Autor |
Wiadomość |
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3642 Przeczytał: 59 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Śro 9:20, 08 Mar 2017 |
|
Kolejny modelik na zamówienie:
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez andy ns dnia Wto 15:31, 29 Gru 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3642 Przeczytał: 59 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Sob 10:54, 08 Kwi 2017 |
|
Dzięki presji Emera relacja fotograficzna z przeróbki modelu Renault Dauphine.
Modelik bazowy z KAP-u.
Oryginalny modelik rozpakowany i rozebrany na części pierwsze.
Usuwanie lakieru. Od paru lat stosuję środek "Usuwacz uniwersalny" z firmy BONDEX.
Po usunięciu całości lakieru nadwozie jest myte w gorącej wodzie i odtłuszczane alkoholem technicznym.
Następny etap to malowanie podkładem. Zarówno podkłady jak i same farby w większości stosuję akrylowe.
Od zepsucia się mojego kompresorka z Tamyia używam farb w sprayu głównie z tych dwóch firm: BELTON
oraz MULTONA. Po podkładzie lakier właściwy.
Malowanie elementów wykończenia nadwozia - tu tak jak widać na zdjęciach, cieniutki pędzelek lub wykałaczka
i dobrze sprawdza się emalia olejna z Humbrola, srebrny chrom.
Wnętrze również poddane malowaniu, przy nowszych autkach zakres przeróbek wewnątrz jest dużo większy.
Zmieniam również bardzo dużo kół, w większości są albo za duże albo totalnie nie ten wzór.
Etap składania drobiazgów z powrotem na właściwe miejsca,
Praktycznie gotowy modelik łącznie z dołożonymi halogenami i trawionymi wycieraczkami,
Polecam ewidentnie zmianę plastikowych na metalowe, drobiazg który bardzo poprawia wygląd modelu.
Kolej na kalki i mamy gotowy modelik po konwersji.
A tak wygląda obecnie, oczywiście zostanie w jakiejś tam kolejności zaprezentowany we właściwym temacie |
Post został pochwalony 2 razy
Ostatnio zmieniony przez andy ns dnia Wto 14:48, 29 Gru 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
MARCO
User
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 3967 Przeczytał: 36 tematów
Pomógł: 80 razy Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Sob 12:08, 08 Kwi 2017 |
|
Super fotorelacja z przemiany Renaulta. Zauważyłem na foto terenówki jakie stosujesz śrubki do mocowania modelu do podstawki. Propozycja używaj Andrzejku jakiś rurek na wkręty. Nie będą tak raziły w oczy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
zetorski
User
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1423 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska
|
Wysłany:
Sob 23:21, 08 Kwi 2017 |
|
Dzięki za relację z konwersji Dauphine....
To zachęcające do własnych prób.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3642 Przeczytał: 59 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 22:05, 09 Kwi 2017 |
|
Marku - dziękuję co do śrub przy dużych modelach to jak oddawałem
klientowi to właśnie tak zrobiłem, plastikowa otulina na przewody elektryczne,
są różne średnice i na trochę starczy
Zetorski - dziękuję i zachęcam do prób
A teraz fotorelacja z przeróbki drugiego modelu (więcej już nie mam poza pojedynczymi zdjęciami).
Model Fiata 850 sport firmy IXO-Altaya, rozebranie na części, w początkowym zamyśle miał być
zostawiony oryginalny lakier, tampodruk dawał się w miarę zmywać ale że nadwozie i tak
miało być częściowo zmienione więc cały lakier poszedł do ściągnięcia
Przeróbki w przedniej części nadwozia i usunięcie nadruku na szybach. Dobrze sprawdza się pasta
polerska z woskiem. Przy demontażu niestety pękła boczna szybka a na to nie ma mocnych.
Nadwozie po podkładzie i malowaniu. Po położeniu podkładu i jego dobrym wyschnięciu warto
"przelecieć" całość jak najdrobniejszym papierem ściernym wodnym i dopiero właściwy kolor.
Przeróbki w tylnej części nadwozia i początki malowania detali nadwozia.
Materiały jak w wpisie wcześniejszym z tym że tutaj pierwsze lakier czarny a na to srebrny ale
węziej (uszczelki szyb - guma i listwa chromowa)
Uzbrajanie nadwozia w oryginalne i dorobione bądź dopasowane nowe elementy.
Kółka. To co mówiłem wcześniej a tu widać dokładnie jakie są różnice między tym co jest
a tym co powinno być.
Prawie gotowy modelik. Wycieraczki metal i u mnie raczej już tak będzie z wszystkimi modelami.
Dołożone chlapacze, kierunki pod zderzak z przodu. Brak tylko kłów na zderzakach ale to przez
to że po ich dorobieniu stracę chrom a malując choćby nie wiem jak najlepszą farbą nie uzyska
się prawdziwego.
Teraz kolej na wcześniej przygotowane kalki, tablice itp. I to praktycznie koniec - modelik gotowy,
no prawie.....
Obecny wygląd modelu w zbiorze:
Dziękuję zainteresowanym za wytrwałość |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez andy ns dnia Wto 14:52, 29 Gru 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
z!x
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 748 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany:
Nie 23:21, 09 Kwi 2017 |
|
Jeżeli chodzi o chrom na zderzakach, to można je okleić folią chromowaną, tak, jak robi to np. promens. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3642 Przeczytał: 59 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Czw 11:05, 20 Kwi 2017 |
|
Pokazany poniżej modelik traktuję jako ciekawostkę.
Zaprezentowałem go w temacie rajdówek ale tu chyba jest jednak
lepsze miejsce dla niego
Zdjęcia real przedstawiają go na I Wyścigu Targowym w Poznaniu.
Model powstał na bazie zdjęć zamieszczonych w dziale Archiwalia
i informacjach od MARCO.
Przy okazji jak ktoś byłby zainteresowany to EMER planuje "produkcję" kilku
sztuk więc piszcie do Niego na PW
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez andy ns dnia Wto 15:06, 29 Gru 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3642 Przeczytał: 59 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Pią 23:20, 18 Sie 2017 |
|
Kolejny zestawik modeli dla Klienta firmowego
Klient zadowolony, ja też a Wy napiszcie "szczerą prawdę"
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez andy ns dnia Wto 14:55, 29 Gru 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Cox.P
Moderator
Dołączył: 26 Sty 2016
Posty: 698 Przeczytał: 61 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Pią 23:58, 18 Sie 2017 |
|
W tym wypadku prawda może być tylko jedna: REWELACJA.
Brawo dla Ciebie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
msnrc
User
Dołączył: 01 Gru 2016
Posty: 1355 Przeczytał: 31 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław/Hamburg
|
Wysłany:
Sob 9:26, 19 Sie 2017 |
|
Jak zwykle widzę, że u Ciebie doskonałość to norma! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
emer
User
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2373 Przeczytał: 22 tematy
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Sob 12:20, 19 Sie 2017 |
|
A ja Wam powiem w tajemnicy, że Andy zrobił te 2 przeróbki Iveco lawety i ze skrzynią chyba w 1 dzień.
Andy a lusterka do skrzyniowego, to jakiemuś zabrałeś, czy dało się wykorzystać z oryginału? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3642 Przeczytał: 59 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Sob 13:51, 19 Sie 2017 |
|
Cox.P, msnrc - dziękuję z miłe słowa
Marku - niedużo się pomyliłeś, o 1 dzień, ale miałem już wszystko
przygotowane a paczka była szybko, na drugi dzień z rana
A poza tym Klient pospieszał
Lusterka podszlifowałem i częściowo wyodrębniłem z bryły kabiny. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
z!x
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 748 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany:
Sob 19:03, 19 Sie 2017 |
|
Myślę, że z tego "materiału bazowego" nic więcej nie dałoby się wycisnąć.
Gratulacje! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
MARCO
User
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 3967 Przeczytał: 36 tematów
Pomógł: 80 razy Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Sob 19:29, 19 Sie 2017 |
|
Andrzzejku jak zawsze |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Cochise
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1278 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany:
Nie 22:34, 20 Sie 2017 |
|
Chylę czoła |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|