Autor |
Wiadomość |
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Nie 12:01, 31 Sty 2016 |
|
Założona w 1967 - jak sam napisałeś z połączenia dwóch osobnych. Więc się zgadza. Co do upadłości masz rację - 1975. Wcześniej znalazłem źródło, że ogłoszono ją 6 grudnia 1974 roku. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
patel866
User
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 136 Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: K-Koźle
|
Wysłany:
Nie 18:11, 31 Sty 2016 |
|
Widzę, że ktoś tutaj w moje klimaty wszedł, fajnie, że nie tylko ja interesuję się modelami ciężarówek w tej skali. Niestety ja swego czasu musiałem sprzedać wsoją kolekcję, ale pomału zacząłem ją sukcesywnie odbudowywać, ograniczając się do pewnych kryteriów, a mianowicie zawężyłem kolekcję do tylko i wyłącznie wywrotek i pojazdów samowyładowczych z okresu "około" PRL.
Za kilka tygodni postaram się pochwalić swoimi osiągnięciami.
Teraz może trochę o Twojej kolekcji. Modele w całości tworzą świetną kolekcję, acz kolwiek nie przepadam za tymi ze stacji benzynowych. Późniejsze modele są znakomite, najbardziej przypadło mi do gustu Volvo F16 sam polowałen nie raz na niego ale jak dla mnie puki co za drogi Gratulacje za całokształt, oraz świetny rozwój kolekcji.
Oczywiście jako kolekcjoner ciężarówek dodam małą krytykę, jeśli poprawiasz, waloryzujesz model nie zapomnij o przewodach za kabiną jakie widnieją m.in. w SOMUA czy WILLEME. Nie są trudne do zrobienia wystarczy cieniutki przewód elektryczny (drut, nie linka) nawinąć na odpowiedniej grubości śrubokręt robiąc z niego "sprężynkę" i przykleić- GOTOWE
Jeszcze raz gratuluję i życzę powodzenia w dalszym rozbudowywaniu kolekcji. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez patel866 dnia Nie 18:15, 31 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Bartek.
User
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 890 Przeczytał: 38 tematów
Pomógł: 154 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice
|
Wysłany:
Nie 18:50, 31 Sty 2016 |
|
Mam nadzieję, że dołączy jeszcze jakaś Scania ?
Piękna kolekcja. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
martin
User
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 1140 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 124 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań / Łazarz
|
Wysłany:
Nie 19:20, 31 Sty 2016 |
|
Co do Scanii to poczekajcie trochę bo akurat te ciężarówki zaczynam zbierać.
Dlaczego Scania a dlatego że mój chrzestny jest jednym z dealerów tych pięknych ciężarówek.
Znajdę tylko trochę wolnego czasu na porobienie fotek i wrzucę kilka modeli które już mam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2618 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 20:36, 31 Sty 2016 |
|
QLIG napisał: |
Założona w 1967 - jak sam napisałeś z połączenia dwóch osobnych. Więc się zgadza. Co do upadłości masz rację - 1975. Wcześniej znalazłem źródło, że ogłoszono ją 6 grudnia 1974 roku. |
To tak jakbyś przy opisie Poloneza Caro Plus napisał tylko, że produkowała go firma FSO-Daewoo, która powstała w 1996 roku, a w 2004 zbankrutowała.
Tak samo jest z Diamond REO Trucks. W 1967 nie powstała nowa firma tylko połączono dwie istniejące od ponad 60-ciu lat. A każda z nich produkowała już wcześniej ciężarówki co najmniej od lat 30-tych.
Ale naprawdę nie chcę się czepiać, jeśli uważasz, że taki krótki opis wystarcza to ok. Model jest piękny, reszta nie jest taka ważna. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
patel866
User
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 136 Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: K-Koźle
|
Wysłany:
Nie 22:52, 31 Sty 2016 |
|
Jeszcze jedna uwaga: chyba masz w Volvo F16 źle założone wylne błotniki, a tak swoją drogą pochwal sie gdzie go nabyłeś? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Pon 9:57, 01 Lut 2016 |
|
patel866 napisał: |
Jeszcze jedna uwaga: chyba masz w Volvo F16 źle założone wylne błotniki, a tak swoją drogą pochwal sie gdzie go nabyłeś? |
Są prawidłowo zamontowane Oba tworzą jedną część - połączone ze sobą i nie ma możliwości, aby były na odwrót
A zakupiony na jednej z forumowych akcji. Jak większość tutaj
patel866 napisał: |
nie przepadam za tymi ze stacji benzynowych. |
Szału nie robią, ale to dzięki nim zaczęła się ta kolekcja. Jak dostałem dwie w prezencie, dokupiłem resztę i miały zostać tylko cysterny - ale temat mnie wciągnął i się rozkręcił dalej
Bartek. napisał: |
Mam nadzieję, że dołączy jeszcze jakaś Scania ?
|
Starsze na pewno, choć nie będzie raczej mojej ulubionej - Scanii serii T. Bo poza jakimiś firmowymi pojedynczymi egzemplarzami nikt ich nie robi... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bartek.
User
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 890 Przeczytał: 38 tematów
Pomógł: 154 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice
|
Wysłany:
Pon 11:22, 01 Lut 2016 |
|
martin napisał: |
Dlaczego Scania a dlatego że mój chrzestny jest jednym z dealerów tych pięknych ciężarówek.
|
Sam pracuję w Scanii i dlatego pytam.
QLIG napisał: |
Starsze na pewno, choć nie będzie raczej mojej ulubionej - Scanii serii T. Bo poza jakimiś firmowymi pojedynczymi egzemplarzami nikt ich nie robi... |
Pierwsza seria T, seria 0 i 1 (140 V8 i 111) jest wykonywana przez Tekno. Dostępne u dealerów Scanii. Są świetne, ale... 1:50.
Ale i tak bardzo możliwe, że zagoszczą u mnie poniektóre. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
patel866
User
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 136 Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: K-Koźle
|
Wysłany:
Pon 20:16, 01 Lut 2016 |
|
QLIG napisał: |
patel866 napisał: |
Jeszcze jedna uwaga: chyba masz w Volvo F16 źle założone wylne błotniki, a tak swoją drogą pochwal sie gdzie go nabyłeś? |
Są prawidłowo zamontowane Oba tworzą jedną część - połączone ze sobą i nie ma możliwości, aby były na odwrót
A zakupiony na jednej z forumowych akcji. Jak większość tutaj |
Drogi kolego QLIG, raczej mam na myśli żle zamontowane a nie odwrotnie, tylne wsporniki powinny wejść w otworki w ramie a nie na niej sie opierać. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Pon 20:36, 01 Lut 2016 |
|
Teraz widzę Umknęło mi to wcześniej. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
patel866
User
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 136 Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: K-Koźle
|
Wysłany:
Wto 20:42, 02 Lut 2016 |
|
Drobiazg, ale kuje w oczy Jeszcze raz: powodzenia w dalszych osiągach kolekcjonerskich. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Wto 16:21, 23 Lut 2016 |
|
Tym razem na sportowo, zawsze chciałem to mieć:
BUGGYRA MK-R08 (Abrex)
Buggyra - czeski team , który startuje zarówno w rajdach terenowych, jak i wyścigach ciężarówek. Wspomniana wyżej ciężarówka staruje w wyścigach European Truck Racing Championship. Przedstawia model zbudowany w oparciu o kabinę amerykańskiego Freightlinera, jednak cała reszta jest zbudowana od podstaw przez Buggyra. Silnik 12500 ccm o mocy 1050 KM , prędkość maksymalna 160 km/godz. Wersja z sezonu 2007, w którym kierowca teamu Markus Bossiger zdobył tytuł mistrza europy ( W kolejnych dwóch sezonach triumfował jego kolega z teamu - Czech David Vrsecky ) Buggyra to jedyny prywatny team startujący w wyścigach ciężarówek i to z sukcesem. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2796 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 19:18, 23 Lut 2016 |
|
Tej sztuki to nawet ja mogę Ci pozazdrościć |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Wto 19:27, 23 Lut 2016 |
|
Jak się kiedyś trafi, to i druga wjedzie - Vrsecky w innym malowaniu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2796 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 19:31, 23 Lut 2016 |
|
Masz na myśli już tego białego? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|