Autor |
Wiadomość |
RAFLAB
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 1398 Przeczytał: 62 tematy
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kluczbork
|
Wysłany:
Czw 11:56, 11 Lis 2010 |
|
Korzystając z odrobiny wolnego czasu , zabrałem się za projekt, który już od baaaardzo dawna za mną chodził, a mianowicie Sanitarki na bazie Poloneza Trucka.
Zakład Samochodów Dostawczych z Nysy w latach 1987 – 1990 na bazie produkowanego u siebie Trucka podjął się próby opracowania i wdrożenia do produkcji takowego modelu.. Była to kolejna próba rozwiązania palącego problemu, a mianowicie braku w gamie wyrobów FSO nowoczesnej sanitarki przewozowej. Zwłaszcza, że pełniące tę rolę przestarzałe FSO 125p kombi miało być lada miesiąc wycofane z produkcji.
Po wyprodukowaniu w 1987 roku 3 prototypów w pełnej wersji sanitarnej i 1 egzemplarza „ cywilnego” ( nie miał on owiewki nad kabiną kierowcy ) zaczęły się badania drogowe .
W czasie badań ( w 1989) , próbując wyeliminować już wykryte błędy konstrukcyjne , powstały jeszcze 2 kolejne.
W Przemysłowym Instytucie Motoryzacji kwalifikacyjne badania trakcyjne prototypów zakończono w lipcu 1990 r. Po 10 miesiącach pomiarów i przebiegu 45 tys. km stwierdzono (poza typowymi dla Polonezów usterkami zespołów i części) przekroczenie granicy szkodliwości poziomów drgań w niektórych pasmach. Drgania te (występujące na miejscu lekarza i na noszach) praktycznie uniemożliwiały lekarzowi wykonywanie jakichkolwiek czynności przy pacjencie w jadącym samochodzie. Można było je wyeliminować dokonując zmian w konstrukcjach zawieszenia samochodu, foteli lekarzy i noszy.
Wydano nawet prospekt reklamowy tych samochodów, tak blisko seryjnej produkcji już była fabryka w Nysie, niestety niekorzystne wyniki badań zadecydowały o zaniechaniu tych planów. Auta sprzedano w ręce prywatne i do dziś dwa z nich można spotkać w okolicach Nysy.
A oto co mi na razie z tego wyszło
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Niewątpliwie skopałem tył, ale nie będę już "pruł" i przerabiał.
Jeszcze troszkę podczyszczę i maluje |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
buusoola
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4220 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy
|
Wysłany:
Czw 12:11, 11 Lis 2010 |
|
A tak czekałem czy ktoś wreszcie podejmie próbę gratulacje za pomysł |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
cysior
User
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1882 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 12:20, 11 Lis 2010 |
|
Nie wiem czy bym się kiedyś odważył na tak skomplikowaną robotę - gratulacje! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
buusoola
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4220 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy
|
Wysłany:
Czw 12:25, 11 Lis 2010 |
|
Teraz dopiero zauważyłem. Czy czasem pierwsza szyba w zabudowie od strony kierowcy nie idzie lekko pod kątem??
i jeszcze taką wersję spotkałem
a to ten co się zachował
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez buusoola dnia Czw 12:30, 11 Lis 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
RAFLAB
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 1398 Przeczytał: 62 tematy
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kluczbork
|
Wysłany:
Czw 12:44, 11 Lis 2010 |
|
Pod kątem to raczej nie, ale tak naprawdę, to każdy z prototypów był inny, różna wielkość okien w tylnej części, inne tyły - klapa pojedyncza, podwójne drzwi, rózne lampy tylne, czyli totalna wolna amerykanka |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
buusoola
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4220 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy
|
Wysłany:
Czw 12:50, 11 Lis 2010 |
|
Jak potrzebujesz jakieś zdjęcia to daj znać bo jeszcze coś tam mam Z podwójnymi drzwiami też, i kilka już jako wersje cywilne |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
RAFLAB
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 1398 Przeczytał: 62 tematy
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kluczbork
|
Wysłany:
Czw 13:09, 11 Lis 2010 |
|
To jak możesz to wyślij mi na priva , co prawda też mam kilka, ale od przybytku głowa nie boli |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Muzeum Ratownictwa
User
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 415 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Sob 9:54, 13 Lis 2010 |
|
Jeśli można też poprosimy zdjęcia. Gdyby udało się pozyskać taki jeden egzemplarz jest grupa chętnych do odbudowy tej sanitarki wraz z jedna z firm produkujących karetki (bez kryptoreklamy ;p ). Czy macie może namiary na właścicieli tych które się zachowały? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
buusoola
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4220 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy
|
Wysłany:
Sob 10:01, 13 Lis 2010 |
|
Muzeum Ratownictwa napisał: |
Jeśli można też poprosimy zdjęcia. Gdyby udało się pozyskać taki jeden egzemplarz jest grupa chętnych do odbudowy tej sanitarki wraz z jedna z firm produkujących karetki (bez kryptoreklamy ;p ). Czy macie może namiary na właścicieli tych które się zachowały? |
PW |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
xiedzu
Moderator
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2085 Przeczytał: 24 tematy
Pomógł: 54 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: óć
|
Wysłany:
Sob 13:05, 13 Lis 2010 |
|
czemu tylko na priv?
a nie można ich szerzej zaprezentować?
nie mówię, że już robię taki model ale... choćby kalki też trzeba mieć z czego zaprojektować |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
cysior
User
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1882 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 13:12, 13 Lis 2010 |
|
A potemu xiedzu, że prawa autorskie |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez cysior dnia Sob 13:12, 13 Lis 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
buusoola
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4220 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy
|
Wysłany:
Sob 13:53, 13 Lis 2010 |
|
xiedzu napisał: |
czemu tylko na priv?
a nie można ich szerzej zaprezentować?
nie mówię, że już robię taki model ale... choćby kalki też trzeba mieć z czego zaprojektować |
Bo jest ich za dużo i nie chcę zaśmiecać. Tym bardziej, że do cywilnych samochodów kalek nie zrobisz A jak chcesz to prześlę Tobie na maila. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
RAFLAB
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 1398 Przeczytał: 62 tematy
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kluczbork
|
Wysłany:
Sob 17:21, 13 Lis 2010 |
|
Buusoola, to masz adresy do obecnych użytkowników tych prototypów , jak tak to Jesteś Wielki, bo ja i pochodzę z Nysy i dosyć często tam zaględam ( bo od 20 lat już niestety tam nie mieszkam ), a nie udało mi się namierzyć żadnego |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Muzeum Ratownictwa
User
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 415 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Sob 20:54, 13 Lis 2010 |
|
Szukajcie zatem i my tez poszukamy |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
buusoola
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4220 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy
|
Wysłany:
Sob 20:56, 13 Lis 2010 |
|
RAFLAB napisał: |
Buusoola, to masz adresy do obecnych użytkowników tych prototypów , jak tak to Jesteś Wielki, bo ja i pochodzę z Nysy i dosyć często tam zaględam ( bo od 20 lat już niestety tam nie mieszkam ), a nie udało mi się namierzyć żadnego |
Nie nie mam adresów, ale nie jest to jakiś wielki problem żeby takowe ustalić. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|