|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Towi
User
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 1987 Przeczytał: 56 tematów
Pomógł: 50 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 8:40, 02 Maj 2016 |
|
Przepraszam, CZY TU BIJA?
1. Fajny temat - czy ktoś może mi wyjaśnić co to jest grupa A, B … , ale tak jak bym był 7-io letnim chłopcem (nie znam się na tym).
2. Gazetówki , Gazeciarze itp. - gdyby ich nie było, to wielu z nas nigdy by się nie zdecydowało na tę przygodę - wiem że wielu z nas przeszło do mini motoryzacji po wielu latach klejenia i zbierania pancerki, a to wyostrzyło spojrzenie na detale i jakość, ale mimo wszystko mam szacunek do początków.
3. O gustach się nie dyskutuje, ale podziwia - z czystego szacunku dla
posiadacza !!! Stać mnie czy nie stać - to też relatywne podejście - zostawmy to tym którym się to czy inne podoba i szanujmy jego wybór !!!
Mateo ciągnij temat - bo warto. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Towi dnia Pon 8:41, 02 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
HitFan
User
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 749 Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Pon 10:29, 02 Maj 2016 |
|
Towi, tutaj świetny artykuł o Grupie B:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ogólnie te grupy to wytyczne, według których budowano i klasyfikowano samochody. Tak jak obecnie mamy specyfikację World Rally Car, czy Super2000.
Grupa B była najmniej restrykcyjna i pozwala na niemal dowolne modyfikacje samochodów. Stąd mała Lancia Delta, posiadająca 600-konny silnik zaraz za siedzeniem kierowcy. Cała specyfikacja mieściła się zaledwie na jednej stronie (bodajże A4, ale mogę się mylić). Z tego względu mogły się w niej ścigać również samochody zbudowane według starszych wymogów Grupy 4, bo spełniały zarazem wymagania Grupy B.
Po wypadku Henriego Toivonena podczas rajdu Korsyki '86 ogloszono wycofanie Grupy B z końcem sezonu '86 i ustalono regulamin Grupy A, pozwalający na znacznie mniejsze modyfikacje. Samochody wyglądały niemal identycznie jak uliczne odpowiedniki, a ich silniki osiągały o wiele mniejsze moce. O tym jak bardzo spowolniły samochody po przeskoku z B do A powiedział Markku Alen:
Cytat: |
W połowie sezonu ’86, gdy już wiadomo było, że grupa B będzie zlikwidowana, przeprowadziliśmy testy A-grupowej Delty HF 4WD. Gdy ruszyłem, miałem wrażenie, że silnik jest zepsuty. Auto w ogóle nie przyspieszało. W porównaniu z modelem S4, którym startowałem w tamtym czasie, nowa Delta poruszała się w żółwim tempie |
Warto wspomnieć, że A-grupowa Delta była jednym z najlepszych samochodów i w latach 87-92 zdobyła 6 razy pod rząd mistrzostwo producentów. |
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez HitFan dnia Pon 10:31, 02 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Raf
Moderator
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 2057 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 174 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oszczepowice k. Brzęczewa
|
Wysłany:
Wto 9:01, 03 Maj 2016 |
|
A ja chcialem tylko wspomniec,
ze napisalem, iz zaczynanie watku aut B-grupowych,
z tak mocarnym tutulem tegoz,
od samochodziku rodem niemalze z KJS'u
- to nieporozumienie obojetnie czy kosztowal 20 PLN
czy 200 itd. itp.
ALE - dostrzegam poprawe |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Mateo96PL
User
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 598 Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock
|
Wysłany:
Śro 10:18, 04 Maj 2016 |
|
Druga część teorii....Grupa B nie miała żadnych ograniczneń praktycznie, producenci prześcigali się w pomysłach,moc dochodziła do 600km FISA traciła kontrole nad grupą b, co raz cześciej dochodziło do wypadków z udziałem kierowców jak i kibiców....
Kolejny model to już nie gazetówka
Audi quattro Sport z rajdu Rothmans Acropolis 85'
Kierowca:Stig Blomqvist
Pilot:Björn Cederberg
Rajd:32. Rothmans Acropolis Rally 1985 pozycja 2 czas 10:24:34
Moc:2.1T 450km
Przyspieszenie: 0-100km/h 3,5s
1/1
Ciekawostką jest to że w tym rajdzie wziął udział Polak Wiesław Cygan niestety nie ukończył rajdu w swoim fiacie 126p |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
HitFan
User
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 749 Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Śro 18:01, 04 Maj 2016 |
|
No i to jest już coś Niektóre samochody trzeba kupić lepszych firm. Pierwsze Sport Quattro niewątpliwie do nich należy i tu ukłon dla PMA, bo całkiem fajnie to wyszło. Gratuluję |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
pako3110
User
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 1249 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poland
|
Wysłany:
Śro 21:12, 04 Maj 2016 |
|
Fajny takich modeli sie tu spodziewalem od poczatku |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Peyton
User
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 319 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce/Warszawa
|
Wysłany:
Czw 9:53, 05 Maj 2016 |
|
Mocny temat i takiej też kolekcji spodziewam się u Ciebie
Powoli się rozkręcasz ale mam nadizeje, że skończysz z przytupem |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Mateo96PL
User
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 598 Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock
|
Wysłany:
Pią 10:10, 22 Lip 2016 |
|
O boziu tak zaniedbac temat Czas odświeżać temat
Dziś troche mniej znane rajdówki
Nissan 240RS
Kierowca: Timo Salonen
Pilot: Seppo Harjanne
Rajd: Rally Monte Carlo 84'
Moc: 2.4 265-275km
Przyspieszenie:?
Team Nissan Europe
1/1
Winiki rajdu
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz mniej znana "rajdówka" bmw m1
Kierowca: Bernard Beguin
Pilot: Jean-Jacques Lenne
Rajd: Rallye de Lorraine 1984
Moc: 3.4 430km
Przyspieszenie:?
1/1
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
HitFan
User
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 749 Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Pią 13:58, 22 Lip 2016 |
|
W końcu coś się ruszyło
240 RS fajny model, ale mi się kojarzy tylko z rajdem Safari. M1 to super auto, i sam poluje na nie.
Gratuluję |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|