FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Gaz 69 a Aro 59 - różnice Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
buusoola
User



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4220
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy

PostWysłany: Wto 22:19, 22 Gru 2009 Powrót do góry

Panowie potrzebuję pomocy. Czy ktoś z Was wie czym różnią się od siebie Gaz 69 od Aro 59???? Pytam bo pojawiło się Aro 59 na alledrogo i tak się zastanawiam. Ale jak niczym się nie różniły to dam sobie luz Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
classicline
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 1046
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/oko-lice

PostWysłany: Wto 22:47, 22 Gru 2009 Powrót do góry

generalnie ARO robione były na licencji GAZa więc różnice mogą być w szczegółach
ale modelik fajny, pewnie sobie taki w przyszłości kupię...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
fogarty
Moderator



Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 1257
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 50 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:53, 22 Gru 2009 Powrót do góry

Rumuni zmodernizowali nadwozie, więc szczegółami różni się od Gaza. Sam sie zastanawiam nad tym modelem, jednak denerwule mnie datowanie modelu, który przedstawia M59 produkowany od 1959 roku w wersji z 1954 Mr. Green Zresztą podobne wpadki były już wcześniej (Wartburg Pick-up).
Ale w każdym razie strażackie malowanie wygląda efektownie...

P.S.
aktualizacja
Ciekawe co napisali na podstawce - bo to miał być model ARO M59A z 1962, ale chyba było za dużo szczegółów do zmieniania i wyszło jak wyszło.
Image
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez fogarty dnia Pon 11:41, 28 Gru 2009, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
xiedzu
Moderator



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2085
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: óć

PostWysłany: Wto 23:05, 22 Gru 2009 Powrót do góry

Aro występuje też pod nazwą Muscel
RAMA :
- Gaz - skomplikowana budowa, bardzo dużo nitów, zagięć, uskoków, no i po kilkunastu latach duża chęć do gnicia i pękania (najsłabsza strona Gaz-a).
- Muscel - rama prosta w konstrukcji, bardzo solidna i trwała, wytrzymuje ostre traktowanie. Jako wadę mogę wskazać to, że praktycznie nie istnieje możliwości zabezpieczenia jej od środka (profil zamknięty).

RESORY :
- Gaz - stare lubią pękać i wcale nie trzeba ich ostro katować.
- Muscel - solidne i mocne, wytrzymują ostre traktowanie choć też nie są niezniszczalne.

AMORTYZATORY :
- Gaz - archaiczne dźwigniowe, właściwie nadają się do wyrzucenia (chyba, że ktoś ma dostęp do nowych), nawet najlepsza przeróbka i tak powoduje , że skok przednich amorów będzie mały i aby ich nie wyrwać trzeba założyć nowe ograniczniki.
- Muscel - teleskopowe - są solidne i nawet za twarde. Skok amortyzatora - 31cm.

MOSTY :
- Gaz - pasują od Uaz-a. Występują z szybszą przekładnią główną, w wersji na zwolnicach (tzw.afgany), można także założyć z automatyczną blokadą mechanizmu różnicowego i nowym typem zwrotnic (łożysko zamiast tulejki z brązu); i jeszcze jedna zaleta można odłączyć przednie piasty przekręcając pokrętło.Wniosek - przy znacznej zasobności portfela można poeksperymentować. Wada - aby dostać się do środka (np. łożysko mechanizmu różnicowego) trzeba ściągać most z resorów - most złożony z dwóch części skręconych na wysokości przekładni głównej
-Muscel - solidna budowa (mają opinię mocniejszych od Uazowych), pasuje przekładnia główna od Aro - 8\33 albo 11\41 (patrz zamienniki). Oryginalnie brak jest możliwości odłączenia przednich piast (wada podczas pokonywania dłuższych tras po asfalcie), dlatego warto zaopatrzyć się w drugi komplet „kapsli” bez frezów; łatwy dostęp do „wnętrzności”- odkręcana „główka".

HAMULCE i SPRZĘGŁO :
- Gaz - postojowy - bębnowy na tylnym wale napędowym, zaletą tej konstrukcji jest prostota i brak linek wlokących się do tylnego mostu spełniających często rolę łapaczy gałęzi; kłopot zaczyna się dopiero wtedy , kiedy chcemy zmienić skrzynię biegów na inną niż Uaz lub Żuk (hamulec jest przykręcany do skrzyni); zasadniczo układ hamulcowy tych aut nie różni się, tylko w przypadku zmiany przedniego mostu na Uazowy polepszą się hamulce Gaz-a (2 cylinderki na koło).
Sprzęgło - mechaniczne. Wada - pedały umieszczone w podłodze (lubią zimą przymarznąć) i przez to nieciekawe dojście do pompy (pod podłogą).
- Muscel - hamulec ręczny działa na tylne koła; sprzęgło hydrauliczne; pedały podwieszane (łatwy dostęp i wymiana pomp).

