Autor |
Wiadomość |
kolekcjoner87
User
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 1023 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 14:48, 01 Sie 2013 |
|
Kolejny model z serii "brudasów" poprawiony o detale w postaci ramek kierunkowskazów, kolorystyki szoferki, paki oraz plandeki. Jeżeli coś nie tak to piszcie a jeżeli dobrze to też
W dniu jutrzejszym tradycyjnie fotki w plenerze |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kolekcjoner87 dnia Wto 15:28, 24 Wrz 2013, w całości zmieniany 8 razy
|
|
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Czw 14:57, 01 Sie 2013 |
|
Koła za czyste
A ogólnie jest świetnie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606 Przeczytał: 25 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Czw 15:35, 01 Sie 2013 |
|
Wygląda naprawdę fajnie
Powiedz tylko czemu przed malowaniem plakatówką podgrzewamy podłoże? Daje to jakiś efekt? Czy lepiej się farbą trzyma? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
cysior
User
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1882 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 15:51, 01 Sie 2013 |
|
Część ludzi tutaj wie, że uwielbiam brudne modele, sam też coś tam czasem ufajdam ale do pro mi daleko.. Tak czy inaczej napiszę co myślę, prawdopodobnie się narażę, ale trudno.
o ile brudzenie podwozia czy silnika w Warszawie idzie Ci naprawdę genialnie to "weathering" nadwozi Twoich modeli jest .. delikatnie mówiąc kiepski i mało realny. Nie wiem skąd się bierze tak drastyczna różnica w wykonaniu tych samych czynności - ale tak to widzę na fotach. Być może to wina faktury lakieru, o wiele łatwiej jest przecież ubrudzić model pomalowany przez siebie niż połyskujący lakier od producenta |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez cysior dnia Czw 15:54, 01 Sie 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
kolekcjoner87
User
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 1023 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 15:56, 01 Sie 2013 |
|
Efekt na pewno lepszy się uzyskuje po nalożeniu takiej farbki w trakcie nagrzewania - z dużym sztrumem jeżeli dotyczy to plandeki, w ten sposób warstwa szybciej schnie i przy tym eliminuje się brzydkie ślady kropli farbki. Przy nakładaniu farbki np na elementy metalowe jak szoferka również używam suszarki przy ustawieniu ciepła - średnim, nadmiar farby zdejmuje delikatnie szmatką z mikro-włukien - tak aby nie były widoczne ruchy pędzla dające nierealistyczny efekt.
Jeżeli chodzi o sposób przybrudzenia to efekt jest jaki jest - robię to metodą archaiczną, na pewno jest wiele innych sposobów aby całość prezentowała się bardziej realistyczniej. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kolekcjoner87 dnia Czw 16:05, 01 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
FF
User
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 574 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecinek
|
Wysłany:
Czw 16:51, 01 Sie 2013 |
|
Bardzo podoba mi się Twój Robur! Dla lepszego efektu, podobnie jak jeden z kolegów wcześniej, sugerowałbym przybrudzenie kół. No i może warto byłoby również trochę pochlapać błotem pakę, bo skoro brud dopadł najwyższe partie kabiny to aż dziwne, że tył pozostał czysty. Poza tym gratulacje, efekt końcowy jest naprawdę świetny. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez FF dnia Czw 16:51, 01 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
kolekcjoner87
User
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 1023 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 17:43, 01 Sie 2013 |
|
Po wprowadzonych zmianach...
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kolekcjoner87 dnia Wto 15:29, 24 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
sprzewo
User
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2704 Przeczytał: 76 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka
|
Wysłany:
Czw 18:09, 01 Sie 2013 |
|
A ja powiem tak: dopóki wykonawca wszelkich przeróbek ma z tego radość to wszystko w porządku. Wiadomo, ze jedne modele wychodzą lepiej inne gorzej, ale ogólne wrażenie jest naprawdę pozytywne. Poza tym prezentując swoje "dzieła" niejako oczekuje sie opinii konstruktywnych (rownież krytycznych), aby sie doskonalić.
PS. Napisz czym zakurzyles burty, bo tez tak chciałbym zrobić. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sprzewo dnia Czw 18:10, 01 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
kolekcjoner87
User
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 1023 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 19:06, 01 Sie 2013 |
|
Plandekę, burty oraz szoferkę przykurzyłem filtrem z odkurzacza - gąbka
Bym zapomniał.. a gdzie kierowca?
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kolekcjoner87 dnia Czw 20:15, 01 Sie 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Raf
Moderator
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 2057 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 174 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oszczepowice k. Brzęczewa
|
Wysłany:
Czw 20:32, 01 Sie 2013 |
|
Fotki makro niepotrzebne - wlasciwie cos tam wypaczaja
Poza tym - bardzo fajne wrazenie, Robur bardzo sie zmienil,
na korzysc. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kolekcjoner87
User
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 1023 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 20:45, 01 Sie 2013 |
|
Chciałem zrobić zbliżone ujęcie tego drwala za kierownicą heh |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 21:36, 01 Sie 2013 |
|
Na przednich szybach można bardziej przybrudzić obszar poza zasięgiem pracy wycieraczek. Zwykle na brudnych szybach widać różnicę. No chyba, że mu się silniczek spalił... |
|
|
|
|
kolekcjoner87
User
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 1023 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 22:40, 01 Sie 2013 |
|
Ślady po wycieraczkach są, no tak.. ale bez spryskiwaczy tak na sucho jechać? szkoda szyby
Jak to jest zrobione?
Do imitacji kurzu na powierzchni szyb w miejscach poza zasięgiem wycieraczek posłużył mi filtr z odkurzacza. W trakcie kurzenia miejsca
'czyste" podkleiłem tymczasowo taśmą dociętą na wymiar miejsce pracy wycieraczek. Jak już wiadomo aby dobrze przylegał kurz wcześniej powierzchnię szyby spryskałem lakierem do włosów - teraz nawet dotknięciem palca kurz idealnie przylega. Ptrzetarcia w miejscach gdzie pracują wycieraczki wykonałem poprzez pastę polerską lekkościerną.
PRZED:
PO:
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kolekcjoner87 dnia Pią 9:13, 02 Sie 2013, w całości zmieniany 8 razy
|
|
|
|
kolekcjoner87
User
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 1023 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 12:28, 02 Sie 2013 |
|
Nadeszła pora na fotki w plenerze:
[link widoczny dla zalogowanych]
http://youtu.be/Ib7s8eqBTYY |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kolekcjoner87 dnia Pią 12:47, 02 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
metall
User
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 1125 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk
|
Wysłany:
Pią 21:39, 02 Sie 2013 |
|
z modelu na model jest coraz lepiej,bez aerografu trzeba bardzo wielu prób i błędów żeby uzyskać dobry efekt eksploatacji,i jesteś na dobrej drodze do doskonałości.Jedynie kilka drobiazgów jeszcze zobaczyłem,mianowicie -tłumik i rura wydechowa powinny być w kolorze domku (czyli zardzewiałe) ,ramki reflektorów też rdzewieją,i coś czego już nie poprawisz to ślad pracy wycieraczek,zupełnie nie pasuje do tego co zostawiły by gdyby były ruchome. Brudziłem też swojego Robura i do określenia śladu wycieraczek użyłem przenośnika (cyrkiel z dwiema igłami).
Co nie zmienia faktu że gratuluję efektów Twojej pracy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|