FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Nowości w kolekcji Abarth098 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
msnrc
User



Dołączył: 01 Gru 2016
Posty: 1429
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław/Hamburg

PostWysłany: Nie 21:46, 05 Sty 2025 Powrót do góry

Ciekawy modelik. Podobnie jak And1, też chciałem zdobyć całą kolekcję modeli Kubicy. Niestety, tak jak wspomniał kolega, ceny nie napawają optymizmem. Póki co idę w Sparka i będę polował na minichampsowe okazje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2888
Przeczytał: 68 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:20, 06 Sty 2025 Powrót do góry

Nie spodziewałem się, że wypadek z przed sezonu 2003 i udany debiut w F3 w okolicznościach szybkiego powrotu po operacji z nie do końca sprawną ręką jest aż tak nieznany Surprised Historię można sobie dodatkowo przybliżyć oglądając krótki film na kanale Corentin F1 PL. Modele Kubicy podrożały z oczywistych względów szczególnie w Polsce i mając dostęp do innych rynków może być łatwiej zebrać wszystkie wydane modele.

[link widoczny dla zalogowanych]

W sezonie 2009 DTM Susie Stoddart pozostała kierowcą Mercedesa w zespole Persson Motorsport. Do zespołu z HWA Team przeniósł się Jamie Green i oboje jeździli autem w specyfikacji roku 2008. Auto Stoddart od tego sezonu przybrało charakterystyczny różowy kolor, który pozostał na jej autach w DTM do ostatniego sezonu startów w 2012 roku. W 2009 roku Stoddart wyrównała dwukrotnie swój najlepszy dotychczasowy wynik zdobywając 10 miejsce na torach Norisring i Oschersleben. Z zerowym dorobkiem punktowym pokonała w klasyfikacji 4 innych kierowców. O poszukiwaniu miniatury auta Stoddart z sezonu 2009 wspomniałem na początku zeszłego roku we [link widoczny dla zalogowanych]. Przez wiele lat nie widziałem żadnych ofert tego modelu i pierwsza okazja do zakupu pojawiła się w maju w serwisie eBay u sprzedającego z Niemiec. W licytacji zostałem przelicytowany przez innego kupującego, jednak już w lipcu okazało się to pozytywne, ponieważ na polskim Allegro model pojawił się w opcji „kup teraz” taniej, niż moja oferta we wspomnianej licytacji, gdzie dodatkowo doszedłby do opłacenia stosunkowo wysoki koszt wysyłki. Dziewczyna zaproponowała sfinansowanie zakupu w ramach prezentu z okazji zbliżających się urodzin na co oczywiście się zgodziłem. Gdy paczka z modelem dotarła okazało się, że karton jest całkiem duży, a w środku znajduje się model [link widoczny dla zalogowanych] sprzedany za kwotę 1220 zł. Byłem zawiedziony tym widokiem, a sam model mimo wysokiej ceny zupełnie mi się nie podobał. Sprzedający ustalił do kogo dotarł oczekiwany przeze mnie Mercedes i jako kupujący wzajemnie odesłaliśmy sobie paczki. Obawiałem się tego, co tym razem będzie znajdować się w przesyłce, jednak ostatecznie model dotarł i wieloletnie poszukiwania mogłem uznać za zakończone. Reklama na dachu wzkazuje, że model od Minichamps przedstawia auto z jednego z dwóch pierwszych wyścigów rozegranych na torach Hockenheimring i Lausitzring. Do kompletu brakuje już tylko modeli aut z sezonów 2007 oraz 2012, ponieważ te z lat 2010-2011 niestety nie zostały wydane.

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3728
Przeczytał: 61 tematów

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Pon 13:49, 06 Sty 2025 Powrót do góry

Abarth098 napisał:
Wypadek rajdowy miał miejsce w 2011 roku, a tutaj opisałem sytuację z przed startu sezonu 2003 Wink

WOW Surprised , to nie załapałem... Sorki. Embarassed


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1134
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 17:28, 06 Sty 2025 Powrót do góry

Abarth098 napisał:
Modele Kubicy podrożały z oczywistych względów szczególnie w Polsce i mając dostęp do innych rynków może być łatwiej zebrać wszystkie wydane modele.

Też tak myślałem, ale najbliższy niemiecki, też ceny wysokie.

