Autor |
Wiadomość |
szjan-64
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 2873 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/CHICAGO
|
Wysłany:
Pon 18:37, 24 Lis 2014 |
|
"Żuk- według prlmana55"
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
MARCO
User
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 3966 Przeczytał: 35 tematów
Pomógł: 80 razy Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Pon 19:08, 24 Lis 2014 |
|
Jak zawsze rewelacja. Gdzieś o tym czytałem. jarku proszę o wypowiedź przybliżającą model. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ceru
User
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 282 Przeczytał: 94 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pon 19:29, 24 Lis 2014 |
|
Żuk AE z Komańczy super .Była o nim wzmianka w Auto Technice Motoryzacyjnej.Dawno.Nadwozie wykonane przez pracowników,naczepa również ,podwozie Zuk.
Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
SlawekH
Moderator
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 1747 Przeczytał: 69 tematów
Pomógł: 99 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Pon 19:33, 24 Lis 2014 |
|
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
motomichał
Gość
|
Wysłany:
Pon 20:06, 24 Lis 2014 |
|
Żuk AE rewelacja
Tak swoja drogą to wiadomo już skąd Renault wzięło pomysł na Magnumke AE |
|
|
|
|
jakub8131
User
Dołączył: 28 Sty 2014
Posty: 26 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puck
|
Wysłany:
Pon 20:24, 24 Lis 2014 |
|
Po prostu pięknie. Zazdroszczę. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
autobusy_prl
User
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 1444 Przeczytał: 70 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 20:25, 24 Lis 2014 |
|
Czy Jarek kiedykolwiek przestanie nas zaskakiwać ? chyba nie ! A propos - co na to PJS ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szjan-64
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 2873 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/CHICAGO
|
Wysłany:
Pon 20:57, 24 Lis 2014 |
|
PJS gorąco popiera autorskie działania projektantów |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
autobusy_prl
User
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 1444 Przeczytał: 70 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 21:29, 24 Lis 2014 |
|
To żeś się wypowiedział Januszku |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
prlman55
User
Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 633 Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świętokrzyskie
|
Wysłany:
Wto 20:42, 25 Lis 2014 |
|
Dziękuję za uznanie.Wszystko o tym Żuku jest w linku podanym przez Sławka H. Ponoć twórca tego projektu wyemigrował do Francji i pracował u Renault,a ,może ktoś wie coś na ten temat ? To by ładnie pasowało do teorii, że był to protoplasta R. Magnum, podobieństwo jest zresztą uderzające ,tylko ten Żuczek powstał chyba dużo wcześniej ....a więc kto od kogo ściągał ...
Podobnie tez było z Beskidem i Clio ... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
autobusy_prl
User
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 1444 Przeczytał: 70 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 21:01, 25 Lis 2014 |
|
Jarku, a pyszczek tego żuczka to oparty na jakiś fotkach czy tylko domiemanie ? Chętnie zapoznałbym się bliżej z tym "owadem" |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez autobusy_prl dnia Wto 21:04, 25 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
prlman55
User
Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 633 Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świętokrzyskie
|
Wysłany:
Wto 21:09, 25 Lis 2014 |
|
Niestety ,żadnej fotki nie znalazłem , więc głównie domysł i analiza ( podążanie prawdopodobnym tokiem myślenia projektanta ,który musiał wykorzystać to co miał dostępne) tych materiałów ,które były osiągalne .....
Może ktoś ma inne fotki ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Wto 21:55, 25 Lis 2014 |
|
Hmmmm...
[link widoczny dla zalogowanych]
A w prasie motoryzacyjnej jeszcze wcześniej pokazywano sylwetkę "magnumki". Z kolei concept car z którego wyrosło Magnum był zaprezentowany juz w 1985
Modelik Jarka zaś - jak zwykle piękny. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dziwny Mag dnia Wto 22:01, 25 Lis 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Pon 21:06, 08 Gru 2014 |
|
szjan-64 napisał: |
Kolejna piękna praca Jarka
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Tak coś podobnie wygląda...
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 86 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 23:25, 08 Gru 2014 |
|
prlman55 napisał: |
Dziękuję za uznanie.Wszystko o tym Żuku jest w linku podanym przez Sławka H. Ponoć twórca tego projektu wyemigrował do Francji i pracował u Renault,a ,może ktoś wie coś na ten temat ? To by ładnie pasowało do teorii, że był to protoplasta R. Magnum, podobieństwo jest zresztą uderzające ,tylko ten Żuczek powstał chyba dużo wcześniej ....a więc kto od kogo ściągał ...
Podobnie tez było z Beskidem i Clio ... |
Model Żuka - ciągnika siodłowego przepiękny, gratuluję wykonania
Natomiast co do historii powstania samochodu, nie ma potrzeby budowania kolejnych teorii spiskowych, że nam ukradli pomysł, skopiowali itd. Wszystko co jest w przywołanym linku SławkaH to prawda. Uzupełnię tylko, że ten Żuk, nazwany później AE powstał w latach 90-tych na bazie samochodu przeznaczonego do remontu i odbudowy kabiny. Kształt zewnętrzny jego kabiny inspirowany był kabiną ciągnika Renault AE o nowatorskiej konstrukcji - zdobywcy tytułu "Truck of the Year 1991". Stąd też jego nieformalna nazwa Żuk AE. Powstał w SKR Szczawne koło Komańczy przy udziale uczniów miejscowej szkoły zawodowej, o ile się nie mylę był ich pracą dyplomową. Był w tamtych latach opisywany w prasie (nie tylko motoryzacyjnej) oraz pokazywany w TV jako zabawna ciekawostka. Pomijając względy estetyczne (o gustach się nie dyskutuje) kabina wykonana z prostych blach była nietrwała (nietechnologiczna), ciężka i stawiała duży opór aerodynamiczny. Idea, która przyświecała konstruktorom Magnum czyli płaska podłoga i całkowite oddzielenie strefy silnika od strefy pracy kierowcy, w Żuku nie została z oczywistych powodów zrealizowana. W kabinie Żuka w dalszym ciągu znajdował się otwór rewizyjny silnika (przestarzałego i paliwożernego) a przednie zawieszenie nadal pochodziło od bardzo przestarzałego samochodu Warszawa z koniecznością remontu co 30 tys. km. Informację o możliwości umieszczenia w kabinie tak przerobionego Żuka dwóch leżanek należy potraktować jako zabawne nieporozumienie (dla kogo i po co?). Cała idea ciągnika siodłowego na bazie Żuka jest chybiona - przede wszystkim z uwagi na przeznaczenie pojazdów tej kategorii wagowej a w przypadku tego samochodu również ze względu na przestarzałą konstrukcję głównych podzespołów. Przeróbka wykonana przez chłopców z bieszczadzkiej szkoły dowiodła, że mieli otwarte głowy i zdolność do nieszablonowego myślenia. A to bardzo dużo i może rzeczywiście któryś z nich kontynuował naukę i w efekcie trafił do Renault. Ale raczej żadnej tajemnicy przemysłowej z SKR Szczawne im nie sprzedał A Żuk podobno po pewnym czasie otrzymał normalną kabinę, został przebudowany do pierwotnego stanu (z wyjątkiem siodła) i nadal jest na chodzie.
Wiosną tego roku w Komańczy wykonano zdjęcia takiego zestawu - być może to ten sam.
foto: internet |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Wto 9:36, 09 Gru 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|