Autor |
Wiadomość |
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 100 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Czw 18:40, 24 Sty 2019 |
|
Będziemy tu przedstawiać relacje z kolejnych etapów budowy Poloneza. Na razie będzie to jeden temat, proszę nie zakładać kolejnych.
Jeśli relacji będzie dużo albo jakieś relacje będą wyjątkowe (np. waloryzacje), wtedy pomyślimy o osobnych tematach. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Czw 19:09, 24 Sty 2019, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|
|
CICHY525
User
Dołączył: 03 Lis 2018
Posty: 642 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock
|
Wysłany:
Nie 17:24, 24 Lut 2019 |
|
Nr 1.
Trzeba odpowiednio zamontować klosze lamp bo inaczej wyjdzie trochę komicznie
Nr 2.
Do kratki użyłem kleju, bo wypadała z maski jak się nią potrząsnęło
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
CICHY525
User
Dołączył: 03 Lis 2018
Posty: 642 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock
|
Wysłany:
Nie 14:14, 03 Mar 2019 |
|
Nr. 3.
Klosz halogenu delikatnie musiałem podpiłować i do jego złożenia wg instrukcji dałem klej.
Felgi nie dało się skręcić śrubkami dołączonymi w nr. 1 sytuację ratuje niezły zapas śrubek pozostałych z montażu Malucha.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
CICHY525
User
Dołączył: 03 Lis 2018
Posty: 642 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock
|
Wysłany:
Sob 13:25, 20 Kwi 2019 |
|
Przyszły bieżące i zaległe numery więc montaż ruszył z miejsca
Nr. 4. W sumie niewiele do składania bo tylko halogen i kierunkowskaz. Tak jak w poprzednim szkło halogenu musiałem podpiłować.
Nr. 5. Bardzo fajny wentylator, który się obraca.
Nr. 6. Zastanawiałem się czy rdzenia chłodnicy nie prysnąć na srebrno, ale ostatecznie jednak zostawiłem czarny.
Nr. 7. Bardzo mało części. Dętka to taki gumowy wkład opony.
Nr. 8. Bardzo podoba mi się pokrywa zaworów. Miałem problem z wyjęciem części z blistra bo bardzo mocno siedziały. Blistry są zupełnie inne niż w maluchu.
Nr. 9.Misa silnika i do kompletu dzwon skrzyni. Na bloku widoczny napis FSO Na dzwonie skrzyni jest mała wada widać na 4 foto.
Nr. 10. Jest praktycznie kompletna skrzynia Bardzo fajny dekiel skrzyni biegów.
Tak wygląda wszystko co przyszło w 10ciu numerach.
Mam nadzieję, że będą teraz przysyłać już regularnie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
CICHY525
User
Dołączył: 03 Lis 2018
Posty: 642 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock
|
Wysłany:
Sob 13:44, 18 Maj 2019 |
|
Nr. 11. Kolejne części do silnika. Rozrusznik ciut niedokładnie pomalowany. Złożyłem go na klej bo wypadał z bloku silnika. Kolektory całkiem ok.
Nr. 12. Kolektor, osłony dobrze zrobione. Do montażu dwururki wydechu potrzebny był klej bo wypadały z kolektora. Osłona rozrusznika oprócz śrubki również otrzymała małą kropelkę kleju.
Nr. 13. Elementy fajnie wykonane w szczególności gaźnik. Pompa paliwa również dostała kropelkę kleju.
Nr. 14.Aparat zapłonowy nie chciał wejść w otworek. Trzeba było go minimalnie powiększyć i dopiero wkleić aparat. Fajne rozbieralne poduszki silnika Wspornik osłony rozrusznika też trzeba wkleić co jest nawet napisane w instrukcji montażu.
W tych numerach przydało się trochę kleju. Został również element opisany jako dźwignia wyłączania sprzęgła pominięty w ogóle i zapomniany. Pewnie będzie potrzebny w dalszym składaniu. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez CICHY525 dnia Nie 11:57, 19 Maj 2019, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 100 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Pią 13:45, 24 Maj 2019 |
|
Też się zastanawiałem wczoraj nad tym elementem sprzęgła. Mam nadzieję, że faktycznie będzie użyty w przyszłych numerach, a nie zapomnieli o tym dupsie w instrukcji. U mnie dotychczas wszystko pasowało bez dodatkowej obróbki, czasem trzeba było tylko użyć większej siły przy elementach "na wcisk".
W maluchu prawie wszystkie elementy były skręcane, w Polonezie na razie mamy przewagę połączeń wciskanych... Wolałem jednak elementy skręcane, sprawiało to wrażenie większego profesjonalizmu w projektowaniu modelu.
Zobaczymy, jak będzie dalej. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
CICHY525
User
Dołączył: 03 Lis 2018
Posty: 642 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock
|
Wysłany:
Pią 15:24, 24 Maj 2019 |
|
Tak jak piszesz. Przymierzałem to do skrzyni biegów i w sumie nigdzie póki co to nie pasuje. Pewnie to tylko element całości. Dużo elementów jest na wcisk, niektóre wchodzą luźno i wolę dać kapkę kleju.
Mogliby również oznaczać śrubki. Ja sobie pisakiem oznaczam ich symbole. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
CICHY525
User
Dołączył: 03 Lis 2018
Posty: 642 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock
|
Wysłany:
Czw 14:34, 27 Cze 2019 |
|
Nr.15.
