|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany:
Wto 0:39, 26 Mar 2013 |
|
To najnowszy mój nabytek. Model raczej nie z tych szałowych ale dla firmy Alfa Romeo bardzo ważny. Jest to Alfa Romeo Giulietta Berlina z 1956r. Alfa tym modelem weszła w epokę produkcji masowej, samochodów dostępnych dla szerszej liczby klientów. Było to auto z założenia praktyczne na co dzień i do ścigania na torze w niedzielę.
Dosyć długo szukałem tego modelu bo upatrzyłem sobie go w kolorze czerwonym od IXO, który to model dawno jest już niedostępny. Model od RIO jest imo znacznie gorzej wykonany.
64
|
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 0:40, 26 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 0:59, 26 Mar 2013 |
|
hmmm...
nie wiem czemu... ale pierwsze moje skojarzenie... to BMW 700...
widać w tamtym okresie produkowano auta o podobnej bryle...
pozdrawiam
cosmo |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 1:00, 26 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 12:18, 26 Mar 2013 |
|
Piękna kolekcja bo i marka z piękną historią i modelami. Gratuluje posiadania niektórych wyjątkowych modeli.
Takie małe sprostowanie: Alfa Romeo masową produkcję rozpoczęła modelem 1900 w roku 1950. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 16:16, 26 Mar 2013 |
|
Regulamin pkt 7. Mod.
Prowadząc dyskusję jedynie we dwóch nie ma sensu się cytować.
To dosyć kontrowersyjna opinia. Niewątpliwie Alfa Romeo modelem 1900 zrobiła ukłon w stronę mniej zamożnych klientów. Poprzednio produkowała jedynie luksusowe auta. Imo był to jednak dopiero wstęp do masowej produkcji. Porównajmy liczbę wyprodukowanych wszystkich modeli Alfa Romeo 1900 (ok 21000 razem z Coupe) oraz liczbę wyprodukowanych jedynie sedanów Giulietty - Berlina oraz Ti (ponad 130000) jest to to właściwie rząd wielkości. Giulietta była zaprezentowana w 1955r a więc tylko pięć lat po Alfie 1900.
Cieszę się, że podobają Ci się moje modele. To zawsze dobry impuls do zamieszczania kolejnych fotek modeli :-)
Dzięki i Pozdrawiam serdecznie
ps
Zawsze będzie mi bardzo miło wymienić poglądy nt mojej ulubionej marki! :-) |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 16:21, 26 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 18:31, 26 Mar 2013 |
|
Mi również miło, że będę miał z kim wymienić poglądy, tym bardziej, że widać sporą wiedzę w temacie.
Giulietta faktycznie wprowadziła inny rząd wielkości ale i model 1900 to zrobił. Od roku 1910 do 1950 Alfa wyprodukowała łącznie 12617 sztuk aut. W ciągu 8 lat produkcji sam model 1900 osiągnął liczbę 17390 sztuk, więc jest to spora zmiana. Poza tym 1900 byłą pierwszą Alfą produkowaną na linii montażowej.
Fakt Giulietta była tańsza, ale aż o milion ówczesnych lirów. Model 1900 miał tego pecha, że wersja Berlina była za droga dla masowego odbiorcy a dotychczasowi klienci niezadowoleni byli z poziomu wykończenia auta. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 19:07, 26 Mar 2013 |
|
Regulamin pkt 7. Mod.
Więc trudno to rozstrzygnąć (masowość produkcji). Powiedzmy, że to raczej kwestia umowna i zależy to raczej jakie kryteria się przyjmie i na co zwróci uwagę. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 19:15, 26 Mar 2013 |
|
W przypadku Alfy Romeo trudno mówić o masowej produkcji, patrząc na to ile produkuje Fiat czy BMW.
Czy kolekcja obejmuje tylko modele auta, czy są jeszcze inne zbiory? |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 19:51, 26 Mar 2013 |
|
tylko Alfy choć.... mam jednego matchbox'a z czasów dzieciństwa. Dostałem go w prezencie i trzymam go w oryginalnym pudełku :-) to biały Pontiac Firebird |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 19:54, 26 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Michau666
User
Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 124 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany:
Wto 20:32, 26 Mar 2013 |
|
Przyznam się na samym początku, że nie jestem zwolennikiem Alfy z kilku powodów, m.in. byłem użytkownikiem tej marki. Jednakże twoja kolekcja budzi zachwyt i miło patrzeć na modeliki.
Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 22:07, 26 Mar 2013 |
|
cin_ek napisał: |
W przypadku Alfy Romeo trudno mówić o masowej produkcji, patrząc na to ile produkuje Fiat czy BMW. |
hmmm...
mowa jest o tamtych czasach czy dzisiejszych...
bo jakoś nie pasuje mi zestawienie na jednym poziomie produkcji BMW i Fiata...
pozdrawiam
cosmo |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Śro 7:50, 27 Mar 2013 |
|
cosmo Fiata wymieniłem jako włoskiego producenta z którym, do czasu przejęcia, Alfa konkurowała i nie osiągała takich wielkości jak on. BMW natomiast podałem jako przedstawiciela segmentu premium, który również przebija Alfę pod względem produkcji. Alfa moim zdaniem masową produkcję osiągnęła modelem Alfasud, blisko milion sztuk. Nie wiem jak wyglądała produkcja BMW w latach 50 czy 60 więc odnieśmy się raczej do teraźniejszości lub nawet ostatnich 20 lat.
Alfafan bardziej chodziło mi o to czy oprócz modeli Alfy Romeo posiadasz jakieś książki, gadżety lub pamiątki związane z marką. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Śro 10:11, 27 Mar 2013 |
|
hmmm...
o Fiacie niewiele mogę powiedzieć... ale... produkcja BMW (całkowita - samochody) wyglądała następująco:
1950 rok - 0 sztuk...
1955 rok - 17 478 sztuk... (70 % to Isetta która zadebiutowała właśnie w 1955 roku)
1960 rok - 53 888 sztuk...
1965 rok - 67 709 sztuk...
1970 rok - 161 164 sztuk...
1975 rok - 221 298 sztuk...
1980 rok - 341 170 sztuk...
1985 rok - 445 233 sztuk...
1990 rok - 519 660 sztuk...
dane na podstawie: Alle BMW Automobile seite 1928 - Werner Oswald (str. 115)
2011 rok był rekordowy jeśli chodzi o sprzedaż BMW - 1.380.384 sztuk...
Alfafan... sorry za mały OT w Twoim temacie...
pozdrawiam
cosmo |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 11:00, 27 Mar 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pią 20:12, 19 Kwi 2013 |
|
Dzisiaj tylko jeden model ale za to konkretny :-) Alfa Romeo Iguana z 1969r. Udało mi się go wylicytować dopiero za trzecim razem a już prawie straciłem nadzieję. W sumie to moją kolekcję podzieliłem na trzy działy: cywilne, sportowe i prototypy. Ten oczywiście zasili ten ostatni, jak na razie najmniej obfity, choć najciekawszy. Niestety prototypy także te w modelach są niestety zwykle trudno dostępne i drogie. Tecnomodel robi modele w bardzo krótkich seriach - tak by wynikało z tabliczek na podstawkach ale moim zdaniem to lipa. Komu opłacałoby się robić tak małe ilości modeli? Oryginał można obejrzeć (właściwie to można było) w muzeum Alfa Romeo w Arese. Oryginał jest srebrny więc nie siliłem się na szukanie i kupno czerwonego choć są i takie modele, też robione przez tecnomodel.
Pozdrawiam
65
|
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 20:13, 19 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2607 Przeczytał: 23 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Pią 20:40, 19 Kwi 2013 |
|
Nooo no, nie powiem, piękny model ! Mimo, ze dla mnie najpiękniejszym prototypem Alfy zawsze pozostanie Carabo, to Iguana też pięknie się prezentuje
A już zacząłem się martwić ciszą w tym temacie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pią 21:03, 19 Kwi 2013 |
|
Po prostu, powoli z mojej listy poszukiwanych modeli, ubyło już większość tych stosunkowo tanich i zostają już tylko te drogie lub trudno dostępne :-)
więc siłą rzeczy częstotliwość prezentowania nowych nabytków spadnie :-(
Ale może to i dobrze bo... musiałbym szybko zakończyć swoje zbieractwo :-) |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 21:03, 19 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|