Dzięki za link. Kubica Terminator normalnie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2888
Przeczytał: 68 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:48, 26 Sty 2025 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

Po tym jak w 2023 roku wydawnictwo Hachette przeprowadziło test kolekcji Kultowe Traktory w dniu dzisiejszym pojawił się w kioskach pierwszy numer już oficjalnie wydanej kolekcji. W promocyjnej cenie pojawił się doskonale znany model Ursusa C-330, który pierwotnie pojawił się jako numer specjalny serii Kultowych Aut PRL-u wydawnictwa De Agostini. Modele z obu wydawnictw nie różnią się niczym szczególnym. Zmiany wprowadzone w modelu od Hachette to czarna przednia oś zamiast standardowej chromowanej oraz dłuższy zaczep z tyłu. Wydaje mi się też, że model od De Agostini od początku miał felgi w nieco kremowym odcieniu bieli. Przednią oś w modelu od De Agostini usunąłem niemal od razu po zakupie i taki zabieg zdecydowanie polecam każdemu. Hachette do pierwszego numeru dołączyło gazetkę z widocznymi zapowiedziami kolejnych numerów, gdzie szczególnie zainteresowała mnie Dutra D4K. Z niemieckiej kolekcji posiadam już model [link widoczny dla zalogowanych], który pojawi się w drugim numerze, natomiast zapowiadanego [link widoczny dla zalogowanych] z numeru czwartego zakupiłem w czasie trwania testu.

Image

[link widoczny dla zalogowanych]

W sezonie 1984 Janusz Szerla zadebiutował na trasie Rajdowych Mistrzostw Świata podczas Rajdu Akropolu jako fabryczny kierowca FSM za kierownicą Polskiego Fiata 126p. W roli pilota znalazł się Krzysztof Janarek, z którym kierowca tworzył duet już w poprzednim sezonie. Załoga została zmuszona do wycofania się z rajdu po awarii sprzęgła. Miniatura auta wspomnianej załogi pojawiła się na polskim rynku po raz pierwszy w wydanym teście kolekcji Kultowe Maluchy wydawnictwa Hachette. Model tego samego auta został również dostarczony do prenumeratorów kolekcji Rally Cars wydawnictwa De Agostini, którzy zdecydowali sie na tzw. prenumeratę premium z dodatkowymi modelami w zamian za wyższą cenę każdego z numerów. Modele to oczywiście niemal to samo, ale różnic jest więcej niż tylko podstawka i opakowanie. Wszystkie różnice pomiędzy tymi modelami mieszczą się z tyłu w obrębie szyby i pokrywy silnika i można je dokładniej zobaczyć na ostatnim zdjęciu.

Image
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3728
Przeczytał: 61 tematów

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Pon 23:29, 27 Sty 2025 Powrót do góry

Ciekawa prezentacja. Różnice w modelu Malucha na plus dla premiumowego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2888
Przeczytał: 68 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 7:32, 28 Sty 2025 Powrót do góry

Po opublikowaniu mojego wpisu kilka osób znalazło dodatkowe różnice pomiędzy modelami i ten z Kultowych Maluchów ma widoczne białe boczki drzwi, a model z Rally Cars umieszczone zgodnie z rzeczywistością chlapacze, które były również w większości egzemplarzy kolekcji Kultowe Maluchy, ale akurat w wybranym przeze mnie do zdjęć egzemplarzu ich zabrakło. Do zdjęć tyłu nie dotarłem, więc tutaj na ten moment ciężko określić, który model jest bliższy temu jak auto wyglądało podczas rajdu pod względem malowania.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Abarth098 dnia Wto 14:30, 28 Sty 2025, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3732
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 87 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Wto 15:38, 28 Sty 2025 Powrót do góry

Poza ewidentnym brakiem logo Rothmans`a (nie do końca dla mnie zrozumiałe jest to
sztuczne usuwanie tego co było na prawdziwych samochodach rajdowych czy wyścigowych,
w końcu to historia której nie zmienimy) to brak jest niewielkiej naklejki po lewej stronie
nad wlotem powietrza, inne powinno być E pod korkiem wlewu paliwa. Co do tyłu to nie
doszukiwałbym tu nic nowego, malowanie było standardowe jak w tamtych latach dla FSM Sport
czyli pionowe paski przebiegające przez otwory klapy a poziomy pas powinien być bliżej krawędzi
załamania klapy. Logo Castrola mogłoby być trochę mniejsze aby było widać obrzeża niebieskiego
paska. Boczki w drzwiach czarne a czy tył był "goły" to do końca nie wiem. Antena woła o pomstę Very Happy
O wycieraczkach nie wspomnę ale halogeny mogłyby być lepsze i bardziej zbliżone do oryginałów.
Z przodu na pasie powinien być znaczek Polski Fiat (nie ten z pierwszych modeli) a nie sam Fiat.
Naklejka na tylnej szybie OK. I jeszcze jeden szczegół - w felgach na tylnej osi nie powinno być
dekielków tylko otwory. I do konstrukcji klatki w tylnej części też można mieć zastrzeżenia.
Tyle moich spostrzeżeń. Generalnie fajny modelik a na pewno fajna baza do innych konwersji Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2888
Przeczytał: 68 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:25, 28 Sty 2025 Powrót do góry

