|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Kokakolowy
User
Dołączył: 04 Mar 2015
Posty: 435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 18:43, 13 Paź 2016 |
|
Witam wszystkich,
Ostatnimi czasy w moje ręce trafiły dwa rajdowe Trabanty 601 - IST oraz Altaya (co ciekawe, zakupiona na stacji benzynowej). Korzystając z okazji pokusiłem o małe porównanie. W każdym modelu znajdziemy coś, czego brakuje w tym drugim, więc werdykt, który lepszy pozostawiam wam. Nie liczę błędnych kalkomanii w Trabancie z Altaya bo to przypadłość tylko mojego egzemplarza.
Lepiej wykonane są wycieraczki IST'a, lepsze wrażenie robią też lepiej położone kalki.
Dużo lepiej wykonany gril w wersji Altaya, jednak IST nadrabia zamalowanymi bolcami w światłach
w IST użyto lepszego plastiku na światła, jednak Altaya jest staranniej pomalowana.
Dodatkowo w modelu Altaya znajdziemy detale deski rozdzielczej czego zabrakło w IST oraz lepiej pomalowane podwozie. No i antenka, która jest bonusem od twórców, ale prezentuje się lepiej niż goły dach IST'a. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kokakolowy dnia Czw 18:46, 13 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
Abrimaal
User
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova
|
Wysłany:
Pią 0:24, 14 Paź 2016 |
|
I tak nie wiem, który jest który po kilku obrotach
Altaya ma antenkę, więc teraz już widzę.
Ten z anteną ma poważną wadę przy listwie dachu.
Ten bez antenki ma bardziej realistyczny wywietrznik z boku, delikatniejsze lusterko i przede wszystkim wykończony tył. Światło cofania też bardziej dopracowane.
Przednia rejestracja u jednego jest naklejona, u drugiego to osobny element.
Myślę, że brak tylnej rejestracji w modelu Altaya, to tylko problem tego jednego egzemplarza.
Na plus dla Altaya jest grill, ale kolor auta chyba zbyt żółty. To trudno ocenić po fotkach. Kalkomanie w IST nie są tak bardzo kontrastowe i nie mają tak ostrych konturów, przez co wyglądają bardziej realnie.
Ogólnie 4:1 dla IST |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Abrimaal dnia Pią 0:42, 14 Paź 2016, w całości zmieniany 5 razy
|
|
|
|
Kokakolowy
User
Dołączył: 04 Mar 2015
Posty: 435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 12:51, 14 Paź 2016 |
|
Owszem, brak detali z tyłu to przypadłość tego egzemplarza : d tak samo podwojnie nalozona z przodu. Nie wiem jak ze skaza na dachu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
z!x
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 748 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany:
Pią 15:53, 14 Paź 2016 |
|
Wada na dachu to po prostu nadlewka plastiku, typowa dla niechlujnego montażu w modelach gazetowych.
No a poza tym, modele przede wszystkim różnią się kołami.
Gazetowy ma felgi z Trabanta 1.1. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abrimaal
User
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova
|
Wysłany:
Pią 19:40, 14 Paź 2016 |
|
Plastiku? Czy to znaczy, że model jest plastikowy, jak oryginalne auto ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
wtk
User
Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 224 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Wrocławia
|
Wysłany:
Pią 19:59, 14 Paź 2016 |
|
Nie będę owijał... Mnie się oba podobają!
Są plany na listopad aby nabyć choćby jednego rajdowego Trampka!
Jeśli oczywiście nadarzy się dobra okazja! |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wtk dnia Pią 20:01, 14 Paź 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
z!x
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 748 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany:
Pią 20:15, 14 Paź 2016 |
|
Abrimaal napisał: |
Plastiku? Czy to znaczy, że model jest plastikowy, jak oryginalne auto ? |
Nie no, oczywiście, że nie. Ale dach jak najbardziej. To osobny element. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606 Przeczytał: 22 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Czw 12:07, 19 Sty 2017 |
|
550 Barchetta to chyba najczęściej wymieniany w mojej kolekcji model
Najpierw była żółta, z serii gazetkowej. Model słaby i niewiele łączyło go z rzeczywistością. Zastąpiło go gablotkowe IXO, bardzo fajnie wykonane, w jedynym słusznym kolorze i z wreszcie całkiem poprawnymi światłami przednimi.
Ale to wciąż nie było to czego potrzebowałem. Model był jakiś taki płaski, bez wyrazu, miał po prostu brzydki przód i kilka niedoróbek. Ale udało mi się dorwać model od HotWheels który to co IXO zrobiło źle, ten robi dużo, dużo lepiej
A więc do dzieła-IXO ma szare wnętrze, HW brązowe
Najbardziej rzuca się w oczy przód - dużo masywniejszy, cięższy i muskularny niż w IXO. Czyli dokłądnie taki jak powinien być. Nieco inny kształt ma też grill, i cały przedni zderzak jest mniej nachylony. Co do samego grilla to w IXO został on skopany na maxa. Ma chromowane żeberka i nie ma świateł przeciwmgłowych, czyli krótko mówiąc nie ma zbyt wiele wspólnego z rzeczywistością Charakterystyczny kształt zderzaka w HW ładnie widać na ostatnim ujęciu z góry.
Druga mocno rzucająca się w oczy rzecz to felgi. Barchetta ma charakterystyczne dla siebie koła o unikatowym wzorze i na dodatek o różnej głębokości na przedniej i tylnej osi. IXO ma cztery identyczne koła, w HotWheels jest zachowana różnica między przednimi i tylnymi felgami.
Do tego HotWheels ma ładniejszy tył, ładnie zaznaczoną, charakterystyczną, zadartą lotkę na klapie, mniejsze światła, srebrny korek wlewu paliwa i brązowe wnętrze.
Na plus w IXO są na pewno przednie klosze, montowane tylko na jednym bolcu, a nie na dwóch większych jak w HW, ładnie zdetalowane wnętrze, zaciski hamulcowe i fototrawione logotypy z tyłu. Tyle. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
z!x
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 748 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany:
Pią 19:40, 20 Sty 2017 |
|
Z wnętrzem w HW to chyba lekko przegięli. Naprawdę kalka z zegarami była taka kosztowna? :roll: |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606 Przeczytał: 22 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Pią 19:52, 20 Sty 2017 |
|
To prawda, ale jest to wg mnie jedyna wyraźna wada HW. Warto dodać że nie jest to oczywiście seria Elite. W dodatku model też ma swoje lata |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
msnrc
User
Dołączył: 01 Gru 2016
Posty: 1353 Przeczytał: 38 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław/Hamburg
|
Wysłany:
Nie 14:22, 22 Sty 2017 |
|
Witajcie.
Spodobał mi się ten temat i chciałbym dorzucić coś od siebie. Postaram się pokazać różnice pomiędzy modelami Ferrari F40 firmy Altaya (czerwony) i Hot Wheels Elite (czarny).
Zapraszam do oglądania!
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606 Przeczytał: 22 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Nie 15:45, 22 Sty 2017 |
|
Fajne porównanie, zwłaszcza, ze oba modele są z tej samej kasty Tak samo z resztą jak większość HW Elite i odpowiedników od IXO
Tutaj jak na dłoni widać degradację detali w modelu gazetowym. Wszystko jest takie same ale w Altai jest "mniej bardziej". HWE to świetny model, jedyne co mi się w nim nie podoba, to spoiler, który jest jako osbny element-wygląda to strasznie brzydko, choć w czarnym modelu nie rzuca się aż tak w oczy.
Bardzo chętnie bym zobaczył porównanie HWE i Herpy, głównie jesli chodzi o proporcje i wymiary |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
msnrc
User
Dołączył: 01 Gru 2016
Posty: 1353 Przeczytał: 38 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław/Hamburg
|
Wysłany:
Nie 16:14, 22 Sty 2017 |
|
smigi, dzięki
Wrzucam jeszcze porównanie modeli Ferrari F50 tych samych firm, co powyżej:
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abrimaal
User
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova
|
Wysłany:
Pon 1:32, 23 Sty 2017 |
|
Ten czarny jest bardzo ciekawy. Tylko szkoda, że na zewnątrz i w środku czarny. Realne auto pewnie wygląda niesamowicie całe czarne. Producent ma możliwość operowania materiałami, matem i połyskiem. W modelach ważne są kontrasty, wtedy mamy pewność, że to auto w skali, a nie bryłka węgla powiedzmy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abrimaal
User
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova
|
Wysłany:
Pon 8:10, 23 Sty 2017 |
|
Dawno zapowiadane porównanie dwóch modeli Austin FX4.
Model IXO z serii Bond vs Amercom z Taksówki Świata
czyli 1/40 vs 1/43. To widać.
z góry przepraszam za kurz, jeden był już sprzedany gdy przyszedł drugi
Model Bond jest cały niewymiarowy, szczególnie w oczy rzuca się przód.
Ma odrobinę lepszy lakier, lusterka w innym miejscu i bardziej dopracowaną lampę TAXI na dachu
Bond ma antenę z boku i logo ma grillu.
Amercom ma czarne gumy na zderzakach, co sugeruje późniejszy rocznik. W żadnym nie jest to błąd.
Amercom ma kolorowe detale wnętrza i szybę dzielącą przedziały, jednak w obu tapicerka i fotele są czarne.
Tył zdecydowanie na korzyść Amercom. Przede wszystkim lampy, ramka szyby, dokładniejszy wlew paliwa.
W IXO jest napis AUSTIN i jakaś tabliczka. Chyba dla wierności z filmowym autem.
Widok z boku. Tutaj rzecz dla mnie absolutnie nieakceptowalna - dwie ramki szyb pomalowane, trzecia nie.
Nawet jeśli oryginał tak miał, to nie były one aż tak bardzo widoczne. Design modeli ma swoje zasady i ograniczenia.
W Amercom znacznie lepiej wybrnęli robiąc listwę nad całym dachem.
Na korzyść IXO są felgi i prawidłowy kąt nachylenia przodu auta.
W Amercom grill jest za bardzo pochylony. Łatwo to naprawić.
Klamki w Amercom są dokładniejsze.
Boczna listwa bardzo dyskusyjna. Nie dodaje mu uroku i mało który taką miał.
Auto wydaje się dłuższe i lżejsze dzięki niej, to znany trick gdy pontony stawały się niemodne, a na topie były skrzydlaki, później kanciaki.
Od spodu w IXO jakby więcej detali, ale absolutnie nie znam się na tym.
Dla formalności.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|