FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 P O R S C H E Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
michał89
User



Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów / Kraków

PostWysłany: Pon 0:46, 11 Sty 2016 Powrót do góry

Witam wszystkich w moim nowym wątku, w którym będę prezentował miniatury drogowych i wyścigowych modeli Porsche.

Część z was być może kojarzy moje pozostałe tematy. Nasilająca się przez ostatnie dwa lata fascynacja marką Porsche spowodowała zmianę priorytetów i podejścia w budowaniu mojej kolekcji. Samochody francuskie i włoskie poszły nieco w odstawkę i na ten moment ta część zbiorów nie jest powiększana. Kto wie, może kiedyś do nich wrócę, może postanowię się z nimi rozstać - zobaczymy. Natomiast temat F1 i 24 godzin Le Mans jak najbardziej jest aktualny. Mam nadzieję, że niedługo będę mógł zaprezentować w nim coś ciekawego.

Zdjęcia modeli planuję uzupełniać krótkimi (a czasem dłuższymi) opisami. Porsche od zawsze stawiało na ewolucję, a nie na rewolucję, zatem detale są tu niezwykle istotne. Postaram się podejść do sprawy faktologicznie i mam nadzieję, że moje opisy was nie zanudzą. Tyle tytułem wstępu, na dobry początek pierwszy model Porsche produkowany w latach 1950-1965 w Zuffenhausen.

Pierwszy rocznik po przeniesieniu produkcji z Gmund do Stuttgartu. Model posiadał silnik 1100 i rozwijał moc 40 KM. Oferowany był od początku w wersjach Coupe i Cabriolet. Cechy charakterystyczne: dzielona szyba, brak klamki bagażnika, przylegające do nadwozia zderzaki, tylne lampy w układzie: prostokątne nad okrągłymi.

Porsche 356 - Minichamps:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

W kolejnych latach 356-tka doczekała się mocniejszych silników o pojemności 1300 i 1500, także w mocniejszych wersjach oznaczanych literą "S". W 1952 roku dzieloną szybę zastąpiono zagiętą w kształcie litery "V", pojawiła się także klamka bagażnika. Kolejny rok modelowy przyniósł znaczne zmiany w wyglądzie zewnętrznym: wprowadzono nowe, bardzie odstające od nadwozia zderzaki, przednie kierunkowskazy powędrowały bezpośrednio pod reflektory, natomiast tylne oświetlenie pojazdu tworzyły dwie pary okrągłych lamp. W 1954 roku zadebiutowała najbardziej ceniona w dzisiejszych czasach wersja nadwoziowa Speedster.
Ponadto, obok kierunkowskazów pojawiły się charakterystyczne grille.

W 1956 roku wprowadzono do produkcji model 356A. Dostępne były silniki 1300 i 1600, obydwa również w mocniejszej wersji "S". Na szczycie oferty znajdował się model Carrera GS wyposażony w wyczynowy, czterowałkowy silnik. Najważniejszą zmianą wizualną było wprowadzenie panoramicznej szyby. W połowie 1957 roku ponownie zmieniono tylne lampy. Podwójne okrągłe ustąpiły pojedynczym, poziomym "łezkom" znanym z późniejszych modeli. Dodatkowo, listwa oświetlająca tylną tablicę rejestracyjnej została przeniesiona znad tablicy pod tablicę. Modele poniżej to wersja 356A sprzed zmian tylnego oświetlenia.

Porsche 356A Coupe - Minichamps:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Porsche 356A Cabriolet - Minichamps:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

W 1960 roku zadebiutowała wersja 356B. Model wyposażony był silnik 1600 rozwijający w zależności od wersji od 60 do 90 KM. Dodatkowo nadal oferowano wersję Carrera. Występowały trzy wersje nadwoziowe: Coupe, Cabriolet oraz Roadster, który zastąpił wersję Speedster. Największą zmianą w stosunku do modelu A, było wprowadzenie całkowicie nowego typu nadwozia oznaczonego "T5". Charakteryzowało się bardziej zaokrąglonym przodem, wyżej i bardziej pionowo osadzonymi przednimi reflektorami, większymi zderzakami oraz prostszymi błotnikami. W 1961 roku zadebiutowała rzadka wersja Karmann Hardtop nazywana także lub Notchback, którą oferowano tylko przez 2 lata. Model prezentowany poniżej to 356B z nadwoziem "T5".

