 |
|
 |
|
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany:
Śro 16:39, 20 Lis 2013 |
 |
Witam. Chcialbym zaczac przebudowe modelu fiata 125p, ale nie mam pojecia od czego zaczac. Czy moglbym liczyc na jakies wskazowki, korepetycje dotyczace przerobki modelow? Z gory bardzo dziekuje. |
|
|
|
 |
|
 |
mvs
User
Dołączył: 23 Mar 2013
Posty: 308 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 16:46, 20 Lis 2013 |
 |
Jeśli masz dwa wolne modele (w zapasie) z moją pomocą możesz zacząć przeróbki.... . Jeśli nie pytaj starszych kolegów. A co chciałbyś przerobić? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mvs dnia Śro 16:52, 20 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
 |
 |
Gość
|
Wysłany:
Śro 16:58, 20 Lis 2013 |
 |
Chcialbym wnetrze zrobic, inny kolor, i ogolnie upodobnic model do rzeczywistego samochodu (wskazowki dot. przerobek przydadza mi sie tez w innych modelach) |
|
|
|
 |
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5719 Przeczytał: 78 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Śro 17:03, 20 Lis 2013 |
 |
Witaj.
Przebudowę należy zacząć od przeglądnięcia tematu "Wykłady Techniczno-Praktyczne:
KLIK
Wiele zagadnień, o które chcesz zapytać, zostało tam poruszonych. Jeśli będziesz miał wątpliwości po przeczytaniu któregoś z wątków, zadaj w nim pytanie.
Nie twórz nowego wątku, który wkrótce zginie wśród innych.
Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3593 Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 70 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Śro 17:11, 20 Lis 2013 |
 |
nie piszesz , którą wersję fiata chcesz pomalować wnętrze.
jeżeli chodzi o stary typ lub przejściówkę , to fotele , boczki drzwi były w kolorach czerwonym , brązowym i czarnym , tablica rozdzielcza poniżej nakładki była w kolorze nadwozia , MR-y miały fotele i boczki drzwi w kolorze brązowym i czarnym , chociaż widziałem też pojazd eksportowy , gdzie wnętrze było ciemnozielone , tablica rozdzielcza cała czarna , podsufitka we wszystkich typach fiatów była biała , pod koniec produkcji , kiedy montowano sztywną wykładzinę dachu , jej kolor był jasno szary
jak byś miał potrzebował dodatkowych informacji , pisz na PW |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
prlman55
User
Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 637 Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świętokrzyskie
|
Wysłany:
Śro 17:16, 20 Lis 2013 |
 |
Po rozebraniu modelu, wnętrze mozna pomalować na dowolny kolor ( ja.np maluję od lat farbami Humbrol, które są dostepne w sklepikach modelarskich w wielu kolorach zarówno matowych jak i pólmatowych i blyszczących).Można to zrobić np. pędzelkiem, aerografem ,sprajem,posiłkując się dostępną dokumentacją( fotografie, prospekty , plany itp)Listwy chromowane, które były w niektórych wersjach tapicerki,klamki itp można pomalować farbką Silver lub Chrom silver np Humbrola,małym pędzelkiem np. 00,000. 0000 dostępnymi a sklepach modelarskich lub dla plastyków.Gorzej z nadwoziem, bo chcąc położyć inny kolor należy usunąc stary lakier, np. preparatem Scansol, umyć np. płynem do naczyń, polożyć podkład np surfacer 1000 i dopiero nowy kolor , czyli np. Humbrol ,ale nie pędzlem ,bo to bardzo widać na modelu. Chcąc miec gładki lakier , bez mazajów ,które może zostawić pędzel, trzeba użyc aerografu lu farby w spraju.Sa to oczywiście wskazówki ogólne , ale też bardzo ogólne jest Twoje pytanie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
kolekcjoner87
User
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 1023 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 17:28, 20 Lis 2013 |
 |
Do malowania tapicerki polecam osobiście farbki matowe firmy Pactra, nie mniej jednak Humbrol też jest dobry ale jest gęstrzy. Do zdejmowania lakieru z modelu, za nie wielkie pieniądze warto nabyć zmywacz do starych powłok lakierniczych firmy Synpeko (plastikowa matowa biała butelka z czerwoną nakrętką). Modele zwykle lakieruję sprey'ami akrylowymi, wiadomo efekt średni - ale z dobrą wprawą można uzyskać bardzo dobry efekt połysku, oczywicie do dorówna aerografowi. Jako podkład do lakieru warto kupić od razu odpowiedni - do aluminium, będzie pewność że podkład a wraz z nim lakier będzie trwalszy i dobrze przylegał do materiału. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kolekcjoner87 dnia Śro 17:58, 20 Lis 2013, w całości zmieniany 4 razy
|
|
 |
 |
Gość
|
Wysłany:
Śro 17:32, 20 Lis 2013 |
 |
Mam model fiata firmy welly (wiem ze bedzie ciekawie... ) i zamierzam go upodobnic do fso 125p z 1985 roku |
|
|
|
 |
kolekcjoner87
User
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 1023 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 17:38, 20 Lis 2013 |
 |
Z welly ciężko będzie coś wykrzesać, ale na początek zabawy w przeróbki czemu nie  |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kolekcjoner87 dnia Śro 17:38, 20 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Gość
|
Wysłany:
Śro 17:43, 20 Lis 2013 |
 |
To moze doradzilby ktos jakiej firmy modele sa najlepsze dla poczatkujacego, i do przerobek.... |
|
|
|
 |
Lucanero
Moderator
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3351 Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Śro 17:51, 20 Lis 2013 |
 |
Najlepsze na początek - do nauki - są modele najtańsze, potem lepiej kupić coś lepszego żeby nie było aż tak wiele przeróbek.
Ja bym kupił IST i nie przerabiał nic
Ale ja leniwy jestem
nie ma czegoś takiego jak "najlepszy model do przeróbki". Każdy można przerobić tylko czy warto? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
kolekcjoner87
User
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 1023 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 17:51, 20 Lis 2013 |
 |
Kolekcja Prl - u firmy Daffi - można się pouczyć (sam ostatnio robiłem Żuka), z biegiem czasu można również zacząć zabawę z serią kultowych z Deagostini - w zależności oczywiście od ceny za jaką się kupiło  |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kolekcjoner87 dnia Śro 17:53, 20 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
 |
 |
mvs
User
Dołączył: 23 Mar 2013
Posty: 308 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 17:56, 20 Lis 2013 |
 |
To bardzo dobry model. Sam niedawno trenowałem na polonezie welly przed podjęciem przeróbki poloneza ixo. Próby nie wyszły dobrze ale jak podszlifuję warsztat do wrócę do pomysłu. A fiata z welly rozbierz na na drobne elementy, karoserię rozmontuj delikatnie z wszystkich plastikowych elementów i włóż karoserię fiata na noc do słoika z nitro. Rano resztki farby usuń starą szczoteczką i wakałaczką, przemyj karoserię i nałóż podkład (jeżeli nigdy nie malowałeś sprayami używaj Motipa) odczekaj 24h i nałóż wybrany lakier tej firmy. A potem daj znać jak wyszło. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
 |
|
 |
|