|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Kazik353
User
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 799 Przeczytał: 86 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice
|
Wysłany:
Czw 21:46, 23 Kwi 2020 |
|
Chevrolet Camaro - amerykański muscle car, który powstał by konkurować z Fordem Mustangiem. Chevrolet Camaro pierwszej generacji wszedł do produkcji w 1966 roku, a do sprzedaży został wprowadzony jako model rocznikowy 1967. Od tego czasu Camaro było produkowane Do roku 2002. W tym czasie powstały cztery generacje, na piątą trzeba było trochę poczekać. Piąta generacja weszła do produkcji dopiero w 2009 roki.
Stylistycznie nawiązywała ona do I generacji Camaro. Długi, poziomy grill, linia boczna i zakończenie krótkim „kuprem” przypominało model z końca lat 70. W 2011 roku zaprezentowano także wersję cabrio.
Najsłabsza V6 o pojemności 3,6 litra generuje 304 KM, a najmocniejsza wersja – ZL1, z widlastą „ósemką” z doładowaniem o pojemności 6,2 litra dysponuje mocą 580 KM.
W 2013 roku przeprowadzono facelifting, który obejmował zmianę przedniego i tylnego pasa, przeprojektowanie wnętrza a także powiększenie listy wyposażenia dodatkowego
Prezentowane Camaro jest właśnie modelem po lifcie.
34. Chevrolet Camaro Convertible
IXO 1/43
Jaguar F-Type to sportowy samochód dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych coupe oraz kabriolet. Model jest produkowany od roku 2013 do dziś. F-Type dysponuje mocą od 300 do 575 KM, co sprawia, że prędkość maksymalna wynosi od 250 do 322 km/h, a przyśpieszenie do 100 km/h zajmuje od 4,2 do 5,7 s. Do wyboru mamy jeden silnik rzędowy oraz cztery silniki w układzie V posiadający od 4 do 8 cylidrów o pojemności od 1997 do 5000 cm3. Na każdy cylinder w silniku F-Type przypadają 4 zawory.
35. Jaguar F-Type V8 S Roadster
IXO 1/43
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Kazik353
User
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 799 Przeczytał: 86 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice
|
Wysłany:
Pią 15:49, 24 Kwi 2020 |
|
Ferrari 575M Maranello – samochód sportowy produkowany przez włoską firmę Ferrari w latach 2002 - 2006.
Samochód został zaprezentowany na Geneva Motor Show w 2002 i jest tak naprawdę jedynie gruntownie zmodernizowanym poprzednikiem 550 Maranello. Jeden z najlepiej sprzedających się modeli firmy. Litera "M" to skrót od "modificato" (z wł. modyfikacja), a liczba 575 oznacza pojemność silnika (5,75 l). W 2006 roku na targach samochodowych w Los Angeles zaprezentowano otwartą wersję 575M Maranello (charakteryzującą się obracanym przeszklonym dachem o regulowanym stopniu przezroczystości i nieco gorszymi osiągami). Model otrzymał nazwę Superamerica.
Typ silnika: V12
Pojemność: 5748 cm3 (5,75 l)
36. Ferrari Superamerica
IXO/Altaya 1/43
Jaguar XK - luksusowy samochód sportowy o nadwoziu coupe lub kabriolet produkowany w latach 1997-2015. Model był bezpośrednim następcą Jaguara XJS, marka przedstawia go również jako kontynuatora tradycji legendarnego E-Type. Do stylistyki słynnego modelu Jaguara nawiązywała szczególnie pierwsza generacja XK zbudowana na platformie podłogowej Aston Martina DB7. W 2006 roku zadebiutowała druga generacja.
Silniki:
4.0 i V8 32V 284KM
4.0 i V8 32V 363KM
4.2 i V8 32V 300KM
4.2 i V8 32V Type R 395KM
37. Jaguar XK8 Cabrio
Vitesse 1/43
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kazik353 dnia Pią 15:50, 24 Kwi 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Kazik353
User
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 799 Przeczytał: 86 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice
|
Wysłany:
Sob 17:14, 25 Kwi 2020 |
|
BMW serii 4 w wersji cabrio zostało zaprezentowane we wrześniu 2013 roku.
Samochód dzieli jednostki napędowe z wersją coupe. Posiada trzyczęściowy twardy dach sterowany elektrycznie.
38. BMW 4 Series Cabrio
I scale 1/43
Audi A5 - sportowy samochód segmentu D produkowany przez niemiecką firmę Audi.
Dostępny jako 2-drzwiowe coupe, 2-drzwiowy kabriolet oraz 5-drzwiowy liftback (Sportback)
Oprócz standardowych wersji klienci mają do wyboru mocniejsze wersje S5 oraz RS5.
Pierwsza generacja A5 była produkowana w latach 2007-2016. Druga generacja trafiła na rynek w roku 2016 i jest produkowana do dziś
39. Audi A5 Cabrio
Spark 1/43
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ptica
User
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 1007 Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany:
Sob 18:12, 25 Kwi 2020 |
|
Widać i czuć że idzie lato |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ptica dnia Sob 18:13, 25 Kwi 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Kazik353
User
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 799 Przeczytał: 86 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice
|
Wysłany:
Wto 12:34, 28 Kwi 2020 |
|
Ostatnio były modele nowszych kabrioletów, czas więc na powrót do klasyki.
Moskwicz 400-420 i 401-420
radzieckie samochody osobowe produkowane przez Moskiewską Fabrykę Samochodów Małolitrażowych (MZMA - Moskowskij Zawod Małolitrażnych Awtomobilej) w latach 1947 -1956, na bazie niemieckiego Opla Kadetta K38.
Podstawowym modelem nadwozia był czterodrzwiowy sedan 400-420, produkowany od grudnia 1946 do 1954, w ilości ok. 114 000 sztuk. Od 1954 do 1956 produkowany był sedan 401-420 z mocniejszym silnikiem, lecz zewnętrznie samochody te się nie różniły. Łącznie wyprodukowano 216 606 sedanów. Drugim modelem nadwozia był kabriolet 400-420A, produkowany w latach 1949-1952 (17 742 sztuk). Oprócz wersji osobowych był również trzeci rodzaj nadwozia, furgon.
40. Moskwicz 400 Cabrio
IST 1/43
IFA F9 – samochód osobowy produkowany w latach 1949–1956 przez zakłady wchodzące w skład zjednoczenia IFA. Była to konstrukcja bliźniacza DKW F89. Model dostępny był jako: 2-drzwiowy kabriolet, 3-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowy sedan. Następca modelu F8. Do napędu użyto dwusuwowego silnika R2 o pojemności 0,9 l. Moc przenoszona była na oś przednią poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów. Samochód został zastąpiony przez Wartburga 311. Wyprodukowano 40.663 egzemplarze IFA F9.
41. IFA F9 Cabrio
Atlas 1/43
Renault 4CV – samochód osobowy produkowany przez francuską firmę Renault w latach 1947–1961. Do napędu używano silnika R4 o pojemności 0,7 l. Moc przenoszona była na oś tylną. Samochód wyposażono w 3-biegową manualną skrzynię biegów.
Oprócz klasycznej odmiany 4CV było dostępne również jako kabriolet. Ta wersja została zaprezentowana na salonie paryskim w 1949 roku. Decouvrable 4CV otrzymało wzmocnienia
nadwozia w postaci trójkątów z blachy
umieszczonych w górnych rogach otworu maski silnika.
Ostatni egzemplarz otwartej wersji Decouvrable
opuścił fabrykę 2 siepnia 1956 roku, chociaż sprzedaż zaczęła spadać już w 1953 roku. Większość z 9 518 egzemplarzy tego modelu została wyprodukowana w latach 1951–1952. Produkcja ta jest bardzo niska w porównaniu do 1 100 000 wyprodukowanych samochodów.