Jeśli kolekcja Kultowych Maluchów wystartuje to zapewne będzie to baza dla innych malowań. Kolekcja 1:24 od Hachette pokazała, że lubią wykorzystywać istniejące już projekty go granic możliwości.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2888
Przeczytał: 68 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 10:00, 01 Lut 2025 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

W sezonie 1986 jedną z rund [link widoczny dla zalogowanych] był 24-godziny wyścig organizowany na torze Spa-Francorchamps w Belgii. Bruno di Gioia, Marc Duez i Zdeněk Vojtěch przystąpili do rywalizacji za kierownicą Mercedesa 190E 2.3-16V, należącego do 2 grupy wśród stawki aut podzielonej pod względem osiągów na 3 klasy. Auto zespołu Carlsson Motorsport uległo awarii układu paliwowego, co zmusiło załogę do wycofania się z rywalizacji. Prezentowana miniatura to pełnoprawny model marki IXO, będący jednym z trzech modeli tzw. „pamiątki z klifu”, o której wspominałem już przy okazji wpisów na temat [link widoczny dla zalogowanych] i [link widoczny dla zalogowanych].

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3728
Przeczytał: 61 tematów

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Sob 20:28, 01 Lut 2025 Powrót do góry

Piękny model. Kapitalne ma felgi, a i malowanie świetne. Bardzo dobry zakup.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2888
Przeczytał: 68 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 14:17, 02 Lut 2025 Powrót do góry

Na tle [link widoczny dla zalogowanych] nie jest już tak dobrze, ale po IXO można się też spodziewać znacznie mniej i tutaj warto podkreślić zastosowanie zgodnie z oryginałem dwóch odcieni czerwieni na karoserii auta.

[link widoczny dla zalogowanych]

W sezonie 2006 Super GT Series kierowcami zespołu Ebbro Team Nova byli bracia Takuya i Tsubasa Kurosawa, którzy zmieniali się za kierownicą auta Vemac RD350R należącego do niższej klasy GT300. Najlepiej poradzili sobie podczas pierwszej rundy sezonu rozegranej na torze Suzuka Circuit, gdzie zajęli 8 miejsce w swojej klasie oraz podczas piątej rundy na torze Sportsland Sugo, gdzie wyrównali ten wynik. Na koniec sezonu zdobyli łącznie 12 punktów i znaleźli się na 38 miejscu klasyfikacji kierowców, a zespołowi Ebbro Team Nova punkty te zapewniły 14 miejsce w klasyfikacji zespołów. Prezentowany model marki Ebbro wygrałem w licytacji na Allegro w marcu zeszłego roku, jednak zapomniałem o dopisaniu go do listy zakupionych modeli, przez co nie znalazł się w [link widoczny dla zalogowanych].

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
msnrc
User



Dołączył: 01 Gru 2016
Posty: 1429
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław/Hamburg

PostWysłany: Nie 14:32, 02 Lut 2025 Powrót do góry

Bardzo ładny model!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2888
Przeczytał: 68 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:50, 03 Lut 2025 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

W latach 1998-2002 Ford zorganizował puchar modelu Puma. Do budowy wyścigowej konstrukcji wykorzystano największy dostępny w cywilnej odmianie silnik o pojemności 1,7 litra, który wraz ze skrzynią biegów przygotowano do wyścigów przez firmę ACS w Düsseldorfie. Około 150 sztuk wyścigowych pojazdów zbudowano w fabryce Forda w Kolonii. Pierwszym mistrzem Puma Cup został Thomas Marchal, który zwyciężył w 1998 i 1999. W 2000 roku zwyciężył Oliver Eichele, w 2001 Harald Hennes, a w 2002 roku Dirk Werner. Z wyścigową odmianą Pumy spotkałem się po raz pierwszy wiele lat temu w grze Ford Racing, gdzie w odmianie demonstracyjnej było to jedyne dostępne auto. Była to pierwsza zainstalowana gra wyścigowa na własnym komputerze, więc auto zapadło mi w pamięci. Myślałem o zakupieniu cywilnej Pumy od Minichamps, ale nigdy tego zakupu nie zrealizowałem. W zeszłym roku zaskoczył mnie na platformie OLX widok oferty wyścigowej odmiany od Minichamps. Nie znałem wcześniej zupełnie tego modelu, więc decyzja o zakupie zapadła szybko. Model wydany przez Minichamps przedstawia auto w [link widoczny dla zalogowanych].

Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Abarth098 dnia Pon 21:12, 03 Lut 2025, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
msnrc
User



Dołączył: 01 Gru 2016
Posty: 1429
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław/Hamburg

PostWysłany: Pon 20:46, 03 Lut 2025 Powrót do góry

Masz małą literówkę w nazwisku zwycięzcy z 2002. Wiem, bo mam całkiem niemało modeli samochodów, w których Dirk Werner się ścigał. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin