|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2796 Przeczytał: 89 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 22:01, 12 Sie 2017 |
|
Świetne są i szkoda, że Classic Carlectables nie robi już tak świetnych modeli w 1:43 :roll: Dzięki |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2796 Przeczytał: 89 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 13:02, 20 Sie 2017 |
|
Współpraca Craig’a Lowndes’a z zespołem Triple Eight Race Engineering rozpoczęła się w sezonie 2005, gdy zespół w V8 Supercars startował pod nazwą Team Betta Electrical Fordami BA Falcon. W latach 2005-2016 sześciokrotnie z tym zespołem został wicemistrzem, nie kończąc żadnego z tych sezonów na pozycji gorszej niż czwarta. Dopiero w obecnym sezonie znajduje się aktualnie na siódmym miejscu, jednak do końca sezonu może się to zmienić. W sezonie 2005 wygrał 6 wyścigów, w tym wyścig długodystansowy Betta Electrical 500 (Sandow 500) gdzie jego zmiennikiem był Yvan Muller. W tym samym składzie w kolejnym wyścigu, którym było Super Cheap Auto 1000 (Bathurst 1000) po starcie z Pole Position, gdy za kierownica znajdował się Lowndes, w przednia szybę auta uderzyło koło, które oderwało się od Holdena zespołu Perkins Engineering po tym, gdy Paul Dumbrell uderzył nim w ścianę w zakręcie Griffins Bend na 28. ze 161. okrążeń. Koło szczęśliwie uderzyło po stronie pasażera zatrzymując się na znajdującym się tam elemencie klatki bezpieczeństwa, a po usunięciu szyby załoga kontynuowała jazdę, zdobywając cenne punkty za 15. miejsce (108 podczas gdy zwycięzca zdobywał w tej rundzie 192). Lowndes sezon ten ukończył na drugim miejscu, a tytuł mistrzowski z zaledwie dwoma zwycięstwami zdobył Russell Ingall.
Model dotarł do mnie już w pierwszej paczce od brytyjskiego sprzedawcy, razem z prezentowanym już Fordem w malowaniu [link widoczny dla zalogowanych]. Bardzo ucieszyło mnie jego zdobycie, bo dosłownie kilka dni wcześniej za długo zastanawiałem się nad podobnym modelem z Australii i trafił do kogoś innego. W momencie zakupu nie znalazłem drugiego takiego samego, jak ten z wygranej aukcji na całym eBay. Dosłownie chwilę po wyjęciu z paczki wyglądał tak:
Przednie koło było zdecydowanie zbyt krzywo osadzone, co w tych modelach często się zdarza, ale tym razem było to zbyt widoczne. Okazało się, że modele te mają amortyzatory jako oddzielne elementy i to właśnie krzywe jego wklejenie spowodowało nieprawidłowe położenie zwrotnicy, a w konsekwencji spory negatyw koła. Nie znając konkretnie metody mocowania amortyzatora w nadwoziu, trochę czasu zajęło mi jego wyjęcie, jednak teraz już zrobiłbym to znacznie szybciej bez obaw o jego uszkodzenie. Po poprawnym wklejeniu i zmontowaniu całości przydałoby się poprawić jeszcze położenie koła z tyłu, aby auto stało idealnie płasko na wszystkich czterech kołach. Póki co odpuściłem to sobie, ale model mimo to wygląda znacznie lepiej niż gdy do mnie dotarł. Przeszukując zdjęcia w Internecie zorientowałem się, że malowanie znajdującego się na modelu prawdopodobnie nie użyto w żadnym wyścigu. Mam na myśli malowanie zderzaków, bo główny schemat się zgadza, a reflektory w przypadku tego kierowcy były zarówno standardowe, jak i niebieskie. Jedynym wyścigiem, w którym znalazłem odmienne malowanie, był wyścig w Chinach, gdzie wyeksponowano bardziej loga firmy LG. Nie znalazłem jednak dosłownie żadnego zdjęcia prawdziwego auta, które pokrywało by się z malowaniem zderzaków w modelu. Obstawiam, że może to być jakieś wstępne malowanie pokazane przed sezonem na jakiejś prezentacji lub zapowiedzi graficznej. Sugeruje to ukazanie się modelu w kwietniu 2005 roku, a więc krótko po rozpoczęciu sezonu. Ucieszyłbym się, gdyby udało mi się zobaczyć zdjęcie prawdziwego auta w dokładnie tym malowaniu
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kokakolowy
User
Dołączył: 04 Mar 2015
Posty: 435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 13:34, 20 Sie 2017 |
|
Coraz fajniejsze te fordy, oby tak dalej ! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2796 Przeczytał: 89 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 13:40, 20 Sie 2017 |
|
Niestety, ale w kolejnym wpisie wrócimy do AU, w dodatku będziecie to model na znacznie niższym poziomie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
OpelFAN
User
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 1288 Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Nie 14:23, 20 Sie 2017 |
|
Świetny Falcon Coraz bardziej zachęcasz mnie do zakupu pierwszego Australijczyka |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2796 Przeczytał: 89 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 14:28, 20 Sie 2017 |
|
Hehe dzięki |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
pako3110
User
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 1249 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poland
|
Wysłany:
Nie 16:16, 20 Sie 2017 |
|
Fajne te Aussies ( jak okresla sie autralijczykow ) jeden czy dwa nawet chyba przeszly przez moje rece ,ale na mini-kolekcje bym sie chyba nie zdecydowal. Seria zbyt dla mnie obca. Czy zamierzasz pokazac wszystkie razem? Ile ich jeszcze planujesz? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2796 Przeczytał: 89 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 16:38, 20 Sie 2017 |
|
Moje co najmniej dwa miałeś jakiś czas u siebie
Kiedyś pewnie pokaże jakieś zbiorcze zdjęcie, ale aktualnie jest ich już tyle, że nie mam na to miejsca, a wciąż pojawiają się kolejne
Jeśli chodzi o plany to raczej jeszcze ich końca nie widzę |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2796 Przeczytał: 89 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 17:14, 27 Sie 2017 |
|
Craig Baird w swojej karierze zdobył 28 mistrzostw krajowych – 5 w Australii oraz 23 w Nowej Zelandii, skąd pochodzi. W australijskiej serii znanej obecnie jako Supercars nigdy nie osiągnął tak wiele. Zadebiutował w niej w 1999, gdy nosiła nazwę Shell Championship Series. Pojawił się wówczas w dwóch wyścigach z zespołem Stone Brothers Racing, z którym wziął udział w niemal wszystkich wyścigach kolejnego sezonu. Podczas pierwszego weekendu wyścigowego sezonu 2000 na torze Phillip Island, udało mu się wygrać w drugim wyścigu. Zwycięstwo to okazało się jedynym jakie odniósł w wyścigach tej serii, a nawet jedynym podium. Sezon 2000 zakończył na 15. miejscu i była to jego najlepsza pozycja końcowa wśród wszystkich sezonów spędzonych w tej serii.
Pierwszy model Classic Carlectables w skali 1:43 pojawił się pod koniec 1996 roku. Z jakością pokazywanych dotąd modeli tego producenta pierwsze wydania nie miały zupełnie nic wspólnego. Dopiero w drugiej połowie roku 2002 pojawiła się w modelach 1:43 tego producenta jakość, którą pokazywałem prezentując poprzednie modele. W latach 2000-2002 obok standardowych wydań w skali 1:43 istniały również bardziej limitowane wydania z serii Signature Series, z własnoręcznymi podpisami kierowców. Modele tej serii nie różniły się jakością od tych sprzedawanych w kartonowym opakowaniu i dopasowanym blistrze, jednak umieszczenie w efektownej gablotce sprawia bardzo pozytywny odbiór całości. Modele te mają czarne szyby, dzięki czemu nie posiadają wnętrza. Koła są plastikowe, a będący oddzielnym elementem wzór felgi pozostawia wiele do życzenia. Zmiana kół wiele by dała w odbiorze modelu, jednak zastosowane mocowanie przypomina Bburago w 1:43, więc nie bardzo jest na co te koła zamienić bez modyfikacji, których w takich modelach jak ten się nie robi. Na plus zasługują kalkomanie, które są położone wręcz idealnie oraz pominięcie lusterka, które we wcześniejszych Fordach oraz Holdenach odlane są razem z nadwoziem. Nie wspomniałem wcześniej również, że najwcześniejsze modele posiadały reflektory i światła odlane wraz z nadwoziem i pomalowane w jego kolorze. Myślę, że warto w tym miejscu również wspomnieć o tym, że od roku 2013 jakość modeli Classic Carlectables w 1:43 spadła. Producent powrócił do braku gablotek oraz przede wszystkim czarnych szyb, a dodatkowo kalkomanie często są niezbyt dobrze położone.
Na model wydany w styczniu 2001 roku zdecydowałem się z ciekawości oraz z racji tego, że nikt inny jak dotąd nie wydał modelu tego konkretnego auta w tej skali, ale jak można się domyślać, wydanie Signature Series również pomogło podjąć taką decyzję
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Abarth098 dnia Nie 17:15, 27 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Kokakolowy
User
Dołączył: 04 Mar 2015
Posty: 435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 17:25, 27 Sie 2017 |
|
Użekł mnie sponsor przypominający przezwisko ludzi imieniem Piotr ;d co kół najprościej chyba byłoby przełożyć pasujące podwozie od innego bliźniaczego modelu ;d |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2796 Przeczytał: 89 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 17:29, 27 Sie 2017 |
|
Przy braku wnętrza całkiem wygodnie byłoby dorobić jakieś podwozie byle złapać koła w odpowiednich miejscach, ale nie będę nic raczej zmieniał |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2796 Przeczytał: 89 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 22:42, 30 Sie 2017 |
|
Allan Grice pojawił się w australijskiej serii V8 Brute Utes w 2002 roku mając 59 lat. Startował w niej za kierownicą Forda w latach 2002-2005, a jego najlepszą pozycją końcową była 6. w 2002.
Classic Carlectables przygotowało trzy modele Forda z serii V8 Brute Utes w 1:43. O ile dwa pozostałe widywałem, o tyle ten, który do mnie trafił spotkałem w sprzedaży po raz pierwszy. Wydany został w styczniu 2004 i przedstawia najprawdopodobniej auto z sezonu 2003, którym Grice zajął 11. miejsce w klasyfikacji kierowców. W konfrontacji z modelem odmiany cywilnej uwagę zwraca wydech pozbawiony tłumików oraz oczywiście brak koła zapasowego. Model limitowany jest do 2000 sztuk, jednak niestety nie otrzymałem certyfikatu. Niejako w zamian znalazłem dołączoną do paczki pocztówkę
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
OpelFAN
User
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 1288 Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Śro 22:48, 30 Sie 2017 |
|
Bardzo ładny ten Falcon, fajnie się prezentuje razem z cywilnym
Za to moje pierwsze dwa Australijczyki w drodze do mnie
Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2796 Przeczytał: 89 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 17:32, 31 Sie 2017 |
|
Czyli, w których aukcjach mnie pokonałeś? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
OpelFAN
User
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 1288 Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Czw 19:54, 31 Sie 2017 |
|
Myślę że w żadnej
P.S. Masz PW odnośnie V8 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|