|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
promens
User
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 852 Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 17:49, 17 Lip 2018 |
|
Austin Seven – CIL
Chciałem dziś Wam pokazać Austina Seven produkcji nieznanej mi frmy CIL. Kupiłem go za ca 25 zł razem z wysyłką z Chin (sic). Oczywiście na eBay.
Modelik prezentuję w porównaniu z dość drogim modelem BMW Dixi w wykonaniu Schuco. BMW Dixi był licencyjną wersją Austina Seven.
Tani modelik z Chin jest moim zdaniem znacznie lepiej, tj. wierniej wykonany od produktu Schuco. Wg moich danych rozstaw osi jest w skali 43, natomiast cały model jest o 2 mm za długi i o 0,8mm za szeroki. W przypadku Schuco rozstaw osi też jest OK, ale model jest o 2 mm za szeroki, a długości z powodu kufra nie da się ocenić.
Jedyną wadą i zarazem zaskoczeniem w modeliku okazał się fakt, że ten Austin Seven nie miał w ogóle szybek. Te, które są – to moja interwencja. Konstrukcja modeliku jest taka, że trzeba było urwać przyklejony plastikowy dach . Inaczej się nie dało, bo siedzenia z podłogą są jednym odlewem z metalową karoserią.
Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez promens dnia Wto 20:10, 05 Lis 2019, w całości zmieniany 7 razy
|
|
|
|
|
|
Raf
Moderator
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 2057 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 174 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oszczepowice k. Brzęczewa
|
Wysłany:
Wto 20:13, 17 Lip 2018 |
|
Tak naprawdę, to oba fajnie wyglądają - razem.
Wzajemnie się "budują" |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
promens
User
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 852 Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 17:30, 18 Lip 2018 |
|
thx |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
promens
User
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 852 Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 21:03, 14 Sty 2019 |
|
Laurin & Klement 1906 - Abrex
Niedawno kupiłem sobie ten modelik:
Powodem był sentyment do modelika czeskiej firmy IGRA, który mam od początku lat 80-tych lub nawet z końca lat 70-tych. Z czasów, kiedy modeli było tak mało, że kupowałem modele w dowolnej skali. Niestety, nie pamiętam od kiedy go mam. Akurat L&K jest w skali 34.
Modelik IGRA pomalowałem (podobnie jak pozostałe modeliki z tej serii IGRA) farbkami Humbrol – pędzelkiem. Materiałów dotyczących oryginału z 1906 roku nie miałem wtedy żadnych. Kolory wybierałem wg własnego poczucia estetyki.
Od 1992 roku mam jeszcze drugi L&K 1906 IGRA, identyczny, tylko w wersji z rozłożonym dachem. Tego już nie malowałem. Modelik dostałem w prezencie. Już takich nie kupowałem; już byłem skoncentrowany na skali 43.
Chciałem mieć ten sam modelik ale w skali 43, jak pozostałe 460 modeli w mojej kolekcji.
Jednak wygląd L&K od Abrex mnie raził – bo nie był podobny. Doszedłem do wniosku, że główną przyczyną jest brak składanej opończy (czyli osłony dachowej). Więc ją dorobiłem – z 3 sklejonych kształtek wyciętych z pudełka na CD. Liczyłem, że malowanie nie będzie potrzebne, jednak opończę trzeba było pomalować. Użyłem tzw. gumy w sprayu K2. Daje fajny półmatowy efekt i dobrą fakturę.
Jakoś bardzo zależy mi na tym, żeby te wszystkie modele z młodzieńczych lat znaleźć w wersji 1/43.
Udało mi się zdobyć do kolekcji prawie wszystkie modele produkcji ESTETYKA z jej serii zabytkowych samochodów – już w wersjach w skali 43.
Po latach z żalem odkryłem, że te modele ESTETYKA nie były jej projektami tylko kopiami modeli francuskiej firmy Huilor. Niestety oryginalny Huilor był w zasadzie identyczny z ESTETYKą tj. też nie miał skali 43.
Mam nadzieję, że znajdę w końcu czas, żeby zaprezentować zdjęcia tych modeli – tj. w parach - dawnej ESTETYKI oraz odpowiadających im modelików w skali 43.
Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez promens dnia Wto 19:25, 05 Lis 2019, w całości zmieniany 4 razy
|
|
|
|
Grzegorz
User
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 55 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Pon 22:04, 14 Sty 2019 |
|
L&K 1906 IGRA był w trzech wersjach. Z dachem rozłożonym, złożonym i bez dachu jako wyścigowy (zawodni). Niewykluczone, że ABREX jest właśnie tą ostatnią wersją. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6310 Przeczytał: 124 tematy
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pon 22:20, 14 Sty 2019 |
|
No niestety Estetyka to były wszystko podróbki z dwoma wyjątkami: Poloneza i Ursusa, które były inicjatywą własną. Igra ładna, miłe wspomnienia przywołuje. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Cox.P
Moderator
Dołączył: 26 Sty 2016
Posty: 698 Przeczytał: 69 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Pon 22:27, 14 Sty 2019 |
|
Na potwierdzenie słów Grzegorza:
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Wto 1:31, 15 Sty 2019 |
|
@promens - ale dorobiony dach wyszedł Ci bardzo realistycznie A i modelik z dachem jest jakoś tak "bardziej" Bez dachu jkaby czegoś brakowało. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
promens
User
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 852 Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 22:08, 15 Sty 2019 |
|
Piotrek_EPKK napisał: |
No niestety Estetyka to były wszystko podróbki z dwoma wyjątkami: Poloneza i Ursusa, ..... |
Trzema wyjątkami - jeszcze Fiat 126p
===================================-
Dziwny Mag napisał: |
........... Bez dachu jkaby czegoś brakowało. |
Też to zauważyłeś !
No właśnie taki jakiś niekompletny był |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez promens dnia Wto 22:13, 15 Sty 2019, w całości zmieniany 4 razy
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6310 Przeczytał: 124 tematy
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Wto 23:36, 15 Sty 2019 |
|
promens napisał: |
Trzema wyjątkami - jeszcze Fiat 126p |
To już była podróbka, modelu Polistil E40 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
promens
User
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 852 Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 20:06, 30 Sty 2019 |
|
modele Estetyka seria „HOBBY - STARE SAMOCHODY – ANTYKI”
Już dwukrotnie zapowiadałem prezentację tych modeli ESTETYKI oraz odpowiadających im modeli w skali 43. Większość modeli ESTETYKI mam od końca lat 70-tych. Nie budziły mojego wielkiego entuzjazmu. Byłem wtedy po prostu uczniem szkoły średniej, którego opanowywała mania kolekcjonowania/zbierania modeli – a niewiele było osiągalnych. Dostępne były właśnie te. W większości przypadków nie wiedziałem jak wyglądały oryginały, nie miałem książek o tych samochodach, Internet pojawił się kilkadziesiąt lat później, ale i tak cieszyło mnie w jakiś sposób ich posiadanie.
Kilkadziesiąt lat później odkryłem, że były kopiami – wydaje się, że głównie skopiowano modele francuskiej firmy Cle, która je wykonała na zamówienie producenta oliwy Huilor – dla jej celów marketingowych.
W późniejszym czasie, kiedy zdobyłem kilka puszeczek farby Humbrol, napadło mnie niestety, żeby je „zwaloryzować”, czyli pomalować. Liczyłem na efekt wyglądu modelu metalowego. Modeliki były z plastiku i było to bardzo widoczne. Raziło wręcz. Modeliki były już wtedy też mocno „zmęczone”, często z połamanymi elementami, więc nie przejmowałem się za bardzo.
Prawdopodobnie pod koniec lat 80-tych wziąłem pędzelek i modele pomalowałem. Efekty były żałosne, co będzie dalej widać.
Bugatti 35
Na początek model Bugatti 35. Modelik Estetyki leży w częściach. Próbowałem zmyć mu farbę, ale efekt jest też marny. Plastik stał się kruchy a farba nie całkiem się zmyła. Nadwozie jest popękane. W zasadzie stał się złomem.
Jednak dla tej prezentacji prowizorycznie go złożyłem.
-
-
A tak wyglądał sam samochód (zdjęcie z Internetu):
-
Bugatti 41 LaRoyale 1930
Skala 43 od IXO Atlas. A Estetyka to skala 67.
