|
Autor |
Wiadomość |
Raf
Moderator
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 2057 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 174 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oszczepowice k. Brzęczewa
|
Wysłany:
Pon 0:46, 17 Cze 2013 |
|
Nie zdobywam praktyki w robieniu klatek ..i sie nie zanosi.
Zdobywam natomiast nieustajaca praktyke w robieniu kalek
Ten Fiat nie startuje w konkursie na model roku
...chociaz teraz to nie wiem, moze powinien, mimo klatki
Wiekszosc, jezeli nie wszystkie, modele robie dla fanu - od zawsze.
Ten modelik zrobilem, zeby jakos tam uczcic rocznice fajnego wydarzenia
i wlasnie przede wszystkim - sprawdzic nowe kalki.
Swoja droga - poprawilem je pozniej jeszcze bardziej przy okazji,
ale juz chyba nie bede robil kolejnego modelu (narazie),
zeby pokazac kolejne roznice - szczesliwi posiadacze sami to sprawdza ku swojej i mojej uciesze |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Raf
Moderator
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 2057 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 174 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oszczepowice k. Brzęczewa
|
Wysłany:
Pią 11:53, 28 Mar 2014 |
|
Co prawda od wielu miesiecy to kolega LGD z powodzeniem
pokazuje co mozna zrobic z wykorzystaniem moich kalkomanii,
ale czasem i mi wypada wrzucic jakis drobiazg.
50 miejsce w Rajdzie Monte Carlo, mimo zwiedzania pobocza
Polska zaloga Antoni Weiner i Jan Karel na BMW 1600,
ktore mamy przeciez w KAPie ...bez przemalowywania.
I tak, dodajac dyche za kalki ,
troche ingerujac w "tuning" (jakis halogen, zmiana kolek na mniejsze - tez z KAPu)
...i Bejca zaczela inaczej wygladac:
Tak, tak, grill tez ulegl malej modyfikacji, bo za duzo tego chromu bylo...
...dorzucilem jeszcze symboliczna klatke do srodka (i oczywiscie
pasy - kalka) ...ale ta zaloga zdaje sie, ze nie miala klatki w swoim aucie To byl czas ostrych zawodnikow.
Polecam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 13:42, 28 Mar 2014 |
|
Pięknie i czysto, jak zawsze Ale te nowe kółka trochę zbyt cywilne, felgi o tak dużym ET to raczej na miasto się nadają.... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kolekcjoner87
User
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 1023 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 16:51, 28 Mar 2014 |
|
Śliczne BMW, a czy mogę Prosić foto przodu modelu - centralnie? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Raf
Moderator
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 2057 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 174 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oszczepowice k. Brzęczewa
|
Wysłany:
Pią 17:15, 28 Mar 2014 |
|
Kola sa w miare OK, nie pamietam z ktorego to auta,
ale to jakies male '14-tki I nawet nie dochodza do linii
nadwozia, chociaz na zdjeciu to moze tak wyglada.
Co do fotek przodu, to przy okazji moze zrobie,
jak bede model umieszczal w dedykowanej gablotce.
Aha, i zapomnialem dodac, ze to RMC 1968. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Raf dnia Pią 17:17, 28 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 18:43, 28 Mar 2014 |
|
W felgach chodziło mi nie o średnicę tylko o ET czyli offset. Duży offset w uproszczeniu znaczy, że koła są głęboko schowane w błotnikach. Felgi w samochodach sportowych mają offset mały czyli wystają bardziej na zewnątrz. Swego czasu przerabialiśmy tak nawet stalowe felgi z Polskich Fiatów . Razem z innymi zmianami zawieszenia (m.in. utwardzeniem) powoduje to lepsze prowadzenie. Te felgi w modelu są fajne i z epoki, ale wybitnie cywilne i nie pasują do auta z RMC '68 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Raf
Moderator
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 2057 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 174 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oszczepowice k. Brzęczewa
|
Wysłany:
Sob 0:07, 29 Mar 2014 |
|
Haha, wiem co to jest ET TO, ze napisalem o srednicy nijak sie mialo do ET, a raczej do tego, ze felga generalnie nie jest duza i jest z modelu KAP, jakiegos tam i tyle i tylko tyle. "Wyklad" o tym, co powoduje lepsze prowadzenie byl, delikatnie mowiac, niepotrzebny, choc dal mi powod do usmiechu, a swoja droga to auto z RMC 1968 blizsze jest cywilnemu niz np. seryjny Kadett GSi z roku 1988, wiec sie tak nie rozpedzajmy To byla zwykla, PODRASOWANA (w 1968 roku nikt nie slyszal o tuningu, ale o rasowanych autach - tak) Bejca dzianego polskiego driver'a, ktory zdaje sie jezdzil w rajdach troche dla kaprysu, bo akurat go bylo stac.
Tak czy inaczej - tego typu dywagacje, jakkolwiek cenne i ciekawe - to nie w tym watku.
Aha, i jeszcze jedno co do tej felgi i tego tam ET
Ta felga wyglada na fotce jak gdyby miala wystajacy srodkowy okreg
poza kolo/opone (nie wiem jak to ujac). Otoz na zywo tak nie jest
i zdjecia przeklamuja. Odsadzenie jest wiec OK, wlascinie - normalne,
ze tak to ujme |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 12:05, 29 Mar 2014 |
|
Masz rację, nie ma się co rozpędzać zwłaszcza, że jak się okazało wiesz co to jest ET Nie użyłem określenia "tuning" ale jest ono tak samo stare jak określenia "rasowanie" czy "strojenie" bo znaczy to samo tylko po angielsku. My stroimy i rasujemy samochody a dzięki coraz powszechniejszej znajomości angielskiego okazuje się, że poddajemy je tuningowi
Nie ma się o co spinać bo Twój modelik bardzo mi się podoba pomimo tych cywilnych kół, którymi zastąpiłeś oryginalne, zadziorne alufelgi BMW
PS. Antoni Weiner to nie był jak napisałeś "dziany driver jeżdżący dla kaprysu". To był konstruktor i wybitny sportowiec jeżdżący od lat 50/60-tych w barwach Automobilklubu Śląskiego, wielokrotny Mistrz i Wicemistrz Polski. Startował m.in. w wyścigach na samochodach RAK oraz samochodach własnej konstrukcji oraz przez kilkanaście lat w rajdach, m.in. Polski, Monte Carlo i Akropolis. Jeździł m.in. Simcą, Steyr-Puchem, Austinem Cooper, Volvo i BMW. To był ktoś.
PS II. Gdybyś chciał zmienić rejestrację to nr tego BMW 1600 ti to SH 58 85 |
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez max dnia Sob 21:22, 29 Mar 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
tracker
User
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 1800 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Góra Kalwaria
|
Wysłany:
Sob 13:19, 29 Mar 2014 |
|
No i proszę. Forum uczy.
Więcej takich postów max. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 17:13, 29 Mar 2014 |
|
To jeszcze zdjęcie BMW [206] z RMC '68. Na zdjęciu Antoni Weiner i pilot Jan Karel, widać też parę szczegółów samochodu. I na tym już koniec
Foto z archiwum A. Weinera. |
Post został pochwalony 2 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Sob 17:36, 29 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
tracker
User
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 1800 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Góra Kalwaria
|
Wysłany:
Sob 21:03, 29 Mar 2014 |
|
Lubię to ! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Raf
Moderator
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 2057 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 174 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oszczepowice k. Brzęczewa
|
Wysłany:
Sob 22:24, 29 Mar 2014 |
|
O, i to jest cenne info! Super. Takich zdjec
ciagle, ciagle brakuje i brakowac bedzie.
Dzieki bardzo. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 9:53, 30 Mar 2014 |
|
Skoro tak to jeszcze jedno "ostatnie" zdjęcie I kilka słów wyjaśnienia. W RMC '68 wystartowało pięć polskich załóg, w tym dwie na BMW 1600ti. Ukończyły trzy, w tym obydwie na BMW oraz Zasada/Dobrzański na Porsche 911 (miejsce 60/7). Drugim BMW, białym jechała załoga Henryk Ruciński/Adam Wędrychowski. Wśród polskich załóg zajęli najlepsze miejsce, ukończyli rajd na 41 pozycji i drugim miejscu w klasie (Weiner był 3 w klasie i 50 w generalce).
Na zdjęciu BMW ze startowym numerem [208] z RMC '68. Przy samochodzie Henryk Ruciński, widać też parę szczegółów samochodu, m.in. miejsce mocowania tablicy rajdowej - takie same jak w czerwonej [206] Weinera. Zdjęcie jest słabe więc wklejam mniejsze.
Foto z archiwum H. Rucińskiego |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Nie 10:05, 30 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Raf
Moderator
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 2057 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 174 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oszczepowice k. Brzęczewa
|
Wysłany:
Nie 10:11, 30 Mar 2014 |
|
Tak, te kalki tez juz sa gotowe, zreszta H. Ruciński przewija się w paru moich zestawach, a co do umiejscowienia tablic na 206 - troche z premedytacja zmienilem ich miejsce...
Zas co do Porsche z numerami "198" i "199", to biale potwory kolega LGD juz chyba pokazywal, bo i to - z tego rajdu - machnalem. Inna sprawa, ze to zadna robota, bo zestaw prosty jak konstrukcja cepa, a przywoluje jednak kawalek historii...
Przy tych czarno-bialych fotkach czesto nie wiadomo w jakim kolorze bylo auto, bo moze biale, a jednak zolte, albo i zielone, co wychodzi po czasie. Ale takich fotek - nigdy dosc. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 10:22, 30 Mar 2014 |
|
Z kalkami robisz kawał dobrej roboty. I nie chodzi tylko o ich jakość ale o możliwość przypomnienia ciekawej historii i często zapomnianych chociaż prawdziwych mistrzów... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|