FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Moja krakowska zajezdnia Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
psotec
User



Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 610
Przeczytał: 66 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tczew

PostWysłany: Sob 20:36, 22 Lip 2017 Powrót do góry

Od szczeniaka uwielbiałem Ikarusy, w moim mieście jeździły tylko solówki, żeby pojeździć przegubowym musiałem trafić do Trójmiasta.
Twoje modele są piękne i budzą bardzo fajne wspomnienia. Do tego zdjęcia, które są zrobione w planie rzeczywistym.
Przyznam się Wink zazdraszczam Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662
Przeczytał: 101 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Sob 20:56, 22 Lip 2017 Powrót do góry

A czemu nie ma lusterek?
Z lusterkami wyglądałby lepiej (pod warunkiem, że to nie gumowe koszmarki z Sovieckiego Avtobusa).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Boss
User



Dołączył: 23 Kwi 2017
Posty: 92
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 8:09, 23 Lip 2017 Powrót do góry

^^^Lusterka są standardowo plastikowe, na szczęście żadna guma Smile
Niestety wszystkie 280-tki wydane przez Classicbusa nie posiadają podstawki do której model powinien być przykręcony (jak to ma miejsce w przypadku Ikarusów 250/260 czy chociażby Laza 699RUR gdzie cała przestrzeń w takiej gablocie posiada "skrajnię" dla zamontowanych przez posiadacza lusterek). W przypadku omawianych przegubowców montaż lusterek oznacza nic innego jak brak możliwości spakowania modelu...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662
Przeczytał: 101 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Nie 15:45, 23 Lip 2017 Powrót do góry

Wiem o co chodzi z blistrami ClassicBus, mam kilka takich Ikarusów.
Ale lusterka do zdjęć można założyć i przykleić słabym klejem (np. do papieru), a w razie potrzeby transportu, oderwać. Model z lusterkami wygląda o wiele lepiej.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1423
Przeczytał: 83 tematy

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Nie 17:35, 23 Lip 2017 Powrót do góry

Wspaniałe są te konwersje Ikarusów,
Smile
i w takim realnym tle.
Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Boss
User



Dołączył: 23 Kwi 2017
Posty: 92
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:07, 24 Lip 2017 Powrót do góry

@JarekS: słuszna uwaga, przy następnej relacji postaram się doposażyć model w lusterka w taki sposób. Btw - zawsze do tej pory zostawiałem sobie "furtkę" do ewentualnej sprzedaży każdego przegubowca z kompletem nieużywanych lusterek stąd też wynika kolejna przyczyna ich braku na zdjęciach.
@psotec, zetorski: dzięki!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
marek2g
User



Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 476
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 20:21, 25 Lip 2017 Powrót do góry

Piękne Ikarusy i świetna robota Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Boss
User



Dołączył: 23 Kwi 2017
Posty: 92
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:22, 12 Sie 2017 Powrót do góry

Jako, że w końcu rozpakowałem paczkę z odświeżoną wersją Ikarusa 250.58 w wersji Intourist dzisiaj małe porównanie węgierskich turystyków aktualnie będących u mnie na stanie.

Powodem zakupu kolejnego „intourista” były wprowadzone zmiany w stosunku do takiej samej wersji wydanej w 2014 roku znacznie polepszające odbiór wizualny pojazdu – białe zagłówki foteli, tablice rejestracyjne czy lepiej widoczne lampy w przednim zderzaku. Docelowo ikarus z poniższego zdjęcia zastąpi w mojej kolekcji swojego o trzy lata starszego brata. Model od razu po rozpakowaniu dostał podwozie z wersji wydanej w 2013 roku (charakteryzujące się białymi obwódkami wokół felg oraz czarnym kolorem silnika w tylnej części pojazdu). Czemu taka zmiana? O tym póżniej.
Image

Ikarusy 250.58 patrząc od lewej wydane w 2017, 2014 i 2013 roku. Proszę nie sugerować się tutaj kolorem siedzeń w obu starszych wersjach – wnętrza zostały podmienione między tymi konkretnymi modelami.
Image

