Autor |
Wiadomość |
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3552 Przeczytał: 44 tematy
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pią 9:27, 25 Lis 2016 |
|
Postanowiłem przerobić model lokomotywy parowej BR-52 z 1942 roku z fabryki w Orenstein & Koppel na polską odmianę Ty2 (skala 1/35 firmy Trumpeter) .
Właściwie można by pójść na skróty i nanieść tylko polskie oznaczenia , ale niestety nie dysponuję zdjęciami parowozu przed modernizacją . Model wzoruję na parowozie o numerze seryjnym "50" oraz oryginalnym poniemieckim tendrze , aktualnie znajdującym się w skansenie w Chabówce . W trakcie służby w parowozie wprowadzano wiele zmian tak w wyposażeniu , jak i w sposobie malowania . Model jest nadal w trakcie budowy , a zmiany dotyczą :
- wyposażenia kabiny maszynisty
- dorobienia płyty czołowej łączącej kocioł z ramą
- inne wiatrownice
- inne reflektory w lokomotywie i tendrze
- inne przyłącza powietrza
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
do lokomotywy będzie dołączony wagon towarowy odkryty ( w trakcie budowy )
[link widoczny dla zalogowanych]
długość całego zestawu około 1 metra
w planie budowa kolejnego parowozu Tkt3 na bazie BR86
opinie i spostrzeżenia mile widziane |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jat02 dnia Pią 9:34, 23 Gru 2016, w całości zmieniany 4 razy
|
|
|
|
|
|
wojtek_
User
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 220 Przeczytał: 42 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 17:46, 25 Lis 2016 |
|
Dwie rady:
1. Polskie muzualnictwo kolejowe nie jest wiarygodne w ukazywaniu taboru,
2. Tabor musi byc osadzony w jakiejs czasoprzestrzeni-na przestrzeni lat zmienialo sie wyposazenie i oznaczenia taboru.
Dlatego proponuje osadzic tabor w czasie, znalezc zdjecie z wybranego czasookresu i dzialac bo juz jest pieknie. Pewnie znasz forum.modelarstwo.info ?
Ps
Do poczatku lat piecdziesiatych parowozy mialy calkowicie niemiecki osprzet i polskie oznaczenia,
Ps
Mistrzem w waloryzacji taboru jest Shepard
Pzdr
W. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3552 Przeczytał: 44 tematy
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Sob 20:17, 26 Lis 2016 |
|
Jak pisałem , model oparłem na wzorze ze Skansenu w Chabówce
Nie dysponuję zdjęciami oryginalnego parowozu w polskich oznaczeniach , pisałem o tym w temacie "pojazdy szynowe" |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jacekk
User
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 44 Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 21:42, 02 Gru 2016 |
|
Muzealnictwo kolejowe to nie Chabówka.
Akurat na skansenie można się opierać bo zgromadzone tam lokomotywy i wagony zawierają najmniej błędów.
Niestety Tomku Twojemu modelowi do Ty2 (duża i mała litera!!!) z numerem 50 daleko. Przyglądnij się wyposażeniu i tendrowi. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3552 Przeczytał: 44 tematy
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Sob 8:41, 03 Gru 2016 |
|
jacekk
No właśnie przyglądnij się , parowóz jak i tender nie jest jeszcze skończony .
Lokomotywa w swojej kilkudziesięcioletniej służbie przechodziła wielokrotnie modernizacje i sposoby malowania , lokomotywy te miały trzy rodzaje tendrów , nie zawsze ta sama lokomotywa ciągnęła ten sam tender . Lokomotywa z numerem 50 jest z 1942 roku i właściwie mógłbym w ogóle jej modelu nie przerabiać , bo tak na prawdę nie ma (przynajmniej ja nie mam dostępu) zdjęć tego parowozu po przejęciu przez PKP. Starałem się , aby model był jak najbardziej podobny do oryginału , tender jest prawidłowy , jeżeli dysponujesz zdjęciami parowozu z lat 50-tych to je zaprezentuj. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3552 Przeczytał: 44 tematy
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pią 9:37, 23 Gru 2016 |
|
Prace zakończone .
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szjan-64
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 2873 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/CHICAGO
|
Wysłany:
Pią 20:48, 23 Gru 2016 |
|
Dobra robota |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
koland
User
Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 482 Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 9:02, 24 Gru 2016 |
|
Wygląda bardzo ładnie. Tutaj też ktoś robił konwersję Ty2-50
[link widoczny dla zalogowanych]
dużo info i zdjęć polskiej kolei między innymi parowozów można znaleźć na forum
[link widoczny dla zalogowanych]
polecam dział prawdziwa kolej. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
MARCO
User
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 3966 Przeczytał: 35 tematów
Pomógł: 80 razy Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Sob 10:13, 24 Gru 2016 |
|
Tomku dobra robota. Super |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3552 Przeczytał: 44 tematy
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Sob 10:51, 24 Gru 2016 |
|
dziękuję za dobre słowa |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
zetorski
User
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1423 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska
|
Wysłany:
Sob 15:53, 24 Gru 2016 |
|
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
pako3110
User
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 1249 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poland
|
Wysłany:
Śro 15:05, 28 Gru 2016 |
|
Piekny model |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Skuderia
User
Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 1625 Przeczytał: 56 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Corleone
|
Wysłany:
Czw 11:52, 29 Gru 2016 |
|
Bardzo fajnie ladnie i realistycznie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|