PC kipry są metalowe.
Bez wątpienia, to starcie zdecydowanie wygrywają modele SSM.
Tatra T138S1 SSM vs Tatra T138S1 Premium Classixxs:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Kabiny:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ramy i kipry:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Widok z góry:
[link widoczny dla zalogowanych]
Podwozia:
[link widoczny dla zalogowanych]
Silnik w modelu SSM:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tatra T148S1 SSM vs Tatra T148S3 Premium Classixxs:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Kabiny:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ramy i kipry:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Widok z góry:
[link widoczny dla zalogowanych]
Podwozia:
[link widoczny dla zalogowanych]
Silnik w modelu SSM:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 3 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Pon 7:16, 29 Maj 2023, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Pon 11:35, 16 Mar 2020 |
|
Dzięki Ci Jarku za to porównanie! Pięknie widać wszystkie różnice. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
tom18
User
Dołączył: 11 Lut 2013
Posty: 534 Przeczytał: 61 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
|
Wysłany:
Pon 18:54, 16 Mar 2020 |
|
Czyli SSM są bardziej zbliżone do orginału. Więc trzeba sobie takie nabyć. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
M5Q
User
Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 425 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WZ
|
Wysłany:
Pon 11:24, 15 Mar 2021 |
|
Dzięki akcji Makelele76 trafił w moje ręce model Skody 130 Rapid (czerwony) z roku 1987 z numeru 4 czeskiej serii "Kaleidoskop Slavnych Vozu".
Jako że stał już u mnie w gablocie Abrexowy model Skody 136 Rapid (biały) z tego samego roku, to zrobiłem kilka zdjęć porównawczych.
Jak już parokrotnie wspominaliście w wątku dotyczącym czeskiej serii, modele wyprodukowano z dość dużą starannością w porowaniu do modeli Abrexa. Tak jest i w tym przypadku, subiektywnie czerwona Skoda w prawie każdym elemencie wypada lepiej od białej i nie jest to tylko kwestia koloru.
Począwszy od sylwetki i jakości oraz grubości lakieru, poprzez przednie reflektory, boczne plastikowe kierunkowskazy, malowane detale (wloty powietrza, listwy, spryskiwacze), aż po kolory we wnętrzu i felgi. Jedynie tylna lampa jest lekko zniekształcona, ale widać to tylko na powiększeniu.
Zdjęcia robione na szybko telefonem przy lampach biurkowych więc oświetlenie nierównomierne, ale myślę że do wyłapania szczegółów wystarczą.
Klik powiększa:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
EDIT: Coś się poknociło z hostingiem na FotoSiku, część innych foto na forum też niewidoczne. Jak do wieczora nie naprawią, to przeniosę gdzie indziej. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez M5Q dnia Pon 13:46, 15 Mar 2021, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6310 Przeczytał: 123 tematy
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pon 13:28, 15 Mar 2021 |
|
Fotki niestety nie działają |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
M5Q
User
Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 425 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WZ
|
Wysłany:
Czw 16:06, 18 Mar 2021 |
|
Fotosik podegrał nowe certyfikaty i fotki powyżej już widać. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3495 Przeczytał: 59 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Czw 22:20, 18 Mar 2021 |
|
Dopiero dziś znalazłem ten temat i przenoszę porównanie modeli z mojego tematu.
Zatem obiecane porównanie dwóch modeli Pontiaca Trans Am produkcji Greenlight. Z lewej model z 1977 r. z filmu Smokey and the Bandit, a z prawej model z 1979 r. z filmu Kill Bill. Wykonanie modelu z 1977 r. dużo ciekawsze i bardziej szczegółowe. Grennlight w modelu z 1979 r. poszedł na kilka uproszczeń, niestety. Wielka szkoda, bo przecież ażurowe felgi, czy kolorowa deska rozdzielcza to drobiazgi, a zdecydowanie poprawiają odbiór modelu.
I jeszcze wnętrze samochodu:
Trans Am 1977 - Smokey and the Bandit
Trans Am 1979 - Kill Bill
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6310 Przeczytał: 123 tematy
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pią 20:24, 19 Mar 2021 |
|
Dzięki za oba porównania. Istotnie modelik IXO definitywnie zdeklasował Abrex. Prawda jest też taka, że Rapid ten był jakiś taki dziwny od samego początku jak powstał. Ja osobiście kupiłem, bo alternatywy nie było takiej jak teraz. A wybór jest oczywisty.
Zainteresowało mnie też zestawienie obu Pontiaców i zadałem sobie nawet pytanie, dlaczego akurat ten model mnie ominął? Nie mam wątpliwości, że będę musiał uzupełnić zbiorek |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
James
User
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 249 Przeczytał: 54 tematy
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 16:51, 20 Mar 2021 |
|
Piotrek, w modelu z 77 spójrz na linie maski silnika jak jest poprowadzona ku dołowi i porównaj z oryginałem. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abrimaal
User
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova
|
Wysłany:
Pią 19:13, 26 Mar 2021 |
|
Co do TransAm, też mam go na oku, ale uwaga... Trafiło mi się w przeszłości kilka modeli "filmowych" i żaden nie był w skali 1/43. Były między 1/40 a 1/45 omijając tą właściwą. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
RAFLAB
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 1398 Przeczytał: 61 tematów
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kluczbork
|
Wysłany:
Sob 17:01, 03 Lip 2021 |
|
Zrobiłem takie małe porównanie Skodzianek Favorit z Abrex-a, Favorit z Dea z Serii Legendární Automobily minulé éry i ostatni wypust Dea - Formana z wiadomej serii Kaleidoskop slavných vozů Škoda.
Wygląda to tak:
Jak to zauważył wcześniej JarekS Forman jest bardzo lekka i ma za małe kółka
I jeszcze jedno porównanie - też Skodzianki, ale z początku produkcji powojennej, czyli 1102 Tudor i 1102 Tudor Roadster:
Generalnie, jestem bardzo pozytywnie zaskoczony jakością modeli z ostatnich wypustów Dea, niby gazetówka, a modele naprawdę dopracowane, ładnie złożone, mające kolorowe wnętrze, no coś pięknego.
Testowa seria naszych Legend FSO też na takim samym poziomie, więc myślę, że jak się zacznie regularna sprzedaż, to też będziemy się cieszyć, jak nie przymierzając "Murzyn blaszką" |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
idoneo1
User
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 884 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yeovil
|
Wysłany:
Śro 11:05, 15 Wrz 2021 |
|
Skody 1203 ROL z Dea oraz SSM.
Porównanie z RCForum.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|