Porsche 356B - Minichamps:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

W 1962 roku nadwozie "T5" zostało zastąpione przez "T6". Głównymi różnicami były: bardziej kwadratowe wycięcie klapy bagażnika, inna linia dachu spowodowana zastosowaniem większych okien, a także większa klapa silnika z podwójnym grillem. W 1964 roku wprowadzono ostatnią wersję - 356C, dostępną jako Coupe lub Cabriolet. Nadal oferowano silniki 1600 rozwijające moc od 75 do 95 KM, a najważniejszą techniczną zmianą było zastosowanie hamulców tarczowych. Model przejął nadwozie typu "T6", a wizualne różnice w stosunku do 356B "T6" ograniczyły się do zastosowania nowych felg (z uwagi na hamulce) oraz oznaczeniem modelu na tylnej klapie.

Porsche 356C - Minichamps:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Wszystkie daty, które przytoczyłem w tekście dotyczą roku modelowego. Jest to o tyle istotne, iż producenci zazwyczaj wprowadzają samochody z danego roku modelowego nieco wcześniej (zazwyczaj na jesień roku poprzedniego).

Na koniec o planach na dalsze 356-tki. Czego brakuje najbardziej? Z pewnością pierwszego Porsche jakie kiedykolwiek powstało, prototypowego modelu 356/1, a także modelu 356/2 "Gmund" - pierwszej serii 46 egzemplarzy 356 produkowanych w latach 1948-50 w Austrii. Obydwa modele zostały wypuszczone przez Minichampsa, jednak ich dostępność jest bardzo ograniczona, a ceny zaporowe. Nie jestem fanem 356 bez dachu, zatem do 356A Cabriolet raczej prędko nie dołączy odbowiednik Pre-A, B czy też C (chyba, że trafi się okazja). Wyjątkiem jest Speedster, którego mieć muszę, jednak problemem ponownie jest dostępność i cena. W planach jest także ciekawa wersja Notchback.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez michał89 dnia Pon 1:02, 11 Sty 2016, w całości zmieniany 6 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 1:12, 11 Sty 2016 Powrót do góry

Fantastyczne Hurra Nie mogę doczekać się kolejnych postów. Super
krasek
User



Dołączył: 30 Cze 2014
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łdz

PostWysłany: Pon 10:57, 11 Sty 2016 Powrót do góry

Robi się ciekawie. Noe mogę powiedzieć,że lubię Porshe,ale nigdy nie przechodzę koło nich obojętnie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pako3110
User



Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 1249
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poland

PostWysłany: Pon 13:47, 11 Sty 2016 Powrót do góry

Szkoda,ze nie pokazujesz wszystkiego w jednym lub dwoch watkach. Latwiej by sie to wszystko ogladalo. Mam jakies tam cabrio 356 ,ale ktore to nie wiem. Zawsze mylily mi sie te generacje Confused dzieki tej prezentacji w koncu widze roznice Ok! pokazesz wszystkie razem?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
michał89
User



Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów / Kraków

PostWysłany: Pon 15:21, 11 Sty 2016 Powrót do góry

Plan jest taki, ze w tym watku pokażę wszystkie Porsche jakie są aktualnie w moim posiadaniu, również te które pokazywałem juz w moim wcześniejszym temacie (Francja, Włochy, Niemcy 1945-1980), który aktualnie zawieszam. Oczywiście z czasem będą się pojawiać już tylko nowe nabytki. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez michał89 dnia Pon 15:22, 11 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Ziomek
User



Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 23:04, 12 Sty 2016 Powrót do góry

Miło będzie zaglądać do kolegi po fachu...

