|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Lucanero
Moderator
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3294 Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Wto 18:55, 10 Wrz 2013 |
|
Chyba to fotomontaż
Ale stolik ze spoilera wspaniały - chciałbym kiedyś tak zjeść kolację. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Ziomek
User
Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 100 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Śro 10:55, 11 Wrz 2013 |
|
Rok 1978. Seria "L"
Cztery lata po wprowadzeniu do produkcji modelu 911 Turbo 930 serii "G", Porsche postanowiło udoskonalić najszybszy produkowany seryjnie samochód na świecie (na tamte czasy of course). Tak zrodziła się seria "L" modelu 911 Turbo generacji 930.
Pojemność ślinika (w porównaniu do wersji z 1974) skoczyła z 2994 cc (3.0) do 3299 cc (3.3) a moc 260 KM do 300 KM. W tym samym roku tylne skrzydło zostało zmienione. Dwie oddzielne kratki zostały zastąpione przez jedną większą powierzchnię (typ Tea tray tail) z charakterystycznymi zakręconymi do góry rantami tj. brzegami. Tylny spoiler został umieszczony nieco wyżej, aby zrobić miejsce dla intecoolera. Ulepszone hamulce - na bazie hamulców pochodzących z 917 race car.
Pytanie: Jaką rolę pełniły czarne elementy (w kształcie skrzydełek) montowane po bokach na karoserii przed tylną osią?
Porsche 911 Turbo 930 (1978) EBBRO
Zwracam uwagę na detale poniższego modelu, zwłaszcza wnętrze. Czerwono-czarna w kratę tapicerka na fotelach.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ziomek dnia Śro 11:35, 11 Wrz 2013, w całości zmieniany 4 razy
|
|
|
|
FAZA
User
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 149 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
|
Wysłany:
Śro 11:32, 11 Wrz 2013 |
|
Chyba coś ze zdjęciami pomieszałeś, bo to nie jest NEO |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Ziomek
User
Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 100 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Śro 11:40, 11 Wrz 2013 |
|
FAZA napisał: |
Chyba coś ze zdjęciami pomieszałeś, bo to nie jest NEO |
Kurcze flaszka! Masz absolutną rację! Trochę się zapędziłem!
Oczywiście chodzi o firmę - EBBRO. Już poprawiono!
Z drugiej strony dziękuje za czujność i za zwrócenie uwagi. Fajnie, że ktoś zamieszcza posty na moim wątku hihi |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ziomek dnia Śro 11:42, 11 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Śro 12:09, 11 Wrz 2013 |
|
Ziomek napisał: |
Pytanie: Jaką rolę pełniły czarne elementy (w kształcie skrzydełek) montowane po bokach na karoserii przed tylną osią?
|
To dekoracyjna osłona wystającego nadkola, która za zadanie miała chronić przed kamieniami (Stone Film Blocker), numer części 93055932100. W innych modelach ten element często zastępowany był wlotami powietrza chłodzącymi wydajne układy hamulcowe.
Mam nadzieję, że niczego nie pomieszałem |
|
|
|
|
Ziomek
User
Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 100 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Śro 12:16, 11 Wrz 2013 |
|
kotekk2 napisał: |
To dekoracyjna osłona wystającego nadkola, która za zadanie miała chronić przed kamieniami (Stone Film Blocker), numer części 93055932100. W innych modelach ten element często zastępowany był wlotami powietrza chłodzącymi wydajne układy hamulcowe. |
And the Oscar goes to...
Masz rację! A krócej mówiąc: Stone Guard. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Ziomek
User
Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 100 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Sob 0:03, 14 Wrz 2013 |
|
Potaplamy się jeszcze w roku 1978 i programie Porsche generacji 930 tj. serii "L".
