Autor |
Wiadomość |
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3593 Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 70 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pon 15:03, 06 Sty 2014 |
 |
postanowiłem wrócić do odłożonego projektu związanego z autobusami MPK Kraków , modele w skali 1/72 wzbogacone o PR-110 i 043
i tak kilka rozpoczętych prac
Autobus Jelcz 120M (KAP) w jednym z nowszych malowań , wymaga dopieszczenia i kalkomanii
[link widoczny dla zalogowanych]
Jelcz Mex (KAP) model przedstawia jeden z pierwszych autobusów przemalowanych z czerwonego na niebieski o numerze taborowym 145 i nowym podwoziem Raba Man
[link widoczny dla zalogowanych]
Jelcz 043 (Atlas) model jednego z kilkunastu czerwonych autobusów z zasobów MPK , dostanie wymalowane wnętrze i oznaczenia
[link widoczny dla zalogowanych]
Jelcz 043 (Atlas) model jedynego znanego mi autobusu MPK na podwoziu Raba Man w kolorze kremowo beżowym , otrzyma wymalowane wnętrze i oznaczenia
[link widoczny dla zalogowanych]
I w towarzystwie
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
Gość
|
Wysłany:
Pon 15:51, 06 Sty 2014 |
 |
no no już się nie mogę doczekać efektu końcowego  |
|
|
|
 |
MARCO
User
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 3971 Przeczytał: 24 tematy
Pomógł: 80 razy Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Pon 16:13, 06 Sty 2014 |
 |
Fajne. Czekam na dokończenie wnętrza Jelczy. Tomku a przegubowce Jelcz i Sany  |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MARCO dnia Pon 16:13, 06 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3593 Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 70 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pon 16:43, 06 Sty 2014 |
 |
Nie ma przegubowców w tej skali a Sany H-100 w Krakowie nie jeździły |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2765 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 295 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 20:55, 06 Sty 2014 |
 |
Fajne
A co to jest "podwozie Raba Man"? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3593 Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 70 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pon 21:05, 06 Sty 2014 |
 |
Jelcz "ogórek" karosowany był na podwoziu Skoda 706 , ale po pewnym czasie w Jelczach zaczęto stosować nowe podzespoły produkowane na licencji Raba Man o lepszych parametrach , zastosowano również układ wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego zamiast powietrznego oraz zastosowano całkiem nowy silnik o mocy 200 KM zamiast 160KM. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2765 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 295 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 21:40, 06 Sty 2014 |
 |
A o to chodziło
W takim razie sprawa wygląda trochę inaczej. W 1970 roku w JZS skonstruowano prototyp autobusu Jelcz II z inną ramą, węgierskim tylnym mostem Raba i polskim silnikiem SW680 na licencji Leylanda. Na tym podwoziu osadzono nadwozie Jelcza 043 i tak powstał Jelcz 044, który od 1975 roku produkowany był w niewielkiej ilości. Na podwoziu Jelcza 044 wyprodukowano też kilka sztuk autobusu miejskiego ze starym nadwoziem o oznaczeniu Jelcz 044 MEX. Autobus z podwoziem Jelcz II nie był nowocześniejszy od oryginalnego "Ogórka", stanowił raczej próbę zwiększenia ilości produkowanych autobusów, których w gospodarce planowego niedoboru permanentnie brakowało. Większa moc silnika była skutecznie niwelowana przez jego większą masę, cięższą ramę tak, że parametry były zaledwie porównywalne do oryginału. Technicznie autobus stanowił krok wstecz. W podwoziu Jelcza 044/044MEX nie miały zastosowania podzespoły MAN. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
koland
User
Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 11:57, 18 Sty 2014 |
 |
Kolego Jat pokaż końcowe efekty pracy tych ogórków z Atlasu. Sam myślałem nad konwersją. Co do przegłubowych Ap02 można byłoby zrobuć z 2 atlasów, ale to już większa przebudowa, układ siedzeń, drzwi, przegub. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3593 Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 70 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Sob 19:58, 18 Sty 2014 |
 |
Modele są na razie na etapie j/w , na razie kończę Steyra w 1/43
Jak chcesz zrobić autobus przegubowy z międzymiastowych ? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jat02 dnia Sob 19:58, 18 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
koland
User
Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 22:31, 18 Sty 2014 |
 |
Zastanawiałem się nad taką przeróbką. Wymagałoby to trochę przygotowań. Można byłoby stworzyć zestaw odlewów drzwi do mexa, odlew układów siedzeń przyczepy, autobusu no i przedni świetlik. Reszta to trochę zabawy i inwencja. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3593 Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 70 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Sob 23:34, 18 Sty 2014 |
 |
 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
andrzej50_lodz
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 844 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Nie 1:22, 19 Sty 2014 |
 |
I przerabianie szerokości okien na przeciw drzwi. Powodzenia. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Gość
|
Wysłany:
Nie 3:43, 19 Sty 2014 |
 |
Do tego bocznej ściany ( wnęka na tablicę liniową ). |
|
|
|
 |
koland
User
Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 8:13, 19 Sty 2014 |
 |
adamp55kr napisał: |
Do tego bocznej ściany ( wnęka na tablicę liniową ). |
Wnękę akurat nie wszystkie posiadały.
[link widoczny dla zalogowanych]
Ale o oknach zapomniałem to ważny szczegół. Chociaż był AP62 zbudowany ze skody, który miał okna jak nasz atlasowski. I miał z tego co pamiętam świtlik tylko z tyłu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Co do przebudowy to moje czysto teoretyczne przemyślenia, zdaje sobie sprawę, że byłoby przy tym trochę zachodu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5718 Przeczytał: 73 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Nie 12:16, 19 Sty 2014 |
 |
Okna do przeróbki z obu stron. Drzwi "na klamkę" są wąskie, więc okno po przeciwnej stronie drzwi jest wąskie, okna przed drzwiami (przednimi i tylnymi) - szerokie. Z kolei MEX ma drzwi automatyczne szerokie, więc okno po przeciwnej stronie musi być szerokie, a okna przed drzwiami - wąskie.
W całym autobusie MEX jest inna kombinacja okien wąskie-szerokie, a inna w autobusie 043. Taka przeróbka jednego na drugi, moim zdaniem, jest zbyt trudna w tej skali.
Tutaj widać różnice w rozmieszczeniu okien:
Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|