VIVA P O R S C H E !!!!!

ps. 1

Służę pomocą w poszukiwaniu perełek Porsche, chociażby na różnej maści ebejach Wink Jeżeli masz jakąś listę poszukiwawczą to daj proszę znać. Chętnie pomogę.


ps. 2

W sprawie Gmunda proponuję Ci napisać maila do gości z modeliki.pl

Ostatnim razem będąc na październikowej wystawie w Poznaniu trzymałem w rękach Gmunda w czerni (za 90 zł), bez kartonika. Może go jeszcze mają na stanie. Jeżeli szukasz Gmunda w bieli lub w niebieskim to tylko ebay.de + duża cierpliwość.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ziomek dnia Wto 23:12, 12 Sty 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
darkmanpoland
User



Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Braintree uk/ Piła pl

PostWysłany: Czw 22:22, 14 Sty 2016 Powrót do góry

Jedno słowo REWELACJA. Już nie mogę doczekać się następnych wątków.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
michał89
User



Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów / Kraków

PostWysłany: Pon 23:33, 22 Lut 2016 Powrót do góry

Część z was pewnie myślała, że po 356-tkach przyjdzie czas na 911. Póki co zaprezentuję jednak pierwszy samochód marki Porsche przeznaczony w pełni do wyścigów samochodowych – model 550. Impulsem do jego powstania było powołanie w 1953 roku Mistrzostw Świata Samochodów Sportowych (World Sportscar Championship - WSC). Pierwowzorem 550-tki były roadstery konstruowane przez Waltera Glockera na podzespołach Porsche 356. We wczesnych latach 50 z powodzeniem startował on na nich w krajowych, niemieckich mistrzostwach.

W swym pierwszym sezonie startów, wygląd Porsche 550 zmieniał się z wyścigu na wyścig. Samochody zadebiutowały na Nurburgringu jako Spydery, jednak już w swym pierwszym poważnym starcie w WSC (24 godziny Le Mans) zamontowano w nich hardtopy. Samochody nie były jeszcze wtedy wyposażone w dwuwałkowe silniki projektu Ernsta Fuhrmanna. W debiucie osiągnęły jednak metę na 15 i 16 miejscu, wygrywając swą klasę. W dalszej części sezonu Porsche startowały już jako Spydery, z czasem zaczęto w nich montować 1,5 litrowe, dwuwałkowe silniki znane później jako „Carrera”. Kolejny sezon startów przyniósł większe sukcesy, brawurowa jazda Hansa Herrmana pozwoliła na 6 miejsce w Mille Miglia oraz 3 w Carrera Panamericana. Dzięki powyższym wynikom oraz niezliczonym zwycięstwom klasach, niewielkie Porsche zyskało miano „Giant-killera”.

Na sezon 1955 postanowiono skonstruować wersję kliencką modelu 550. Wprowadzono zmiany w konstrukcji ramy oraz aluminiowego nadwozia. Przód przypominał teraz bardziej model 356, z kolei tylne błotniki pozbawiono charakterystycznych ogonów. To właśnie ta wersja modelu 550 stała się ikoną designu samochodowego. Sprzedano około 90 samochodów w tej specyfikacji. Samochody oferowano w wersjach jednoosobowej, z zakrytym siedzeniem pasażera, a także w wersji dwuosobowej. Od sezonu 1955 również fabryczne maszyny wyposażono w zmodyfikowane nadwozie. Najlepszymi wynikami sezonu okazały się 4 miejsca 1000 km Buenos Aires i 24 godzinach Le Mans.

Sezon 1956 to debiut modelu 550A, w którym zastosowano sztywniejszą ramę przestrzenną, zmodyfikowaną oś tylną, a takżę zredukowano wagę pojazdu. Z zewnątrz wyróżniał się on głównie inną osłoną silnika. Otwory wentylacyjne umieszczono niżej, dodano dodatkowe żaluzje za tylnymi drzwiami. W Le Mans ponownie zdecydowano się na montaż hard-topów, zostały jednak usunięte na kolejne wyścigi. Sezon 1956 przyniósł 4 miejsce w 1000 km Nurburgring i 6 miejsce w 12 godzinach Sebring. Dodatkowo, Umberto Maglioli odniósł zwycięstwo w prestiżowym wyścigu Targa Florio, jednak w 1956 roku nie był on jeszcze zaliczany do WSC. Rok później, Maglioli popisał się 5 miejscem w ostatniej edycji Mille Miglia, sukcesem były także ponownie 4 miejsce w 1000 km Nurburgring i 5 miejsce w GP Wenezueli. W sezonie 1957 w oparciu modelu 550 rozwijano następcę, model 718 RSK. Zanim w 1958 roku stał on się podstawową bronią Porsche w WSC, Strirling Moss i Jean Behra jeszcze raz zaprowadzili model 550A na podium – osiągając 3 miejsce w otwierającym sezon 1000 km Buenos Aires.
Po tradycyjnie już przydługim wstępie, pora zaprezentować modele:

