FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Porównania Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Towi
User



Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 1987
Przeczytał: 55 tematów

Pomógł: 50 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:53, 02 Mar 2013 Powrót do góry

Jarku ! Pozwolę sobie na uzupełnienie.

Bez komentarza, wszystko widać :

Image
Image
Image
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SlawekH
Moderator



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 1747
Przeczytał: 68 tematów

Pomógł: 99 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 19:06, 02 Mar 2013 Powrót do góry

Hmmmm..., na korzyść gazetówki przemawia pomalowany układ wydechowy Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lucanero
Moderator



Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3295
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 23:10, 06 Mar 2013 Powrót do góry

Przy okazji, że stałem sie bardzo szczęśliwym posiadaczem modeli Ferrari z serii gablotkowej IXO wrzucam szybkie porównanie modeli 550 Barchetta.
Gablotka vs. Gazetka - jedziemy:

Szybki rzut oka z góry nie ujawnia za dużo ale diabeł tkwi w szczegółach.
Image

Na początek:
Zupełnie inny grill, gablotka to żeberka pociagnięte na srebrno gazeta czerń ze srebrnymi imitacjami halogenów. Rzuca się w oczy rózne podejście do oświetlenia i wypełnienia kloszy.
Image

Felgi to niestety nie jest mocna strona gazetówek - moze felgi nie ale tarcze hamulcowe na pewno w gablotkowej wersji wymiatają.

Image

Z tyłu oczywiście pomalowane w środku światełko należy do gablotkowej wersji:

Image

Wnętrze jest bardzo podobne - jedyne co zauważyłem to pociągnięte na srebrno elementy foteli i wkłady lusterek - odpowiednio srebrna farba w gazetce i folia w gablotce.

Gablotka wygrywa ale detalami - nie wiele ale do przodu - wrażenie jest lepsze - ogólnie modele się nie różnią ale wystarczy popatrzeć z bliska... Cena? W moim przypadku różnica 15 zł.
Gablotka 1 - Gazetka 0

Przy okazji gablotek przyjrzałem się jeszcze 360 Modenie - co prawda Gablotka to Spider a Gazeta to Coupe ale spróbujmy:

Silnik, trochę bardziej pomalowany na srebrno w niektórych miejscach w Gablotce, trochę inna naklejka, generalnie strasznej różnicy nie ma:

Image

Tarcze hamulcowe - dokładnie to samo co wyżej:

Image

Ciekawostkę zostawiłem na koniec: światła przód Smile

Teraz, który ma malowane, a który plastykowe wkłady?
Ha! - Gablotka pomalowana, a gazetka plastikowa - jak to wygląda - oceńcie sami:

Image

Tu werdykt nie jest taki prosty ale jestem jednak za gablotką - szczegóły ale jednak przeważają, mimo tych świateł Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
smigi
User



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 23:35, 06 Mar 2013 Powrót do góry

Barchetta miażdży gazetówkę pod względem wykonania reflektorów. Niebo a ziemia, w gazetówce to jest jakaś chora fantazja, nie wiem jak można było ten element aż tak spieprzyć... ehh szkoda gadać.
Zauważ jeszcze, ze gablotkowe modele mają fototrawione emblematy (albo mnie się wydaje). Za to dziwna sprawa z tym grillem w 550, bo powinna mieć halogeny po bokach, tak jak gazetówka, a ich nie ma.. hmmm....
Co do samych tarcz hamulcowych, to takie nawiercane wyglądają bardzo fajnie, dopóki modelik stoi, kiedy kółka się obracają wtedy już wygląda to co najmniej dziwnie, bo tarcze też powinny się obracać.. No ale co kto lubi Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
simon2107
User



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 779
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warmia i Mazury

PostWysłany: Pią 13:32, 08 Mar 2013 Powrót do góry

SlawekH napisał:
Hmmmm..., na korzyść gazetówki przemawia pomalowany układ wydechowy Wink.

Otóz nie:
-IST nadal ma felgi "ni z gruszki ni z pietruszki"
-IST ma krzywo naklejone listwy boczne
-IST ma nadal jakieś dziwne malowane guziki zamiast przednich kierunków
-IST ma też wady lakiernicze-wystarczy spojrzeć na nierówną krawędź nadkola z tyłu od strony kierowcy.
-IST ma nadal chromowane malowane tylne swiatła;
-IST nadal nie ma zaznaczonego tylnego światła pod tablicą rejestracyjną.
-IST ma natomiast fajny kolor, głębię grilla, białe paski na oponach (których notabene nie widuje się na zdjęciach z lat 60-tych), malowane wnętrze i elementy fototrawione.
Reasumując wystarczy do modeliku z KAPu:
-kupić np. od kolegi Rafa i zamontować fotorawiony znaczek, napisy i wycieraczki,
-zastosować przednie kierunki oraz komplet kół od warszawy pick up,
-zastosować tylne swiatła od pobiedy cabrio z avtolegend,
-pomalować markerem ramki wokół szyb, poprzeczną ramkę na przedniej szybie oraz progi
-pomalować wnętrze
-wyciąć z foli chromowej i przykleić boczne listwy
-dołożyć gablotkę
i mamy model, który bije gablotkowego ISTa na głowę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez simon2107 dnia Pią 13:41, 08 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2612
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Sob 20:49, 09 Mar 2013 Powrót do góry

Od dzisiaj jestem posiadaczem dwóch modeli Renault 19, jeden 5d od Minichamps, drugi 16S 3D od Universal Hobbies.

Na pierwszy rzut - przody.
Minichamps góruję nad UH, reflektorami, oraz równiej zamontowanymi halogenami. UH - zdecydowanie ładniejszy grill, z głębią, oraz wyraźniej zaznaczone linie podziału maski, zderzaka.

Image

Tył - przewaga Minichmps 'a. Zdecydowanie ładniej i smuklej wykonany cały pas z lampami, w UH, wygląda po prostu topornie. Dodatkowy plus PMA, za hak holowniczy i naklejkę " D " - ma to niesamowity urok, serio Wink

Image

W poniższych dwóch zdjęciach, chcę pokazać różnicę w jakości warstwy lakieru, gdzie Universal Hobbies, przewyższa PMA. Ten pierwszy, ma zdecydowanie cieńszą warstwę, co od razu wpływa na widoczność podziału linii maska / błotnik / drzwi. Tutaj plus zdobywa - UH. Dodatkowo PMA, traci punkty, za nieładnie zaznaczone listewki ochronne. Wyjeżdżają poza ich właściwe miejsce bytu Smile

Image
PMA
Image
Universal Hobbies
Image

Podwozie, tutaj wygrywa Minichamps. Posiada pomalowany układ wydechowy, ładniej oraz bardziej szczegółowo wykonane okolice silnika. Bardzo fajnym akcentem jest - iście francuskie rozwiązanie - podwieszane koło zapasowe. W UH, jest odlane w całości, tutaj stanowi osobny element, tak samo jak hak - super pomysł.
Universal punktuje tylko widocznymi przewodami - to troszkę za mało Sad

PMA
Image
UH

Image

Jednym elementem, którego nie byłem w stanie sfotografować jest wnętrze, z przewagą, aczkolwiek nie duża - Minichamps 'a.
Kokpit wykonany jest nieco staranniej, nie ma śladów formy, oraz białego nalotu od kleju. Punktuje także, ładnym drążkiem zmiany biegów, co ciekawe, PMA nie posiada ... hamulca ręcznego tj. ( prawdopodobnie jest ) odlany razem z podłogą.
Detale tj. wycieraczki, halogeny są domeną Minichampsa.
Jednak Universal również wykonany jest na dobrym poziomie, gdyby nie ślady formy na załamaniu kokpitu, i minimalnie gorsze detale - postawiłbym znak równości pomiędzy oboma producentami, w dziedzinie wnętrza Smile
Ostateczny werdykt ... pozostawiam Wam !
Gdyby połączyć pozytywne cechy obu modeli, powstałby idealny model R19 ph. II

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
yurek65
User



Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 1603
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kuźnica Białostocka

PostWysłany: Wto 19:28, 09 Kwi 2013 Powrót do góry

Znajdź 10 różnic Very Happy Smile Very Happy Smile Very Happy Smile
Moskwicz 400 (KAP №37) VS Opel Kadett K38 1937-1940 (Opel Collection №53)
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

i wreszcie na modelu Opla Shocked Shocked Shocked Shocked
TAKI CUD Rolling eyes Rolling eyes Rolling eyes Rolling eyes Rolling eyes
Image
Moje podziękowania dla chińskich towarzyszy Hurra Hurra Hurra Hurra Hurra


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lucanero
Moderator



Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3295
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 22:04, 03 Maj 2013 Powrót do góry

Miałem tego nie robić, bo wydawało mi się, że różnice są zbyt oczywiste ale na prośbę smigiego przyjrzałem się dokładniej dwu modelom Ferrari: 512M jeden to Hot Wheels, drugi Minichamps.

Pierwsza rzecz, która rzuca się w oczy to różnica w szerokości modeli - nie jest to dużo, nie mierzyłem dokładnie. Na oko może 1 mm.

[link widoczny dla zalogowanych]

Najpoważniejszą różnicą jest zawieszenie, HW stoi wysoko, narzekałem już na to w moim wątku ale dopiero w zestawieniu widać dokładnie problem z nadkolami.

[link widoczny dla zalogowanych]

Kilka detali różni oba modele, np tylna część nad silnikiem. Troszkę inne przednie światła, inaczej malowane ramki boczne okien, inne wykończenie dolnej części tyłu nadwozia.

[link widoczny dla zalogowanych]

Czy warto? Chyba warto. Najbardziej razi to skopane, za wysokie zawieszenie, które w PMA jest idealne. Profil ogumienia też jest o wiele za duży. PMA to stary model, jeszcze w srebrno-niebieskim pudełku i nie trzeba oczekiwać od niego mega detali. Jest klimatyczny i wygląda o wiele lepiej od Hot Wheelsa.
Aha, jeszcze HW ma grubszy lakier i PMA ma fajnie pociągniętą na czarno głębię między żeberkami na drzwiach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
smigi
User



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 13:47, 04 Maj 2013 Powrót do góry

Oj lakier to zdecydowana bolączka Minichampsa, bardzo psuje wg mnie ten modelik. Poza tym i przednimi światłami (wg mnie Hot Wheels tudzież Detail Cars mają je bardziej poprawne i zwyczajnie lepiej zrobione), to bez dwóch zdań PMA jest zdecydowanie lepszy. Czy warto? Na pewno, p[ytanie tylko za jaką kwotę Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 17:33, 04 Maj 2013 Powrót do góry

Inne są przednie kierunki.HW ma je duże na wierzchu,a Pma czy Minichamps(nie wiem nie znam się na tym[co to jest PMA?] ma mniejsze bardziej w głębi.HW nie ma napisu na klapie ten drugi tak.HW ma kierunkowskaz na błotniku którego temu drugiemu brak.HW brak dokładki pod błotnikiem i chyba(albo jest zalane) przetłoczenia przed wlotami z boku.Ma również inne wycieraczki.
Lucanero
Moderator



Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3295
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 17:46, 04 Maj 2013 Powrót do góry

PMA to dokładnie to samo co Minichamps. Pełna nazwa to Paul's Model Art Minichamps.

Model Minichamps to w moim przypadku 3 razy tyle co HW - niecała stówa. Pamiętajmy, że to "stary" PMA. Akurat teraz mam porównanie choć firma i w nowościach nie jest równa. Dowody przedstawię niedługo u siebie Smile
Suma sumarum - według mnie warto.

P.S.

Tak przy okazji 6 numeru Ferrari Collection.

Mam gablotkowe 599 GTB, kupiłem dziś gazetkową wersję, bo jest czarna, a czarne Ferrari jest mile widziane na mojej półce.

tak na bardzo szybko - modele są bardzo podobne w wykończeniu.
Duża różnica jest z przodu - Gablotka ma lepiej wykonany grill, a wloty powietrza na przednich błotnikach/nadkolach mają zamarkowaną siatkę. Gazetka to płaski plastyk w tym miejscu.
Generalnie różnice nie są duże. Gazetka daje nam naprawdę dobry model z super światłami, ładnym lakierem, świetną bryłą.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Ja jestem zboczony i muszę mieć czerwoną wersję ale wszystkim polecam czarną. Warto!
Na pewno też sprawdzę wersję z carbonowym dachem od Hot Wheels Elite, coś mi się wydaje, że to może być najlepsza opcja.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lucanero dnia Sob 23:45, 04 Maj 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Towi
User



Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 1987
Przeczytał: 55 tematów

Pomógł: 50 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:11, 02 Sie 2013 Powrót do góry

Na prośbę zrobiłem małe porównanie, ale wielu różnic między Atlasem i Ist-em nie ma - wycieraczki i małe różnice w malowaniu - Oceńcie sami ?

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kozik
User



Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 189
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GST

PostWysłany: Pią 22:41, 02 Sie 2013 Powrót do góry

Pięknie dziękuję za porównanie Wink

Teraz widzę, że jednak IST mnie bardziej przekonuje...
Gdyby tylko miał tylną tablicę rejestracyjną z Atlasa byłoby wręcz idealnie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dziwny Mag
User



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Sob 23:35, 10 Sie 2013 Powrót do góry

Wink

Ursus 325 "Uniwersal Hobbies" 1:43 / Ursus 25 "ZM Ursus" 1:1

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mp91
User



Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 598
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Śro 17:03, 16 Paź 2013 Powrót do góry

Porównanie

MINICHAMPS - STARY VS NOWY

Mercedes W124 (stara klasa "E")

Firma Minichamps wypuściła dośc wiele modeli tego Mercedesa, były dostępne wszystkie wersje nadwoziowe, modele sprzed i po liftingu


Pozwole sobie zacytować kolegę idoneo1, który napisał w innym temacie kilka zdan w związku z porównaniem:

idoneo1 napisał:
porównywałem go z poprzednim W124 i na żywo różnica jest znaczna. W stosunku do starszego PMA ma poprawiony, prawidłowy kształt nadkoli, inne zderzaki, przednie i tylnie swiatła, lusterka zewnętrzne,nowe, cieńsze i dwubarwne klamki oraz całe wnętrze. Jest to od podstaw opracowany nowy modelik. Poza tym nowsze wydanie W124 przedstawia tylko starszy model prawdziwego merca, który ma gwiazdę na chłodnicy, a nie na masce. Starsze wydania produkowane były w obu wersjach: starszej (z gwiazdą na chłodnicy) i nowszej (z gwiazdą na masce). Na tej stronie można porównać nowe i starą wersję oraz pięćsetkę.
[link widoczny dla zalogowanych]


Od siebie jeszcze dodam, że inne zmiany to: o wiele lepszy lakier, nowe szyby, wycieraczka przednia, wnętrze również uległo zmianom


Porównywane wersje to popularne sedany z ok. 1990 roku - bordowy to model nowszy, szary jest starszy

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin