|
Autor |
Wiadomość |
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2794 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 15:21, 05 Lip 2014 |
|
Z racji, iż w poniedziałek dotarł do mnie drugi, tym razem w pełni sprawny model Volvo 343 DL, chciałbym zaprezentować niewielki zbiór Volvo z mojej kolekcji
Wspomniane wyżej Volvo pochodzi z serii Kultowych Aut PRL, więc jest raczej wszystkim znane. Auto pochodziło z nowej serii 300, zaś model oznaczony cyframi 343, produkowano od 1976 roku w zakładach DAF-a w Holandii. Pierwsza cyfra w oznaczeniu tego modelu wskazywała na numer serii, druga informowała o liczbie cylindrów silnika, trzecia zaś drzwi. Auto powstało poprzez zaadaptowanie przez Volvo prac DAF-a nad nowym samochodem do swoich potrzeb, po przejęciu pakietu większościowego akcji DAF-a w 1975 roku.
Volvo S40 zostało przedstawione w roku 1995 i powstało we współpracy z Mitsubishi, dzieląc podwozie z modelem Carisma oraz Space Star. W 1999 roku przeszło face lifting i posiadany przeze mnie model Produkcji PMA przedstawia właśnie taką wersję.
Kolejna generacja S40, zaprezentowana w roku 2004, powstała na płycie podłogowej Forda, z której korzysta m.in. Focus. Model, również produkcji PMA, przedstawia właśnie taką wersję modelu, przed wykonanym w 2007 roku face liftingiem.
Obie generacje modelu S40 razem.
Na zdjęciach grupowych widać, że 343 DL z Kultowych na tle PMA wypada całkiem dobrze
W kolekcji posiadam również wyścigowe wersje modelu 850 produkcji HPI - prototypową oraz wyścigową z sezonu 1994 BTCC. Ciekawostką jest, iż Volvo wystawiło do wyścigów model w wersji kombi. Sedany wystawiono w kolejnym sezonie i bardzo żałuję, iż przegapiłem na eBay, zakończoną śmieszną kwotą, licytacje modelu PMA
Czerwona wersja prototypowa to najdroższy dotychczas model z mojej kolekcji, ale było warto, gdyż bardzo mi się podoba i to jedno z moich ulubionych Volvo.
Wersję wyścigową udało mi się zdobyć taniej, co było dla mnie wielkim szokiem. Z pomocą ze swoim kontem PayPal przyszedł Łukasz, za co bardzo mu jestem wdzięczny
Kierowcą posiadanego przeze mnie modelu był Rickard Rydell, który w sezonie 1994 zdobył zaledwie 27 punktów i zajął odległą 14-tą pozycję w klasyfikacji końcowej sezonu.
Razem oba modele świetnie się prezentują
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Abarth098 dnia Czw 22:10, 30 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
KLAssurbanipal
User
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 410 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 8:09, 07 Lip 2014 |
|
Chyba obrazki usunęli z serwera, bo nie widać większości zdjęć z ostatnich dwóch postów. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2794 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 18:11, 07 Lip 2014 |
|
Obrazki widzę bez problemu na wielu urządzeniach, więc raczej wszystko z nimi jak najbardziej w porządku
Przy okazji chciałbym pokazać zawartość dzisiejszej paczki, w której znajdował się GAZ-13C Czajka. Od dawna chciałem, aby dołączył do bardziej popularnego zwykłego GAZ-a 13
Wcześniej, wraz z drugim Volvo 343 DL, dotarł też do mnie Moskwicz 2141 (ALEKO), do którego chciałbym, aby w przyszłości dołączył też pick-up o oznaczeniu 2335.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
KLAssurbanipal
User
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 410 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 13:29, 10 Lip 2014 |
|
Wtedy nie działały. Widocznie jakieś problemy na serwerach Photobucket.
P.S. Bardzo ładne GAZy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
davv2704
User
Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 288 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany:
Czw 18:09, 10 Lip 2014 |
|
Jak ja lubię takie kolekcje. Sam zbieram F1, ale chyba zacznę zbierać coś oprócz bolidów. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2794 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 17:34, 26 Lip 2014 |
|
Gdy zobaczyłem w CK-Modelcars promocję na zaprezentowane poniżej Volvo 240 Turbo, rozważałem przeprowadzenie akcji zakupowej na forum - wyręczył mnie jednak Piotrek, za co mu bardzo dziękuję
Wspomniane Volvo 240 Turbo pochodzi z wyścigów niemieckiej serii DTM, a konkretniej z sezonu 1985. Szwed, Per Stureson w sezonie tym został mistrzem serii, właśnie za kierownicą zaprezentowanego auta, którego model wykonało PMA.
Minichamps, na którego często narzekam, tym razem bardziej się przyłożył - szczególnie zaskoczyło mnie podwozie, które poza odlewem, posiada również elementy zawieszenia i wydechu jako oddzielne elementy. Mimo to, bardzo chciałbym kiedyś zobaczyć jak ten model wykonałby AutoArt, który posiada ten model w skali 1:18
Rzucające się w oczy jest również wysokie zawieszenie, jednak 240 Turbo, na tle konkurencji z DTM, było wyższe więc jest jest to absolutnie poprawne i jedynie minimalnie zawyżone
Przy okazji akcji, zdecydowałem się również na srebrnego Kadetta GSi.
Model wygląda dobrze, jednak moim zdaniem brakuje mu trochę jakichkolwiek tablic rejestracyjnych lub wypełnienia ich miejsca nazwą modelu, jednak to zawsze można uzupełnić
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Abarth098 dnia Sob 20:38, 26 Lip 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6310 Przeczytał: 122 tematy
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Sob 19:56, 26 Lip 2014 |
|
Volvo to rewelacja Na ten model polowałem w zasadzie już dwa lata i warto było czekać! Ja w zasadzie nie mam mu nic do zarzucenia, to jest po prostu bardzo dobra miniatura. Kadett emocji u mnie nie wzbudził specjalnych, ale nie umniejsza mu dobrego wykonania, po prostu takie auta mnie nie kręcą W każdym razie promocja na PMA była zacna i oby więcej takich w przyszłości
Tak przy okazji - robisz na tym forum najlepsze zdjęcia obok Lucanero, Fogartego, JarkaS i FF (kolejność losowa!) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2794 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 20:54, 26 Lip 2014 |
|
Szczerze mówiąc we mnie Kadett również nie wzbudził emocji, mimo że wykonany jest poprawnie
Jeśli chodzi natomiast o zdjęcia, to wciąż czuje niedosyt, jednak aktualny sprzęt na więcej nie pozwala, tym bardziej przy takim świetle dziennym jak dziś. Dzisiejsze zdjęcia dodatkowo straciły na jakości w testowanym przeze mnie programie do skalowania, jednak już zostały podmienione
Motywacja do dalszej prezentacji kolekcji została podtrzymana ! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2794 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 13:20, 09 Sie 2014 |
|
W kolekcji pojawił się kolejny bolid Formuły 1 - kupiony okazyjnie Benetton Ford B189, którym Emanuele Pirro w 1989 wystartował w dziesięciu wyścigach. Jedyne 2 punkty w tym sezonie, zdobył w kończącym sezon GP Australii, dojeżdżając na piątej pozycji.
Do kolekcji przybyły także kolejne Volvo - S80 i S60 z PMA.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Abarth098 dnia Nie 0:16, 10 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
pako3110
User
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 1249 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poland
|
Wysłany:
Sob 14:44, 09 Sie 2014 |
|
fajna parka volvo od dawna szukam s60,ale w innym kolorze. Niestety bezskutecznie. wszedzie tylko te zlote |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2794 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 15:50, 09 Sie 2014 |
|
Ja akurat zwykłe S60 chciałem złote, natomiast brakuje mi jeszcze S60 R oraz V70 |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Abarth098 dnia Sob 16:00, 09 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Sob 17:06, 09 Sie 2014 |
|
A mi bardzo podoba sie Benetton! Jeszcze dodatkowo z tą reklamą "7up" wygląda świetnie ! |
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2794 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 21:06, 11 Sie 2014 |
|
W paczce z Benettonem i Volvo znalazł się jeszcze bolid Renault MK20 w skali 1:18 od Solido. Podobnie jak pokazywany wcześniej McLaren MP4/2B, tak również prezentowany bolid Prosta z Formuły Renault z 1977 chodził mi od dawna po głowie, natomiast wykonaniem, ze względu na prostszą konstrukcję, przebija minimalnie McLarena - głównie spasowaniem zdejmowanej pokrywy, którą w przypadku Renault ciężko było jednak zdjąć
Do kompletu brakuje już tylko odpowiednika w skali 1:43 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2794 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 22:07, 28 Sie 2014 |
|
V8-Star to niemiecka seria wyścigowa rozgrywana w latach 2001-2003. Podobnie jak w serii DTM, auta nie opierały się konstrukcyjnie na autach produkcyjnych - miały konstrukcje rurową oraz zamontowany amerykański silnik V8 o pojemności 5,7l o mocy 450 KM w 2001, a w kolejnych latach 500 KM oraz 600 Nm momentu obrotowego, oraz 6-biegową skrzynię. Wszystkie auta technicznie były identycznie, a różniły się jedynie zabudową wykonaną z włókna węglowego, która nawiązywała do produkowanych aut klasy średniej. O serii można by pisać wiele, jednak przejdźmy do modeli
W kolekcji posiadam od ponad roku V8-Star VIP TAXI, nawiązujące do Jaguara S-Type, które jak sama nazwa wskazuje nie służyło do ścigania, a przejażdżek po torze kierowcy wyścigowego wraz z zaproszonymi osobistościami
Do kolekcji przybyły kolejne dwa modele z tej serii - auto zespołu Irmscher z mistrzowskiego sezonu 2001, nawiązujące do Opla Omega, oraz zespołu Vitaphone MB Racing Performance z sezonu 2003, nawiązujące wyglądem do Forda Mondeo.
Johnny Cecotto został mistrzem serii w roku 2001 oraz 2002, auto z nr #9 pochodzi z sezonu 2001.
Michael Bartels sezon 2003 ukończył na trzeciej pozycji, z takim samym dorobkiem punktowym, jak drugi w klasyfikacji Thomas Mutsch. Bartels w sezonie tym jeździł zarówno Mondeo jak i Omegą, natomiast mi udało się zdobyć model tego pierwszego.
Wszystkie trzy modele udanie wykonało Schuco, natomiast wraz z dwoma ostatnimi przybył również model Opel Astra V8 Coupé z 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring z roku 2004. Nie widziałem wcześniej tego modelu i jak się okazało pochodzi on z serii limitowanej i na podstawce widnieje, iż jest to 1 z 888 szt., co dało mi odpowiedź na pytanie, dlaczego nigdzie na eBay nie widzę drugiego takiego
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Abarth098 dnia Czw 22:13, 28 Sie 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2794 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 17:25, 03 Wrz 2014 |
|
Udało mi się wygrać w Belgii, za stosunkowo niewielkie pieniądze, świetny model - jest nim Cooper-Climax T53 produkcji Biante. Sprzedający miał więcej wersji tego bolidu, jednak mi udało się wygrać ten z numerem #2, który jak się później okazało pochodzi z tragicznego GP Belgii z 1960, w którym już w trakcie treningów przed wyścigiem, Mike Taylor, w wyniku wypadku z udziałem Stirlinga Mossa, doznał obrażeń, które zakończyły jego udział w wyścigach. W wyścigu natomiast Chris Bristow na dwudziestym okrążeniu, na zakręcie Burnenville, podczas walki z Willy'm Mairesse'm, wypadł z toru i wjechał na nasyp, co spowodowało, iż bolid uległ przewróceniu, a zawodnik został zrzucony na drut kolczasty, który ściął mu głowę. Alan Stacey zginął 6 okrążeń później, jadąc na 6-tej pozycji, która dawała mu szansę na pierwszy punkt w F1. Podczas pokonywania szybkiego łuku przy prędkości 190 km/h w wizjer jego kasku uderzył ptak i stracił on panowanie nad bolidem, który wypadł z zakrętu i wzbił się na dużą wysokość, przeleciał nad bandą i rozbił się doszczętnie. Kierowca zmarł po kilku minutach, jeszcze zanim przybyły służby medyczne.
Bolid, którego model zdobyłem, należał do zwycięzcy wyścigu, którym został Jack Brabham. W sezonie 1960 Jack Brabham został również drugi raz z rzędu mistrzem świata kierowców Formuły 1.
Model bardzo mi się spodobał, w porównaniu z innymi bolidami, które posiadam jest niewielki i przykręcony został do drewnianej podstawki. Wykonany jest z plastiku, a zawieszenie i inne elementy są fototrawione, co sprawia, iż model wygląda na bardzo delikatny, i w sumie włożyłem go po zrobieniu zdjęć do oryginalnej gablotki i zastanawiam się jak go ostatecznie przechowywać
Co prawda w modelu nie obracają się koła, jednak mi to nie przeszkadza, a detale są świetne - moim zdaniem przynajmniej tak powinien wyglądać każdy model bolidu F1 w tej skali, a jedyną wadą o jakiej wspomnę jest to, iż założona pokrywa silnika trzyma się tak słabo, że z trudem udało się zrobić z nią zdjęcia
Model na podstawce wygląda bardzo ładnie i najprawdopodobniej będę go przechowywał w gablocie w taki sposób
Jest to chyba mój pierwszy model, przy którym naprawdę szkoda, iż nie udało mi się zrobić lepszych zdjęć
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|