42. Renault 4CV Decouvrable
Eligor 1/43
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Sławek84
User
Dołączył: 26 Lis 2017
Posty: 453 Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany:
Wto 18:04, 28 Kwi 2020 |
|
Pamiętam ,że na IFĘ Cabrio z KAP nie mogłem już patrzeć i dałem Synkowi do zabawy. Szczerze przyznam ,że ta z Atlasa jest już o niebo lepsza. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kazik353
User
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 799 Przeczytał: 86 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice
|
Wysłany:
Czw 19:24, 30 Kwi 2020 |
|
Sławek84 napisał: |
Pamiętam ,że na IFĘ Cabrio z KAP nie mogłem już patrzeć. Szczerze przyznam ,że ta z Atlasa jest już o niebo lepsza. |
Też uważam, że IFA z kultowych jest kiepska. Czarne wnętrze, koła całe w chromie, nie wygląda to najlepiej. Dlatego warto kupić tą z Atlasa lub IST-a.
Ferrari 250 GT – samochód sportowy produkowany przez włoską firmę Ferrari i produkowany w latach 1957−1963. Był on dostępny w nadwoziu typu cabrio. Samochód napędzał silnik V12 o pojemności 3,0 l. Wyprodukowano łącznie 104 egzemplarze tego modelu.
43. Ferrari 250 GT California
IXO/Altaya 1/43
Stutz Blackhawk- luksusowy samochód produkcji amerykańskiej. Produkowany był w latach 1971-1987. Dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych, coupe oraz kabriolet.
44. Stutz Blackhawk Cabrio
Premium X 1/43
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
zetorski
User
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1423 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska
|
Wysłany:
Czw 20:09, 11 Cze 2020 |
|
Ciekawy i nietuzinkowy stylistycznie
samochód ........ten Stutz Blackhawk !
I modelik fajny muszę się rozejrzeć za takim
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kazik353
User
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 799 Przeczytał: 86 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice
|
Wysłany:
Śro 15:52, 23 Lut 2022 |
|
Polski Fiat 125p cabrio - prototyp, który nigdy nie wszedł do seryjnej produkcji. Został zaprezentowany na wystawie Warszawa XXX w 1974 roku. Samochód posiadał zdejmowany brezentowy dach. Wersja ta cechowała się dłuższymi drzwiami, wzmocnioną podłogą oraz nową deską rozdzielczą i pasem tylnym nadwozia (zaadaptowano do niego tylne lampy od Łady 2101).
45. Polski Fiat 125p Cabrio
IXO (DeAgostini) 1/43
Mikrus MR-300 - polski samochód osobowy o bardzo uproszczonej budowie, produkowany w latach 1957–1960 przez WSK Mielec (nadwozie) we współpracy z WSK Rzeszów (silnik). Wyprodukowano 1728 sztuk. Oprócz standardowej wersji powstały również prototypy w dwóch wersjach nadwoziowych. Był to Pickup oraz Cabriolet.
46. Mikrus MR-300 Cabrio
IXO (DeAgostini) konwersja 1/43
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3500 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Śro 20:48, 23 Lut 2022 |
|
Fiat ciekawy, ale moje serce skradła wesja Mikrusa bez dachu. Piękny. Gratuluję posiadania. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kazik353
User
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 799 Przeczytał: 86 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice
|
Wysłany:
Pią 20:38, 25 Lut 2022 |
|
mafo - Dzięki
Ferrari F40 to klasa sama w sobie, włoski klasyk w którym kochały się i dalej kochają miliony fanów motoryzacji. Powstało w 1987 roku, aby uczcić 40. rocznicę marki Ferrari. Bezkompromisowe F40 wyposażone w podwójnie doładowany, umieszczony centralnie silnik, którego bazą była jednostka z 288 GTO, generował 471 KM i potrafił rozpędzić maszynę do 323 km/h. Nie było więc zaskoczeniem, gdy w 1989 roku sugestywnie nazwany model F40 LM trafił na tor. Wersja Le Mans opracowana została przez Michelotto Automobili, stacjonujące w Padwie przedsiębiorstwo wyspecjalizowane w konstrukcji samochodów wyścigowych. W dużej mierze zapożyczyła technologię stworzoną dla B-grupowego 288 GTO Evoluzione. Silnik Ferrari F40 LM dzięki podwójnej turbosprężarce IHI z intercoolerem oraz zaawansowanemu wtryskowi paliwa Weber-Marelli, zwiększył moc do ponad 700 KM. Odpowiednia redukcja masy do zaledwie 1050 kg spowodowała niesamowitą wydajność, a usztywnienie konstrukcji, wyścigowe przełożenie, ulepszone hamulce i zmodyfikowana karoseria, dopełniały obrazu wspaniałego, wyczynowego samochodu.
Ferrari F40 to dla wielu fanów motoryzacji absolutny szczyt marzeń. Większość ludzi prawdopodobnie po zakupie takiego samochodu trzymałaby go w garażu i może okazjonalnie wypuszczała się na tor. Jean Blaton, świeżo upieczony nabywca wyścigowego Ferrari F40 LM o numerze podwozia 79890 miał jednak inne plany. Postanowił, że samochód, który i tak już z natury jest wyjątkowo spartański i ekstremalny wymaga dodatkowych modyfikacji, żeby sprostać jego wymaganiom. Zaczął więc od obcięcia dachu. Jest to przeróbka, która najbardziej rzuca się w oczy, ale nie jedyna: oprócz tego samochód otrzymał niezależne zawieszenie czterech kół podobne do tego z bolidów F1, końcówki wydechu zostały przeniesione przed tylne koła, a silnik podkręcony do 760KM. Oprócz tego zainstalowana została klatka bezpieczeństwa umożliwiająca zachowanie sztywności samochodu bez dachu. Po przeróbkach F40 LM osiąga około 370km/h co musi robić wrażenie w samochodzie, który prawie nie posiada przedniej szyby.
47. Ferrari F40 LM Beurlys Barchetta Spider
Top Marques 1/43
Ferrari Dino – jeden z najpopularniejszych modeli Ferrari, był pierwszym drogowym samochodem tej marki z silnikiem umieszczonym centralnie. Swoją nazwę zawdzięcza zmarłemu synowi Enzo Ferrariego, Dino. Oficjalnie Dino nigdy nie było opatrzone logo marki Ferrari, w obawie Enzo Ferrariego o wizerunek firmy.
Dino produkowane było w latach 1969-1974.
Dostępne było w zamkniętym nadwoziem coupe oraz otwartym typu targa.
Silnik: V6 2,4L
Moc: 195 KM
48. Ferrari 246 GTS Dino
IXO 1/43
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kazik353 dnia Pią 20:40, 25 Lut 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 50 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Sob 8:07, 26 Lut 2022 |
|
Cofnę się do Mikrusa, bo nie można przejść obok niego obojętnie 😎
W sumie to widzę tą wersję pierwszy raz. Piękny biały kruk 👍
F40 w tej specyfikacji i tej firmy jest bezbłędne. A w tym mrocznym czarnym kolorze to jeszcze potęguje. Piękny model z górnej półki, gratuluję. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kazik353
User
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 799 Przeczytał: 86 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice
|
Wysłany:
Sob 10:23, 26 Lut 2022 |
|
And1 - Dzięki
W latach 50-tych, kiedy na drogach Europy niezwykle popularne były mikrosamochody, Fiat zaprezentował następcę niezwykle popularnego Topolino.
Debiutujący w 1957 roku model nazwany Nuova 500 mógł przewieźć 4 pasażerów oraz 50 kg bagażu. 2-cylindrowy, chłodzony powietrzem silnik o pojemności 479 ccm bez kłopotów rozpędzał lekkie auto (680 kg) do szybkości 90 km/h. Produkowany przez blisko 19 lat Fiat 500 przeszedł szereg modyfikacji. Dość szybko otrzymał mocniejszy 21-konny silnik o pojemności 499,5 ccm, najpierw stosowany w wersji Sport. W latach 1972-1975 jego ostatnią odmianę R (Rinnovata) napędzała jednostka o pojemności 594 ccm oraz mocy 23 KM. Z biegiem lat zmieniał się także jego wygląd zewnętrzny i wyposażenie. Transportowa wersja włoskiego malucha Tak jak w przypadku Topolino Belvedere, który z powodzeniem łączył zalety małego samochodu ze sporymi możliwościami transportowymi, postanowiono skonstruować podobny pojazd w oparciu o Fiata 500. Nowy model zaprojektowany przez inżyniera Dantego Giacosę zaprezentowano w roku 1960. Auto zostało nazwane Giardiniera, czyli ogrodniczka.
Fiat 500 jest o 21 cm dłuższy od swego osobowego pierwowzoru. Przy 4 pasażerach przestrzeń ładunkowa wynosi około 250 litrów, po złożeniu tylnego rzędu siedzeń i załadowania auta aż po sam dach wzrasta prawie czterokrotnie, a to wszystko przy niedużych wymiarach pojazdu. Powierzchnia ładunkowa znajduje się na wysokości 60 cm. Trzecie, tylne drzwi otwierają się w lewo. Umożliwia to bezpieczny dostęp do przestrzeni bagażowej. Samochód miał także otwierany dach z materiału. Pozwalało to po jego otwarciu na przewożenie większych przedmiotów.
49. Fiat 500 Giardiniera Aperta
Brumm 1/43
Fiat Cinquecento (cinquecento po włosku: „pięćset”) – samochód osobowy klasy aut najmniejszych, produkowany przez włoską markę Fiat w latach 1991–1998 w polskiej fabryce w Tychach. Został wprowadzony na rynek jako następca modelu 126, od którego odróżniał się przede wszystkim zastosowaniem przedniego napędu. Dostępny był tylko jako 3-drzwiowy hatchback. Napędzany był rzędowymi, 2- lub 4-cylindrowymi silnikami benzynowymi o pojemności 0,7 – 1,1 l i mocy 30 – 55 KM oraz silnikiem elektrycznym o mocy 9,2 kW (powstało ok. 100 egzemplarzy Cinquecento z napędem elektrycznym), zblokowanymi z 4- lub 5-biegową ręczną skrzynią biegów. Wyprodukowano 1 164 525 egzemplarzy modelu Cinquecento, z czego ponad 863 tysiące wyeksportowano.
Samochód mógł zostać opcjonalnie doposażony m.in. w: centralny zamek, immobilizer, autoalarm, elektrycznie sterowane szyby, szyberdach (lub nawet zdejmowany brezentowy dach w wersji Soleil) oraz układ klimatyzacji (wersja suite).
50. Fiat Cinquecento Soleil
Vitesse 1/43
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kazik353 dnia Sob 10:24, 26 Lut 2022, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Jaca
User
Dołączył: 05 Paź 2021
Posty: 448 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 11:27, 26 Lut 2022 |
|
Kazik ponoć zamiłowanie kogoś innego nie zaraża, mnie twoje zaraziło!
dzięki akcji Piotrka dostałem Mercedesa 280 SL oraz Maserati Spyder czekam za następnymi cabrio oraz roadsterami. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3500 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Sob 18:14, 26 Lut 2022 |
|
Ferrari wygląda niesamowicie. Kapitalnie zrobiony jest ta miniatura. Gratuluję posiadania. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|