FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Nowości w kolekcji Abarth098 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3504
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Nie 19:52, 18 Gru 2022 Powrót do góry

Bardzo fajny ten Opel w angielskim wydaniu. Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2798
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:50, 27 Gru 2022 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

W sezonie 2003 Nico Rosberg startował przede wszystkim w zawodach Formuła 3 Euro Series, gdzie w zespole Team Rosberg swojego ojca zajął 8 miejsce. W sezonie tym zadebiutował również w Grand Prix Makau, gdzie przystąpił do rywalizacji z Carlin Motorsport. Dallara F303 zespołu Carlin napędzana była silnikiem Mugen, co stanowiło odmianę względem startów z silnikiem Opla w Team Rosberg. Do GP Macau Rosberg zakwalifikował się na 7 miejscu, jednak krótko po starcie pierwszej części rywalizacji był jednym z trzech kierowców, którzy najechali na uszkodzony po kontakcie z barierą bolid rywala, w wyniku czego jego Dallara przewróciła się do góry kołami. W drugiej części rywalizacji Rosberg odrabiał straty, jednak w wyniku błędu uderzył w barierę, co zakończyło jego rywalizację. Miniaturę Rosberga z GP Macau 2003 wydał Minichamps i o chęci zakupu takiej miniatury wspomniałem we wpisie na temat [link widoczny dla zalogowanych]. Nie spodziewałem się wówczas, że okazja zakupu tego modelu pojawi się tak szybko, jednak w pewnym momencie cena spadła aż o około 50% początkowej i mimo, że nie załapałem się na aż tak dużą obniżkę to nadal udało się kupić model w zdecydowanie zadowlającej kwocie. Nieco gorzej miniatura wypadła pod względem montażu, szczególnie na tle bardzo udanego [link widoczny dla zalogowanych]. Kalkomania z logo Hugo Boss po prawej stronie położona jest nienajlepiej i ingerencji wymagało przednie zawieszenie, które nieco doginałem, po czym prostowałem i wklejałem od nowa drążek amortyzacji z lewej strony, gdyż pierwotnie wygięty był w łuk. Po tych zabiegach model stoi w miarę równo na wszystkich kołach i prezentuje się tak jak widać na poniższych zdjęciach.

Image
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2798
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:48, 31 Gru 2022 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

Zmiany w przepisach technicznych Formuły 1 na sezon 1983 spowodowały konieczność wprowadzenia przez zespoły kluczowych zmian w swoich konstrukcjach. Główną odmianą było wprowadzenie płaskiej podłogi w celu ograniczenia efektu przyziemienia. Zespół Scuderia Ferrari przebudował z tego względu udaną konstrukcję [link widoczny dla zalogowanych], która przekształciła się w model 126 C2B z charakterystycznym i skutecznym tylnym skrzydłem. Atutem nowej konstrukcji był też silnik, który otrzymał jeszcze więcej mocy niż poprzednik. W późniejszej części sezonu do rywalizacji wprowadzono podobny wizualnie model 126 C3, a obie przygotowane konstrukcje były udane, dzięki czemu kierowcy zespołu cały czas liczyli się w walce o tytuł w klasyfikacji kierowców. Zawodność w końcowej części sezonu przyczyniła się do tego, że René Arnoux ukończył sezon na 3 miejscu, a Patrick Tambay był 4. Dzięki dobrym i zbliżonym wynikom obu kierowców zespół Scuderia Ferrari zdobył kolejny tytuł w klasyfikacji konstruktorów. Na temat modelu Ferrari 126 C2B pisałem już podczas [link widoczny dla zalogowanych], jednak kupiłem wówczas model [link widoczny dla zalogowanych]. W zeszłym roku udało się zakupić jeszcze jeden egzemplarz, tym razem kompletny.

Image

Zapraszam też do [link widoczny dla zalogowanych]

Wszystkiego dobrego w nadchodzącym nowym roku!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2798
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:49, 17 Sty 2023 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

Do wyścigu 24h Le Mans w 2010 roku obok zespołu fabrycznego Aston Martin Racing egzemplarz modelu Lola Aston Martin B09/60 wystawił również francuski zespół Signature Plus, znany obecnie jako Signatech. Kierowcami auta z numerem 008 zostali Pierre Ragues, Franck Mailleux oraz Vanina Ickx. Auto należące do klasy LMP1 ustawiło się na starcie na 11 miejscu, jednak zakończyło rywalizację na 302 okrążeniu w wyniku incydentu. Do kolekcji trafiła miniatura pochodząca z serii gazetowej. Najbardziej dyskusyjny wydaje się w niej kolor felg, jednak możliwość dołożenia do paczki tego modelu w niskiej cenie przyspieszyła decyzję o zakupie.

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3504
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Wto 22:59, 17 Sty 2023 Powrót do góry

LeMans-owe modele samochodów to ja lubię. Świetnie wyglądają z taką ilością reklam na karoserii.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2798
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:00, 19 Sty 2023 Powrót do góry

Duża powierzchnia reklamowa daje w ich przypadku wiele możliwości Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1058
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 9:53, 20 Sty 2023 Powrót do góry

Ferrari 126 C2B jaki to producent?
A Aston Martin wygląda bezbłędnie. Fajne malowanie i ogólnie cała bryła.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2798
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:46, 20 Sty 2023 Powrót do góry

Jest to gazetowe IXO w tym przypadku Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1058
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 17:48, 20 Sty 2023 Powrót do góry

No proszę, wygląda nadspodziewanie dobrze, szczególnie z tymi kołami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2798
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:56, 20 Sty 2023 Powrót do góry

W zasadzie wszystkie te starsze Ferrari F1 z gazetek są dosyć udane. Czesto to dokładnie te same formy co seria La Storia w metalowych "książkach", a później Hot Wheels robił na tych samych formach modele serii Elite. Gazetowe odmiany mają czasami np. zubożone wewnętrzne części opon, albo jakieś inne detale.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Abarth098 dnia Pią 20:57, 20 Sty 2023, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2798
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:37, 08 Lut 2023 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

Do wyścigu 24h Nürburgring w 2011 roku Volkswagen Motorsport obok dwóch egzemplarzy Scirocco napędzanych CNG przygotował też 3 egzemplarze modelu Golf z okazji 35-lecia odmiany GTI. Z modelem Scirocco producent podtrzymał zwycięstwo w swojej klasie z poprzedniuego sezonu, natomiast wszystkie 3 egzemplarze Golfa niestety nie ukończyły rywalizacji. Egzemplarz Golfa załogi Johnny Herbert / René Rast / Patrick Bernhardt / Mark Blundell z numerem #235 wypatrzyłem na OLX i gdy dobra cena jeszcze nieco spadła zdecydowałem się na zakup. Miniatura od Sparka dotarła bez anteny dachowej, jednak uznaje to za niewielki problem względem świetnej całości.

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3504
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Śro 20:49, 08 Lut 2023 Powrót do góry

Bardzo ładny modelik. Świetnie wygląda w tym malowaniu. A antenę zawsze można sobie dorobić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1058
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 17:21, 09 Lut 2023 Powrót do góry

Wygląda naprawdę świetnie. Wpływa na to też ogólnie fajna wyścigówka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2798
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:05, 17 Lut 2023 Powrót do góry

Skoro poprzedni model tak się spodobał to tym razem pokaże coś gorszego Smile

[link widoczny dla zalogowanych]

W 1972 fabryczny zespół FSO przystąpił po raz drugi do Rajdu Monte Carlo. Jedno z aut otrzymali Robert Mucha i Lech Jaworowicz, którzy ukończyli rywalizację na 24 miejscu klasyfikacji generalnej. Miniatura 125p tej załogi została wydana już dobre kilka lat temu w zachodniej serii gazetowej o tematyce Rajdu Monte Carlo. Model niestety jest nieudany na tyle, że długo wzbraniałem się przed jego zakupem i trafił do mnie dopiero kiedy pojawiła się możliwość zakupu za niewielką kwotę. Wadą miniatury jest to, że model powstał na bazie nowszej odmiany auta i na siłę przedstawia wcześniejszą wersję 125p. Widać to przede wszystkim po wąskich tylnych lampach namalowanych na wkładce, wstawionej w miejsce formy przygotowanej dla dużych lamp nowszej odmiany oraz po szerokich kloszach przednich kierunkowskazów ze światłem pozycyjnym. Myślę, że bardzo prawdopodobne jest pojawienie się tego modelu w serii Rally Cars, jednak liczę na to, że jeśli tak się stanie to otrzymamy model z nadwoziem zgodnym z oryginałem.

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3504
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Pią 12:23, 17 Lut 2023 Powrót do góry

Rzeczywiście, przeróbka nie do końca realna, ale jak to mówią - na bezrybiu i rak ryba.
Czasem trzeba mieć i taki model w kolekcji jako uzupełnienie i przypomnienie historycznych startów Polaków w rajdach w latach 70 ubiegłego wieku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin