|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
oottonski
User
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany:
Wto 15:53, 24 Paź 2017 |
|
Czas na kolejne Bawarki z mojej kolekcji, tym razem większe modele.
BMW E12 520 Maxichamps
Po serii 1800/2000 na początku lat 70 BMW postanowiło wydać nowy model czego owocem była seria 5 E12.
Modelik w mojej kolekcji to BMW 520 czyli słabsza 4 cylindrowa wersja silnikowa. Maxichamps jest alternatywą dla wersji z Minichampsa która jest prawie dwa razy droższa i mało osiągalna.
Uważam że kolor żółty dobrze oddaje realia lat produkcji samochodu, obecnie jest to nie do wyobrazenia żeby limuzyna klasy E miała taki lakier.
BMW E28 M5 Auto Art
Generacje E28 nie różniła się zbytnio wyglądem od swojego poprzednika, oba samochody były bardzo zbliżone do siebie. Inżynierowie w BMW postanowili jednak coś zmienić...
W połowie lat 80 do seryjnej produkcji weszła wersja M5 rozwijająca
moc 286 km, 6.1 do setki - osiągi iście sportowe, zarezerwowane dla Ferrari, Porsche z tamtych lat. Przedstawiona miniaturka jest w najbardziej kultowym kolorze dla tego modelu, jak na AA przystało jakość wykonania, szczegóły na bardzo wysokim poziomie.
Smaczku dodają skrętne koła, otwierana maska ze wszystkimi detalami 6 cylindrowego motoru M5-tki.
CDN. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez oottonski dnia Śro 17:30, 23 Wrz 2020, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|
|
OpelFAN
User
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 1288 Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Wto 16:00, 24 Paź 2017 |
|
M5 od AA jest po prostu śliczne, bardzo mi się ten model podoba jak i jego odpowiednik w 1:1, który nigdy nie przestanie mi się podobać |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Raf
Moderator
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 2057 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 174 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oszczepowice k. Brzęczewa
|
Wysłany:
Wto 18:19, 24 Paź 2017 |
|
oottonski napisał: |
(...)
Uważam że kolor żółty dobrze oddaje realia lat produkcji samochodu, obecnie jest to nie do wyobrazenia żeby limuzyna klasy E miała taki lakier. |
Tu nie do końca się zgodze Mniejsze typoszeregi jak E02 czy E21 - tak, ale nie E12. Tu raczej wyblakly blekit, zielen, bialy, srebrny, nawet czerwony...
Mysle, ze taka intensywnie zolta "piątka" za czasów swojej swietnosci
była rownie czestym obrazkiem jak nowa zolta "piatka" dziś, choć oczywiście był taki kolor w palecie
[link widoczny dla zalogowanych]
I co to jest klasa E w latach 70-tych? Wtedy to była klasa - wyzsza srednia.
Merecedes Klasy E przyszedł na swiat dużo później.
Tak czy inaczej - swietny model! Klasyka gatunku.
I tez uważam, ze nie ma co się rzucac na Minichampsa, skoro Maxichamps
daje to samo - dużo taniej. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2796 Przeczytał: 86 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 18:44, 24 Paź 2017 |
|
Maska w E12 domyka się tak świetnie? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
msnrc
User
Dołączył: 01 Gru 2016
Posty: 1355 Przeczytał: 30 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław/Hamburg
|
Wysłany:
Wto 18:49, 24 Paź 2017 |
|
Z każdym kolejnym zdjęciem starego BMW z Twojej kolekcji, przekonuję się do tych właśnie starszych modeli. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abrimaal
User
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova
|
Wysłany:
Wto 18:57, 24 Paź 2017 |
|
Wtedy klasa E miała około 4.6 m długości, czyli mniej więcej tyle, co dziś kombi klasy C, np. Megane, więc mogły być żółte, pomarańczowe, cytrynowe |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Abrimaal dnia Wto 18:58, 24 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
ptica
User
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 1007 Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany:
Wto 19:31, 24 Paź 2017 |
|
Będę musiał pomyśleć nad tym BMW z Maxichampsa.
Wygląda bardzo dobrze |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ptica dnia Wto 19:37, 24 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
oottonski
User
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany:
Wto 20:21, 24 Paź 2017 |
|
Raf napisał: |
oottonski napisał: |
(...)
Uważam że kolor żółty dobrze oddaje realia lat produkcji samochodu, obecnie jest to nie do wyobrazenia żeby limuzyna klasy E miała taki lakier. |
Tu nie do końca się zgodze Mniejsze typoszeregi jak E02 czy E21 - tak, ale nie E12. Tu raczej wyblakly blekit, zielen, bialy, srebrny, nawet czerwony...
Mysle, ze taka intensywnie zolta "piątka" za czasów swojej swietnosci
była rownie czestym obrazkiem jak nowa zolta "piatka" dziś, choć oczywiście był taki kolor w palecie
[link widoczny dla zalogowanych]
I co to jest klasa E w latach 70-tych? Wtedy to była klasa - wyzsza srednia.
Merecedes Klasy E przyszedł na swiat dużo później.
Tak czy inaczej - swietny model! Klasyka gatunku.
I tez uważam, ze nie ma co się rzucac na Minichampsa, skoro Maxichamps
daje to samo - dużo taniej. |
Raf pisząc klasę E (klasę średnią wyższa) miałem na myśli współczesny odpowiednik tego samochodu, nie Merca
Co do koloru to takie uogolnienie ze takie "oczodajne"malowania były modne. Faktycznie może 5 nie były zbyt popularne, ale jest to na swój sposób oryginalne;)
Abarth098 odnośnie pytania o maskę, to tak zamyka się idealnie, bez szczelin itp. Jednak jest problem żeby ja otworzyć na maksa, jest oporna, więc daruję sobie siłownie żeby nic nie uszkodzić. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez oottonski dnia Wto 20:46, 24 Paź 2017, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
oottonski
User
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany:
Czw 12:31, 26 Paź 2017 |
|
BMW 733i E23 Minichamps
Pozostając przy temacie "Bawarek" nie może zabraknąć kultowej E23 czyli największego, najbardziej luksusowego BMW tamtych lat.
Jeśli coś miało konkurować wówczas z Mercedesem S to właśnie siódemka pierwszej generacji. Prezentowany przeze mnie model to wersja 733i wiadomo z r6 na "pokładzie". Nie będę się rozpisywał o jakość wykonania, nie ma to sensu, choć w realu jest jeszce lepiej. Krótko i na temat model jest piękny, niestety trudno dostępny przez co dość drogi...;(
Chyba moje ulubione BMW w miniaturze:)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
oottonski
User
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany:
Pon 19:59, 30 Paź 2017 |
|
Dziś coś z wagi ciężkiej, podstawowa ciężarówka wojska ZSRR, państw Układu Warszawskiego, czy wielu innych po upadku ustroju.
Mowa oczywiście o Ural-u 4320, który zastąpił model 375 oraz Ziła 157. 4320 dzięki zastosowaniu silnika diesla V8 od Kamaza był oszczedniejszy w eksploatacji niż poprzednicy, walory terenowe, i mocna konstrukcja pojazdu sprawia że śmiało można zaliczyć go do grona najlepszych w swojej klasie.
Ural 4320 Aist
W rodzinnym towarzystwie: 375 ciągnik, 4320, 44202 ciągnik siodłowy.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez oottonski dnia Pon 20:01, 30 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
oottonski
User
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany:
Pon 12:29, 06 Lis 2017 |
|
Na dziś samochód który posiadał chyba prawie każdy Szewed, czyli Volvo 240. Auto debiutowało w 1974r , zastąpiło model 144 i było produkowane prawie 20 lat.
Jeśli ktoś w tym czasie miałby wymienić najtrwalsze i najmniej awaryjne samochody to bez wątpienia będzie to Mercedes W123 czy właśnie 240-tka. Model ten zasłynął dzięki wręcz pancernym silnikom zwanymi "red block-ami" które okazały się lepsze i trwalsze niż diesel 2.4 z dostawczego Volkswagena !!! oraz świetnemu zabezpieczeniowi antykorozyjnemu w wersjach po liftingu. W warunkach klimatycznych Skandynawii bylo to nieocenione. Moja "szwedzka cegła" to model z Maxichampsa, bardzo ładnie odwzorownay jeśli chodzi o lampy przednie, wycieraczki reflektorów, emblematy czy bryłę nadwozia.
Uroku dodaje hak który można sparowac z jakąś przyczepą.
Volvo 240 GL Maxichamps
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ptica
User
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 1007 Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany:
Pon 16:49, 06 Lis 2017 |
|
Ładna sztuka, kolejny Maxichamps o którym będę musiał pomyśleć |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
oottonski
User
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany:
Wto 14:01, 07 Lis 2017 |
|
ptica gorąco polecam, zwłaszcza teraz kiedy można go kupić jeszcze. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez oottonski dnia Wto 14:03, 07 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
oottonski
User
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany:
Pon 12:22, 25 Gru 2017 |
|
W tłoku codziennej rzeczywistości w końcu znalazłem czas na dalsza część publikacji moich modeli w tym dziale.
Dziś pojazd na którego produkcje PRL dostał "zielone swiatło" nie tylko od Fiata, a głownie z Moskwy gdzie były już plany na produkcję Żiguli.
Mowa oczywiście o jednym z najbardziej popularnych samochodów PRL-u.
Fiat 125p produkowany prawie ćwierć wieku, zmieniając nazwę po wygaśnięciu licencji na FSO, zyskał wielkie grono sympatyków którzy z nostalgia wspominają ten samochód. Prezentowane przeze mnie modele to Fiaty 125p z IST, jak to Ixo zawsze można byłoby się do czegoś przyczepić, ale nie będę tego robił - modele bardzo mi się podobają
Fiat 125p sedan 1969 IST
Zródło:internet
Fiat 125p kombi 1973 IST
Zródło: internet
Zródło: internet |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez oottonski dnia Pon 13:05, 25 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Cox.P
Moderator
Dołączył: 26 Sty 2016
Posty: 698 Przeczytał: 61 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Pon 12:45, 25 Gru 2017 |
|
oottonski napisał: |
...
Dziś pojazd na którego produkcje PRL dostał "zielone swiatło" nie tylko od Fiata, a głownie z Moskwy gdzie były produkowane już Żiguli na Fiacie 124.
|
Z tego co pamiętam to produkcja PF125p ruszyła w 1967 r. a Żiguli dopiero w 1970.
Ale do zielonego mam szczególny sentyment - "parę" kilometrów takim zrobiłem. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|