FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Moja krakowska zajezdnia Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Kuba!
User



Dołączył: 18 Gru 2014
Posty: 98
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 8:03, 28 Maj 2018 Powrót do góry

Wystarczy rozwiercić wiertarką nity, które trzymają szyby do karoserii. Innej możliwości chyba nie ma.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Pon 13:53, 28 Maj 2018 Powrót do góry

Ja bym jednak wiertarkę zostawił do ścian Smile
Jak jak rozbierałem swojego Ikarusa, to szyby wychodzą bez problemu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662
Przeczytał: 97 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Pon 16:35, 28 Maj 2018 Powrót do góry

Nie jestem pewien, czy usunięcie zbędnych ramek z okien, to taka prosta i oczywista sprawa. Wydaje mi się, że górne części okien (nad ramką), mają nieco grubsze ścianki, niż w dolnej części (pod ramką) - po usunięciu ramki trzeba jeszcze wyrównać boki okien, a to już dość precyzyjne dłubanie w ZnAl-u.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kuba!
User



Dołączył: 18 Gru 2014
Posty: 98
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 14:23, 29 Maj 2018 Powrót do góry

Ja u siebie w modelu usunąłem to pilnikiem (oczywiście nie takim do paznokci Wink ). Ramki nie są grube, piłują się bardzo łatwo i szybko. Zajęło mi to może 5 minut, a efekt był bardzo zadowalający. Polecam taką metodę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Boss
User



Dołączył: 23 Kwi 2017
Posty: 92
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 14:52, 24 Lut 2019 Powrót do góry

Cześć,
Dziś mała prezentacja dwóch nowych ikarusowych nabytków, oba w bardzo ładnych wersjach malowania.

M032 Ikarus 256.54, M033 Ikarus 250.59
Image

Image

Image

Image

Image

Image

O modelach nie będę się tutaj szczegółowo rozpisywał wszak chyba każdy, który nieco bardziej interesuje się autobusową tematyką ma wystarczającą wiedzę w tym temacie.
Ograniczę się jedynie do takiego małego podsumowania jakie nachodzi mi na myśl po powyższych zakupach. Niestety po zmianie chińskiego podwykonawcy (?) jakość modeli spada z każdym kolejnym wydaniem. O ile jeszcze 256.54 jakoś trzyma poziom (z wyjątkiem faktu, że ktoś „zapomniał” wymalować czarną uszczelkę/gumę wokół przedniej szyby…) to 250.59 ma już niestety nieco więcej wad, o których szeroko pisze się na rosyjskich forach. W moim przypadku do ww. można zaliczyć chociażby inne odcienie białego/kremowego na froncie i tyle pojazdu niż odcienie na boku, niezbyt precyzyjnie spasowany przedni zderzak czy krzywizny niektórych poręczy we wnętrzu. Na minus można też zaliczyć zmianę materiału, z którego wykonywane są przednie kierunkowskazy – teraz jest to nieprzeźroczysty materiał co w mojej opinii średnio wygląda:

Image

Cechą charakterystyczną tego 250.59 są przyciemniane szyby co czyni go bodajże pierwszym classicbusowym Ikarusem w takiej wersji a to z kolei wpływa na jego wyróżnianie się na tle pozostałych posiadanych modeli. Ogólnie zakup na plus.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
przemotz280
User



Dołączył: 11 Sie 2016
Posty: 49
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 13:42, 26 Lut 2019 Powrót do góry

Boss napisał:
Dziś zaprezentuję Wam konwersję (...) warszawskiego Ikarusa 280.26 #2083


Przepiękne konwersje, przedstawione na doskonałych zdjęciach - można się uślinić przed monitorem Smile

Razi tylko fakt, że poprzez ułomność modelu bazowego - brak skrętnego przegubu - nie można ustawić modeli do zdjęć w sposób naturalny dla autobusów przegubowych, czyli wygiętych (w końcu w tym ich największy atut). Miałbyś wtedy naprawdę wielkie pole do popisu. Niestety twórcy bazy nie mieli tyle polotu Wink

Zastanawiam się czy ktoś (może Ty w przyszłości?) pokusi się o przeróbkę modelu w taki sposób, aby naczepa tańczyła odpowiednio. Jakby jeszcze dorobić zawieszenie, to fotografując autobus na nierównym podłożu można by osiągnąć jeszcze większe mistrzostwo. A nie jest to niemożliwe skoro udało się to w skali H0 (model 280 przerobiony na RC - skrętna naczepa, osie skrętne, jeździ, buja się na nierównościach - nie wiem czy mogę tu wkleić link do YT).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Boss
User



Dołączył: 23 Kwi 2017
Posty: 92
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:02, 01 Mar 2019 Powrót do góry

Dzięki Przemek za miłe słowa. Podobnie jak dla skali 1:87 i tutaj da się pewnie coś takiego zrobić. W przypadku classicbusowych 280-tek największym problemem do przeskoczenia może być sposób łączenia gumy przegubu z sekcjami karoserii (A+B) oraz sama sztywność materiału. Innych utrudnień nie dostrzegam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662
Przeczytał: 97 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Pią 18:19, 01 Mar 2019 Powrót do góry

W 256.54 w okolicy prawego bocznego migacza masz odbicie światła czy to wada lakieru (trzecie zdjęcie)?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Boss
User



Dołączył: 23 Kwi 2017
Posty: 92
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:20, 01 Mar 2019 Powrót do góry

^^^Tylko światło. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662
Przeczytał: 97 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Pią 21:31, 01 Mar 2019 Powrót do góry

No to git Smile
Mnie się akurat bardziej podoba 250.59 w barwach Intourist (bez napisów na bokach). Co on ma w miejscu tylnego wejścia - szafkę?
Te migacze na przedniej ścianie są przetłoczeniami karoserii, czy doklejone elementy?
Pozdrowienia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Boss
User



Dołączył: 23 Kwi 2017
Posty: 92
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 10:29, 02 Mar 2019 Powrót do góry

Tak, tam jest szafka (a raczej zestaw szafka + lodówka w dolnej części). Może z przedstawionych zdjęć niespecjalnie to widać ale znajduje się ona między tylnymi drzwiami a ostatnim oknem.
Kierunkowskazy na szczęście to nie przetłoczenia a normalnie doklejane elementy.
Wersja Intourist nie do końca mnie przekonuje z tym bocznym białym prostokątem. Inna sprawa to ta tablica przy przedniej szybie z rokiem 1974 a na podstawce 1984. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Boss
User



Dołączył: 23 Kwi 2017
Posty: 92
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:16, 16 Mar 2019 Powrót do góry

Cześć,
Dziś mała odskocznia od classicbusowych wyrobów, aczkolwiek dalej tematyka ikarusowa. Smile
Na małą przeróbkę został skierowany Ikarus 260 produkcji SovietBus. Jako, że sam model nie jest na takim poziomie wykonania i uszczegółowienia jak produkty Classicbusa jego zakup był czymś w rodzaju eksperymentu mającego na celu sprawdzić co można z bazowego modelu jeszcze „wycisnąć”.

Pojazdem na podstawie którego przygotowałem konwersję jest warszawska solówka #1209.
[link widoczny dla zalogowanych]

M031 Ikarus 260.04 MZA Warszawa
Image
Image

O zmianach zewnętrznych nie będę się rozpisywał gdyż są w znacznej mierze pokrywają się z tymi, kóre wprowadziłem do innych warszawskich modeli. Wspomnieć można jedynie o zmianie wycieraczek – w prezentowanym modelu zastąpiono je tymi „odzyskanymi” z bazowych wersji classicbusowych 280-tek (mimo, że nie są jakieś rewelacyjne to i tak są o niebo lepsze od tego co oferuje SovietBus). Druga zmiana to wysięgniki lusterek – gumowy (!) materiał został zastąpiony elementami metalowymi.
Image
Image

Model bazowy nie posiadał obudów mechanizmów drzwi ani gum na łączeniu poszczególnych płatów drzwi przez co jego wnętrze wyglądało bardzo ubogo. Po dołożeniu powyższych braków jest o wiele lepiej:
Image
Image

Po raz pierwszy zdecydowałem się na lekkie "ubrudzenie" dolnych partii karoserii. W mojej opinii uzyskany efekt może nie jest do końca rewelacyjny więc w kolejnych przeróbkach ten temat będzie rozwiązany nieco inaczej.
Image

Ogólnie podsumowując - model po dołożeniu kilku detali (tablice rejestracyjne, chromowane listwy, lusterko wewnętrzne, wspomniane obudowy drzwi, itp.) nie prezentuje się chyba najgorzej. Niestety ułomność modelu bazowego powoduje, że nawet po takich przeróbkach nie jest i nigdy nie będzie to poziom drugiego rosyjskiego producenta.
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kuba!
User



Dołączył: 18 Gru 2014
Posty: 98
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 16:54, 16 Mar 2019 Powrót do góry

W jaki sposób go "pobrudziłeś"? Najbardziej podoba mi się zaciek pod wlewem paliwa. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1423
Przeczytał: 83 tematy

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Sob 17:11, 16 Mar 2019 Powrót do góry

konwersja bardzo fajna,
o wiele bardziej szlachetnie ten modelik teraz wygląda !
no i sceneria, rekwizyty oraz ogólnie zdjęcia na duży plus
Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Boss
User



Dołączył: 23 Kwi 2017
Posty: 92
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:16, 17 Mar 2019 Powrót do góry

Kuba! napisał:
W jaki sposób go "pobrudziłeś"? Najbardziej podoba mi się zaciek pod wlewem paliwa. Wink

Zwykły czarny mat + patyczek do uszu. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin