Autor |
Wiadomość |
andrzej50_lodz
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 844 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Pią 21:30, 06 Kwi 2018 |
|
Z Waszych postów wynika, że piszecie o tym samym modelu autobusu. Jest tylko jedno ale... Bos podaje wersję 256.54, a Jarek S podaje wersję 256.54. Skąd ta różnica ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 100 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Nie 10:33, 08 Kwi 2018 |
|
Według ClassicBus, biało-niebieski to model 256.51:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Boss
User
Dołączył: 23 Kwi 2017
Posty: 92 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 17:45, 13 Kwi 2018 |
|
Oczywiście, niebieski to 256.51. Mój błąd, poprawione
Wracając jeszcze do tematu tego modelu - kierunkowskazy w modelu ze zmianami na plus, mianowicie:
- boczne, które tym razem są montowane bezpośrednio na płaskiej powierzchni a nie jak uprzednio w przypadku Ikarusów 260.00 czy 250.58 w wykonanych "dziurach" w karoserii,
- przednie swoimi wymiarami odpowiadają tym zastosowanym w Ikarusach 260.00 a nie 250.58 gdzie mają nienaturalną "wysokość". |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Boss
User
Dołączył: 23 Kwi 2017
Posty: 92 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 18:53, 25 Maj 2018 |
|
Witam Was,
Dziś zaprezentuję Wam konwersję, którą niektórzy pewnie widzieli już na jednej z fotogalerii komunikacyjnych a mianowicie warszawskiego Ikarusa 280.26 #2083.
Zdjęcia plenerowe w towarzystwie uprzednio tu już prezentowanego szkoleniowego #9056 były wykonane w marcu bieżącego roku, niestety brak czasu skutecznie uniemożliwiał ich obróbkę oraz prezentację na tutejszym forum.
Czemu 2083? Decyzja była prosta - nie ma co ukrywać, że dzięki „tuningowi” wyglądu zewnętrznego jest to (a raczej był) jeden z najbardziej wyróżniających się pojazdów należących do warszawskiego MZA. Mam tu na myśli chociażby charakterystyczną dla Jelczy 121/181 czerwoną strzałkę na froncie pojazdu, czy ciekawą okleinę „prtzeciwsłoneczną” na szybach czołowych:
[link widoczny dla zalogowanych]
Źródło: [link widoczny dla zalogowanych] / [link widoczny dla zalogowanych]
M028 Ikarus 280.26 MZA Warszawa
Zakres wprowadzonych zmian standardowo mniej więcej taki sam jak w poprzednich modelach tj. dla zewnętrznej strony modelu – przemalowanie dolnych partii karoserii, elementów dachowych, felg, ram okiennych, nałożenie kalkomanii, dla wnętrza - montaż tablic kierunkowych, uzupełnienie kabiny kierowcy o imitację szyb wraz z naklejeniem kalkomanii, montaż firanki, przemalowanie przycisków na kokpicie, itp.
Nie mogło również zabraknąć charakterystycznego „Roberta i Zbyszka” na szybie kierowcy
2083 w porównaniu do 9056 różni się przede wszystkim brakiem srebrnych listew na bokach i tyle pojazdu:
Jako, że "oryginalne" felgi powędrowały do 5120, 2083 otrzymał standardowe trilexy. Nie ma tu na szczęście przekłamania rzeczywistości gdyż przeglądając różne foty tego pojazdu można trafić i na takie "rozwiązanie":
Charakterystyczny tył pojazdu, zdecydowanie odróżniający go od innych pojazdów tego typu we flocie MZA:
|
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Boss dnia Sob 10:39, 26 Maj 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
msnrc
User
Dołączył: 01 Gru 2016
Posty: 1354 Przeczytał: 35 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław/Hamburg
|
Wysłany:
Pią 19:11, 25 Maj 2018 |
|
Zawsze miło popatrzeć na efekty Twojej pracy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ptica
User
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 1007 Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany:
Pią 19:26, 25 Maj 2018 |
|
Super makieta, no i oczywiście Ikarusy |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Boss
User
Dołączył: 23 Kwi 2017
Posty: 92 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 4:39, 26 Maj 2018 |
|
msnrc, ptica - dzięki Panowie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
zetorski
User
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1423 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska
|
Wysłany:
Sob 9:55, 26 Maj 2018 |
|
. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
emer
User
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2373 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Sob 14:39, 26 Maj 2018 |
|
Bardzo fajne. Ale powiedz, o co cho z tym znaczkiem `a la Mercedes? Na pierwszym zdjęciu jest, na drugim nie ma. I jest na Twoim modelu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
DJ_JeSz
User
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 580 Przeczytał: 33 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 22:08, 26 Maj 2018 |
|
Może pod maską miał silnik Mercedesa?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
emer
User
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2373 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Sob 22:12, 26 Maj 2018 |
|
Ale tak na chwilę |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Boss
User
Dołączył: 23 Kwi 2017
Posty: 92 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 7:39, 27 Maj 2018 |
|
Co do loga Mercedesa na masce to nie mam pojęcia, może ktoś z Warszawy ma wiedzę w tym temacie i zdradzi tajemnicę?
Ja osobiście obstawiam, że Robert i Zbyszek (to prawdopodobnie kierowcy, którzy mieli stały przydział tego wozu) to wyznawcy zasady, że bez gwiazdy nie ma jazdy.
A tak na poważnie to ogólnie oglądając zdjęcia tego konkretnego Ikarusa na różnych galeriach komunikacyjnych przewijają się stwierdzenia o "wiejskim tuningu" lub "upiększaniu" co jest chyba adekwatnym opisem tego jak faktycznie wygląd tego pojazdu ewaluował w czasie bodajże dwóch lat od naprawy bieżącej (?) w 1997 roku. Wówczas zmieniono mu schemat malowania z kremowo-czerwonego na obowiązujący żółto-czerwony bez tych wszystkich "udziwnień". Natomiast to co widzimy na przedstawionych powyżej zdjęciach modelu to już stan na 1998/1999 rok... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 100 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Nie 14:53, 27 Maj 2018 |
|
A ja obstawiam, że spotkał na swojej drodze "kolekcjonera" znaczków
Kolejny ładny Ikarus w Twojej kolekcji |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kuba!
User
Dołączył: 18 Gru 2014
Posty: 98 Przeczytał: 29 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany:
Nie 16:36, 27 Maj 2018 |
|
A ja się przyczepię - szkoda, że nie wycinasz otwieranych okien tam gdzie powinny być. Dużo roboty z tym nie ma, a byłoby jeszcze ładniej, dokładniej i realniej |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Boss
User
Dołączył: 23 Kwi 2017
Posty: 92 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 18:09, 27 Maj 2018 |
|
JarekS - jest też i taka możliwość.
Kuba - tak masz rację. W przypadku konwersii do wersji 280.26 po jednym oknie w sekcji A i B powinny być bez ram. Żeby porządnie wykonać usunięcie ww. ram należy zdemontować szyby co dla mnie jako niezbyt wprawionego modelarza nie jest wbrew pozorom takie proste. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|