|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
emer
User
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2373 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Sob 22:44, 02 Sty 2021 |
|
Ten wątek raczej skończy się rozwijać w momencie, gdy się zaczyna. Chyba, że coś jeszcze się trafi, ale to mało prawdopodobne, bo jest kilka jeszcze, które chętnie bym widział u siebie, ale w ogóle prawie się nie pokazują, albo w cenach poza moimi możliwościami.
TRIUMPHy TR4, TR5 i TR6 zawsze mi się podobały. Typowe Brytyjskie roadstery o prostej linii. Zawsze, gdy widziałem któregoś, to miałem w głowie określenie „skuteczny”. W sensie, że tego typu samochód tak właśnie powinien wyglądać.
Ta moja mini kolekcja zaczęła się jakieś 2 lata temu. Na Hobby w Poznaniu w jednym ze sklepów zobaczyłem TRIUMPH TR5 SCHUCO PRO-R (limit. 500 szt.). Ponegocjowałem i przy zakupie kilku modeli jakoś to przełknąłem
Żywiczne Schuco, czyli wydania ProR, to według mnie modele najwyższej jakości. Bardzo lubię ten model
Następny był chyba TRIUMPH TR6 od Solido kupiony drogo na giełdzie w Warszawie, ale za to w klasycznym kolorze „british racing green". Taki impuls mną pokierował…
Potem, to już zacząłem szukać i mam taką zbieraninę. Triumph TR4 – TR6 zasługuje wg mnie na godniejszą reprezentację wśród modeli. Podobnie jak różne wersje ewolucyjne Triumpha Spitfire’a i MG. Ale jest to, co jest.
TRIUMPH TRS LM 1961 #25 M. Becquart - M. Rothschild 8 i TRIUMPH TRS LM 1960 #28 K. Ballisat - M. Becquart oba od SPARKa. Pewnie są i inne, bo w obu latach startowały teamy 3 załóg. Te 2 modele trafiłem u jakiegoś sprzedawacza na Łotwie chyba. Łukasz też coś tam dla siebie znalazł i dzięki temu koszt wysyłki spadł znacząco. Lubię takie zakupy.
A z tym występem w 24h LeMans, to ciekawa historia jest. W 1960 wszystkie 3 TRy dojechały do mety, ale poza czasem, który obejmował klasyfikację wg zajętych miejsc. Za to w 1961 zajęły miejsca 9., 11 i 15 (!!), więc wygrali klasyfikację zespołową producentów. W czasach dominacji Ferrari, Porsche i Maserati. Przed trzecim Triumphem, który zajął 15. Miejsce był jeszcze Abarth i Lotus. Takie jaja.
Oba modele Sparka są naprawdę dobre. Zaś oryginał, czyli TR3 w nowej „skórze”, to zapowiedź TR4, bo nadwozie, to już jakby niedokończony TR4. A mechanicznie, to już zupełnie nie był TR3. Miał inny rozstaw kół, inny rozstaw osi i oczywiście inny silnik zwany Sabrina.
Na bezrybiu, i rak ryba. Więc sięgnąłem, do różnych starszych wypustów, które mają swój urok. Np. otwierane drzw, maska silnika i klapa bagażnika. TRIUMPH TR5 ELIGOR.
Nie przeczytałem całej książki o TR-ach, więć nie wiem, co oznacza w nazwie IRS. Za to wiem, że ten model kupiony na Alle jest lekko draśnięty „zębem czasu” TRIUMPH TR4A-IRS 1965 model MATCHBOX-DINKY z 1990 roku. To chyba vintage?
Znalazłem też wersje policyjne. Wcale nie zmyślone przez producentów modeli. Tak było. Sporo można poczytać o tych autach ganiających złoczyńców po drogach Anglii. Aż się pojawiły odpowiednio szybkie wersje zamknięte samochodów, np. Fordy Capri. TRIUMPH TR4A SALFORD CITY POLICE CORGI-VANGUARDS limit. #610/1000 i zaraz potem Triumph TR4 Police Southend-On Sea Constabulary limit. #0255-1000 Vanguards, na dodatek z certyfikatem
Powiedziałbym, że niespodziewanie przyzwoicie wykonany model, biorąc pod uwagę producenta i datę produkcji modelu. To samo wypada powiedzieć też o następnym.
