FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Nowości w kolekcji Abarth098 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3749
Przeczytał: 71 tematów

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Nie 20:42, 02 Mar 2025 Powrót do góry

To tego nie wiedziałem, że bolidy wydawane są z oponami deszczowymi. Dzięki za wyjaśnienie. Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2891
Przeczytał: 71 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:58, 11 Mar 2025 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

W 5 numerze kolekcji Kultowe Traktory wydawnictwo Hachette zaoferowało model Ursus C-385. Miniatura prezentuje się przyzwoicie, jednak przedstawia ciągnik przygotowany do montażu pługa śnieżnego co uważam za wadę. Nienaturalnie wąskie są też tylne opony. Osobiście zdecydowanie bardziej liczyłem na pojawienie się modelu z pierwszych lat produkcji, jednak przy braku wyboru zaoferowany model nowszej odmiany również mnie zainteresował i musiał pojawić się w kolekcji.

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2891
Przeczytał: 71 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:28, 04 Kwi 2025 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

W sezonie 2018 kierowcami zespołu Erebus Motorsport w australijskiej serii Supercars Championship byli David Reynolds i Anton de Pasquale. W kwalifikacjach do wyścigu Bathurst 1000 oboje znaleźli się w pierwszej dziesiątce, dzięki czemu przystąpili do sesji Top 10 Shootout, w której uzyskali odpowiednio 1 i 3 miejsce do startu w wyścigu. Po starcie Reynolds utrzymał prowadzenie i przez większą część wyścigu wraz z drugim kierowcą, którym był Luke Youlden walczyli o zwycięstwo. Rywalizacja okazała się niespodziewanie intensywna i wyczerpująca, co szczególnie odczuł David Reynolds, który stracił prowadzenie na 135 okrążeniu. Załoga nadal liczyła się w walce o zwycięstwo do czasu pit stopu na 141 okrążeniu, kiedy Reynolds będąc jeszcze na podnośniku spowodował obrót kół napędowych, co jest niezgodne z regulaminem. Za to przewinienie otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową, którą odbył na 143 okrażeniu, po czym znalazł się na 7 miejscu i ze względu na skrajne wyczerpanie na 146 okrążeniu oddał auto drugiemu kierowcy. Luke Youlden wyjechał z alei serwisowej na 14 miejscu i na końcu trwającej 161 okrażeń rywalizacji dowiózł auto na 13 pozycji. Dla załogi, która zwyciężyła w poprzedniej edycji wyścigu był to wynik zdecydowanie poniżej oczekiwań. W zeszłym roku na platformie AliExpress zauważyłem w stosunkowo atrakcyjnych cenach kilka miniatur modeli marki Authentic Collectables. Podczas trwania jednej z wyprzedaży zdecydowałem się zamówić oba auta zespołu Erebus Motorsport z wyścigu Bathurst 1000 z 2018 roku. Obawiałem się szczególnie jakości chromowanych elementów oklejenia nadwozia, jednak modele pod tym względem okazały się całkiem w porządku.

Image

[link widoczny dla zalogowanych]

W wyścigu Supercheap Auto Bathurst 1000 w 2018 roku w zespole Erebus Motorsport obok załogi David Reynolds / Luke Youlden wystartowali również Anton de Pasquale i Will Brown. Po osiągnięciu 3 miejsca do startu wyścigu już w 1 zakręcie Anton de Pasquale znalazł się na 2 miejscu bezpośrednio za drugim autem zespołu. Do pierwszego pit stopu spadł na 4 miejsce, a podczas postoju za kierownicę wsiadł Will Brown. W trakcie postoju wystąpił problem z zamknięciem drzwi po stronie przeciwnej do kierowcy i zaklejono je doraźnie taśmą klejącą, która krótko po wyjeździe z boksu okazała się niewystarczająca i drzwi otworzyły się podczas jazdy. Ze względu na otrzymanie czarnej flagi konieczny był przymusowy zjazd do boksu, podczas którego przygotowani już do tej sytuacji mechanicy dołożyli więcej taśmy klejącej. Po spadku w okolice końca stawki do 139 okrążenia dalsza rywalizacja przebiegała dla załogi bezproblemowo i przez długi czas utrzymywali 12 miejsce. Podczas postoju na 139 za 161 okrążeń do auta wsiadł Anton de Pasquale i jeszcze na tym samym okrążeniu uderzył w betonową ścianę po czym wypadł z trasy i po pokonaniu pułapki żwirowej otarł się o barierę z opon. Kierowca zdołał dojechać do boksu, jednak konieczny był dłuższy postój w związku z naprawą uszkodzonego zawieszenia prawego przedniego koła. Auto powróciło na tor i ukończyło rywalizację na ostatnim sklasyfikowanym miejscu ze stratą 18 okrążeń. Powrót na tor może wydawać się niepotrzebny, jednak w tej serii punkty otrzymuje kierowca każdego auta, które ukończyło rywalizację i w tym przypadku było to 66 punktów przy uzyskanych 300 dla zwycięzców. Prezentowana miniatura to drugi obok auta załogi David Reynolds / Luke Youlden z modeli marki Authentic Collectables zakupionych na platformie AliExpress podczas trwania jednej z wyprzedaży.

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3749
Przeczytał: 71 tematów

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Sob 10:22, 05 Kwi 2025 Powrót do góry

Kolejne bardzo ciekawe modele pokazujesz, no i opis wyścigów, których człowiek nie oglądał świetnie uzupełnia pokazane miniaturki. Super
Świetnie się ogląda takie prezentacje. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2891
Przeczytał: 71 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:14, 06 Kwi 2025 Powrót do góry

Dzięki Smile

[link widoczny dla zalogowanych]

Jelcz 003 to samochód gaśniczy przygotowany w zakładach JZS i model o tym oznaczeniu wprowadzony w 1969 stanowił ostatnią modernizację pojazdów strażackich budowanych od 1960 w oparciu o podwozie Stara 25. Konstrukcja w tej formie produkowana była do 1975 roku. Oczekiwałem pojawienia się w kolekcji Kultowych Ciężarówek z epoki PRL-u modelu strażackiego na podwoziu Stara 25, jednak sądziłem, że nastąpi to wcześniej niż dopiero w 102 numerze. Na szczęście kolejne przedłużenie kolekcji przyczyniło sie do wydania tej miniatury.

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2891
Przeczytał: 71 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:30, 08 Kwi 2025 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

Wśród modeli przygotowanych w ramach prenumeraty premium kolekcji Rally Cars wydawca zdecydował się na model Poloneza Coupé 1600 Gr. A, którym startował w rajdach Tadeusz Buksowicz. Auto zachowało się i zostało odbudowane w malowaniu sezonu 1986, które znalazło się również na otrzymanym modelu. Wcześniej nie kojarzyłem zupełnie tego auta, więc wydanie jego miniatury uważam za zdecydowanie trafione.

Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Abarth098 dnia Wto 20:32, 08 Kwi 2025, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1141
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 16:26, 09 Kwi 2025 Powrót do góry

Fajna gazetówka. Idealne dopełnienie kolekcji Polonezów, które wyszły w kap'ie a później w legendach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2891
Przeczytał: 71 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:46, 11 Kwi 2025 Powrót do góry

Kiedy zdecydowałem się na prenumeratę premium po widocznej wówczas mało mówiącej grafice zapowiadającej model, myślałem że będzie to coś o wiele mniej ciekawego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3735
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 87 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Nie 8:32, 13 Kwi 2025 Powrót do góry

Całkiem przyjemny modelik chociaż mogli ładniej wykończyć boki.
A z kolei szkoda że wzorowali się na odbudowanym oryginale-kopii
(tu dalej zdania są podzielone). Auto biorące udział w rajdach różniło
się szczegółami i naklejkami.
Ja mam wcześniejszą wersję malowania tego poldka (biało-pomarańczową).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2891
Przeczytał: 71 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:16, 13 Kwi 2025 Powrót do góry

Patrząc na zapowiedź myślałem, że będzie to zupełnie oderwany od rzeczywistości model w wymyślonej rajdowej wersji. W tym kontekście pojawienie się modelu przedstawiającego coś realnego zaskoczyło pozytywnie mimo oczywistych wad, o których wspominasz. W moim egzemplarzu znalazły się dwa prawe dolne boki karoserii i mam nadzieję, że wydawnictwo uzna reklamację. Taki sam przypadek miałem już z cywilnym modelem Caro z Legend FSO.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2891
Przeczytał: 71 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:55, 21 Kwi 2025 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

Zespół Lotus w sezonie 1975 Formuły 1 korzystał z modelu 72 o oznaczeniach 72E i 72F, po tym jak wprowadzony w 1974 roku model 76 okazał się nieudanym projektem. Kierowcami pozostali Ronnie Peterson i Jacky Ickx, którzy w trakcie sezonu 1974 zgodnie nalegali na powrót do wprowadzonego w 1970 roku modelu 72. W 1975 roku przełomowa w momencie wprowadzenia do rywalizacji konstrukcja pomimo dalszych aktualizacji nie była już konkurencyjna i pozwoliła na zajęcie dopiero 7 miejsca w klasyfikacji konstruktorów. Ronnie Peterson punktował trzykrotnie, zajmując 4 miejsce w Monaco i dwukrotnie 5 miejsce w Austrii i USA. Jacky Ickx jedyne punkty zdobył podczas GP Hiszpanii rozegranego na ulicznym torze Montjuïc po kontrowersjach związanych z nieprawidłowym montażem barierek i proteście kierowców dążących do prawidłowego ich skręcenia. Wyścig odbył się po poprawieniu barierek i groźbom ze strony organizatora, jednak został zakończony przedwcześnie po tym jak auto zespołu Embassy Hill z Rolfem Stommelenem za kierownicą wypadło z trasy po uszkodzeniu tylnego skrzydła i wpadło w widzów, w wyniku czego zginęły 4 osoby, a kierowca doznał złamania nogi, nadgarstka i pęknięcia 2 żeber. Po wypadku z 26 okrążenia wyścig nadal trwał i został przerwany dopiero po 29 z 75 zaplanowanych okrążeń. Wyścigu nie wznowiono i w związku z pokonaniem mniej niż 60% zaplanowanego dystansu po raz pierwszy w historii Formuły 1 przyznano połowę punktów. W czasie rywalizacji po tragicznym wypadku Jacky Ickx stracił prowadzenie i zakończył wyścig na 2 miejscu. Jedyny raz w historii startów w F1 zwyciężył Jochen Mass. Dotychczas posiadane modele Lotusa 72D z sezonu 1972 w wykonaniu [link widoczny dla zalogowanych] oraz [link widoczny dla zalogowanych] nie zadowalały mnie w kwestii posiadania modelu Lotusa 72 w malowaniu John Player Special, ale nie sprawdzałem nawet jakie inne miniatury są dostępne. Sytuacja zmieniła się wraz z pojawieniem się na OLX oferty prezentowanego modelu. Miniatura Lotusa 72E z GP Hiszpanii została wystawiona w całkiem dobrej jak za taki model cenie w związku z czym szybko zdecydowałem się na zakup, z którego jestem bardzo zadowolony. Dodatkowym atutem miniatury jest brak cenzury tytoniowej.

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3749
Przeczytał: 71 tematów

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Pon 19:42, 21 Kwi 2025 Powrót do góry

Piękny model i świetny opis. Bardzo dobry zakup. Ok! Smaczku modelowi dodaje pełne logo tytoniowego sponsora, co w przypadku innych tytoniowych, często jest zafałszowane...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin