|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2798 Przeczytał: 81 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 18:10, 12 Lis 2022 |
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Po nieudanym dla zespołu Scuderia Ferrari [link widoczny dla zalogowanych], w którym skupili się na przygotowaniu zupełnie nowej konstrukcji, nadszedł rok 1981, w którym zadebiutował model 126 CK. Po zakończeniu kariery wyścigowej przez [link widoczny dla zalogowanych], nowym partnerem zespołowym Gilles’a Villeneuve'a został Didier Pironi. Rewolucyjną zmianą względem poprzednika w użytkowanej odtąd konstrukcji było zastąpienie wolnossącego silnika V12 turbodoładowanym silnikiem V6. Oznaczenie CK odnosi się właśnie do odmiany modelu 126C wyposażonego w turbosprężarkę, natomiast pod oznaczeniem CX testowano też silnik V6 z kompresorem. W celu opracowania Ferrari z silnikiem turbodoładowanym już pod koniec 1979 zatrudniono Nicole Materazziego, ze względu na jego doświadczenie z turbodoładowaną [link widoczny dla zalogowanych]. Turbodoładowany silnik Ferrari okazał się najmocniejszym w stawce, jednak problemy z niezawodnością oraz trudne prowadzenie konstrukcji związane ze słabym dociskiem aerodynamicznym oraz dużym opóźnieniem turbodoładowania przeszkodziły w nawiązaniu bezpośredniej walki o tytuł mistrzowski. Gilles Villeneuve punktował w 4 z 15 wyścigów, z czego wygrał GP Monaco i GP Hiszpanii, a w Grand Prix Kanady był trzeci. Didier Pironi równiez punktował tylko w 4 wyścigach, jednak najlepszą pozycją było 4 miejsce w Monaco. Kierowcy zdobyli odpowiednio 25 i 9 punktów, dające im 7 i 13 miejsce w klasyfikacji kierowców. Ferrari w klasyfikacji konstruktorów znalazło się na 5 miejscu. Kilka razy byłym już blisko zakupu modelu 126 CK z serii La Storia Collection od IXO w metalowym opakowaniu, jednak finalnie udało się dopiero po kilku latach, gdy znajomy namówił mnie w zeszłym roku na dołożenie takiej miniatury wydanej już jako Hot Wheels Elite do paczki z jego zakupami. W ten sposób wypełniona została luka, o której wspominałem we wpisie na temat [link widoczny dla zalogowanych] z 1982.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1058 Przeczytał: 51 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pon 8:26, 14 Lis 2022 |
|
Chevrolet Opala, którego jakoś przeoczyłem jest świetny. Mało spotykany i w fajnym malowaniu. Super
Ferrari 126 również spoko. Miło że od HWE, bo lepiej wygląda, tylko ciężko z dostępnością. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2798 Przeczytał: 81 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 11:22, 20 Lis 2022 |
|
W tym przypadku HWE i IXO La Storia to zbliżone jakościowo modele, wykonane na dokładnie tych samych formach, w przypadku IXO wydane w efektowny sposób, zapakowane w [link widoczny dla zalogowanych].
Z dostępnością 126 CK nie jest najgorzej i zdecydowanie mniej dostępne były wspomniane we wpisie 312 T4, czy 312 T5.
[link widoczny dla zalogowanych]
Ze względu na zmiany w regulaminie technicznym w 1991 Mazda miała ostatnią szansę na zwycięstwo w 24h Le Mans autem z silnikiem wankla. Na sezon 1991 Mistrzost Świata Samochodów Sportowych producent przygotował konstrukcję bazującą na zeszłorocznym modelu 787, oznaczoną jako 787B. Nadwozie z numerem #001 startowało w pierwszych rundach Mistrzostw Świata, a na wyścig w Le Mans pojawiło się dodatkowo nadwozie #002 z numerem startowym #55, w którym kierowcami byli Volker Weidler, Johnny Herbert i Bertrand Gachot. Oprócz auta z numerem nadwozia #001 i numerem startowym #18 załogi David Kennedy / Stefan Johansson / Maurizio Sandro Sala wystartowała też ubiegłoroczna Mazda 787 załogi Pierre Dieudonné / Takashi Yorino / Yojiro Terada. W kwalifikacjach załogi zajęły odpowiednio 19, 23 i 30 miejsce, jednak w 24-godzinnej rywalizacji kluczowa okazała się niezawodność. Problemy rywali pozwoliły na przesunięcie się w górę samochodom Mazdy, w tym objęcie prowadzenia przez 787B z numerem #55, którego załoga nie oddała aż do mety. Było to pierwsze zwycięstwo w 24h Le Mans samochodu z silnikiem wankla oraz producenta z Japonii, a model 787B stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych prototypów z czasów Grupy C. W kolekcji posiadałem już model [link widoczny dla zalogowanych], natomiast zwycięskie 787B zakupiła mi moja dziewczyna, która zdecydowała się na udany model od Sparka pochodzący z gazetowej serii.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Abarth098 dnia Nie 11:24, 20 Lis 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3504 Przeczytał: 57 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 12:28, 20 Lis 2022 |
|
Mazda bardzo fajna. Nie do końca lubię te "gazetowe" serie ze Sparka, bo mają czasem mocno widoczne uproszczenia, ale z drugiej strony stosunek ceny do jakości jest dobry. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2798 Przeczytał: 81 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 12:53, 20 Lis 2022 |
|
Kilka modeli z tej gazetowej serii rzeczywiście nie jest wystarczająco dobrych, a szczególnie nie podobają mi się felgi w modelu Bugatti 57G z 1937. Generalnie da się jednak z tej serii wybrać satysfakcjonujące egzemplarze, szczególnie jeśli uda się je kupić w dobrej cenie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2798 Przeczytał: 81 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 15:04, 25 Lis 2022 |
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Bernard Darniche to kierowca, o którym wspominałem już przy okazji wpisów na temat [link widoczny dla zalogowanych], jednak startował z sukcesami również w rajdach. Pierwsze zwycięstwo w rajdzie rangi Mistrzostw Świata zdobył w 1973, natomiast na drugie musiał poczekać do 1975, kiedy wraz z pilotem Alain’em Mahé odnieśli zwycięstwo w Rajdzie Francji. Załoga wystartowała wówczas Lancią Stratos zespołu Team Chardonnet, a Bernard Darniche kontynuował rajdowe starty tym modelem w późniejszych latach, zostając m. in. Rajdowym Mistrzem Europy w 1976 i 1977 kontynuując w większości startów współpracę z Mahé. Miniaturę Lancii Stratos z Rajdu Francji 1975 wydało HPI, a model wypatrzyłem podczas zeszłorocznej listopadowej [link widoczny dla zalogowanych] w Sopocie. Z czasem zauważyłem, że w miniaturze występuje problem topienia się farby w kontakcie z gumową oponą i pomalowałem podejrzaną felgę bezbarwnym lakierem przy okazi tego samego zabiegu w przypadku opysywanego już [link widoczny dla zalogowanych] od TSM. Z tego co zauważyłem, tutaj problem jest o tyle mniejszy, że dotyczy wyłącznie farby, a nie całych felg. Ogółem model sprawia bardzo pozytywne wrażenie, jak chyba każde HPI i to właśnie modele tego producenta nakłoniły mnie do skupienia się na skali 1/43.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2798 Przeczytał: 81 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 15:00, 27 Lis 2022 |
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] w sezonie 2011 w brazylijskiej serii [link widoczny dla zalogowanych] kontynuował starty w zespole Eurofarma RC. Na koniec sezonu uplasował się na 2 miejscu klasyfikacji kierowców, co stanowiło najlepszy wynik od czasu zdobycia mistrzostwa tej serii w 2008 roku. Miniaturę pochodzącą z brazylijskiej serii wypatrzyłem u znajomego wystawioną na polskim Allegro i uznałem za ciekawostkę wartą zakupu.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2798 Przeczytał: 81 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 15:26, 04 Gru 2022 |
|
[link widoczny dla zalogowanych]
W 1976 roku [link widoczny dla zalogowanych] wziął udział w dwóch wyścigach Formuły 1, które nie były częścią Mistrzostw Świata. W wyścigach tych korzystał z [link widoczny dla zalogowanych] przekazanego przez Enzo Ferrari zespołowi wyścigowemu Scuderia Everest, znanemu w późniejszym czasie jako [link widoczny dla zalogowanych]. W Race of Champions na torze Brands Hatch Martini miał wypadek podczas okrążenia rozgrzewkowego, w którym samochód został poważnie uszkodzony i nie przystąpił do rywalizacji. W BRDC International Trophy na torze Silverstone zajął 10 miejsce. Model z gazetowej serii po raz pierwszy zobaczyłem w niemieckim sklepie CK-Modelcars, w którym była wówczas organizowana na forum akcja zakupowa i jak widać zdecydowałem się na zakup. Miniatura dotarła z nienajlepiej zawiniętą kalkomanią czerwonych pasów na wlocie powietrza z tyłu, przez co odstawała aż za sam wlot. Krótko przed zrobieniem zdjęć postanowiłem to poprawić i z pomocą kleju oraz płynu do kalkomanii udało się. Z tego co ustaliłem, w czarnym malowaniu wlotu powietrza kierowca startował podczas BRDC International Trophy.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2798 Przeczytał: 81 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 20:32, 13 Gru 2022 |
|
[link widoczny dla zalogowanych]
W sezonie 2019 Ott Tänak i Martin Järveoja kontynuowali współpracę w Rajdowych Mistrzostwach Świata z zespołem Toyoty. Po sezonie 2018, który ukończyli na 3 miejscu tym razem zdobyli w tym składzie tytuł Mistrza Świata. W drodze do tytułu wygrali 6 rajdów i punktowali w każdej z rozegranych imprez. W nowej kolekcji Rally Cars od De Agostini pierwszym numerem została właśnie Toyota Yaris WRC mistrzowskiej załogi sezonu 2019, przedstawiająca auto w specyfikacji z Rajdu Chile, który stanowił drugą wygraną tego duetu w opisywanym sezonie. Z pomocą znajomych miniatura dotarła do mnie już w zeszłym roku, w czasie gdy seria pojawiła się w wybranych miejscach w Polsce jako test. Gazetowa odmiana Yarisa oczywiście odbiega detalami od prezentowanego [link widoczny dla zalogowanych], jednak jest to aktualnie opracowana przez IXO forma, więc mimo uproszczeń jest całkiem dobrze, szczególnie że pierwszy numer kosztuje tylko 14,99.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1058 Przeczytał: 51 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Wto 22:07, 13 Gru 2022 |
|
Mimo że gazetówka, to trzeba przyznać że całościowo jest nieźle. Będziesz kupował całą serię? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2798 Przeczytał: 81 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 22:09, 13 Gru 2022 |
|
Zamówiłem prenumeratę i zobaczymy jak będzie dalej, ale już widzę, że część modeli będzie do dalszej odsprzedaży |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Abarth098 dnia Wto 22:09, 13 Gru 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2798 Przeczytał: 81 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 19:17, 14 Gru 2022 |
|
[link widoczny dla zalogowanych]
W sezonie 1997 Krzysztof Hołowczyc wraz z pilotem Maciejem Wisławskim startowali w rajdach Subaru Imprezą, reprezentując zespół Mobil1 Stomil Olsztyn. Największym sukcesem tego roku były starty w rundach zaliczanych do [link widoczny dla zalogowanych], zakończone zdobyciem tytułu mistrzowskiego. W 1997 do klasyfikacji Mistrzostw Europy zaliczane były aż 53 rajdy, punktowane jednak w zróżnicowany sposób, oparty o wyznaczony [link widoczny dla zalogowanych] w zależności od rangi zawodów. Wśród rajdów z najwyższą rangą znalazła się 54. edycja Rajdu Polski. W zawodach oczywiście wzięli udział Krzysztof Hołowczyc i Maciej Wisławski, kończąc je na 3 miejscu. Miniatura ich auta znalazła się w nowej kolekcji od De Agostini i podobnie jak Toyota Yaris trafiła do mnie w czasie trwania testu kolekcji. Nie byłem pewny, czy znajomym uda się zdobyć dla mnie ten model, więc przepłaciłem na Allegro, a ostatecznie zostałem z dwoma egzemplarzami, gdyż w cenie kioskowej również do mnie trafił. Model powstał na bazie dosyć już starej formy IXO, która idealna nigdy nie była, jednak trzeba przyznać, że prezentuje się wystarczająco dobrze. W przypadku chociażby zapowiadanego w numerze 7. [link widoczny dla zalogowanych] już wiadomo, że niestety tak dobrze nie będzie, gdyż widać w zapowiedzi, że model powstał również na bazie doskonale znanej, ale niestety nieudanej bryły od IXO.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Abarth098 dnia Śro 19:17, 14 Gru 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1058 Przeczytał: 51 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Śro 20:30, 14 Gru 2022 |
|
Uwielbiam ten egzemplarz. Przypomina mi super fajne lata 90 i pojedyncze epizody na rajdach w roli widza. A Hołek w babci to kwintesencja tych czasów. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez And1 dnia Śro 21:22, 14 Gru 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3504 Przeczytał: 57 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Śro 21:00, 14 Gru 2022 |
|
Modelik bardzo fajny. Mam sentyment do tego Subaru, właśnie dzięki Hołowczycowi, który zasiadał za kierownicą tegoż. Też udało mi się kupić jak był test tej kolekcji. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2798 Przeczytał: 81 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 18:50, 18 Gru 2022 |
|
Oby w kolekcji pojawiło się więcej takich ciekawostek, bo typowych modeli rajdowych jest wszędzie dużo i nie ma problemu z ich ostępnością
[link widoczny dla zalogowanych]
John Cleland zadebiutował w brytyjskich wyścigach BTCC w 1989 w zespole Vauxhall Motorsport, zostając w tym samym roku mistrzem serii za kierownicą modelu Astra, znanego w pozostałej części europy jako Kadett E. Z myślą o nowych przepisach obowiązujących od 1991 i znoszacych znaną dla serii rywalizację aut różnych klas w jednych mistrzostwach, już na sezon 1990 zespół przygotował model Cavalier trzeciej generacji (Opel Vectra A). Z auta korzystano do 1995 i właśnie w ostatnim roku John Cleland zdobył za jego kierownicą drugi tytuł mistrzowski. Miniatura tego auta pojawiła się w serii British Touring Car Champions od ATLAS. Pomimo dobrej dostępności, z zakupem tej konkretnej miniatury długo zwlekałem. Nie podobały mi się przede wszystkim nienaturalne reflektory, z chromowanym obramowaniem, które w rzeczywiścości [link widoczny dla zalogowanych]. Przy braku alternatywy model można jednak uznać za zadowlający i na pewno nie jest to najgorzej opracowana pozycja wśród tych wydanych w tej serii.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|