W tym numerze niedużo. Element(góra) gaźnika, bagnet oleju i felga do opony z wcześniejszego numeru. Jest kolejne calutkie koło. Pompa paliwa wraz z filtrem i bagnetem zamontowana na bloku-polecam użyć kropelkę kleju. Montaż części przebiegł bezproblemowo.
Nr. 16.
W tym numerze mamy kompletną obudowę rozrządu, filtr oleju i alternator. Wszystko przebiegło sprawnie.
Nr. 17.
W tym numerze trochę części jest, ale montaż większości w przyszłym numerze. Na skrzyni wędruje naklejka i łapa skrzyni o której nic nie wspomniano w poprzednich numerach. Na filtr oleju trafiła taka mała pierdółka czyli czujnik.
Nr. 18.
W tym numerze są węże układu chłodzenia. Na silnik trafiła pompa wody wraz z mocowaniem alternatora, oraz termostat z przewodami. Założone są wszystkie koła pasowe wraz z paskiem. Niestety koła pasowe są połączone na stałe paskiem nie elastycznym-koła i pasek to jedna nierozłączna część(w maluchu było zrobione lepiej). Węże chłodnicy mocowałem na klej bo po włożeniu na miejsce wypadały. Miałem kłopot z zamontowaniem cienkiego gumowego przewodu z tyłu głowicy silnika. Ostatecznie wkleiłem, ale do końca nie wiem czy w prawidłowym położeniu.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bartek.
User
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 890 Przeczytał: 38 tematów
Pomógł: 154 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice
|
Wysłany:
Czw 19:34, 27 Cze 2019 |
|
... a tak wygląda nasze OHV po numerze 20.
Teraz czekamy na komorę na silnika.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
CICHY525
User
Dołączył: 03 Lis 2018
Posty: 642 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock
|
Wysłany:
Sob 15:44, 13 Lip 2019 |
|
Jedziemy dalej.
Nr. 19. Filtr, kopułka i przewody.
Korek chłodnicy z przewodem i reszta węży gumowych.
Potem kopułka i przewody zapłonowe. Przewody wklejone bo spadały z niby świec zapłonowych. Zdziwiłem się, że świec nie dali jako oddzielnego elementu do montażu
Dół filtra i przewód paliwowy filtr gaźnik.
Nr. 20. Reszta filtra powietrza i przewód.
Fajnie odwzorowane naklejki na obudowie.
Nr. 21. Komora silnika. Nic więcej.
Nr. 22. Servo i zbiorniczek płynu spryskiwaczy.
Zbiorniczek z korkiem.
Aaaa i jeszcze cewka.
Servo i popychacz.
Servo
I zamontowane.
Ogólnie do montażu wszystkiego używam kleju bo inaczej się rozłazi w rękach. To co w silniku złożyłem na sucho poprawiłem ponownie z użyciem kleju. Maluch był pod tym względem bardziej solidny, elementy były skręcane i spasowanie było chyba lepsze. Niektóre rzeczy mogły by być w innej kolejności. Sam filtr byłby wygodniejszy w montażu gdyby całość założyć na silnik niż ugniatać na silniku poszczególne elementy. Na koniec urwały mi się te długie rury do wydechu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Poldi
User
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1657 Przeczytał: 109 tematów
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 23:09, 13 Lip 2019 |
|
Całkowicie potwierdzam zaistniałe sytuacje, również ewidentnie stosuję klej. Co do rur od wydechu, to póki co miałem kłopot tylko z jedną, odpadła/odłamała się. Ponowne klejenie. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Poldi dnia Sob 23:10, 13 Lip 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Dj_slon
User
Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 238 Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin
|
Wysłany:
Nie 20:03, 14 Lip 2019 |
|
Sam mam problem z gumowymi rurami od chłodnicy w których wszystko się rozpadło na części pierwsze. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Star
User
Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 60 Przeczytał: 23 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pon 22:32, 15 Lip 2019 |
|
Ja rury od wydechu od razu podkleiłem bo wypadały. Filtr powietrza zdemontowalem i złożyłem go oddzielnie w obawie, że coś się połamie na silniku. Póki co czekam ale podobnie jak Wy pewnie będę kleił węże Najgorszy jest ten mały z głowicy...
Silnik ładnie wygląda ale aktualnie stwarza wrażenie tandety, która w każdej chwili może się rozpaść. Moim zdaniem za dużo plastiku i elementów wciskanych. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Star dnia Pon 22:33, 15 Lip 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
CICHY525
User
Dołączył: 03 Lis 2018
Posty: 642 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock
|
Wysłany:
Wto 9:35, 16 Lip 2019 |
|
Węże się nic nie trzymają. Kleiłem każdy jeden. W ogóle wszystko mam sklejone. Filtr też złożyłem później oddzielnie bo...jak ugniatałem na silniku to mi się gaźnik w połowie rozdzielił
Zapowiadało się bardzo fajnie i szczegółowo, a tu wychodzi, że Maluch był pod tym względem dużo dużo lepszy. Czy nawet ten plastikowy pasek klinowy zrobiony razem z kołami wygląda mało profesjonalnie.
Mam pewny niedosyt |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez CICHY525 dnia Wto 9:36, 16 Lip 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Poldi
User
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1657 Przeczytał: 109 tematów
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 14:02, 16 Lip 2019 |
|
Pytanie o przeprowadzenie przewodów wysokiego napięcia przez uchwyty na filtrze powietrza. Jeden przewód, jeden uchwyt, czy dwa przewody i jeden uchwyt a jeden pozostaje wolny? Tylko co przez ten drugi będzie/powinno być poprowadzone? Ja nie pamiętam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|