W tym samym roku tj. 1978; rodzina Porsche powiększyła się o model 911 SC (dla niewtajemniczonych skrót SC oznaczał Super Carrera). Model ten występował w dwóch wersjach: Coupe i Targa. 911 SC był "napompowany" silnikiem o pojemności 2994 cc tj. 3.0 L - moc 180 KM; V-max: 225 km/h. Tyle opisu...
Prezentowany model to wersja pochodząca z Muzeum Porsche, tańsza od PMA... Wersje PMA (zwłaszcza w kolorze białym) potrafiły dochodzić nawet do 104 Euro.
Porsche 911 SC (1978) Minichamps
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ziomek dnia Sob 0:06, 14 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
michał89
User
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 330 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów / Kraków
|
Wysłany:
Sob 10:00, 14 Wrz 2013 |
|
Jestem zachwycony Twoją kolekcją, żałuje czasami, że sam nie potrafiłem się skupić w swoich zbiorach na jednej marce.
Mam też jedno pytanie. Ponieważ pierwsze Turbo był to rocznik modelowy 1975, to czy nie byłaby to już seria H? Przepraszam, że znowu zaczynam ten temat, ale ostatnio tak mam w temacie Porsche, że muszę "wszystko" wiedzieć |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Ziomek
User
Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 100 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Sob 23:57, 14 Wrz 2013 |
|
michał89 napisał: |
żałuje czasami, że sam nie potrafiłem się skupić w swoich zbiorach na jednej marce. |
Michał, mój pomysł dot. kolekcjonowania modeli zrodził się dość niespodziewanie. Zaczęło się od Porsche 911 (997 II) GT3 RS i miało się zakończyć na 6 modelach (a prawdę mówiąc na 1 modelu). Z czasem zacząłem "otwierać się" na inne modele, ale też na samą markę. Skończyło się na pasji. Teraz marka Porsche dla mnie to coś więcej niż tylko modele. W wolnych chwilach... historię i rozwój Porsche....studiuję
michał89 napisał: |
pierwsze Turbo był to rocznik modelowy 1975, to czy nie byłaby to już seria H? |
Michał, bez słodzenia Wielkie dzięki za pytanie! Nie będę ukrywać, że cieszę się, że na niniejszym forum jest ktoś taki jak Ty kto interesuję powyższą marką. Chętnie odpowiem na Twoje pytania dot. Porsche. Wal śmiało. Ps. Przy okazji odpowiadania "wygrzebię" może jeszcze wiele interesujących informacji. Tyle tego jest:) Pytaj na forum, ślij na pytania na PW. Mogę Ci podać mojego maila.
Odpowiadając na Twoje pytanie....
Masz rację, rocznik modelowy pojawił się w sprzedaży na wiosnę 1975 roku, niespełna pół roku po swoim debiucie na targach w Paryżu w 1974 r. i pochodził z serii "H"
Przed wystawieniem krótkiego opisu do Porsche 911 930 Turbo, zastanawiałem się nad oznaczeniem serii tego modelu: "G" czy może "H"...? W rzeczywistości tj. w dostępnych publikacjach nie ma wzmianki, która by łączyła 911 930 Turbo z Serią "G". Jednak z uwagi na czas prezentacji tj. 1974 r., pozwoliłem sobie na zakwalifikowanie tego modelu do serii "G". Żeby nie wprowadzać nikogo w błąd, zmienię opis w Porsche 911 Turbo na serie 'H". BTW: Prototyp Porsche 911 Turbo pojawił się na targach w Frankfurcie 1973 r. to tak jakby seria "G"
Na koniec słowa klasyka: "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."
BTW. Michał, dysponujesz jakimiś archiwalnymi materiałami o Porsche?
Na koniec...kończymy z seriami (G; H; I; J; K; L; M) i przechodzimy do Porsche Programme z czasów 1980 - 1989 tj. A; B; C; D; E; F; G; H; J i K) tj. do lat 80, a tam....
