|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
OpelFAN
User
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 1288 Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Czw 23:31, 30 Lis 2017 |
|
Witam wszystkich w nowym temacie w którym będę prezentował modele aut z tzw. złotej ery rajdów czyli Grupy B.
Lubię rajdy samochodowe, w szczególności Grupę B i jest to obok Opla coś co mnie najbardziej kręci, toteż postanowiłem zacząć kolekcjonować modele aut z Grupy B i je wam zaprezentować
Jednak zanim przejdziemy do pierwszego modelu trochę opowiem o powstaniu tejże grupy.
Grupa B jest uważana jako najlepszy okres w historii rajdów samochodowych , okres największego postępu technicznego w dziejach WRC, ponad 500 konne potwory, kierowcy nie bez powodu uważani za bohaterów, szaleni kibice i dużo wypadków ze skutkiem śmiertelnym. Wszystko zaczęło się w roku 1982, kiedy to FISA (obecnie FIA) wprowadziła zupełnie nową klasę w rajdach samochodowych - Grupę B, która była potrzebą chwili. Za pioniera powstania tej grupy uznaje się Audi Quattro, z napędem na cztery koła. Jednak pierwszym typowo B-grupowym Audi było Sport Quattro wprowadzone w roku 1984.
Samochód, który mógł startować w Grupie B musiał być wyprodukowany w jedynie 200 szt posiadających homologację. Masa samochodu wahała się pomiędzy 960 a 1000 kg. Koniec Grupy B to rok 1986, a zdarzeniem które przypieczętowało zakończenie Grupy B to śmiertelny wypadek Henriego Toivonena i Sergio Cresto w Rajdzie Korsyki w 1986 roku.
Od tego czasu najmocniejszą klasą miała być Grupa A.
Po krótkiej historii przejdźmy do pierwszego modelu, a jest nim Audi Quattro S1/E2 które pomimo, że jest uważane za symbol Grupy B, to tak naprawdę było najgorszą rajdówką Audi w tym okresie.
Model produkcji IXO przedstawia samochód którym Walter Röhrl wraz z Christianem Geistdörferem wygrali Rajd Sanremo w roku 1985. Uzyskując łączny czas 7:10.10 pokonali o niecałe 6,5 minuty Timo Salonena i Seppo Harjanne'a startujących Peugeotem 205 T16 E2.
Jeśli chodzi o wykonanie, uważam że jest to naprawdę ciekawy model i porządnie wykonany jak na gazeciaka. Środek, wszelkie poszerzenia odwzorowano naprawdę dobrze, na plus zasługują przyciemnione tylne światła. Jedynym minusem jest bryła modelu, jest jak już Damian (HitFan) zauważył ciut za długi i za niski. Jednak to jego jedyna poważna wada, poza tym jest ok.
Model ma nałożone przeze mnie brakujące kalki z logiem HB oraz własnoręcznie zrobione chlapacze, przez co uważam, że prezentuje się dużo lepiej
1. Audi Quattro S1/E2 Rallye Sanremo 1985 (W.Röhrl/C.Geistdörfer)
producent: IXO
cdn
Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez OpelFAN dnia Czw 22:08, 07 Gru 2017, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3635 Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Czw 23:59, 30 Lis 2017 |
|
Fabian, zapowiada się ciekawie choć już ktoś niedawno też pokusił się z podobnym tematem ale na razie cisza.
Szkoda że na początek nie dałeś więcej modeli, tak np dwa- trzy, zrobiłoby się
dużo ciekawiej i bardziej zachęcająco
Kibicuję tej kolekcji |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
z!x
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 748 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany:
Czw 23:59, 30 Lis 2017 |
|
Samochody rajdowe/wyścigowe to co prawda nie mój temat, ale bardzo fajnie, że nie ograniczasz się tylko do Opli.
A co z "włoszczyzną"? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
OpelFAN
User
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 1288 Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Pią 0:05, 01 Gru 2017 |
|
andy ns - Zgadza się, Matteo_96 kiedyś prezentował modele tej Grupy w skali 1:43, jednak teraz napisał mi że ograniczył się do 1:18. Fakt, mogłem pokazać więcej modeli, jednak na razie mam 3 więc nie miałbym co pokazywać później Za tydzień postaram się pokazać kolejny model Cieszę się Andrzeju, że temat Ci się podoba
z!x - Dwie Lancie tutaj na pewno będą, jeżeli zaś chodzi o cywilnych Włochów to mam kilka, jednak nie są to jakieś super modele także na razie się wstrzymam z prezentacją, tym bardziej że nie planuję na razie zakupu kolejnych Może kiedyś, kto wie |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez OpelFAN dnia Pią 0:10, 01 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
HitFan
User
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 749 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Pią 10:40, 01 Gru 2017 |
|
Całe szczęście, ta bryła nie przeszkadza. Dopiero jeśli usilnie będziemy próbować ze zdjęciem oryginału porównać, to można się tego dopatrzyć. Sam model jest bardzo w porządku, sam go bardzo lubię. Fartuchy dodają mu dużo uroku. A kalki HB Już w ogóle świetnie udało Ci się nałożyć
Czekam na więcej |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
OpelFAN
User
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 1288 Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Czw 22:02, 07 Gru 2017 |
|
Damian - Dziękuję za miłe słowa i cieszę że model się podoba Może tego że jest ciut za długi nie widać, jednak, że jest trochę za niski już tak. Ale mnie to nie przeszkadza bo tak jak pisałeś nie jest to bardzo widoczne i mnie też się ten model bardzo podoba
Dzisiaj wracamy do ostatniego roku istnienia Grupy B, a więc do roku 1986
Model który dziś pokażę przedstawia samochód którym fińska załoga w składzie Timo Salonen i Seppo Harjanne wygrała 36 Rajd 1000 Jezior w roku 1986, a więc Peugeota 205 T16 E2. Uzyskując łączny czas 3:32:45 pokonali takie załogi jak Kankkunen/Piironen (205 T16 E2), którzy ukończyli ten rajd na drugim miejscu ze stratą 24 sekund do pierwszego miejsca i załogę Alen/Kivimaki (Delta S4), którzy zakończyli zmagania na najniższym stopniu, tracąc do pierwszego 1:45.
Po krótkiej historii przejdźmy do modelu
Model produkcji IXO prezentuje wysoki poziom wykonania jak na model z serii gazetowej. Na pochwałę zasługuje odwzorowanie środka, wraz z silnikiem, przyciemniona bo bokach tylna szyba czy wydech, który jest pusty w środku. Jedyną rzeczą której brakuje w tym modelu, a dzięki której wyglądał by jeszcze lepiej są wsporniki spojlera. Jednak nie jest to duży brak i mnie wcale nie przeszkadza że ich tam nie ma. Ogólnie model uważam za świetnego gazeciaka i polecam jego zakup
2. Peugeot 205 T16 E2 Rally 1000 Lakes 1986 (T.Salonen/S.Harjanne)
producent: IXO
cdn
Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3635 Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Pią 7:34, 08 Gru 2017 |
|
Fajny model
Pamiętam jak robiłem go w 1/24, też robił wrażenie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Romek017
User
Dołączył: 22 Sty 2017
Posty: 206 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 16:27, 08 Gru 2017 |
|
Gratuluje zaczecia nowego watku kolekcjonerskiego:) Blizszy mojemu zainteresowaniu:) na audi w tej wersji mialem juz chrapke dawno ale jakos mobilizacji nie bylo;) mam audi w troche innej odslonie i moze kiedys w koncu znajde czas na ogarniecie jakis zdjec i wrzucenie do mojego watku;) w koncu kolekcja sie poszerzala ostatnimi czasu nawet dosc konkretnie ale bylem zmuszony przystopowac po jednym zdarzeniu:/ Bede z niecierpliwoscia czekal na nowe wpisy ww tym watku;) |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Romek017 dnia Pią 16:28, 08 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
HitFan
User
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 749 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Pią 17:33, 08 Gru 2017 |
|
Cieszę się, że model wpadł w dobre ręce. To naprawdę solidna pozycja i jedna z lepszych gazetkowych B-grup |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
OpelFAN
User
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 1288 Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Sob 20:21, 23 Gru 2017 |
|
andy ns - Dziękuję
Romek017 - Dziękuję. Mam nadzieję, że znajdziesz tutaj wiele modeli, które Ci się spodobają
Damian - W pełni się z Tobą zgadzam
Dzisiaj zostajemy w Skandynawii i w roku 1986, zmieniamy tylko kraj i rajd, bo z Rajdu 1000 Jezior w Finlandii przenosimy się na Rajd Szwecji.
Dzisiejsza miniaturka przedstawia Forda RS200, którym szwedzka załoga Kalle Grundel i Benny Melander ukończyła tenże rajd na najniższym stopniu podium za załogami Kankkunen Juha/Piironen Juha (Peugeot 205 T16 E2) oraz Alén Markku/Kivimäki Ilkka (Lancia Delta S4) z łącznym czasem 5:15.35, tracąc do pierwszej 6 minut i 16 sekund, a do drugiej niecałe 4,5 minuty. Była to także najlepsza lokata Forda RS200 w historii Rajdowych Mistrzostw Świata.
RS200 nie miał okazji osiągnąć wiele, do tego uległ dwóm poważnym wypadkom (nie z winy samochodu): Marca Surera podczas Rajdu Niemiec 1986, gdzie zginął jego pilot Michel Wyder czy Joaqima Santosa podczas Rajdu Portugalii 1986, gdzie kibic wbiegając na trasę spowodował, że Santos próbując go wyminąć, wpadł w poślizg i wjechał w tłum ludzi, zabijając łącznie 3 osoby, a kolejne 30 raniąc.
Wszystko to spowodowało, że samochód by osławiony.
Po krótkiej historii przejdźmy do samego modelu i jego wykonania.
Model produkcji IXO, pochodzący z gazetowej serii Passione Rally wykonany jest naprawdę dobrze. Prawidłowo odlano bryłę, dobrze odwzorowano wszelkie wloty powietrza, wydech, czy światła. W środku na plus zasługują zegary, czy silnik i jego osprzęt, który pomalowany na srebrno wygląda bardzo przyzwoicie.
Podsumowując, model jest dobrze wykonany, ładnie wygląda i z czystym sumieniem polecam jego zakup
3. Ford RS200 Rally Sweden 1986 (K.Grundel/B.Melander)
producent: IXO
PRZY OKAZJI ŻYCZĘ WSZYSTKIM ZDROWYCH, SPOKOJNYCH ŚWIĄT BOŻEGO NARODZENIA, SPĘDZONYCH W CIEPŁEJ, RODZINNEJ ATMOSFERZE, SPEŁNIENIA MARZEŃ, TYCH MODELARSKICH I TYCH POZOSTAŁYCH ORAZ WSZYSTKIEGO DOBREGO W NADCHODZĄCYM 2018 ROKU
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez OpelFAN dnia Sob 21:51, 23 Gru 2017, w całości zmieniany 6 razy
|
|
|
|
HitFan
User
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 749 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Sob 21:15, 23 Gru 2017 |
|
OpelFAN napisał: |
Głównym powodem słabych rezultatów RS200 były wypadki z jego udziałem, |
Wiem o co Ci chodziło, ale źle ubrałeś to w słowa. Brzmi to tak jakby auto było do dupy bo miało wypadki, a w żadnym z wymienionych wypadków nie była to wina samochodu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
OpelFAN
User
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 1288 Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Sob 21:18, 23 Gru 2017 |
|
Teraz chyba jest lepiej |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Romek017
User
Dołączył: 22 Sty 2017
Posty: 206 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 22:39, 23 Gru 2017 |
|
Napewno bede tu widział wiele modeli, które mo się będą podobać i które bym chciał widzieć u siebie w gablocie:) Dziwnie znajomo wygląda teen Fiord:p Masz dużo racji że ten model ma dużo pozytywnych szczegółów. Bardzo mi się podoba;)
Tobie też życzę wszystkiego najlepszego z okazji zbliżających się świąt |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
OpelFAN
User
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 1288 Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Nie 15:51, 24 Gru 2017 |
|
Dziękuję za dobre słowo oraz życzenia |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
OpelFAN
User
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 1288 Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Pią 23:30, 05 Sty 2018 |
|
Witajcie !
Dzisiaj model może nieco mniej znany w Grupie B, jednak na pewno równie ciekawy jak pozostałe. Jest nim Opel Manta B w wersji 400.
Miniaturka produkcji IXO przedstawia samochód, którym hiszpańska załoga w składzie Josep Arqué i Xavier Muntañola zajęła trzecią lokatę w rajdzie Villa de Llanes, który odbył się w 1986 roku, w hiszpańskim mieście Llanes, miesiąc po ogłoszeniu zakończenia Grupy B, wraz z końcem sezonu.
Arqué i Muntañola przegrali w tym rajdzie walkę z dwoma innymi hiszpańskimi załogami - Salvadorem Servià /Jordim Sabaterem, którzy uzyskując swoją Lancią 037 łączny czas 2:29.41 triumfowali w tym rajdzie oraz załogą Beny Fernández/José Orozco López, którzy Oplem Mantą 400 uplasowali się na drugim stopniu podium tracąc do lidera nieco ponad 3,5 minuty. W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze dwie załogi Opla - na 7 miejscu rajd zakończyli Alfonso Loza/Manuel Larrarte w Kadecie GSi, a 10 byli Alfonso Sangrador/Luis José Gutiérrez Corsą A SR.
Po krótkiej historii przejdźmy do modelu:
Model produkcji IXO, dla wydawnictwa Altaya wykonany jest bardzo przyzwoicie, bryłę odlano prawidłowo, na którą nałożono w miarę równo lakier, z przodu tylko wydaje się jakby był trochę zalany farbą, jednak można to przeżyć i mnie to aż tak nie przeszkadza.
Na plus zasługuje odwzorowanie felg, które są tak jak w oryginale srebrne oraz białe, wydech, który jest pusty w środku czy w miarę równo i schludnie nałożone kalkomanie.
Ogólnie model wygląda naprawdę dobrze i mogę polecić jego zakup każdemu
4. Opel Manta B 400 Rallye Villa de Llanes (J.Arqué/X. Muntañola)
producent: IXO
cdn
Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez OpelFAN dnia Pią 23:32, 05 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|