Autor |
Wiadomość |
kolekcjoner87
User
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 1023 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 22:41, 08 Kwi 2014 |
|
ŻUK A-03
W tym egzemplarzu wprowadzę więcej zmian w stosunku do poprzednich modeli. Będzie to wersja skrzyniowa.
Zderzaki w kolorze szarym
Skrzynia "drewniana" z plandeką.
Pozostałe zmiany to: wkłady lusterek, felgi w kolorze nadwozia (chętnie bym je zmienił na mniejsze ale nie mam nic na przeszczep), belka ze światłami, barwne wnętrze, boczne szybki wraz z uszczelkami. Boczki drzwi są jakieśz kosmosu, zupełnie odbiegają od oryginału, no ale cóż zostają jakie są. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kolekcjoner87 dnia Śro 8:45, 09 Kwi 2014, w całości zmieniany 4 razy
|
|
|
|
|
|
huml
User
Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 1227 Przeczytał: 74 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany:
Wto 23:39, 08 Kwi 2014 |
|
Zrób małą poprawkę : to Żuk, nie Nysa |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez huml dnia Wto 23:40, 08 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2614 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 6:41, 09 Kwi 2014 |
|
Czy w przypadku tego Żuka wzorujesz się na jakimś prawdziwym egzemplarzu? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kolekcjoner87
User
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 1023 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 8:50, 09 Kwi 2014 |
|
Zdjęć w necie jest nie wiele, jedno najbardziej przybliżone do mojego egzeplarza to:
Fotki nie mogłem większej pobrać bo była uszkodzona.
Poszukuję fotografii z tyłu auta, jak wygląda sytuacja ze światłami, jeżeli ktoś posiada to Proszę ewentualnie podesłać mi na priva. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kolekcjoner87 dnia Śro 9:11, 09 Kwi 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2614 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 11:41, 09 Kwi 2014 |
|
Czyli przerabiasz Żuka A-03 na A-09/11.
Wkładasz wiele serca i pracy w te przeróbki. Nie myślałeś o przemalowaniu tego Żuka do stanu fabrycznego z wczesnych lat produkcji? Charakterystyczne dla wczesnych Żuków było ładne dwubarwne malowanie - stąd nazwa Żuk. Na początku te samochody wcale nie były szare i smutne. Dopiero po latach w warunkach braku konkurencji spowodowanej gospodarką nakazowo-rozdzielczą zrezygnowano z malowania w pasy, a później ze stosowania drugiego koloru. Rynek przyjmował wszystko ale najładniejsze są Żuki z pierwszych lat produkcji. W załączeniu prospekty z tamtych lat, może Cię zainspirują
: |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Śro 11:44, 09 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
tracker
User
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 1800 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Góra Kalwaria
|
Wysłany:
Śro 12:37, 09 Kwi 2014 |
|
Wszystko co piszesz max to fakt. Sądzę jednak, że kolekcjonerowi chodzi o delikatne poprawienie wyglądu modeli bez dużej ingerencji w nadwozia.
Idąc Twoim tropem trzeba by w każdym Kapie zmieniać mnóstwo detali a na to trzeba wiedzy, czasu i doświadczenia.
Malowanie Żuka w pasy jest dość trudne i trzeba by najpierw nieco potrenować. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
xiedzu
Moderator
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2085 Przeczytał: 24 tematy
Pomógł: 54 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: óć
|
Wysłany:
Śro 13:42, 09 Kwi 2014 |
|
Mówiąc szczerze to nie kojarzę wersji A09/A11 dwubarwnej... Masz może jakieś zdjęcia takiej max? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2614 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 19:21, 09 Kwi 2014 |
|
tracker napisał: |
Idąc Twoim tropem trzeba by w każdym Kapie zmieniać mnóstwo detali a na to trzeba wiedzy, czasu i doświadczenia.
Malowanie Żuka w pasy jest dość trudne i trzeba by najpierw nieco potrenować. |
Jestem pełen uznania dla prac kolegi Kolekcjoner87. Wkłada w nie wiele serca, często je jeszcze uzupełnia i dopieszcza. Nie chciałbym oceniać jego umiejętności ale wydaje mi się, że dysponuje już niezłym warsztatem.
W moim poprzednim poście chodziło mi o to, że efekty jego pracy, np. pocienione wycieraczki, przemalowane felgi i inne pracochłonne zmiany nie zawsze są widoczne na pierwszy rzut oka. Może warto jeszcze podkreślić coś charakterystycznego dla danego modelu. W przypadku wczesnych Żuków to dwubarwne malowanie, które bardzo zmienia wizerunek modelu.
Na przykład takie :
Cytat: |
xiędzu napisał:
Mówiąc szczerze to nie kojarzę wersji A09/A11 dwubarwnej... Masz może jakieś zdjęcia takiej max?
|
Żuki A-09/A-11 występowały z kabinami w wersji dwubarwnej, pasiastej od początku produkcji lecz model ten wszedł na rynek późno bo w 1967 roku, kiedy pasy ustępowały już malowaniu dwubarwnemu typu góra/dół a potem jednobarwnemu. Wersja dwubarwna, pasiasta pozostała w ofercie eksportowej prawdopodobnie do roku 1969.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Śro 19:32, 09 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
xiedzu
Moderator
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2085 Przeczytał: 24 tematy
Pomógł: 54 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: óć
|
Wysłany:
Śro 21:01, 09 Kwi 2014 |
|
a widzisz... pasiastego ze skrzynią dotąd nie widziałem - dzięki... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kolekcjoner87
User
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 1023 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 22:32, 09 Kwi 2014 |
|
Model prawie ukończony, lecz pozostaje jeszcze wykonanie tylnej belki ze światłami oraz przymocowanie tablicy rejestracyjnej. Co do belki to muszę przeglądnąć zdjęcia w necie jak to się przedstawia.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kolekcjoner87 dnia Czw 16:06, 10 Kwi 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 100 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Śro 23:07, 09 Kwi 2014 |
|
Skrzynia ze starego trupa, a kabina nówka z fabryki.
Znów zacząłeś ścigać się waloryzacjami, tylko nie wiadomo z kim...
Może ponownie warto trochę zwolnić i waloryzować bardziej konsekwentnie.
Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Śro 23:08, 09 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
kolekcjoner87
User
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 1023 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 23:11, 09 Kwi 2014 |
|
Postaram się odrestaurować plandekę i skrzynię |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kolekcjoner87 dnia Śro 23:17, 09 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
kolekcjoner87
User
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 1023 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 16:05, 10 Kwi 2014 |
|
Wprowadzone zmiany: barwne wnętrze, zmatowiona ramka atrapy, felgi w kolorze nadwozia, cała tylna zabudowa (nowa) - w tym chlapacze, tylna belka ze światłami, wkłady lusterek, szybki w bocznych drzwiach wraz z uszczelkami.
PRZED:
PO:
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
xiedzu
Moderator
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2085 Przeczytał: 24 tematy
Pomógł: 54 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: óć
|
Wysłany:
Czw 18:00, 10 Kwi 2014 |
|
skrzynia po przejściach była moim zdaniem ładniejsza - ja bym wolał postarzyć kabinę a nie odnawiać pakę... ale to ja...
ogólnie efekty twoich poprawek są niezłe - modele zyskują wiele... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
FF
User
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 574 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecinek
|
Wysłany:
Czw 19:51, 10 Kwi 2014 |
|
Ja również uważam, że dokonywane przez Ciebie modyfikacje wiele wnoszą. Nie mogę się jednak przekonać do plandek w Twoim wykonaniu. Moim zdaniem wyglądają nienaturalnie a w niektórych modelach wręcz szpecą model, przysłaniając cały Twój dorobek. Wnętrza za to wychodzą Ci rewelacyjnie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|