Ale to już jutro. Przepraszam. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ziomek dnia Nie 0:15, 15 Wrz 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
Raf
Moderator
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 2057 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 174 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oszczepowice k. Brzęczewa
|
Wysłany:
Nie 0:45, 15 Wrz 2013 |
|
Ziomek napisał: |
(...)
Czy mówi Wam coś nazwisko Dean....James Dean? Czy mówi Wam coś zwrot "Little Bastard"? Czy ktoś z Was słyszał o historii klątwy tego modelu?
"każdy, kto miał kontakt z samochodem lub jego częściami, umierał". |
Cholera, a ja od paru lat mam w ofercie kalkomanie na ten model,
w Polsce odzew prawie zaden, ale na tzw. Zachodzie wrecz przeciwnie
- samochod mocno kultowy z racji kierowcy,
wiec i model - wlasciwie w kazdej skali od 1:64, az po 1:1
Fajna kolekcja i podejcie. Szacun.
Zbieralem modele Porsche dobry rok,
od resorakow, po kolekcjonerskie, ze tak to ujme, zostalo mi kilka,
w tym 944 S2, ktorym rok jezdzilem na zywo.
No, cos jest w tej marce, trzeba przyznac.
Gratulacje, bo czuc pasje i wiedze z Twoich postow. Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Ziomek
User
Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 100 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 22:42, 15 Wrz 2013 |
|
Ziomek napisał: |
Cholera, a ja od paru lat mam w ofercie kalkomanie na ten model,
w Polsce odzew prawie zaden, ale na tzw. Zachodzie wrecz przeciwnie |
Cóż...Biednym krajem jesteśmy! Żyć teraz ciężko. Kogo stać na takie przyjemności? Przykro to mówić, ale tak jest....a niektóre modele swoje kosztują
Niemcy (dla przykładu, bo na niemieckiego ebaya najczęściej zaglądam) - inna kultura, inna filozofia, inne zarobki, wszystko inne Jak teraz spoglądam na aukcje ebay po ile schodzą modele jubileuszowe Porsche... to ja odpadam. A w Polsce? W Polscy wiadomo, że sprzedawcy np. na Allegro też muszą zarobić na sprzedaży. Dlatego modele z ostatniej generacji kupuję w salonie Porsche. A to rabat, a to znajomości.
Bardzo dziękuję za posta i za Twoja miłą opinię! Masz może cuś interesującego z modeli Porsche w skali 1:43? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ziomek dnia Nie 22:42, 15 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Raf
Moderator
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 2057 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 174 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oszczepowice k. Brzęczewa
|
Wysłany:
Wto 0:38, 17 Wrz 2013 |
|
|
|
|
Ziomek
User
Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 100 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Wto 22:17, 17 Wrz 2013 |
|
Jedziemy, jedziemy dalej.... czyli cofamy się w czasie..... 1975 rok.
Pierwsza wersja tego modelu zawitała na salonach w lipcu 1968 r.
Porsche w swojej ofercie już miało wersję COUPE, CABRIO, ale to było mało....
Porsche postanowiło stworzyć "bezpieczny kabriolet" + zdejmowany dach w formie płyty. Targa....
Wybaczcie, po całym dniu w bibliotece odczuwam brak flowu....
Porsche 911 Carrera 3.0 Targa (1975) Minichamps
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Ziomek
User
Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 100 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Czw 0:16, 19 Wrz 2013 |
|
Model 914 przeniesiony na stronę 2 |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ziomek dnia Sob 19:59, 21 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Raf
Moderator
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 2057 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 174 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oszczepowice k. Brzęczewa
|
Wysłany:
Czw 0:34, 19 Wrz 2013 |
|
Nie za bardzo gralem w gry (kilka moze),
ale jest dla mnie gra kultowa, ktora zaczyna mi sie kojarzyc z Twoim watkiem
- NFS Porsche Unleashed...
Ciekawa rowniez dlatego, ze ciekawie pokazuje historie tej kultowej marki. Skojarzenie az sie prosilo... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|