Jednoosobowy vs dwuosobowy, niebieski vs srebrny, żywica vs diecast, Schuco vs Minichamps.

Moim zdaniem pojedynek wygrywa Schuco, ale i tak musiałem mieć srebrne 550 Very Happy

Porsche 550 - Schuco
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Porsche 550 - Minichamps
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

P.S. Poszukuję Porsche 718 RS60 Minichamps, koniecznie srebrne, najlepiej w wersji "czystej", bez numerów startowych.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez michał89 dnia Wto 10:05, 23 Lut 2016, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
michał89
User



Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów / Kraków

PostWysłany: Śro 22:53, 09 Mar 2016 Powrót do góry

Dzisiaj pokażę kolejne dwa Porsche – ponownie modele wyścigowe.

Na pierwszy ogień idzie następca zaprezentowanej ostatnio 550-tki, model 718. Prace nad nowym modelem mającym reprezentować Porsche w World Sportscar Championship rozpoczęto zimą 1956 roku. Bazował on na modelu 550A, poważne modyfikacje ponownie poczyniono w przednim zawieszeniu. Pozwoliło to na zastosowanie nadwozia z niższym z niższym nosem, charakteryzującego się lepszą aerodynamiką. W sezonie 1957 podstawową bronie Porsche nadal był sprawdzony model 550. Model 718 wystawiono w wyścigu 24h Le Mans, jednak samochód odpadł z powodu wypadku. Był to jedyny wyścig, w którym 718 wyposażono w pionowe stateczniki na tylnych błotnikach. W kończącym sezon wyścigu o GP Caracas 718 zajęła obiecujące, szóste miejsce. Ponadto, w pierwszym sezonie Mistrzostw Europy w Wyścigach Górskich, Wolfgang von Trips został vice mistrzem Europy, wygrywając przy pomocy modelu 718 dwa wyścigi.

W sezonach 1958-1959 model 718 RSK stał się podstawową bronią w WSC. Porsche, dzięki 718 RSK mogło rywalizować o podia w klasyfikacji generalnej najważniejszych wyścigów. Największymi sukcesami sezonu 1958 były: drugie miejsce w Targa Florio, trzecie miejsca w 12h Sebring i 24h Le Mans oraz czwarte miejsca ponownie w Le Mans i Tourist Trophy. Pomimo braku zwycięstwa, regularne podia pozwoliły na Vice Mistrzostwo Świata w sezonie 1958 (za Ferrari). Sezon 1959 przyniósł pierwsze zwycięstwo Porsche w WSC. Miało to miejsce w wyścigu Targa Florio, który w nadchodzących latach miał się stać specjalnością marki ze Stuttgartu. Pozostałe wyniki sezonu to drugie miejsce w Tourist Trophy, trzecie w 12h Sebring i czwarte w 1000km Nurburgring. Tym razem wystarczyło to na trzecie miejsce w Mistrzostwach Świata, za Aston Martinem i Ferrari. Za wyżej wymienione sukcesy Porsche odpowiadali przede wszystkim kierowcy tacy jak: Jean Behra, Edgar Barth, Wolfgang Seidel, Hans Herrmann czy Wolfgang von Trips. Ponadto, w latach 1958-59 Porsche za kierownicą Porsche 718 RSK Mistrzami Europy w Wyścigach Górskich zostali kolejno von Trips i Barth. Model 718 RSK przystosowano także do wyścigów Formuły 2, jednak o tym opowiem przy innej okazji.

Nowe przepisy FIA spowodowały konieczność przekonstuowania 718 na sezon 1960. Regulamin przewidywał wyższą przednią szybę, większe drzwi oraz więcej miejsca na bagaż. Aby spełnić powyższe przepisy, konieczne było także wydłużenie ramy. Samochód nazwany 718 RS 60 nadal napędzał sprawdzony, czterocylindrowy silnik Carrera (typ 547) o pojemności od 1,5 do 1,7 litra. W sezonie 1960 wyniki osiągane przez Porsche były jeszcze lepsze. Trzecie miejsce w 1000km Buenos Aires poprzedziło dwa zwycięstwa w 12h Sebring i Targa Florio oraz 2 miejsce w 1000km Nurburgring. Przed ostatnią rundą mistrzostw – 24h Le Mans – Porsche było liderem mistrzostw świata. Niestety francuski klasyk okazał się pechowy – najlepsze Porsche było dopiero dziesiąte na mecie. W obliczu zwycięstwa Ferrari, mistrzowski tytuł przeszedł marce z Zuffenhausen koło nosa. W sezonie 1961 Porsche skupiło się przede wszystkim na F1, w WSC wystawiając model oznaczony jako RS 61, jednak technologicznie nie różniący się od RS 60. Najlepszymi wynikami okazały się drugie i trzecie miejsce w Targa Florio oraz piąte miejsca w 12 h Sebring i 24h Le Mans. Pozwoliło to Porsche na trzecie miejsce w WSC 1961. Do najważniejszych kierowców Porsche z tamtych lat można zaliczyć Jo Bonniera, Hansa Herrmanna, Olviera Gendebiena, a także Heini Waltera, który w sezonach 1960 – 1961 został Mistrzem Europy w Wyścigach Górskich.

Poniższy model przedstawia Porsche 718 RS 60, które wystartowało w wyścigu 12h Sebring w 1960 roku. W wyścigu tym Porsche wystawiło 3 pojazdy z numerami 42, 43 i 44. Wygrał samochód nr 42, drugie miejsce zajął nr 44. Prezentowany nr 43 odpadł z wyścigu na skutek awarii silnika.

Porsche 718 RS 60 - 12h Sebring 1960 - Bonnier/G.Hill - Minichamps
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Sezon 1962 przyniósł spore zmiany. WSC przekształciło się w International Championship for GT Manufacturers, a więc Międzynarodowe Mistrzostwa dla Producentów GT (Grand Turismo), których kalendarz uzupełniono także o mniej prestiżowy wyścigi, a także niektóre rundy Mistrzostw Europy w Wyścigach Górskich. Jednakże priorytetem Porsche na sezon 1962 pozostały mistrzostwa Formuły 1, które marka chciała zawojować nowym, oścmicylindrowym bolidem o oznaczeniu 804. Tymczasem, w Mistrzostwach Świata GT Porsche było reprezentowane przez model 356B Carrera GTL powstały przy współpracy z Karlem Abarthem. Samochód, zdobył Mistrzostwo Świata w klasie GT do dwóch litrów. Sukces powtórzono rok później za pomocą sprawdzonego GTL oraz nowego 356B 2000 GS-GT Carrera 2.

W najważniejszych wyścigach takich jak 12h Sebring, Targa Florio, 1000km Nurburgring czy 24h Le Mans dozwolone było wystawianie samochodów sportowych (1962) i prototypów (1963). W tym celu, Porsche przygotowało ostatnie dwa egzemplarze 718 – roadstera WRS i Coupe GTR – wyposażone w dwulitrowy, ośmiocylindrowy silnik rodem z bolidu 804. Poskutkowało to dwoma trzecimi miejscami w sezonie 1962 – GTR w Targa Florio, WRS w 1000km Nurburging. Rok później, Jo Bonnier i Carlo-Maria Abate zwyciężyli na GTR Targa Florio. Ponadto, za pomocą 718 WRS, Edgar Barth został Mistrzem Europy w Wyścigach Górskich w sezonie 1963.

Sezon 1964 przyniósł debiut nowej wyścigowej broni Porsche – modelu 904 Carrera GTS. Nadwozie zaprojektował wnuk Ferdinanda Porsche, syn Ferry'ego - Ferdinand Alexander "Butzi" Porsche. Do napędu pierwotnie posłużył sprawdzony silnik Carrera, rozwiercony do 2 litrów. Samochód był bezkonkurencyjny w klasie do 2 litrów, zdobywając dla Porsche dwa mistrzostwa świata GT w latach 1964-65. Największym sukcesem 904 GTS było jednak zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Targa Florio 1964. Podstawowej wersji GTS wyposażonej w czterocylindrowy silnik typu boxer wyprodukowano nieco ponad 100 sztuk. Porsche wystawiało także w klasie prototypów wersje 904/6 z sześciocylindrowym silnikiem rodem z modelu 911 oraz 904/8 z ośmiocylindrowym motorem pochodzącym z modelu Formuły 1 – 804. W 1964 roku Edgar Barth ponownie został Mistrzem Eurpoy w Wyścigach Górskich na modelu 904/8. Najlepszymi wynikami w sezonie 1965 były drugie i trzecie miejsce w Targa Florio oraz trzecie w 1000km Nurburgring modelu 904/8 oraz czwarte miejsce 904/6 w 24h Le Mans.

Porsche 904 Carrera GTS - Micnichamps
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez michał89 dnia Śro 23:03, 09 Mar 2016, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
smookee
User



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4076
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 10:54, 08 Kwi 2016 Powrót do góry

Michał wrócę do 550 Schuco - mam dwa takie modele i w obydwu pojawił się z czasem problem, a można mu zawczasu zaradzić - na połączeniu opon z felgą po roku czy dwóch wyszły mi bąble z rozpuszczonej farby. Felga jest cała pomalowana i reaguje z gumą. Jeśli Ci się to jeszcze nie przytrafiło to zdejmij oponę z felgi i przejedź jakimś 2000 papierkiem ściernym farbę, a będziesz żył długo i szczęśliwie - jak już wyjdą bąble to trudniej poprawić Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez smookee dnia Pią 11:44, 08 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
michał89
User



Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów / Kraków

PostWysłany: Pią 21:06, 08 Kwi 2016 Powrót do góry

Smookee, wielkie dzięki za radę, trzeba będzie się temu przyjrzeć w weekend.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez michał89 dnia Pią 21:07, 08 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
smookee
User



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4076
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 22:04, 08 Kwi 2016 Powrót do góry

Ale serio, przez dluższy czas nic nie bylo, przyjezdżam na targi, chce wypakować a tu niemila niespodzianka Wink modele są fantastyczne (mam jeszcze Jamesa Deana) ale maja mala wadę Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
michał89
User



Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów / Kraków

PostWysłany: Pon 22:57, 18 Kwi 2016 Powrót do góry

Po prezentacji kilku wyścigówek, pora na powrót samochodów drogowych.

Na międzynarodowej wystawie samochodowej we Frankfurcie, 12 września 1963 roku zaprezentowano najwspanialszy samochód świata (moim skromnym zdaniem, ale w końcu ten wątek to mój własny kawałek internetu). Mowa oczywiście o Porsche 911, które do października 1964 nazywane było 901. W efekcie słynnego już protestu Peugeota, nazwę zmieniono na 911.

Nadwozie, podobnie jak w przypadku opisywanego wcześniej 904, zaprojektował Alexander "Butzi" Porsche. Do napędu posłużył nowy, 6-cylindrowy boxer o pojemności 2 litrów, z którego wyciśnięto 130 KM.

Poniższy model przedstawia wersję 901. Został wykonany przez firmę Spark na 50-lecie wystawy samochodowej we Frankfurcie w liczbie 911 sztuk. Moje Porsche posiada numer 517. Moim zdaniem, żaden producent (Minichamps, Norev, czy Schuco) nie potrafił tak dobrze oddać bryły wczesnej 911-tki. Właśnie dlatego wszedłem w posiadanie drugiej w mojej kolekcji żywicy. Ogólny odbiór modelu jest rewelacyjny. Niestety, pojawiły się drobne problemy z montażem (nierówno wklejona przednia szyba, niedoklejona tylna), jednak spodziewałem się takich historii czytając opinie forumowiczów na temat modeli żywicznych. Mimo wszystko zakupu nie żałuję, model jest świetny.

Porsche 901 - Spark
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Na rok modelowy 1967 zaprezentowano podrasowaną wersję 911 S. Moc silnika podniesiono do 160 KM. W samochodzie zamontowano cztery chłodzone powietrzem tarcze hamulcowe. Cechą charakterystyczną wersji S były aluminiowe felgi Fuchs. W 1969 na skutek zastąpienia gaźników wtryskiem Kugelfischer uzyskano moc 170 KM. Rok później, zwiększono pojemność do 2.2 litra, a moc zwiększyła się o kolejne 10 KM. W roku 1972 nastąpiło kolejne zwiększenie pojemności, co poskutkowało wynikiem 190 KM.

Prezentowany model przedstawia wersję 911 S. Producent (Schuco) nie precyzuje roku produkcji. Cechy charakterystyczne świadczą, iż może być to model z lat 1968-1971. Wcześniejsze pojazdy posiadały wycieraczki skierowane w stronę pasażera, natomiast pojazdy od 1972 roku wyposażone były w charakterystyczny przedni spojler oraz prostokątne lusterko boczne. Sam model prezentowałem już we wcześniejszym wątku, jednak zgodnie z obietnicą tutaj pokazuje wszystkie moje Porsche, w miarę możliwości chronologicznie.

Porsche 911 S - Schuco
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez michał89 dnia Pon 23:09, 18 Kwi 2016, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
michał89
User



Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów / Kraków

PostWysłany: Czw 21:26, 09 Cze 2016 Powrót do góry

Dziś ponownie powrócimy na tory wyścigowe.

Porsche 904 stanowiło główną broń Porsche w World Sportscar Championship w sezonach 1964-65. Jednak w następnym roku ponownie zmieniono przepisy wprowadzając Grupę 6 samochodów sportowych. Aby uzyskać w niej homologację, konieczne było wyprodukowanie przynajmniej 50 samochodów. Osobno klasyfikowane były prototypy zbudowane w mniejszej liczbie egzemplarzy. Mistrzowskie klasyfikacje prowadzone były zarówno dla samochodów sportowych i prototypów, w klasach do i powyżej 2 litrów.

Prace nad następcą 904 prowadzone były pod okiem nowego szefa działu wyścigowego – Ferdinanda Piecha. Nadwozie zaprojektowane przez Erwina Komendę wyposażono w sześciocylindrowy, dwulitrowy silnik boxer, sprawdzony wcześniej w modelu 904/6. Nowy model otrzymał oznaczenie 906 i był gotowy na pierwszy wyścig sezonu – 24h Daytona. Ukończył go na szóstym miejscu, ustępując jedynie prototypom Forda i Ferrari. Kolejny wyścig za wielką wodą, 12h Sebring przyniósł czwarte miejsce, podobnie jak pierwszy europejski klasyk – 1000km Monza. W pierwszych trzech wyścigach sezonu, Porsche 906 startowało w klasie prototypów, ponieważ nie ukończono jeszcze wymaganych do homologacji 50 egzemplarzy. Jednak w każdym z powyższych wyścigów Porsche odnotowało zwycięstwo w klasie do 2 litrów. Przed czwartą rundą mistrzostw, Targa Florio, Porsche uzyskało homologację. Wyścig okazał się wielkim sukcesem Porsche, które pokonało prototyp Ferrari Dino, zajmując na mecie pierwsze, trzecie i piąte miejsce.

Porsche 906 – Mairesse/Muller – Minichamps - zwycięzca Targa Florio 1966:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Kolejne wyścigi w Spa i na Nurburgring stanowiły poligon doświadczalny przed najważniejszą rundą sezonu – 24h Le Mans. Testowano silnik wyposażony we wtrysk paliwa (906 E) oraz 8 cylindrowy silnik 2.2 (906/Cool. W Spa, samochody uległy awariom, z kolei w Nurburgring model 906 E zajął czwarte miejsce. W Le Mans postanowiono wystawić sześć samochodów. W klasie prototypów wystawiono trzy pojazdy z silnikiem wyposażonym we wtrysk paliwa oraz specjalnie zmodyfikowanym nadwoziem z długim ogonem (906 LE) oraz w klasie samochodów sportowych trzy standardowe 906-tki. Prototypy zajęły miejsce czwarte, piąte i szóste, wygrywając klasę do 2 litrów. Na siódmym sklasyfikowano standardowy model 906. W przekroju całego sezonu, Porsche zdobyło mistrzostwo świata dla producentów (kategoria prototypów) oraz samochodów sportowych w kategoriach do 2 litrów.

Porsche 906 LE – Davis/Siffert – Minichamps – zwycięzca klasy do 2 litrów, czwarte miejsce w 24h Le Mans 1966:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Razem:
[link widoczny dla zalogowanych]

Na kolejny sezon przygotowano model 910, będący modyfikacją 906. Samochód wystawiano zarówno z silnikiem sześciocylindrowym 2.0 oraz ośmiocylindrowym 2.2. Najważniejszymi sukcesami były wygrane 910/8 w Targa Florio oraz 910/6 w 1000km Nurburgirng. Na 24h Le Mans przygotowano nowy model 907/6, który powtórzył sukces 906 LE sprzed roku – 4 miejsce w generalce i wygrana w klasie do 2 litrów. Póki co, nie posiadam modeli 910, ani 907 – w planach są Sparki.
Na sezon 1968, wprowadzono ograniczenia w pojemności silników: 3 litry dla prototypów oraz 5 litrów dla samochodów sportowych. Ferrari wycofało się z mistrzostw, 7 litrowe silniki Fordów GT40 zamieniono na niespełna 5 litrowe. Tymczasem, Porsche postanowiło zaatakować klasyfikacje generalne najważniejszych wyścigów. W tym celu dopracowano awaryjny, ośmicylindrowy silnik boxer 2.2. Silnik pozwolił na zwycięstwa w amerykańskich klasykach, w 24h Daytona całe podium zajęły pojazdy z długim tyłem (907 LH), w 12h Sebring dublet ustrzeliły pojazdy z krótkim tyłem (907 KH). Po powrocie do Europy, górą ponownie były Fordy, jednak Porsche finiszowały tuż za nimi osiągając drugie miejsca w Brands Hatch i na Monzy. Piąta runda mistrzostw, Targa Florio tradycyjnie już padła łupem Porsche. Aby lepiej wykorzystać obowiązujące przepisy, W Zuffenhausen skonstruowano nowy, ośmiocylindrowy silnik boxer o pojemności 3 litrów. W ten sposób narodził się model 908, który od 907 z zewnątrz można było rozpoznać jedynie po niesymetrycznych wlotach powietrza w przednim zderzaku (w 907 wloty były symetryczne). Model z krótkim nadwoziem (908 KH) zadebiutował w wyścigu 1000km Nurburgring i pozwolił na czwarte zwycięstwo w szóstym wyścigu sezonu.

Porsche 908 KH – Siffert/Elford – Minichamps – zwycięzca 1000km Nurburgring 1968:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Ford zrewanżował się wygranymi w Spa i Watkins Glen. Tym samym, Porsche i Ford odniosły po cztery zwycięstwa, a o mistrzostwie miał decydować kończący sezon, francuski klasyk w Le Mans. Porsche wystawiło cztery modele 908 LH, które okazały się najszybsze w kwalifikacjach. Niestety w 908-kach wystąpiły problemy techniczne, eliminując trzy z nich z wyścigu. Czwarte 908 ukończyło wyścig na trzecim miejscu, ustępując zwycięzcom – Fordowi GT40 oraz prywatnie wystawionemu Porsche 907. Tym samym, rzutem na taśmę, Ford po raz trzeci z rzędu został mistrzem świata samochodów sportowych.

Porsche 908 LH – Stommelen/Neerpasch – Schuco – trzecie miejsce w 24h Le Mans 1968:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Razem:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
electromara
User



Dołączył: 05 Wrz 2015
Posty: 400
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 23:14, 30 Cze 2016 Powrót do góry

Mimo, iż nie moja skala to zawsze chętnie tu zaglądam Smile
Kawał historii Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin