|
Autor |
Wiadomość |
Kazik353
User
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 813 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice
|
Wysłany:
Nie 19:28, 07 Sty 2018 |
 |
Piękny Admiral, gratuluje świetnego nabytku. Diplomat też niczego sobie, ale Admiral jest zdecydowanie ładniejszy.  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
RAFLAB
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 1416 Przeczytał: 51 tematów
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kluczbork
|
Wysłany:
Pon 22:33, 08 Sty 2018 |
 |
Generalnie, kolekcja jest fantastyczna, świetne modele, rewelacyjnie zaprezentowane i opisane , naprawdę często tu zaglądam i czasami zbieram szczękę z podłogi
I tak teraz przypomniało mi się (sorki za zaśmiecanie Twojego tematu), że jak w czasie pomiędzy Świętami a Nowym Rokiem, do syna przyszli jego kumple i oglądali moją "gablotkę", to jeden zapytał, czemu te modele na górze stoją w pojedynczych gablotkach, a nie razem z innymi, na co syn : " bo to Ople i ojciec je tak trzyma, żeby "ruda" ich nie zjadła
 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
OpelFAN
User
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 1289 Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Pon 23:36, 08 Sty 2018 |
 |
don_Cristobal, Kazik353 - Dziękuję
andy ns - W pełni się z Tobą zgadzam, przedwojenna motoryzacja była naprawdę świetna, pełna uroku jak to nazwałeś Na ten model zbierałem się dość długo, przede wszystkim jego ceny weryfikowały moje plany więc gdy tylko Grzesiek zorganizował akcję w Modelcarworld gdzie był za połowę ceny, nie wahałem się ani chwili, od razu go wziąłem
Dziękuję także za miłe słowo
Szwejk - Dziękuję, tak jak już Andrzej wyżej wspomniał, przedwojenna motoryzacja była pełna uroku, miała w sobie coś takiego magicznego
QLIG - Każdy producent ma w swojej historii lepsze i gorsze auta, a czy są one brzydkie czy ładne to już rzecz gustu
Dziękuję za miłe słowo
RAFLAB - Cieszę się Rafale, że osobie z takim doświadczeniem jak Ty podoba się mój temat, staram się najlepiej jak potrafię dzielić informacjami, tak aby były czytelne dla każdego i aby stanowiły ze zdjęciami spójną całość Mam nadzieję że znajdziesz tu dla siebie jeszcze wiele interesujących Cię pozycji
P.S. U Ciebie to mają loże VIP przez to że stoją na górze i w dodatku w gablotkach, widać że wiesz co dobre  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
OpelFAN
User
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 1289 Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Sob 0:36, 13 Sty 2018 |
 |
Witajcie !
Dzisiaj zajmiemy się kolejnymi dwoma modelami, jednym nowym, drugim po części tego słowa znaczeniu. Zaczniemy od nowego nabytku, który jest starszym rocznikowo, a także jednym z najstarszych w kolekcji. Ten model to Opel Admiral A. Ostatnio prezentowałem ten model w specjalnej wersji Hebmuller, dziś zajmiemy się wersją saloon.
O historii tego samochodu możecie przeczytać w poprzedniej prezentacji, ponieważ jest dokładnie taka sama jak przy prezentowanej tam wersji Hebmuller. Zatem przejdźmy od razu do modelu i jego wykonania.
Model produkcji IXO, dla wydawnictwa Eaglemoss, pochodzi z niemieckiej serii gazetowej Opel Collection. Miniaturka jest wg mnie jedną z najlepiej wykonanych w tej serii, bryłę odwzorowano poprawnie, równo nałożono czarny lakier, na pochwałę zasługuje odwzorowanie zegarów w środku, rury wydechowej czy zaakcentowanie mocowań klapy bagażnika. Wygląd psują trochę bolce mocujące przednie światła, jednak jest to problem większości modeli i zdążyłem już do tego przywyknąć oraz namalowane tylne światła. Tak czy inaczej, model jest naprawdę dobrą pozycją, jeżeli idzie o modele gazetowe i polecam jego zakup
120. Opel Admiral A (1937-1939)
producent: IXO
Razem z wersją Hebmuller
Drugi model, tak jak napisałem na początku, jest po części nowym nabytkiem. Dlaczego po części ? Ano dlatego, że miniaturkę tego samochodu, a jest nią Opel Zafira A prezentowałem już w temacie. Ale jak wiadomo, model nie był kompletny, brakowało mu antenki, dlatego powiedziałem sobie, że trzeba będzie w przyszłości znaleźć kompletny zamiennik. Okazji było wiele, jednak zawsze stawało coś na drodze. Gdy ostatnio natrafiłem na licytację tej Zafiry na Ebay'u stwierdziłem, że zaryzykuję i opłaciło się, wygrałem licytację tego modelu za niewielkie jak na niego pieniądze. Dotarł on do mnie z ojczystego kraju, a nawet miasta Opla, czyli niemieckiego Russelsheim am Main. Przy okazji prezentacji tego modelu uzupełnię historię Zafiry A, której nie zrobiłem podczas pierwszej prezentacji. A więc zaczynamy...
Opel Zafira pierwszej generacji został zaprezentowany w 1997 roku, na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie nad Menem, produkcja ruszyła 2 lata później, w 1999 roku. Konstrukcja została oparta na Astrze G. Nie licząc modelu Sintra, który był przeznaczony głównie na rynek amerykański, Zafira jest pierwszym modelem Opla w segmencie K (minivan). Samochód ten był także jednym z pierwszych minivanów, które mogły przewozić 7 osób. Opel jako pierwszy na świecie zastosował w tym modelu system Flex 7, który polegał na tym, że fotele w trzecim rzędzie chowają się w podłogę nie ograniczając pojemności bagażnika. W 2000 roku samochód uplasował się na trzecim stopniu podium w plebiscycie na Europejski Samochód Roku. Trzy lata później, w 2003 roku auto zostało poddane liftingowi, który polegał m.in. na zmianie koloru tylnych kierunkowskazów, z pomarańczowego na przezroczysty czy zmianie wyglądu przedniego grilla. Produkcja Zafiry A dobiegła końca w 2005 roku, kiedy to zaprezentowano drugą generację modelu.
Po krótkiej historii przejdźmy do modelu. Miniaturka produkcji Minichampsa prezentuje się znakomicie. Poprawnie odlano bryłę i równo nałożono na nią lakier. Na plus zasługuje wydech, czy przednie oraz tylne światła. Podsumowując, polecam ten model każdemu, Minichamps stanął na wysokości zadania wykonując ten model, jest naprawdę świetny.
Numeru nie daję, ponieważ nie jest to nowy model w kolekcji, obecna srebrna Zafira, zastąpiła czarną, która poszła pod młotek
cdn
Pozdrawiam !  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
zetorski
User
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1515 Przeczytał: 70 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska
|
Wysłany:
Sob 18:51, 13 Sty 2018 |
 |
 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
sprzewo
User
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2838 Przeczytał: 54 tematy
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka
|
Wysłany:
Wto 11:30, 16 Sty 2018 |
 |
Fabian, czy wiesz w jakich kolorach PMA wypuściło Zafiry A? Konkretnie interesuje mnie granatowa  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Bartex
User
Dołączył: 05 Mar 2015
Posty: 149 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chorzów
|
Wysłany:
Wto 14:41, 16 Sty 2018 |
 |
Zafirka bardzo ładna
I od razu podpinam się pod pytanie sprzewa Mnie by interesowała OPC niebieska, wypuścili taką? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
msnrc
User
Dołączył: 01 Gru 2016
Posty: 1432 Przeczytał: 32 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław/Hamburg
|
Wysłany:
Wto 14:48, 16 Sty 2018 |
 |
Bartex, zobacz:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Bartex
User
Dołączył: 05 Mar 2015
Posty: 149 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chorzów
|
Wysłany:
Wto 15:28, 16 Sty 2018 |
 |
msnrc, dzięki za link, ale to Zafira B, mnie interesuję A  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
OpelFAN
User
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 1289 Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Wto 23:06, 16 Sty 2018 |
 |
zetorski - Dziękuję
sprzewo - Sławku, Zafira A występowała w kolorach: zielonym, czarnym, czerwonym, srebrnym, niebieskim (jasnym) i granatowym, który występował jako Sondermodell 1999, jednak jest to bardzo ciężki do zdobycia model
Bartex - Dziękuję. Niestety nie, Zafira A występuje tylko jako cywil, a szkoda bo OPC byłoby piękne  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
OpelFAN
User
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 1289 Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Sob 12:15, 27 Sty 2018 |
 |
Witajcie !
Dzisiaj zajmiemy się dosyć popularnym samochodem w gamie Opla - Mokką sprzed liftingu, miejskim crossoverem segmentu B. Zaczniemy tradycyjnie odrobiną historii.
Historia Opla Mokki sięga 2012 roku, kiedy to została oficjalnie zaprezentowana na Targach Motoryzacyjnych w Genewie. Kilka miesięcy później ruszyła jej produkcja, najpierw w Korei Południowej, a niedługo później w hiszpańskiej Saragossie. Mokka jest pierwszym modelem w gamie Opla zaliczanym do tzw. crossoverów. Płyta podłogowa GM Gamma II Platform została zapożyczona z Corsy. W gamie silników Mokki znajdują się 3 jednostki - benzynowe 1.4 oraz 1.6 o mocy 140 i 115 PS oraz wysokoprężny 1.7 o mocy 130 PS. Na rynku rosyjskim dostępna jest również wersja z benzynowym, 140 konnym silnikiem 1.8. Mokka jest modelem światowym - w USA oraz Chinach sprzedawana jest pod nazwą Buick Encore, a na Wyspach Brytyjskich jako Vauxhall Mokka. Jej bliźniaczym modelem jest Chevrolet Trax. W 2016 roku samochód przeszedł lifting, ale to już materiał na inny wpis. Teraz przejdźmy już do opisu modelu.
Miniaturka produkcji Minichampsa wygląda naprawdę dobrze. Bryłę odwzorowano poprawnie, na którą nałożono równo piękny biały perłowy lakier. Na plus zasługują tylne reflektory, wydech czy środek modelu. Poza widocznymi bolcami w przednich lampach, które są już raczej tradycją w PMA, przynajmniej w większości model jest naprawdę świetny.
Podsumowując uważam model za dobrą pozycję i cieszy mnie fakt, że model do mnie zawitał, bo obecnie ciężko jest go trafić za znośnie pieniądze. Na koniec zapraszam do krótkiej galerii zdjęć
121. Opel Mokka (2012-2016)
producent: Minichamps
cdn
Pozdrawiam !  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Romek017
User
Dołączył: 22 Sty 2017
Posty: 207 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 15:26, 27 Sty 2018 |
 |
Piękna Mokka:) lakier robi robotę i rzeczywiście jest wykonany wyśmienicie. Gratuluje kolejnego Oplelka w kolekcji:) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
ptica
User
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 1011 Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany:
Sob 17:01, 27 Sty 2018 |
 |
Ładna sztuka
Nie orientujesz się czy model po lifcie też robi PMA ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
OpelFAN
User
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 1289 Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Sob 23:50, 27 Sty 2018 |
 |
Romek - Dziękuję i cieszę że model się podoba
ptica - Dziękuję. Mokka po liftingu to wypust firmy MotorArt
Ostatnimi czasy poszukiwałem kompletnej Astry H Caravan. Gdy ją w końcu kupiłem zacząłem się zastanawiać co z tą uszkodzoną. Pierwotnie planowałem ją sprzedać. Jednak po jakimś czasie stwierdziłem, że może zostać dawcą kół, bo bardzo podoba mi się ich wzór. Postanowiłem więc wybrać model, który będzie wyglądał na nich lepiej niż w oryginale. Wybór padł na Omegę B w wersji sedan. I myślę że była to dobra decyzja, ponieważ wg mnie model na tym dużo zyskał. Dodatkowo model został obniżony, aby wyglądał jeszcze lepiej. Natomiast oryginalne koła z sedana powędrowały do Omegi B Caravan, która też trochę zyskała na wyglądzie.
Zapraszam więc do galerii zdjęć
Sedan
Kombi
I razem
Pozdrawiam !  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
HitFan
User
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 751 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Nie 0:12, 28 Sty 2018 |
 |
Fajne modeliki nam tu prezentujesz. Dużo z nich kojarzę z ulic
Tuning omegi wyszedł fajnie, te koła zdecydowanie lepiej pasują  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|