Mam też TRIUMPH TR6 1970 od NOREVa. Fajny model – solidny, fajnie mi pasuje do oryginału 1:1, który siedzi mi w głowie. Kiedyś baaaaaaardzo dawno temu widziałem w takim Wojciecha Fibaka.
Na koniec zostawiłem „wisienki na torcie”. Jedna z nich, to model od Matrixa. Nie wiem w jakim nakładzie wydany, podejrzewam, że skandalicznie niskim, bo auto kompletnie nieznane. Model kupiłem bez oryginalnego opakowania i bez jednej wycieraczki (ale to akurat się zmieni wkrótce, prawda Rafał?). Triumph Italia Vignale Michelotti 1959 by Matrix. Piękne wg mnie auto i model niczego sobie
Druga wisienka i do tego pewnie ostatni na długo wpis w tym temacie, to ostatni i to sprzed kilku dosłownie dni zakup w sprawie 1:43 TRIUMPH TR-X 1950 od AUTOCULT. Czyli limit. 1/333. Brzydkie auto, piękny model. Chociaż ma niestety wady lakiernicze (i na szczęście chyba tylko takie).
Ostatnie zdjęcie z ulotką w tle dla pokazania tej „buły” z zapiętym dachem. Nic mu to wg mnie nie pomaga w sprawie urody. Może to i lepiej, że auto nie trafiło do produkcji. Chyba byłaby klapa…
Państwo niech się przyjrzy łaskawym okiem pokazanemu na koniec „temu modelu” i całemu tematowi. Proszę o żywe zainteresowanie i reakcje. Też żywe i spontaniczne |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Poldi
User
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1656 Przeczytał: 105 tematów
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 0:14, 03 Sty 2021 |
|
Przepiękne i niesamowicie interesujące miniatury jak i Ich odpowiedniki w naturze, zresztą brak jest słów na wyrażenie emocji i podziwu, tutaj tej marki. Dobre "przyprawy" do kolekcji . |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Cox.P
Moderator
Dołączył: 26 Sty 2016
Posty: 698 Przeczytał: 76 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Nie 1:04, 03 Sty 2021 |
|
Mareczku, jak zawsze ciekawa historia serii modeli jednej marki. A i modeliki zacne.
Co do IRS to chyba TR4A nie ma nic wspólnego z amerykańskim system podatkowym, a najpewniej chodzi o niezależne tylne zawieszenie (w odróżnieniu od IFS - dot. przedniego zawieszenia). |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bartek.
User
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 890 Przeczytał: 41 tematów
Pomógł: 154 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice
|
Wysłany:
Nie 2:32, 03 Sty 2021 |
|
Ciekawie się zapowiada. Możemy się spodziewać ostatniego tchnienia Triumpha, czyli "genialnie' wykończonego TR7/TR8? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
razamanaz
User
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 494 Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 9:31, 03 Sty 2021 |
|
Silver Bullet faktycznie nie jest zbyt piękny, ale taki model też mi się marzy w mojej kolekcji.
PS. Właściwie to do tej kolekcji przydałby Ci się jeszcze GTR4 Dove. Jest zestaw tego samochodu od TW Collection 85 w białym metalu. Niestety to batdzo rzadki model. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez razamanaz dnia Nie 10:04, 03 Sty 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3635 Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 10:01, 03 Sty 2021 |
|
Mareczku, zacne TEERY
Ale mi się widzi, że u Ciebie powinny zagościć jeszcze wcześniejsze modele
TR1, 2... Tu wybór jest dość duży a i same autka są ciekawe |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2606 Przeczytał: 80 tematów
Pomógł: 283 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 10:07, 03 Sty 2021 |
|
Bardzo ładna mini kolekcja ciekawej marki. Miło popatrzeć 👍
Dla mnie modele mają szczególną wartość jeśli odzwierciedlają znane mi prawdziwe samochody. Dlatego życzę Ci żebyś mógł kolekcję powiększyć o czerwony kabriolet TR2, wydany przez Spark. Takim samochodem startował m.in. Michał Nahorski, kilkukrotny automobilowy mistrz Polski. I niestety zginął w nim wraz z Janem Langerem w wypadku pod Chęcinami w lipcu 1959 roku.
Obydwaj byli utytuowanymi zawodnikami Automobilklubu Śląskiego i konstruktorami samochodów sportowych. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3635 Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 10:10, 03 Sty 2021 |
|
Marku, w komentarzu MAX`A masz odpowiedź na pytania co będzie z mojego TEERA |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
toner7
User
Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 296 Przeczytał: 34 tematy
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 11:09, 03 Sty 2021 |
|
Piękna kolekcja! W oczy rzuca się "oczywista oczywistość", że felgi szprychowe wyglądają świetnie - tylko wtedy gdy faktycznie są "szprychowe" nie tylko z nazwy ale i z wykonania...
To jak eleganckie buty uzupełniające wystrzałową kreację!
TR5 przepiękny... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
emer
User
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2373 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 12:09, 03 Sty 2021 |
|
Dziękuję za reakcje i fajne komentarze.
@Cox.P - to chyba faktycznie jest, jak mówisz. W toku rozwoju samochodu zmieniono zawieszenie na niezależne. W opisie modelu IRS umieszczono może dla określenia okresu, kiedy auto było eksploatowane.
@Bartek. Nie będzie, nie podoba mi się TR7. I jego wątpliwe sukcesy w motosporcie.
@andy ns Starszych, niż TR4 tez raczej u mnie nie będzie. Nie pamiętam ich, nie widziałem na własne oczy, nie ciągnie mnie do nich.
@max Wiedziałem, że jacyś polscy zawodnicy startowali TR2, bo Andrzej się przymierza do pokazania takiego. Dziękuję za uzupełnienie informacji. Zajrzę do informacji o Michale Nahorskim, bo nic nie wiem na ten temat
@toner7 Oczywiście masz rację. W tych modelach, które pokazałem, najlepiej chyba prezentują się koła w TRSach od Sparka.
W ferworze edycji tego wątku zapomniałem o jeszcze jednym TR. To fajny model i ciekawa sprawa.
TRIUMPH TR6 Competition #44 BOB TULLIUS od Solido. Taki pasek w poprzek przodu, to element charakterystyczny dla TRów przeznaczonych na rynek USA. A Bob Tullius, to ważna postać w historii wyścigów w USA od lat ’60 aż do końca ’80. Tullius i jego team „44” miał na koncie sporo sukcesów. Startował głównie samochodami produkowanymi przez British Leyland.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez emer dnia Nie 12:11, 03 Sty 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3495 Przeczytał: 63 tematy
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 20:07, 03 Sty 2021 |
|
Kapitalna prezentacja i rewelacyjne modele. Trudno wzrok oderwać, bo pięknie wyglądają te miniaturki. Jestem pod wrażeniem wykonania szczególnie TR5 z Schuco i TRS ze Sparka. Gratuluję uzbierania tylu ciekawych miniaturek Triumph-a. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Francik
User
Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 1228 Przeczytał: 32 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ortowice
|
Wysłany:
Nie 20:39, 03 Sty 2021 |
|
Ładne Triumphy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
zetorski
User
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1423 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska
|
Wysłany:
Wto 23:02, 05 Sty 2021 |
|
super modeliki !
TR-X 1950 od AUTOCULT robi największe wrażenie na mnie
Ale pozostałe np. TR5 SCHUCO PRO-R ,
TR4A-IRS 1965 model MATCHBOX-DINKY,
i oba Vanguardsy też są fajne.
pzdr |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|