ZBIORNIK PALIWA :
- Gaz - 2 zbiorniki umieszczone fatalnie (chyba ze względów militarnych) na wysokości siedzeń, przez co autko ma lekką dupcię i w terenie znacznie wcześniej trzeba zapiąć przedni napęd
- Muscel - jeden duży zbiornik 70 l. umieszczony za tylną osią ,co znacznie poprawia rozłożenie masy. Nieznacznie ogranicza on kąt zejścia i dlatego łatwiej go uszkodzić.

SKRZYNIA ROZDZIELCZO - REDUKCYJNA :
- Gaz - jest i to dosyć dobra , reduktor o dużym przełożeniu 2.78, połączony za pomocą wałka pośredniego ze skrzynią biegów.
- Muscel - brak skrzyni redukcyjnej (ma ją zastąpić 1 bieg o przełożeniu ~ 4.Cool, występuje tylko skrzynia rozdzielcza dająca napęd przedni - prosta budowa i właściwie bezawaryjność,zespolona jest ze skrzynią biegów.

SKRZYNIA BIEGÓW :
- Gaz - wersja podstawowa 3-biegowa , można wstawić 4 Żuka jest w pełni synchronizowana. Skrzynia jest dostępna na rynku i tania (3-biegowa od 50 do 400 - 4-biegowa).
- Muscel - skrzynia o bardzo solidnych zębach (rodowód - Gaz AA/ Gaz67), 4-biegowa - brak synchronizacji 1; trudna dostępność na rynku; właściwie brak nowych części zamiennych; brak zamienników (jest zespolona z rozdzielczą); najczęstsze awarie - uszkodzenie synchronizatora 2-biegu, pokrywa skrzyni - wyrobienie wodzików (zbyt słaby materiał).

PODŁOGA :
- Gaz - posiada wiele zagłębień (akumulator pod siedzeniem -trudny dostęp), co nie ułatwia usuwania nagromadzonych zanieczyszczeń (woda, błoto), a pomaga korozji. Szybki dostęp do obu skrzyń (łatwo ściągane pokrywy).
-Muscel - płaska podłoga; łatwy dostęp do akumulatora (skrzynka w podłodze).

DRZWI :
- Gaz - nadstawki - stalowy szkielet obciągnięty brezentem z wstawionym oknem, przewietrzanie auta realizowane przez uchylenie przedniej szyby (bardzo wygodne przy niewielkich prędkościach), albo wyjęcie nadstawek; brak zamków.
- Muscel - nadstawki z odsuwanymi szybami umożliwiają przyzwoite przewietrzanie (lepsze niż w Uazie); zamek w standardzie; większe drzwi od strony kierowcy (łatwiejsze wsiadanie).

SILNIK : (Fabryczne tylko dla pasjonatów aut oryginalnych).
- Gaz- oryginał dolniak, bardzo łatwo wstawić górniaka z Żuka lub Uaz/Wołga (przyzwoite osiągi); inne przeróbki są kłopotliwe ale łatwiejsze niż w Muscelu - po wstawieniu silnika ze skrzynią biegów trzeba dorobić wałek pośredni.
- Muscel - oryginał „ licencja’’ francuskiego silnika Savien; wszelkie przeróbki dozwolone (duża komora silnika, mocna rama), jednak nie są łatwą sprawą , szczególnie jeśli chcemy zachować oryginalną długość wałów napędowych; najłatwiej dopasować motor od Mercedesa (model 115D lub 123D pojemność 2000 - 2400), Perkins 2500D, żuk (2400D*), Wołga\Uaz*, ponieważ w tych przypadkach można dopasować oryginalny wałek sprzęgłowy; inne eksperymenty są jeszcze bardziej skomplikowane.

WYMIARY:
Zbliżone, choć po za błotnikami, atrapą* i przedniej ramki z szybą* nic nie pasuje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
buusoola
User



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4220
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy

PostWysłany: Śro 8:25, 23 Gru 2009 Powrót do góry

Dziękuję Wam bardzo serdecznie! Wychodzi na to że wizualnie nie rózniły sie aż tak bardzo. Wniosek - poczekam aż będą tańsze, bo przez te święta krucho z kasą Wink.

Xiendzu powinieneś mieć wykłady na jakiejś politechnice Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
buusoola
User



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4220
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy

PostWysłany: Śro 8:27, 23 Gru 2009 Powrót do góry

fogarty napisał:

P.S.
aktualizacja
Ciekawe co napisali na podstawce - bo to miał być model ARO M59A z 1962, ale chyba było za dużo szczegółów do zmieniania i wyszło jak wyszło.


na podstawce jest dokładnie to:

ARO M59A Pompiers de Tours 1962


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
fogarty
Moderator



Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 1257
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 50 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 8:50, 23 Gru 2009 Powrót do góry

buusoola napisał:
fogarty napisał:

P.S.
aktualizacja
Ciekawe co napisali na podstawce - bo to miał być model ARO M59A z 1962, ale chyba było za dużo szczegółów do zmieniania i wyszło jak wyszło.


na podstawce jest dokładnie to:

ARO M59A Pompiers de Tours 1962


A na ich stronie i w katalogu ciągle rok produkcji 1954 Confused
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
buusoola
User



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4220
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy

PostWysłany: Śro 9:09, 23 Gru 2009 Powrót do góry

tu taj jest zdjęcie na żywo modelu
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
fogarty
Moderator



Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 1257
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 50 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 9:22, 23 Gru 2009 Powrót do góry

Tak, też już znalazłem.
Image
Terza jestem nieco bliższy zakupu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
buusoola
User



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4220
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy

PostWysłany: Śro 9:38, 23 Gru 2009 Powrót do góry

Też bym chciał ale to dopiero w przyszłym roku. Ale jak nabedziesz to mam nadzieję że wstawisz dokładne fotki bo to co jest w necie to jakaś paranoja


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jat02
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3553
Przeczytał: 42 tematy

Pomógł: 68 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 22:48, 27 Gru 2009 Powrót do góry

szkoda ,że model różni się od pierwowzoru. Trzeba mu dorobić kołpaki i zrobić okienka w plandece


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
skorpionman
User



Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 748
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Falkirk

PostWysłany: Pon 9:10, 14 Cze 2010 Powrót do góry

buusoola napisał:
Panowie potrzebuję pomocy. Czy ktoś z Was wie czym różnią się od siebie Gaz 69 od Aro 59???? Pytam bo pojawiło się Aro 59 na alledrogo i tak się zastanawiam. Ale jak niczym się nie różniły to dam sobie luz Wink


Oto podstawowe różnice obu aut:
1) Muscel (M461) ma prosta rame, tak jak bys dwie szyny wzial, w gaziku rama
jest wyginana

2) Zdajsie jest tez inny przekroj ramy, w gaziku jest profil zamkniety,
muscelowa jest zdajsie otwarta, ale nie dam glowy

3) muscel -> wycieraczki od dolu, w gaziku od gory

4) muscel -> szyba nie dzielona , w gaziku dzielona

5) muscel -> ramki na drzwiach, z szybami a nie plocienne

6) muscel -> trzy a nie jedna dziury na atrapie z przodu (te dwie to jako "feature",
do niczego raczej nie sluza Smile

7) mosty - nie rozpolawiane, tylko "normalniej" - odkrecasz dekielek i
wyjmujesz

Cool gruchy przesuniete, inaczej niz w gaziku, przedni most po prawej
stronie (patrzac z przodu)

9) brak reduktora, zamiast tego jest bardzo mocna jedynka (skrzynia zdajsie
4 biegowa

Niestety IXO poszło na łatwiznę i praktycznie zmienili tylko nazwę modelu.
Byłby ładną ozdobą kolekcji ale GAZielców już trochę mam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
smookee
User



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4076
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 9:43, 14 Cze 2010 Powrót do góry

O panie, ale z tym avatarem to nie da rady


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
buusoola
User



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4220
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy

PostWysłany: Pon 10:40, 14 Cze 2010 Powrót do góry

ciszy kolejny amator 4x4 ale avatar musisz zmniejszyć bo będzie lipa Wink

Co do aro i gaza to niestety ixo sparało sprawę i to konkretnie. Też nie mam zamiaru kupować modelu tylko tlatego że na podstawce jest inna nazwa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
skorpionman
User



Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 748
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Falkirk

PostWysłany: Pon 16:33, 14 Cze 2010 Powrót do góry

smookee napisał:
O panie, ale z tym avatarem to nie da rady


Przecie to mój ulubiony model w skali 1:1.
Ale jak trzeba to zmienię, tylko jutro, bo teraz jestem w pracy i nie mam nic ciekawego, zresztą ciężko pracuję...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin