Autor |
Wiadomość |
buusoola
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4220 Przeczytał: 31 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy
|
Wysłany:
Wto 22:19, 22 Gru 2009 |
|
Panowie potrzebuję pomocy. Czy ktoś z Was wie czym różnią się od siebie Gaz 69 od Aro 59???? Pytam bo pojawiło się Aro 59 na alledrogo i tak się zastanawiam. Ale jak niczym się nie różniły to dam sobie luz |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
classicline
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 1046 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/oko-lice
|
Wysłany:
Wto 22:47, 22 Gru 2009 |
|
generalnie ARO robione były na licencji GAZa więc różnice mogą być w szczegółach
ale modelik fajny, pewnie sobie taki w przyszłości kupię... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
fogarty
Moderator
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 1257 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 50 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 22:53, 22 Gru 2009 |
|
Rumuni zmodernizowali nadwozie, więc szczegółami różni się od Gaza. Sam sie zastanawiam nad tym modelem, jednak denerwule mnie datowanie modelu, który przedstawia M59 produkowany od 1959 roku w wersji z 1954 Zresztą podobne wpadki były już wcześniej (Wartburg Pick-up).
Ale w każdym razie strażackie malowanie wygląda efektownie...
P.S.
aktualizacja
Ciekawe co napisali na podstawce - bo to miał być model ARO M59A z 1962, ale chyba było za dużo szczegółów do zmieniania i wyszło jak wyszło.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez fogarty dnia Pon 11:41, 28 Gru 2009, w całości zmieniany 4 razy
|
|
|
|
xiedzu
Moderator
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2085 Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 54 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: óć
|
Wysłany:
Wto 23:05, 22 Gru 2009 |
|
Aro występuje też pod nazwą Muscel
RAMA :
- Gaz - skomplikowana budowa, bardzo dużo nitów, zagięć, uskoków, no i po kilkunastu latach duża chęć do gnicia i pękania (najsłabsza strona Gaz-a).
- Muscel - rama prosta w konstrukcji, bardzo solidna i trwała, wytrzymuje ostre traktowanie. Jako wadę mogę wskazać to, że praktycznie nie istnieje możliwości zabezpieczenia jej od środka (profil zamknięty).
RESORY :
- Gaz - stare lubią pękać i wcale nie trzeba ich ostro katować.
- Muscel - solidne i mocne, wytrzymują ostre traktowanie choć też nie są niezniszczalne.
AMORTYZATORY :
- Gaz - archaiczne dźwigniowe, właściwie nadają się do wyrzucenia (chyba, że ktoś ma dostęp do nowych), nawet najlepsza przeróbka i tak powoduje , że skok przednich amorów będzie mały i aby ich nie wyrwać trzeba założyć nowe ograniczniki.
- Muscel - teleskopowe - są solidne i nawet za twarde. Skok amortyzatora - 31cm.
MOSTY :
- Gaz - pasują od Uaz-a. Występują z szybszą przekładnią główną, w wersji na zwolnicach (tzw.afgany), można także założyć z automatyczną blokadą mechanizmu różnicowego i nowym typem zwrotnic (łożysko zamiast tulejki z brązu); i jeszcze jedna zaleta można odłączyć przednie piasty przekręcając pokrętło.Wniosek - przy znacznej zasobności portfela można poeksperymentować. Wada - aby dostać się do środka (np. łożysko mechanizmu różnicowego) trzeba ściągać most z resorów - most złożony z dwóch części skręconych na wysokości przekładni głównej
-Muscel - solidna budowa (mają opinię mocniejszych od Uazowych), pasuje przekładnia główna od Aro - 8\33 albo 11\41 (patrz zamienniki). Oryginalnie brak jest możliwości odłączenia przednich piast (wada podczas pokonywania dłuższych tras po asfalcie), dlatego warto zaopatrzyć się w drugi komplet „kapsli” bez frezów; łatwy dostęp do „wnętrzności”- odkręcana „główka".
HAMULCE i SPRZĘGŁO :
- Gaz - postojowy - bębnowy na tylnym wale napędowym, zaletą tej konstrukcji jest prostota i brak linek wlokących się do tylnego mostu spełniających często rolę łapaczy gałęzi; kłopot zaczyna się dopiero wtedy , kiedy chcemy zmienić skrzynię biegów na inną niż Uaz lub Żuk (hamulec jest przykręcany do skrzyni); zasadniczo układ hamulcowy tych aut nie różni się, tylko w przypadku zmiany przedniego mostu na Uazowy polepszą się hamulce Gaz-a (2 cylinderki na koło).
Sprzęgło - mechaniczne. Wada - pedały umieszczone w podłodze (lubią zimą przymarznąć) i przez to nieciekawe dojście do pompy (pod podłogą).
- Muscel - hamulec ręczny działa na tylne koła; sprzęgło hydrauliczne; pedały podwieszane (łatwy dostęp i wymiana pomp).
ZBIORNIK PALIWA :
- Gaz - 2 zbiorniki umieszczone fatalnie (chyba ze względów militarnych) na wysokości siedzeń, przez co autko ma lekką dupcię i w terenie znacznie wcześniej trzeba zapiąć przedni napęd
- Muscel - jeden duży zbiornik 70 l. umieszczony za tylną osią ,co znacznie poprawia rozłożenie masy. Nieznacznie ogranicza on kąt zejścia i dlatego łatwiej go uszkodzić.
SKRZYNIA ROZDZIELCZO - REDUKCYJNA :
- Gaz - jest i to dosyć dobra , reduktor o dużym przełożeniu 2.78, połączony za pomocą wałka pośredniego ze skrzynią biegów.
- Muscel - brak skrzyni redukcyjnej (ma ją zastąpić 1 bieg o przełożeniu ~ 4., występuje tylko skrzynia rozdzielcza dająca napęd przedni - prosta budowa i właściwie bezawaryjność,zespolona jest ze skrzynią biegów.
SKRZYNIA BIEGÓW :
- Gaz - wersja podstawowa 3-biegowa , można wstawić 4 Żuka jest w pełni synchronizowana. Skrzynia jest dostępna na rynku i tania (3-biegowa od 50 do 400 - 4-biegowa).
- Muscel - skrzynia o bardzo solidnych zębach (rodowód - Gaz AA/ Gaz67), 4-biegowa - brak synchronizacji 1; trudna dostępność na rynku; właściwie brak nowych części zamiennych; brak zamienników (jest zespolona z rozdzielczą); najczęstsze awarie - uszkodzenie synchronizatora 2-biegu, pokrywa skrzyni - wyrobienie wodzików (zbyt słaby materiał).
PODŁOGA :
- Gaz - posiada wiele zagłębień (akumulator pod siedzeniem -trudny dostęp), co nie ułatwia usuwania nagromadzonych zanieczyszczeń (woda, błoto), a pomaga korozji. Szybki dostęp do obu skrzyń (łatwo ściągane pokrywy).
-Muscel - płaska podłoga; łatwy dostęp do akumulatora (skrzynka w podłodze).
DRZWI :
- Gaz - nadstawki - stalowy szkielet obciągnięty brezentem z wstawionym oknem, przewietrzanie auta realizowane przez uchylenie przedniej szyby (bardzo wygodne przy niewielkich prędkościach), albo wyjęcie nadstawek; brak zamków.
- Muscel - nadstawki z odsuwanymi szybami umożliwiają przyzwoite przewietrzanie (lepsze niż w Uazie); zamek w standardzie; większe drzwi od strony kierowcy (łatwiejsze wsiadanie).
SILNIK : (Fabryczne tylko dla pasjonatów aut oryginalnych).
- Gaz- oryginał dolniak, bardzo łatwo wstawić górniaka z Żuka lub Uaz/Wołga (przyzwoite osiągi); inne przeróbki są kłopotliwe ale łatwiejsze niż w Muscelu - po wstawieniu silnika ze skrzynią biegów trzeba dorobić wałek pośredni.
- Muscel - oryginał „ licencja’’ francuskiego silnika Savien; wszelkie przeróbki dozwolone (duża komora silnika, mocna rama), jednak nie są łatwą sprawą , szczególnie jeśli chcemy zachować oryginalną długość wałów napędowych; najłatwiej dopasować motor od Mercedesa (model 115D lub 123D pojemność 2000 - 2400), Perkins 2500D, żuk (2400D*), Wołga\Uaz*, ponieważ w tych przypadkach można dopasować oryginalny wałek sprzęgłowy; inne eksperymenty są jeszcze bardziej skomplikowane.
WYMIARY:
Zbliżone, choć po za błotnikami, atrapą* i przedniej ramki z szybą* nic nie pasuje. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
buusoola
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4220 Przeczytał: 31 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy
|
Wysłany:
Śro 8:25, 23 Gru 2009 |
|
Dziękuję Wam bardzo serdecznie! Wychodzi na to że wizualnie nie rózniły sie aż tak bardzo. Wniosek - poczekam aż będą tańsze, bo przez te święta krucho z kasą .
Xiendzu powinieneś mieć wykłady na jakiejś politechnice |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
buusoola
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4220 Przeczytał: 31 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy
|
Wysłany:
Śro 8:27, 23 Gru 2009 |
|
fogarty napisał: |
P.S.
aktualizacja
Ciekawe co napisali na podstawce - bo to miał być model ARO M59A z 1962, ale chyba było za dużo szczegółów do zmieniania i wyszło jak wyszło. |
na podstawce jest dokładnie to:
ARO M59A Pompiers de Tours 1962 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
fogarty
Moderator
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 1257 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 50 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 8:50, 23 Gru 2009 |
|
buusoola napisał: |
fogarty napisał: |
P.S.
aktualizacja
Ciekawe co napisali na podstawce - bo to miał być model ARO M59A z 1962, ale chyba było za dużo szczegółów do zmieniania i wyszło jak wyszło. |
na podstawce jest dokładnie to:
ARO M59A Pompiers de Tours 1962 |
A na ich stronie i w katalogu ciągle rok produkcji 1954
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
buusoola
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4220 Przeczytał: 31 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy
|
Wysłany:
Śro 9:09, 23 Gru 2009 |
|
tu taj jest zdjęcie na żywo modelu
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
fogarty
Moderator
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 1257 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 50 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 9:22, 23 Gru 2009 |
|
Tak, też już znalazłem.
Terza jestem nieco bliższy zakupu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
buusoola
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4220 Przeczytał: 31 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy
|
Wysłany:
Śro 9:38, 23 Gru 2009 |
|
Też bym chciał ale to dopiero w przyszłym roku. Ale jak nabedziesz to mam nadzieję że wstawisz dokładne fotki bo to co jest w necie to jakaś paranoja |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3553 Przeczytał: 42 tematy
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Nie 22:48, 27 Gru 2009 |
|
szkoda ,że model różni się od pierwowzoru. Trzeba mu dorobić kołpaki i zrobić okienka w plandece |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
skorpionman
User
Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 748 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Falkirk
|
Wysłany:
Pon 9:10, 14 Cze 2010 |
|
buusoola napisał: |
Panowie potrzebuję pomocy. Czy ktoś z Was wie czym różnią się od siebie Gaz 69 od Aro 59???? Pytam bo pojawiło się Aro 59 na alledrogo i tak się zastanawiam. Ale jak niczym się nie różniły to dam sobie luz |
Oto podstawowe różnice obu aut:
1) Muscel (M461) ma prosta rame, tak jak bys dwie szyny wzial, w gaziku rama
jest wyginana
2) Zdajsie jest tez inny przekroj ramy, w gaziku jest profil zamkniety,
muscelowa jest zdajsie otwarta, ale nie dam glowy
3) muscel -> wycieraczki od dolu, w gaziku od gory
4) muscel -> szyba nie dzielona , w gaziku dzielona
5) muscel -> ramki na drzwiach, z szybami a nie plocienne
6) muscel -> trzy a nie jedna dziury na atrapie z przodu (te dwie to jako "feature",
do niczego raczej nie sluza
7) mosty - nie rozpolawiane, tylko "normalniej" - odkrecasz dekielek i
wyjmujesz
gruchy przesuniete, inaczej niz w gaziku, przedni most po prawej
stronie (patrzac z przodu)
9) brak reduktora, zamiast tego jest bardzo mocna jedynka (skrzynia zdajsie
4 biegowa
Niestety IXO poszło na łatwiznę i praktycznie zmienili tylko nazwę modelu.
Byłby ładną ozdobą kolekcji ale GAZielców już trochę mam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
smookee
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4076 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Pon 9:43, 14 Cze 2010 |
|
O panie, ale z tym avatarem to nie da rady |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
buusoola
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4220 Przeczytał: 31 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy
|
Wysłany:
Pon 10:40, 14 Cze 2010 |
|
ciszy kolejny amator 4x4 ale avatar musisz zmniejszyć bo będzie lipa
Co do aro i gaza to niestety ixo sparało sprawę i to konkretnie. Też nie mam zamiaru kupować modelu tylko tlatego że na podstawce jest inna nazwa. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
skorpionman
User
Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 748 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Falkirk
|
Wysłany:
Pon 16:33, 14 Cze 2010 |
|
smookee napisał: |
O panie, ale z tym avatarem to nie da rady |
Przecie to mój ulubiony model w skali 1:1.
Ale jak trzeba to zmienię, tylko jutro, bo teraz jestem w pracy i nie mam nic ciekawego, zresztą ciężko pracuję... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|