|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
HitFan
User
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 749 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Sob 0:13, 06 Sty 2018 |
|
Wiesz co? Naprawda fajna ta Manta. Mimo, że to seria gazetowa, to naprawdę wiernie odwzorowuje oryginał. Niestety nie o każdym gazetkowym modelu można tak powiedzieć, ale o tych, które tutaj zaprezentowałeś, to zdecydowanie tak. W ogóle Grupa B została bardzo fajnie zrobiona przez IXO. Przemilczmy temat sport quattro xD
Cieszę się, że Twoja kolekcja się dalej rozwija i gratuluję kolejnego nabytku |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
OpelFAN
User
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 1288 Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Sob 0:17, 06 Sty 2018 |
|
Zgadzam się, ta Manta jest naprawdę ładna
Racja, Grupa B od IXO prezentuje się naprawdę przyzwoicie, no po za Sport Quattro i może jeszcze Lancią 037, która też jest niezbyt dobrze wykonana.
Cieszę się że temat się podoba, za niedługo pokażę pierwszego "nie gazeciaka" ale to już wiesz, a inni niech cierpliwie i w niewiedzy na ten moment czekają |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez OpelFAN dnia Sob 0:18, 06 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Romek017
User
Dołączył: 22 Sty 2017
Posty: 206 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 7:38, 06 Sty 2018 |
|
Przyznaje że ten model wygląda ślicznie na żywo w szczególności z innymi oplami rajdowymi. I po raz pierwszy połączyłeś diwe kolekcje;) czekam na kolejne wpisy bo temat godny dużej uwagi:) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
OpelFAN
User
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 1288 Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Pią 23:22, 19 Sty 2018 |
|
Romek - Bardzo się cieszę że temat się podoba
Dzisiaj zajmiemy się nieco mniej znaną rajdówką z Grupy B - Citroenem BX 4TC.
Model produkcji IXO, dla wydawnictwa Eaglemoss przedstawia samochód, którym francuska załoga w składzie Jean Claude Andruet i Annick Peuvergne startowała w 54 Rajdzie Monte Carlo, który odbył się w 1986 roku. Niestety Andruet i Peuvergne z powodu wypadku na 6 etapie nie ukończyli tego rajdu. Jak sam Andruet poźniej stwierdził - samochód był bardzo ciężki do opanowania. I faktycznie, pomimo unikalnego zawieszenia hydraulicznego Citroena, masa jaka działała na przednie koła powodowała, że samochód był bardzo podsterowny. Wszystko spowodowane było brakiem funduszy i pośpiechem, który zmusił do zbudowania samochodu na 8 letnim, przestarzałym już koncepcie. Bez względu na jego moc czy lekkość, BX 4TC jest przykładem na zażartość Francuzów.
Po krótkiej historii przejdźmy do modelu.
Tak jak już wspomniałem miniaturka wykonana przez IXO, pochodzi z gazetowej serii Passione Rally. Model udało mi się kupić za niewielkie pieniądze u znajomego. Jeżeli chodzi o wykonanie to uważam że model nie jest zły, bryła jest w miarę poprawnie odlana, na którą równo nałożono biały lakier a następnie kalki. Na plus zasługują fotele z pasami, czy odwzorowanie gaśnicy. Trochę słabo wypadają przednie lampy, ale ogólnie rzecz biorąc model nie grzeszy wykonaniem i jako pozycja gazetowa jest naprawdę w porządku.
5. Citroen BX 4TC Rallye Monte Carlo 1986 (J.C.Andruet/A.Peuvergne)
producent: IXO
cdn
Pozdrawiam ! |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez OpelFAN dnia Pią 23:40, 19 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6310 Przeczytał: 124 tematy
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pią 23:39, 19 Sty 2018 |
|
Doprecyzuje: wydawnictwo to Eaglemoss Nie wszystko co gazetowe to z automatu Altaya...
Model bardzo fajny, zawsze lubiłem tę maszynę, podobnie jak Visę z tamtego okresu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
OpelFAN
User
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 1288 Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Pią 23:42, 19 Sty 2018 |
|
Już poprawiłem, dzięki
A Visa fajnym autkiem była i też tutaj zagości |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez OpelFAN dnia Pią 23:45, 19 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
HitFan
User
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 749 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Sob 17:48, 20 Sty 2018 |
|
Rajdowa historia Citroëna zatacza koło. Kiedyś zrobili tą paskudę BX4 CT, teraz jeździ C3 WRC haha ;D
Modelik jest całkiem fajny, a jeśli spojrzeć na cenę, za którą go kupiłeś to już w ogóle super. Fajnie widzieć, że przynajmniej na razie pokazujesz tu B-grupy z krwi i kości, a nie kaszlaki pokroju Visa Chrono xD
Pozdrowienia! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
OpelFAN
User
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 1288 Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Sob 20:15, 20 Sty 2018 |
|
No dokładnie
Na szczęście tych pierdziawek nie jest dużo
Również pozdrawiam ! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jacek j
User
Dołączył: 20 Lut 2015
Posty: 782 Przeczytał: 63 tematy
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
|
Wysłany:
Pon 13:40, 22 Sty 2018 |
|
Ostatnio oglądałem jakiś program o Paryz Dakar.
Vatannen stwierdził cos w rodzaju.: w Europie federacja zlikwidowała grupę B, wieć peugeot 205 T16 wysłał tam gdzie nie obowiązywały reguły, czyli do Afryki
Tak trochę OT, ale... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
OpelFAN
User
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 1288 Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Pon 13:50, 22 Sty 2018 |
|
Też oglądałem ten film - historia rajdu Paryż Dakar. I tak, Peugeot po wycofaniu Grupy B wysyłał modele 205 do Afryki gdzie brały udział w Rajdzie Dakar, kończąc zazwyczaj tam swój żywot
Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Mateo96PL
User
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 598 Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock
|
Wysłany:
Pon 14:05, 22 Sty 2018 |
|
Wszystko co pokazales miall ach zaluje ze sie pozbyl
Koniecznie delte s4 toivonena muisz sobie nabyc
Ja czekam na 037 tylko ze w wiekszej skali |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
OpelFAN
User
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 1288 Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Pon 16:30, 22 Sty 2018 |
|
Dziękuję bardzo Delta S4 Toivonena jest właśnie w drodze do mnie
A 037 w 1:18 jest naprawdę fajnym modelem, też widzę wiele modeli 1:18 które bym chciał jednak na razie poza 1:43 w tym temacie nie wychodzę |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
OpelFAN
User
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 1288 Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Śro 17:18, 07 Lut 2018 |
|
Witajcie !
Dzisiaj zajmiemy się pierwszym modelem nie pochodzącym z serii gazetowej. Jest nim Audi Quattro A2, którego wykonaniem zajęła się niemiecka manufaktura Minichamps. Tradycyjnie zaczniemy od krótkiej historii.
Dzisiejsza miniaturka przedstawia samochód, którym niemiecka załoga w składzie Walter Röhrl i Christian Geistdörfer startowała w 52 Rajdzie Monte Carlo i wygrywając połowę z wszystkich 30 odcinków specjalnych triumfowała w całym rajdzie. Nie tylko pierwsze ale i pozostałe dwa miejsca na podium padły łupem Audi - drudzy rajd ukończyli Blomqvist i Cederberg, a na trzecim miejscu uplasowani się Mikkola i Hertz. Oni, tak samo jak Röhrl startowali Quattro A2. Dla Röhrla była to czwarta wiktoria w Monte Carlo. Poprzednio zwyciężał tu w latach 1980 (Fiat 131 Abarth), 1982 (Opel Ascona 400) i 1983 (Lancia 037). Jednocześnie Monte Carlo w 1984 roku było debiutem Röhra w zespole Audi, do którego przeszedł z Lancii, której barwy reprezentował przez rok, od stycznia '83 do stycznia '84. Ostatni raz na podium w Monte Carlo stanął w 1987 roku, kiedy to swoim Audi 200 Quattro zajął 3 miejsce, za pierwszym Biasonem i drugim Kankkunenem. W 1987 roku wystartował jeszcze w Rajdzie Safari, gdzie był drugi oraz w wyścigu Pikes Peak, gdzie za kierownicą Audi Quattro S1 E2 jako pierwszy złamał barierę 11 minut, uzyskując łączny czas 10:47.85. W tym samym roku zakończył karierę rajdową i przeniósł się do świata wyścigów.
Po krótkiej historii przejdźmy do modelu:
Miniaturka produkcji Minichampsa przedstawia samochód z odcinka nocnego - mamy tutaj dodatkowy pakiet oświetlenia. Bryłę samochodu odwzorowano poprawnie, na którą nałożono równo lakier, a następnie kalkomanie. Na plus wypadają tylne światła, wydech, koła czy fotele Recaro. Trochę słabo wygląda przednie oświetlenie, i zwykłe i to dodatkowe, w którym widać bolce mocujące, jednak nie jest to wada dyskwalifikująca model, tym bardziej, że często się to w modelach PMA zdarza. Drugim i chyba ostatnim minusem tego modelu jest jego dostępność i cena. Niestety ale obecnie ten model nie należy ani do łatwych w zdobyciu ani tanich. Jednak czasami uda się trafić na licytacjach ten model za sensowne pieniądze. Jeżeli jednak nie chcecie kupować PMA jest jeszcze Trofeu, które także poradziło sobie z wykonaniem tego modelu oraz jest łatwiejsze do kupienia i za mniejsze pieniądze. Na sam koniec zapraszam tradycyjnie do galerii zdjęć
6. Audi Quattro A2 Rallye Monte Carlo 1984 (W.Röhrl/Ch.Geistdörfer)
producent: Minichamps
cdn
Pozdrawiam ! |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez OpelFAN dnia Śro 17:19, 07 Lut 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6310 Przeczytał: 124 tematy
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Śro 19:11, 07 Lut 2018 |
|
Kurcze! Gdzieś widziałem ten model |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
OpelFAN
User
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 1288 Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Śro 19:17, 07 Lut 2018 |
|
Hehe, dziękuję Piotrku że mogłem go dzięki Tobie nabyć |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez OpelFAN dnia Śro 19:24, 07 Lut 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|