Dopiero po obejrzeniu modelu z bliska oraz ustawieniu wszystkich trzech sztuk obok siebie okazało się, że zmian jest jednak więcej. Czerwony kolor nieco zbliżył się jasnością do koloru modelu z 2013 roku i dodatkowo teraz wpada lekko w odcienie pomarańczowego. Z wszystkich trzech prezentowanych w tym poście modeli 250-tka z 2014 roku (na środku na poniższym zdjęciu) ma najciemniejszą czerwień.
Image

Drugi kolor występujący na nadwoziu, biały, został zastąpiony bardzo jasnym odcieniem kości słoniowej. Czyżby dopiero teraz w 2017 roku, cztery lata po wydaniu pierwszych wersji, Classicbus z takim zestawem kolorów „wstrzelił” się w to jak ta wersja rzeczywiście wyglądała?
Image

Image
źródło: [link widoczny dla zalogowanych]

We wnętrzu pojazdu oprócz wspomnianych białych zagłówków doszło do jeszcze jednej zmiany - podłoga zmieniła kolor z czarnego na biały co moim zdaniem nie jest zmianą do końca korzystną.

Kolejna sprawa - jeśli ktoś z Was ma także zamiar bawić się w podmiany podwozi między najnowszą wersją a którąś z poprzednich niech przygotuje sobie zestaw pilników. Miejsce mocowania modelu do plastikowej podstawki przy przedniej osi jest przesunięte o około 5mm w stosunku do starszych wersji...

No i na koniec powód tych wszystkich podmian elementów między modelami. Potwierdziło się to co piszą na rosyjskich forach – egzemplarze wydane w 2017 roku posiadają wiele, jak ja to mówię, wad fabrycznych wynikłych z czynników ludzkich niespotykanych w poprzednich wersjach z 2013 i 2014 roku. Mówię tu chociażby o widocznych na poniższych zdjęciach połączeniach opony – felgi czy jakości malowania listew bocznych.
Image

Image

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3642
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Sob 15:53, 12 Sie 2017 Powrót do góry

A wydawało by się że powinno być jeszcze lepiej.
Może Tobie trafił się taki z defektami choć patrząc na zdjęcia
to pewnie przy jakiejś całej partii poszły te same błędy ( buble).
Dzięki za zwrócenie uwagi na dość istotne szczegóły Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Boss
User



Dołączył: 23 Kwi 2017
Posty: 92
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:03, 12 Sie 2017 Powrót do góry

Te usterki to jeszcze pół biedy (na upartego da się to trochę naprawić). Gorzej jeśli mamy do czynienia ze źle wykonanym malowaniem na krawędzi białego i czerwonego...
Ogólnie jakaś część serii (mówię tu oczywiście o wszystkich trzech aktualnie oferowanych wersjach - Intourist, Sovtransavto i lotniskowiec) posiada tego typu problemy. Trochę się dziwię, że CB puszcza coś takiego do dalszego obrotu...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Boss
User



Dołączył: 23 Kwi 2017
Posty: 92
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:27, 05 Lis 2017 Powrót do góry

Po dłuższej przerwie w końcu znalazłem trochę czasu na wykonanie małej sesji plenerowej kolejnego classicbusowego Ikarusa 280 w konwersji na krakowskiego 24554. Sam model został przerobiony dosyć dawno temu (kwiecień/maj 2017) a zakres modyfikacji był standardowo taki sam jak w przypadku poprzednich prezentowanych tu na forum konwersji.

Rzeczywisty 24554 był na stanie MPK Kraków do 1996 roku. Jako, że nie udało mi się znaleźć jego zdjęcia prezentowany model jest częściowo wzorowany na innych pojazdach z dostawy z 1983 roku tj. m.in. na 24550. Piszę częściowo gdyż w przeciwieństwie do ww. 24550 zdecydowałem się zastosować nieco jaśniejszy kolor nadwozia (w tym także nieco zmieniłem sam schemat malowania rezygnując z niebieskiego paska nad linią okien) a także zastosować zderzaki w kolorze żółtym zamiast białego/kremowego.

Jako taką małą ciekawostkę powiem, że jest to obecnie jedna z dwóch dwieścieosiemdziesiątek w moich zbiorach, która nie posiada nadwozia w jedynym słusznym kolorze czerwieni i/lub jej pochodnych. Wink

M022 Ikarus 280.26 #24554 MPK Kraków
Image

Image

Image

Image

Image

Image

24550, fot. Tomasz Flaga:
[link widoczny dla zalogowanych]

W tym miejscu dodam jeszcze, że obecnie na "warsztacie" są 3 kolejne Ikarusy (2 sztuki wzorowane na wozach MZA Warszawa oraz jeszcze 1 sztuka z MPK Kraków). Fotorelacje m.in. powyższych w najbliższym czasie. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Boss dnia Sob 12:05, 02 Gru 2017, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Boss
User



Dołączył: 23 Kwi 2017
Posty: 92
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 11:53, 11 Lis 2017 Powrót do góry

Dziś kolejna prezentacja krakowskiego Ikarusa. Tym razem wybór padł na egzemplarz nieco trudniejszy do odwzorowania a mianowicie na wolskiego 24199 (ex. 34199 z zajezdni Czyżyny):

[link widoczny dla zalogowanych]

Bazą do wykonania konwersji był taki oto biało-niebieski egzemplarz wydany przez Classicbus:
Image

Zakres wykonanych prac z ważniejszych rzeczy obejmował przemalowanie wszystkich ram okiennych, przemalowanie czerwono-pomarańczowych poręczy we wnętrzu pojazdu, montaż tablic kierunkowych (114: Os. Ruczaj - Kapelanka - Nowy Kleparz - Opolska - Górka Narodowa), montaż tablic rejestracyjnych, montaż imitacji szyb, zasłonki i lusterka w kabinie kierowcy, przemalowanie gałki zmiany biegów w ww. kabinie, przemalowanie przycisków na kokpicie kierowcy oraz nad wszystkimi drzwiami, naklejenie kalkomanii, wymiana wycieraczek na fototrawione, montaż uchwytu na podziale przedniej szyby, montaż fototrawionych cyfr '280' na atrapie wraz z wykonaniem chromowanej obwódki, naklejenie listwy poziomej wraz z fototrawionym logiem 'Ikarus', skorygowanie przednich i tylnych obrysówek na dachu.

M025 Ikarus 280.26 #24199 MPK Kraków
Image

24199/34199 jako jeden z kilku egzemplarzy wyróżniał się z tłumu innych krakowskich Ikarusów posiadaniem dwóch schematów malowania, tj. przód w barwach charakterystycznych wówczas m.in. dla Scanii serii 113, natomiast bok i tył w jednolitej niebieskiej barwie. Identyczne malowanie miał jeszcze np. 24549.

Image

Zastosowany w moim modelu niebieski ma nieco ciemniejszy odcień od stosowanego wówczas na 24199. Działanie to jest oczywiście celowe - po prostu chciałem aby oba posiadane modele 24199 i 24554 odróżniały się od siebie i posiadały niezlewające się ze sobą odcienie niebieskiego.

Image
Image

Rzut na drugą stronę pojazdu. Z tyłu charakterystyczne montowanie tablic jednorzędowych. Wszystkie pojazdy krakowskiego MPK przerejestrowywane w okolicach 1994/1995 roku dostawały serię KVA, która nie występowała (?) w wersji dwurzędowej:

Image

Na koniec jeszcze widok na bok pojazdu. numer taborowy nad pierwszymi drzwiami naklejony nie na środku lecz blisko lusterka to pozostałość po stacjonowaniu pojazdu na zajezdni w Czyżynach:

Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Boss dnia Sob 12:06, 02 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
msnrc
User



Dołączył: 01 Gru 2016
Posty: 1354
Przeczytał: 37 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław/Hamburg

PostWysłany: Sob 12:25, 11 Lis 2017 Powrót do góry

Jak zwykle miło pooglądać takie zdjęcia. Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Boss
User



Dołączył: 23 Kwi 2017
Posty: 92
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:05, 12 Lis 2017 Powrót do góry

^^^Dzięki za miłe słowa. Powiedzmy, że łączę dwie pasje - modele i fotografię. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Nie 14:50, 12 Lis 2017 Powrót do góry

Bardzo ładne, zwłaszcza przegubowce. Od razu się młodość przypomina...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin