|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Towi
User
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 1986 Przeczytał: 48 tematów
Pomógł: 50 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 19:14, 03 Wrz 2014 |
|
Prześliczny, Gratulacje !
Jest na mojej liście zakupów! |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Towi dnia Śro 19:15, 03 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2794 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 21:00, 04 Wrz 2014 |
|
Kolejnym bolidem, który chciałbym zaprezentować, jest Sauber C12, z szonu 1993 - debiutanckiego dla zespołu w Formule 1. Kierowcami zespołu w tym sezonie zostali Karl Wendlinger oraz JJ Lehto, którzy łącznie zdobyli 12 punktów, które dały zespołowi 7-me miejsce w klasyfikacji konstruktorów.
Model wykonało PMA i bardzo mnie cieszy, że w przeciwieństwie do poprzednich moich bolidów tego producenta, w końcu mam proste przednie koła oraz czysto nałożone kalkomanie
Ogólnie model jest czysto i ładnie zmontowany, a poniżej wraz z wcześniej prezentowanym, o wiele starszym T53
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
davv2704
User
Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 288 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany:
Pią 7:26, 05 Wrz 2014 |
|
Sauber C12 - fajny model. A co do krzywych kółek w PMA.. Mam model Williamsa z 97 i też są tam jakieś defekty, ale to nic w porównaniu z Renault R24. Tam jest krzywy T-Cam, i kierowca. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2794 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 23:50, 06 Wrz 2014 |
|
Opel Senator A z Schuco był poszukiwany przeze mnie od dawna, gdyż szukałem go w lepszej cenie niż standardowa. W kolekcji miał pojawić się model zielony, jednak złoty także mi się podobał i ostatecznie udało mi się kupić takiego w bardzo promocyjnej cenie
Ten produkowany w latach 1978 - 1986 sedan, był tak naprawdę wydłużoną odmianą Opla Rekorda E. Posiadał jednak całkowicie nowe, niezależne tylne zawieszenie. W 1982 roku auto przeszło lifting i modelu tej wersji jeszcze mi w kolekcji brakuje
W kolekcji posiadam już od dłuższego czasu odpowiednik Senatora A w wersji coupé - jest nim Opel Monza również od Schuco. W planach Monza miała być błękitna, jednak podobnie jak w przypadku Senatora trafiła do mnie zupełnie inna
Oba modele bardzo mi się podobają, posiadają bardzo fajne wnętrza, wycieraczki oraz drobne elementy są fototrawione. Możliwe, że powrócę jednak kiedyś do pierwotnych planów odnośnie kolorystyki tych modeli
Gdy tylko pojawiła się seria Opel Collection czekałem, aż ukaże się w niej Opel Senator B - doczekałem się i kupiłem krótko po tym jak się pojawił
Senator drugiej generacji został zaprezentowany w 1987 roku i został zbudowany na przedłużonej płycie podłogowej Opla Omegi A. Druga generacja tego auta nie miała swojego odpowiednika w wersji coupé. W niektórych krajach Senatora sprzedawano pod inną marką lub był dość gruntownie przebudowywany. Jego mocno zmodyfikowana wersja to Holden Commodore, w którym standardem na rynek australijski był 3,8-litrowy V6 z Buicka, a montowano w nim także 5-litrowe V8. W 1993 roku, przy okazji wprowadzenia nowej Omegi, Opel zrezygnował z wprowadzania na rynek kolejnej wersji Senatora. Powodem była zbyt niska sprzedaż samochodu. Ciekawostką jest, iż latach 1993-2011 firma Bristol używała podwozi i innych komponentów Senatora do budowy luksusowego coupé o nazwie Blenheim.
Wraz z poprzednikiem
Opel Monza w wersji po liftingu z 1982 roku pochodzi również z kolekcji Opla, jednak nie jest już tak udany jak Senator B. Mimo to całkiem dobrze się prezentuje
Wraz z wersją z przed liftingu
Wszystkie razem - brakuje tylko, jak już wspomniałem, Senatora A po liftingu oraz ewentualnych nietypowych wersji modelu, których modeli nawet nie widziałem
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mp91
User
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 598 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany:
Nie 10:47, 07 Wrz 2014 |
|
Zestaw klasycznych Opli naprawdę bardzo ładny ale po prostu musisz jeszcze poszukać Senatora A2 od IXO bo ewidentnie jest on tam potrzebny
Sam mam podobny set, tyle że Senator A1 i Monza A1 jest od Minichamps'a, obydwa srebrne, modele można tanio kupić a jakość wykonania jest świetna
Jeszcze tak przy okazji - Senator B to wg mnie jeden z lepszych modeli z serii Opel Collection, pamiętam jak go dostałem zrobił na mnie duże wrażenie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2794 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 11:19, 07 Wrz 2014 |
|
Szczerze mówiąc liczę na to, że pojawi się kiedyś coś lepszego niż gazetowe IXO. Monza trafiła do mnie w dosyć okazyjnej cenie i tak samo musiałoby się stać z Senatorem A2 żeby się pojawił. Senator B jest świetny tak jak piszesz i bardzo mnie cieszy, bo to chyba mój ulubiony Opel i wyszedł też w takim kolorze w jakim go chciałem |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
davv2704
User
Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 288 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany:
Śro 11:08, 10 Wrz 2014 |
|
Jestem ciekaw jaki kolejny model zaprezentujesz... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2794 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 21:04, 12 Wrz 2014 |
|
W dzisiejszym wpisie pojawią się dwa modele z Brytyjskich Mistrzostw Samochodów Turystycznych (ang. British Touring Car Championship, w skrócie BTCC), z sezonu 2008.
W sezonie tym, po zostaniu mistrzem sezonu 2007, mistrzostwo wśród kierowców obronił Fabrizio Giovanardi. Team VX Racing, w którym startował został mistrzem wśród zespołów, zaś Vauxhall zdobył mistrzostwo producentów, pokonując auta marki SEAT.
Prezentowany model to produkt marki OXFORD i przedstawia auto z wspomnianego sezonu 2008. Wykonany jest całkiem fajnie, jedynie zawieszenie jest zdecydowanie zbyt wysokie i najprawdopodobniej je obniżę, bo miejsca w nadkolach jest wystarczająco
Trzecie miejsce w klasyfikacji kierowców, za kierownicą Seata Leona, zdobył Jason Plato. Model pochodzi z hiszpańskiej serii gazetowej i o ile często na modele narzekam, o tyle tutaj muszę model bardzo pochwalić, szczególnie ze względu na to, że nie odbiega niemal wcale wykonaniem w stosunku do droższych gablotkowych modeli Leona z serii WTCC, a malowaniem i kalkomaniami powiedziałbym, że nawet je przewyższa
Na poniższych zdjęciach widać, że Leony mimo dużej różnicy w cenie, są porównywalne
Niepełne podium sezonu 2008
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Abarth098 dnia Pią 21:05, 12 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Prezes_XJ
User
Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 399 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Sob 15:52, 13 Wrz 2014 |
|
Zawsze lubiłem Senatora B i oglądam się za nimi na ulicy, a nie ma ich już zbyt wiele. Mam tylko jedno pytanie, czy tylna kanapa oraz półka za nią jest wykonana poprawnie? Wydaje mi się że oparcie jest nienaturalnie wysokie a półka bardzo długa (wchodzi w głąb kabiny). Dobrze widzę czy to tylko na zdjęciu tak wygląda? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2794 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 21:12, 13 Wrz 2014 |
|
Oparcie jest wyższe, bo powinno się kończyć mniej więcej na poziomie bocznych okien, natomiast półka kończy się na poziomie małej bocznej szyby tylnej, a więc poprawie, tylko jest bardzo uproszczona, po prostu płaska i może to sprawiać wrażenie dłuższej. Z tego, co teraz patrzę, możliwe, że bryła w tylnej części jest trochę niepoprawna, jednak model, jak na serie, z której pochodzi jest naprawdę bardzo ładny |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Prezes_XJ
User
Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 399 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 11:19, 14 Wrz 2014 |
|
No dobra, to jak znajdę go w dobrej cenie to kupuję Dzięki za info |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2794 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 11:47, 14 Wrz 2014 |
|
Zdecydowanie polecam! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2794 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 19:17, 26 Wrz 2014 |
|
SEAT Toledo Marathon tylko wyglądem nawiązuje do sedana o tej nazwie. Był on pierwszym tak bardzo zaawansowanym samochodem rajdowym Seat Sport i przygotowany został do zmagań w terenie. Zadebiutował w 1993 roku podczas Baja Portugal. Rok później zespół przystąpił tym autem do zmagań w Off Track World Rally Cup. Dwaj kierowcy fabryczni - Webber i Servia kilkukrotnie stawali na podium takich rajdów jak Baja Portugal czy Baja Espana. Auto posiada silnik o pojemności 2,1l, który dysponuje mocą 300 KM, oraz 6-biegową ręczną skrzynię biegów. Całość została osadzona na bazie konstrukcji rurowej.
Model pochodzi z Rajdu Grecji rozegranego w dniach 27-30 listopada 1994 roku i został wydany w hiszpańskiej serii gazetowej. Długo czekałem na chwilę, aby dołączył do kolekcji i cieszy, że w końcu się udało bez przepłacania
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Wraz z wyścigowym Toledo, którego już wcześniej pokazywałem
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
archivsoft7
User
Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 164 Przeczytał: 64 tematy
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 20:22, 26 Wrz 2014 |
|
Bardzo ciekawy model Toledo, nie miałem pojęcia o istnieniu czegoś takiego. Koncepcja jest zbliżona do Peugeota 405, który swego czasu startował w Dakarze. Ładny model i świetne zdjęcia |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2794 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 15:54, 05 Paź 2014 |
|
W ostatnim czasie udało mi się zakupić Audi A4 z wyścigów serii Super Tourenwagen Cup (STW). Mistrzostwa te były rozgrywane w latach 1994-99, po tym gdy BMW i Audi opuściły serie DTM, ze względu na wprowadzenie nowych przepisów, które zwiększały koszty uczestnictwa. STW korzystała ze standardowych regulacji kategorii superturystycznej, co umożliwiało wykorzystanie tej samej konstrukcji w innych seriach wyścigowych. Zakończenie mistrzostw STW wraz z końcem sezonu 1999 połączyło się z reaktywacją od 2000 roku serii DTM, którą w 1995 roku zlikwidowano, na rzecz ITC zlikwidowanego rok później po odejściu zespołu Opla i Alfy Romeo.
Modelem, który trafił do mojej kolekcji jest Audi A4 z sezonu 1997 zespołu Abt Sportsline. Christian Abt autem tym w sezonie 1997 zajął 13-tą pozycje w klasyfikacji generalnej kierowców.
Model pomimo odrobinę niedopracowanych detali prezentuje się naprawdę dobrze, nawet odstające naklejki nie psują dobrego efektu
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeszcze wcześniej wygrałem u słowackiego sprzedawcy na allegro, za cenę początkową, wyścigowe Mondeo. Od początku nie pasowało mi to, że pierwszy raz widzę takie Mondeo z masywnym spojlerem na tylnej klapie. Aukcja kończyła się niedługo, cena była atrakcyjna, a nie miałem czasu sprawdzić dokładnie czy takie auto istniało, zaś przysłane mi dodatkowe zdjęcia nie wskazywały na jakąkolwiek ingerencję w model - spojler jest czysto doklejony i pasuje wręcz idealnie, także kolorystycznie. Pomyślałem, że to model Minichamps'a, jakiego wcześniej nie spotkałem, zalicytowałem i wygrałem. Gdy dotarł do mnie także nie wzbudzał większych wątpliwości. Po jakimś czasie zacząłem jednak szukać zdjęcia dokładnie takiej wersji w tym samym malowaniu i nie znalazłem. Modelem bazowym jest Mondeo z BTCC z sezonu 1994 o nr katalogowym 430948003 - brakuje naklejek Mobil 1 na reflektorach oraz został doklejony wspomniany spojler, który w rzeczywistości nie wydaje się być aż tak masywny jak na zdjęciach.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ciekawi mnie czy to nieprzemyślana konwersja, czy może jednak coś podobnego istniało?
Osobiście znalazłem zdjęcia podobnego spojlera w Mondeo Super Touring:
Źródło oraz więcej zdjęć: [link widoczny dla zalogowanych]
Mondeo startujące w roku 1995 w serii Touring Car World Cup posiadało także spojler zbliżony wyglądem, jednak tutaj malowanie auta jest już zupełnie inne:
Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]
Oba te auta, jak widać, znacząco się różnią od zaprezentowanego przeze mnie modelu. Jeśli ktoś ma pomysł na to, co autor tej konwersji miał na myśli lub znalazł zdjęcia podobnego auta to bardzo proszę o pomoc, jednak mimo wszystko myślę, że model w takiej formie nie ma odpowiednika w 1:1
Oba modele bardzo urozmaiciły wyścigową część kolekcji
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Abarth098 dnia Nie 15:58, 05 Paź 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|