|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Frondax
User
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 623 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RKR
|
Wysłany:
Pią 11:39, 03 Cze 2011 |
|
Kolejne porównanie to Skoda 120 KAP i Abrex. Zauważyłem ciekawą zależność że akurat te modele które ma zdublowane (gazetkowe+gablotkowe) w wykonaniu gazetkowym są pozycjami bardzo mocnymi. Tak jest również w tym przypadku, Skoda z KAP to moim zdaniem bardzo dobrze wykonany model i podobnie jak 126p bez kompleksów może rywalizować z gablotkowym odpowiednikiem.
Największym minusem Abrexa są przednie reflektory i kierunkowskazy, tutaj KAP jest wykonany popisowo. KAP również posiada dużo lepsze wloty na słupkach, wlew paliwa (jako osobny element a nie malowanka), felgi, spojler i grill i tylna półka z wlotami do bagażnika. Abrex ma lepsze klamki i boczne kierunkowskazy (bo je ma), wloty na masce, tylne lampy, blacha pod zderzakiem (z charakterystycznymi wlocikami których w KAP brak).
Jak dla mnie zwycięża KAP, nawet nie biorąc pod uwagę stosunku cena/jakość. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6310 Przeczytał: 123 tematy
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pią 11:48, 03 Cze 2011 |
|
Taka Skoda jest doskonałym przykładem jaka kiedyś była jakość modeli w KAP. Nie szło się w sumie przyczepić, poza drobnymi niuansami. Teraz dla odmiany już w zapowiedzi dostajemy brzydala, który tym bardziej się nim okazuje po zakupie... I na przykład porównywanie takiego F127 z Norevem nie ma sensu, jak ten pierwszy wygląda to nawet laik widzi... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Frondax
User
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 623 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RKR
|
Wysłany:
Pią 11:51, 03 Cze 2011 |
|
Racja Piotrek, gdzieś po drodze z modeli zrobiły się "ałtka".
Co do 127 to może ktoś ma obydwa i zrobi parę fotek? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
smookee
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4076 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Pią 12:31, 03 Cze 2011 |
|
Ale dziwna sprawa, wytłoczenie pod korek w gazetkowym jest znacznie większe, ciekawe czemu chciało im się bawić w takie zmiany (wielkie zmiany to nie są, ale po co w ogóle?) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6310 Przeczytał: 123 tematy
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pią 12:37, 03 Cze 2011 |
|
smookee napisał: |
Ale dziwna sprawa, wytłoczenie pod korek w gazetkowym jest znacznie większe, ciekawe czemu chciało im się bawić w takie zmiany (wielkie zmiany to nie są, ale po co w ogóle?) |
Hehe dałeś się złapać Model gazetkowy to IXO, natomiast ten z gablotki to Abrex. Czyli są to dwa różne modele |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
smookee
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4076 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Pią 12:37, 03 Cze 2011 |
|
O ja gupi:P
W takim razie dziwne, że obaj producenci tak samo wykonali przednią atrapę połączoną z przednimi światłami (co z góry było skazane na porażkę) zwykle się tak nie robi bo potem efekt jak na zdjęciach |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez smookee dnia Pią 12:39, 03 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Frondax
User
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 623 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RKR
|
Wysłany:
Pią 13:18, 03 Cze 2011 |
|
Errata: obejrzałem inny model KAP i jednak wloty pod grillem są, z tym że w modelu pierwszym całkowicie zalane lakierem, w drugim do połowy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
zaber74
User
Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 278 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom / Szombierki
|
Wysłany:
Pon 17:05, 06 Cze 2011 |
|
Model KAP-u zrobił na mnie naprawde dobre wrażenie, jest może trochę gorzej polakierowany ale jeśli chodzi o detale to już widok tylnej półki za fotelami oraz tylny spoiler na klapie z widocznymi przetłoczeniami to już mistrzostwo! Dodać do tego dobre klosze przednie i werdykt jest taki że:
Abrex zaliczył tym modelem kompletną klapę!
Mam teraz trochę zajęć ale przygotowuję co obiecałem porównanie Skody Superb I wersja Abrex/Kaden/Norev |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Sob 11:41, 24 Gru 2011 |
|
Wrzucam tutaj, aby nie otwierać specjalnie nowego wątku. Porównanie proporcji modeli jednej marki ,ale w trzech różnych skalach. Oto Ford Focus WRC od lewej : skala 1:32 (Saico),skala 1:43 (Altaya)i skala 1:72(Cararama)
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdro-Adam |
|
|
|
|
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606 Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Sob 14:03, 24 Gru 2011 |
|
Tyle tylko, że to są trzy różne generacje Focusa WRC Adamie.. Cararama prezentuje pierwszą wersję tej rajdówki, Altaya model po modyfikacjach a Saico jest już 'wurcem' na bazie nowszej generacji Focusa.. Więc ciężko zestawiać ze sobą te trzy modele, nawet pomijając różnice skali.. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Sob 15:54, 24 Gru 2011 |
|
Owszem ,zgoda - to są trzy różne wersję Forda Focusa WRC .ale wymiary mają takie same : [link widoczny dla zalogowanych]
a mi chodziło o pokazanie (optycznie)proporcji między skalami .a nie różnic technicznych poszczególnych wersji.
Pozdro-Adam |
|
|
|
|
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Wto 11:14, 03 Sty 2012 |
|
KrAZ 256 "Herson Model" vs KrAZ 256 "Atlas Verlag" vs KrAZ 255B "Agat" / Saratov.
Wszystkie skala 1:43.
"Herson" i "Agat" poprawne merytorycznie.
"Atlas" - trochę nie wiadomo co. Producent deklaruje go jako 256, więc do tego się odniosę. Największy i rażący błąd, to zbyt wielkie opony. Dalej - podwozie - jest imitacją napędu 6x6, a powinno być 6x4. Kabina - oprócz "skopanych" proporcji - ma poszerzenia błotników (takie jak w 255B) - w 256 nie powinno ich być. Kształt kipra zbliżony do oryginału. Ale ma fajne kolory
Granatowy - "Herson", kremowy - "Atlas", żółty - "Agat".
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Cały album tutaj [link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Dziwny Mag dnia Wto 11:27, 03 Sty 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 94 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Wto 19:59, 03 Sty 2012 |
|
Bardzo fajne porównanie
Moim zdaniem, produkty zza wschodniej granicy biją na "łeb na szyję" zachodniego konkurenta. Ja nie mam wątpliwości, który z nich dołączy do mojej kolekcji.
Muszę przyznać, że i Ural całkiem dobrze się z nimi komponuje, więc chyba muszę się za takowym rozejrzeć.
Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
zaber74
User
Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 278 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom / Szombierki
|
Wysłany:
Czw 18:44, 16 Lut 2012 |
|
Dobra, startuję z porównaniami, jak na początek to będzie może trochę błądzenie we mgle i nie tak to ma wyglądać ale obiecuje że będę się uczył.
Na początek OCTAVIA II - 1/24 - w wersji Abrex (granat) Welly (czerwień).
W tym porównaniu wg mnie może nie zdecydowanie (co mnie zdziwiło po zakupie tych modeli , szczególnie patrząc na cenę - odwzorowanie) ale wygrywa Welly.
Na jego korzyść wypadło to iż Abrex mimo że jest nadwornym Skody popełnił niewybaczalny błąd!
Drzwi przednie w środku Octavii nie są symetryczne! (uchwyt drzwi jest innej konstrukcji ot taka ciekawostka nie wiem w sumie co autor miał na myśli).
A na koniec takie minimega porównanie może nie w temacie ale postanowiłem dodać Octavia 1/72; 1/60; 1/43; 1/24; 1/18 - 1/1 nie posiadam...
Abrex / Welly / Abrex / Welly / Paudimodel |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zaber74 dnia Czw 18:48, 16 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
smookee
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4076 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Wto 2:08, 27 Mar 2012 |
|
Na tapetę Porsche 996 GT3 RS - niebieskie AutoArtu (AA), czerwone Minichampsa (PMA). Modele nawet popularne na Allegro, często się pojawiają więc warto przyjrzeć się dokładniej.
Po pierwsze i najważniejsze - mają bardzo podobne wymiary. AA jest o jakiś milimetr dłuższy od PMA, do tego wystająca rejestracja - gdy stoją obok siebie widać małą różnicę, ale w nieco większej odległości niezauważalne.
Obydwa modele mają plusy i minusy, gdzieniegdzie wyraźnie się różnią. Z tyłu - AA ma znacznie ładniejsze światła, ale wydaje się, że za niski spojler. W AA brakuje "rynienek" po obu stronach dachu.
PMA ma znacznie ładniejszy przód, w AA brakuje całkowicie wlewu paliwa, zamiast kierunkowskazów na przednim zderzaku - lipne malunki, no i w ogóle zderzak wygląda dziwnie, zbyt mocne przetłoczenia itp. Dodatkowo AA ma zdecydowanie za wysoki prześwit z przodu:
Różnica jest nieco mniejsza niż na tym zdjęciu, tylko podłoże jest nierówne.
Generalnie modele mimo tych różnic wykonane są w miarę podobnie dobrze. Z reszty rzeczy, których zdjęć już wrzucać nie będę - wnętrza podobnej jakości, podwozie lepsze w AA.
Gdybym na prawdę musiał wybierać to zdecydowanie wziąłbym PMA, ale różnica na żywo nie jest aż tak wyraźna jak na zdjęciach. Trzeba też pamiętać, że na rynku wtórnym AA potrafi być o 1/3, a czasem i połowę tańsze. I tutaj pojawia się problem z wyborem Nic tam, decyzję pozostawiam Wam. Ja na szczęście nie muszę się ograniczać do jednego modelu więc AutoArt zostaje u mnie |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez smookee dnia Nie 21:00, 15 Kwi 2012, w całości zmieniany 6 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|