-
-
-
A oryginalny samochód tak wyglądał:
Fot Internet.
-
Mercedes 1928 - oznaczenie W 06
– skala 43 od Solido, Estetyka to skala ca 60.
-
-
Oczywiście Solido to wersja SSK, a Estetyka to wersja S, ale zawsze to samo nadwozie.
Zdjęcia samochodów z Internetu.
Mercedes 1928 oznaczenie S 26
– skala 43 znowu od Solido, Estetyka to skala 56.
-
-
-
-
-
-
Fot. Internet
-
Jak widać na zdjęciach zepsułem nawet 2 egzemplarze tego modelu.
Hispano Suiza J12 1934
Skala 43 wykonana przez RIO, Estetyka to skala 62.
-
-
-
Fot. Internet
-
Isotta Fraschini 8A Coup de ville 1926
Skala 43 znowu od RIO, Estetyka to skala 62.
-
-
-
Fot. Internet
-
Wciąż mam nadzieję na znalezienie skali 43 następujących modelików:
Wanderer 1904
-
-
Rolls Royce 1907
-
-
Cadillac 1912
-.
W przypadku tych ostatnich modeli nie tylko nie znalazłem odpowiadającego im modelika w skali 43, ale nawet nie trafiłem w Internecie ani w książkach na dokładną definicję i rocznik każdego z tych samochodów. W końcu ESTETYKA mogła też się pomylić.
Na pudełku Cadillaca są nawet wymiary, ale ponieważ nie udało mi się znaleźć który to Cadillac, więc nie można potwierdzić tych danych.
Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez promens dnia Sob 21:06, 10 Lut 2024, w całości zmieniany 15 razy
|
|
|
|
emer
User
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2373 Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Śro 20:36, 30 Sty 2019 |
|
Cadillac - odpowiednik Matchbox MOY. Ale jego skali nie jestem pewny. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
razamanaz
User
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 494 Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Śro 22:00, 30 Sty 2019 |
|
Rolls-Royce to wczesny Silver Ghost z nadwoziem typu tourer. Producenta nadwozia nie da się jednoznacznie określić. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
promens
User
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 852 Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 22:53, 30 Sty 2019 |
|
No cóż, pozostaje pytanie na podstawie czego Estetyka zrobiła modelik, ewentualnie na podstawie czego zrobiła modelik firma, od której Estetyka go prawdopodobne skopiowała.
Zawzięcie zbieram z Internetu informacje i zdjęcia. Kłopot w tym, że do roku produkcji 1920 nie znalazłem żadnego nadwozia Rolls Royce typu tourer (torpedo), w którym tak jak w modeliku Estetyki maska silnika przechodzi płynnie w nadwozie. Wszystkie mają przejście w pionową ściankę z przednią szybą – tak jak w Fordach T. Potem podobne nadwozia Rolls-Royce występują aż do 1930 roku.
Więc może Estetyka się pomyliła co do roku produkcji ? Niezależnie od tego nie znalazłem na rynku modelika Rolls-Royce w zbliżonym kształcie nadwozia, więc i tak nie ma czego szukać. Mówię oczywiście o choćby deklarowanej skali 43.
Co do wyszukiwania danych – bywam dość uparty. Znalazłem wymiary wraz ze zdjęciem Peugeot type 27 z roku 1899 do modelika RAMI. Ściągnąłem z Internetu PDF wniosku patentowego Benz 1886 (tzw. Patent Motorwagen 1). Z 1899 też wymiary Opel Motorwagen system Lutzmann. Wiec z Rolls-Royce w końcu też powinno się udać. Tyle, że trzeba by stwierdzić, które to auto |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
emer
User
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2373 Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Czw 0:12, 31 Sty 2019 |
|
Gratuluję uporu. Warto czasem poszperać na forach tematycznych o producentach nadwozi. Czyli zaatakować od innej jakby strony. Bo wtedy mnóstwo samochodów tak powstało. Zamówienie złożone u producenta podwozia z silnikiem dalej do firmy nadwoziowej. W latach '50 i nawet '60 tak się jeszcze działo. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|