|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 44 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Śro 20:47, 23 Mar 2022 |
|
Jest super - piękny zestaw. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
emer
User
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2373 Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Czw 15:46, 16 Cze 2022 |
|
Ten rarytas trafił do mnie na giełdzie marcowej `22. No, tanio nie było, ale nie ma się co dziwić. To nie jest żadne „beleco”. Zresztą określenie „tanio”, to kwestia definicji. Z kilkoma kolegami ostatnio o tym rozmawiałem i mamy podobne przemyślenia. Niezależnie od poziomu cenowego, jeżeli jakiś model, którego szukamy (długo – to tym bardziej) trafia się w okazyjnej cenie, to trzeba brać. A potem najwyżej „zęby w ścianę”. Taki jest los kolekcjonera. Okazja z definicji trafia się na ogół wtedy, gdy się nie spodziewamy. I może już nigdy więcej. Codziennie pluję sobie w brodę, że z powodu słabej zawartości kasy nie kupiłem ok. rok temu na giełdzie w Stacji Muzeum pewnego modelu od Matrixa. Od tego czasu poluję na niego i ofert sprzedaży nie ma dosłownie nigdzie.
To kolejny Bristol w mojej kolekcji (jeszcze kilku nie pokazywałem). ARNOLT BRISTOL BOLIDE. Oczywiście z silnikiem BMW. Model od Matrixa limit. nr 272 z 408.
No wnętrze. Sami zobaczcie, jak jest wykonane. Już sama kierownica wbija w zachwyt.
Na ostatniej giełdzie kupiłem kilka modeli do przeróbek, ale upolowałem także coś dla siebie.
LOLA T100 F2 Grand Prix de Pau #32 Jorge de Bagration. Model od Sparka limit. Nr 14 z 300.
Według mnie model jest po prostu kapitalny. Nie mogłem się powstrzymać do zaprezentowania szczegółów wykonania – silnik, zawieszenie, wnętrze kokpitu są bardzo dokładnie zdetalowane. Jest nawet porządnie odwzorowany grill, którego nie da się zobaczyć bez dodatkowego oświetlenia.
Dlaczego ten model u mnie? Większość bolidów LOLA F2 z tego roku była napędzana silnikami BMW. (Chyba) nawet mam jakieś i kiedyś zaprezentuję. Ale jest tu oszustwo Ten konkretnie bolid miał silnik Cosworth. Kupno tego modelu zbiegło się z transakcją wiązaną kupno/sprzedaż/zamiana z jednym z prominentnych uczestników, więc zachwycony urodą modelu nie miałem wyjścia. Trzeba było brać! I Wcale nie żałuję. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez emer dnia Czw 16:01, 16 Cze 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
emer
User
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2373 Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Czw 16:45, 16 Cze 2022 |
|
Na marcowej giełdzie udało mi się uzupełnić kolekcję bolidów F1 z silnikami BMW. Oba modele, to gazetowe IXO.
BRABHAM BT55 BMW F1 1986 #7 Riccardo Patrese IXO gazetowe
Proszę się przyjrzeć wnętrzu kokpitu… i czytać dalej.
Drugi to znacznie młodsza generacja bolidów F1. Ładnie uzupełnia lukę wśród prezentowanych kiedyś wcześniej.
WILLIAMS FW26 BMW 2004 F1 #3 Juan Pablo Montoya IXO gazetowe.
Kokpit. I przy okazji konkurs, jak zwykle bez nagród. Co jest w kokpicie tego auta, a nie ma w poprzednim? Odpowiedzi proszę zamieszczać w tym wątku Kto pierwszy, ten jednak zostanie nagrodzony. Pochwałą
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 44 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Czw 18:02, 16 Cze 2022 |
|
ARNOLT faktycznie świetny. Kompletnie dla mnie nie znany. Wykonanie pierwsza klasa.
Bolid Lola kapitalny, dużo fajnych szczegółów. Zawieszenie wraz z charakterystycznym bieżnikiem na oponie - bomba. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3497 Przeczytał: 62 tematy
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Czw 19:45, 16 Cze 2022 |
|
Kolejne nietuzinkowe modele. Z pierwszej prezentacji obydwa rewelacyjne. Mnóstwo szczegółów. Druga prezentacja nie mniej ciekawa. Piękne miniaturki i mimo, że gazetkowe, to naprawdę dla kolekcjonera, jeżeli pasują do profilu kolekcji, to pozycja obowiązkowa. Świetne prezentacje. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
emer
User
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2373 Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 16:39, 31 Lip 2022 |
|
Paweł pawmarss pokazał ostatnio swoją mini kolekcję BMW E30 od PMA + M3 Auto Art. No i dotarło od mnie, że w wyniku jakiegoś grubego nieporozumienia nie mam takich modeli u siebie. Zabolało serce kolekcjonera i coś zawyło DAWAJ!
Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić, bo stare wypusty z otwieraną maską, to już rzadkość. Do tego, to modele kultowego w pełni tego słowa znaczeniu samochodu, więc nie jest łatwo. Czyli jest drogo.
Zdecydowałem się na wyrąbanie dziury w budżecie i najpierw kupiłem czarne tzw. coupe, czyli po prostu wersję 2-drzwiową.
BMW 3 E30 1989 Minichamps #431024000 limit. 3792
Przy okazji tej fotosesji pokusiłem się o krótkie porównanie tego starego wypustu z niedawną reedycją modelu, w którym maska się nie otwiera. Pod tym względem jest to ewidentne uproszczenie. Po rozkręceniu modelu widać, że maska jest oddzielnym elementem wklejonym do nadwozia i pod maską „hula wiatr”.
Przy okazji: myślę, że ten nowy wypust zdefiniowany jako limit 500 szt., to lipa i popelina. Nie wierzę, że wypuścili tylko tyle. Poza tym przy okazji z takim samym „limitem” wyszły jeszcze co najmniej 2 wersje kolorystyczne.
Z przodu różnice są niewielkie. Trochę inne zderzaki i halogeny.
Tu różnice są widoczne. Poza wydechem (czarny/srebrny), odwzorowanie ogrzewania szyby no i najbardziej rzuca się w oczy wykonanie tylnych lamp.
W widoku z boku na pierwszy rzut oka – antena. I chyba tyle
Druga poważna wyrwa w budżecie powstała w związku z tym modelem
BMW 3 E30 Cabriolet Minichamps limit. 2016 szt.
W kabrioletach zawsze przyjemnie ogląda się starannie odwzorowane detale wnętrza
Trwa polowanie na Touringa od PMA i M3 od Auto Art. Ale to ponura historia.
Mam jeszcze inne E30, także w wersji „cywilnej” i kiedyś pewnie je zaprezentuję. Może jesienią, bo mam pomysł w sprawie ekspozycji na Hobby `22. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez emer dnia Nie 17:51, 31 Lip 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Bartek.
User
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 890 Przeczytał: 42 tematy
Pomógł: 154 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice
|
Wysłany:
Nie 17:12, 31 Lip 2022 |
|
Zawsze mnie zastanawia. Co jest kultowego w E30 prócz tego, że zostały tylko te egzemplarze, które umknęły fanom "sportowej" jazdy?
Nie hejtuję, po prostu nie potrafię tego ogarnąć. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
emer
User
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2373 Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 17:48, 31 Lip 2022 |
|
Bartek,
Dlaczego coś staje się kultowe, to trudna do zdefiniowania sprawa. Generalnie chodzi chyba o odbiór tego czegoś. E30 była klasycznym samochodem z klasycznym układem napędu. Takim skończonym w ramach swojej koncepcji, trwałym, skutecznym (również w motosporcie). Fajnie się tym jeździło. No i z czasem faktycznie popyt na pozostałe w eksploatacji sztuki zaczął windować cenę. Wiem, że gdybym mógł, bez wahania kupiłbym E30. Dla przyjemności z jazdy
Ten model trafił do mnie ładne kilka lat temu. O ile dobrze pamiętam, kupowałem coś na Ebay’u i u tego samego sprzedawcy trafił się w sensownej cenie, bez kartonika niestety. Wzbudził moje zainteresowanie, bo nietypowa wersja E90. Poza tym nie znam więcej modeli BMW od Premium X.
BMW 3 (E90) HARTGE H50 V10 2007 od Premium X
Słabo to widać, ale w miejscu biało niebieskiego śmigła logo BMW jest znaczek Hartge.
Ta rakieta podobno zaliczała sprint do 100 w 4,4 s. Nie znalazłem informacji, ile szt. było zbudowanych, ale chyba nie więcej niż kilkanaście. Za to ucieszyła mnie informacja, że model jest już baaardzo trudno dostępny, a jego cena dochodzi do 150€. Mój model ma niestety szyby zaparowane akrylem. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 44 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 17:51, 31 Lip 2022 |
|
Ja jako anty fan BMW, muszę powiedzieć, że E30 ma to coś. Dla mnie jest po prostu ładna, schludna i szyta na miarę. Nie pojmuję cen, które obecnie osiąga.
Co do modeli, to same dobre słowa można wypowiedzieć. Piękne, szczególnie cabrio (szkoda że nie czarne), a otwierana maska tylko dodaję szyku. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3497 Przeczytał: 62 tematy
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 20:50, 31 Lip 2022 |
|
E30 piękne i gratuluję zdobycia tych z otwieraną maską i odtworzonym silnikiem.
Natomiast tuning Hartge to jest model, na który poluję od kilku lat. Zazdroszczę, bo mnie jak do tej pory nie udało się kupić. Piękny jest. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jacek j
User
Dołączył: 20 Lut 2015
Posty: 782 Przeczytał: 60 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
|
Wysłany:
Pon 10:40, 01 Sie 2022 |
|
Mam granatowe i bordowe z reedycji. Dobrze, że nie wyrywałem maski, bo myślałem że jest otwierana, a tylko przywarła .... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
pawmarss
User
Dołączył: 20 Wrz 2017
Posty: 152 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
|
Wysłany:
Pon 11:40, 01 Sie 2022 |
|
Cieszę się, że zainspirowałem do wzbogacenia kolekcji ! Czerwone E30 bardzo ładne. Trzymam kciuki za poszukiwania kolejnych brakujących egzemplarzy. Wyrwę w budżecie może robią, ale ile też satysfakcji dają |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Lucanero
Moderator
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3294 Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pon 16:55, 01 Sie 2022 |
|
Ja odpuściłem tylko kombi, ale wiem, że jak spotkam to się nie oprę. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
emer
User
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2373 Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 21:54, 07 Sie 2022 |
|
Dziękuję wszystkim za zabranie głosu w tym nudnym temacie. Ciągle coś o BMW. Ale tu inaczej nie będzie. Cieszę się, że E30 wywołuje jednak reakcje. Także "antyzwolenników" tego auta. Coś w tym jest...
Zastanawiałem się, czym Was dzisiaj zniechęcić do dalszego ciągu tego wątku. Do wyboru c. d. E30 albo znowu bolidy z silnikami BMW…
No to może jednak bolidy.
Po pierwsze wracam do marki Lola i przy okazji do modeli Sparka. Czasami zastanawiam się nad celowością działań kolekcjonera. I w chwili zwątpienia pojawia się iskierka do dalszego działania. Taka niespodzianka. W przypadku tego modelu nie mogłem dojść do ładu z jego historią F2, czy F1? O co chodzi?
Niedawno pokazałem model Lola T100, który niestety nie miał silnika BMW. Ten miał. LOLA T102 BMW Grand Prix Niemiec 1986 #18 Hubert Hahne. Model Spark limitowany nr 229 z 300 szt. Ten bolid brał udział w wyścigach F2. W tamtych czasach takie rzeczy były możliwe – bolid został zakwalifikowany do startu w F1. Hubert Hahne zajął w tym wyścigu 10 miejsce.
Oczywiście warto spojrzeć na detale wykonania modelu
W trakcie fotografowania modelu zauważyłem, że jakoś tak fajnie komponuje się w ujęciu jakby widziany w lusterku wstecznym, tak z poziomu tuż nad nawierzchnią toru
A z ciekawostek jeszcze związanych z tym wyścigiem:
1. W trakcie trwania odbyło się lekkie mordobicie pomiędzy dwoma kierowcami.
2. Jeden z zawodników w tym właśnie GP jako pierwszy wystąpił w kasku pełnotwarzowym. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3497 Przeczytał: 62 tematy
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Pon 10:49, 08 Sie 2022 |
|
Bardzo ciekawy model. A i opis dodaje mu smaczku.
Spark potrafi zrobić sporo detali co dodaje uroku modelom. Nie kolekcjonuję bolidów, ale zawsze z przyjemnością oglądam modele, szczególnie tych starszych z poprzedniego wieku... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|