Autor |
Wiadomość |
Towi
User
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 1987 Przeczytał: 55 tematów
Pomógł: 50 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 22:32, 18 Lis 2013 |
|
Le Mans - Zwycięzcy wyścigu długodystansowego przez 24 godziny :
1923 - André Lagache i René Léonard - #9 Chenard & Walcker Sport
[link widoczny dla zalogowanych]
1924 - John Duff / Frank Clement - #8 Bentley 3L Sport
[link widoczny dla zalogowanych]
1925 - Gérard de Courceller / André Rossignol - #5 Lorraine-Dietrich B3-6
[link widoczny dla zalogowanych]
1926 - Robert Bloch / André Rossignol - #6 Lorraine-Dietrich B3-6
[link widoczny dla zalogowanych]
1927 - John Benjafild / Sammy Davis - #3 Bentley Speed Model
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Towi dnia Sob 12:56, 07 Lut 2015, w całości zmieniany 6 razy
|
|
|
|
|
|
wujek 2Pac
User
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 212 Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mielec, Podkarpacie
|
Wysłany:
Wto 2:23, 19 Lis 2013 |
|
Tylko szybko!! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Towi
User
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 1987 Przeczytał: 55 tematów
Pomógł: 50 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 16:50, 08 Gru 2013 |
|
Le Mans - miasto w północno-zachodniej Francji, jesli się nie mylę założone przez Rzymian!
Obecnie ok. 150 tys. mieszkańców.
Wyścigi Le Mans zaplanowano jako długodystansową jazdę przez 24 godziny w celu przejechania jak największej ilości okrążeń i udowodnienia wytrzymałości i jakości produkowanych samochodów. Przypadkowe awarie mogli tylko i wyłącznie naprawiać kierowcy pojazdów, dopiero później wprowadzono boksy i mechaników
W maju 1923 roku odbył się pierwszy wyścig na drogach publicznych dookoła Le Mans, jak się okazało nie był to dobry wybór pory roku - w maju, w tej okolicy są częste deszcze i silne wiatry, wiec w następnych latach przeniesiono wyścigi na czerwiec.
Mimo niepogody wystartowały 33 załogi w tym trzy nie francuskie.
Wygrała załoga francuska, która prowadziła od startu.
Przejechali 2209,5 km - około 128 okrążeń (1 ok. = 17,3 km)
Zwycięzcy Le Mans 1923 - André Lagache i René Léonard - #9 Chenard & Walcker Sport
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Towi dnia Pon 13:51, 09 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
wkrol
User
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 148 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Nie 22:13, 08 Gru 2013 |
|
Zapowiada się bardzo ciekawie:) Bardzo chętnie dowiem się czegoś nowego o Le Mans i z przyjemnością obejrzę fotorelację nowych nabytków do tej mini kolekcji:) Tylko innych tematów ze zdjęciami proszę nie zaniedbywać |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 100 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Pon 6:23, 09 Gru 2013 |
|
No, no, ciekawa ta "mini-kolekcja", choć znając życie, będzie ona większa, niż cała kolekcja niejednego z nas Zwłaszcza, że to temat-rzeka.
Tak na zachętę jedna moja fotka z Muzeum Motoryzacji w Miluzie (Mulhouse) we Francji:
Więcej moich zdjęć tu: KLIK
Wiesław, Miluza jest tuż za granicą z Niemcami. Wprawdzie od Ciebie do kawał drogi, ale myślę, że warto się tam wybrać. Jedną z kolekcji tematycznych, są samochody wyścigowe. Naprawdę polecam, a w dodatku na ten sam bilet wchodzi się do Muzeum Kolejnictwa, też w tym samym mieście. Tu oficjalna strona muzeum:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak, czy siak, temat na pewno będę śledził.
Pozdrowienia |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
digital222
Moderator
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 963 Przeczytał: 55 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Pon 14:16, 09 Gru 2013 |
|
Świetny temat na kolekcję! Nie wiedziałem, że w razie awarii tylko kierowcy mogli naprawiać swoje samochody. Na pewno znajdzie się tutaj więcej ciekawostek połączonych z prezentacją bardzo ładnych modeli |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Towi
User
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 1987 Przeczytał: 55 tematów
Pomógł: 50 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 18:01, 15 Gru 2013 |
|
W roku 1924 jak już wspomniałem przesunięto wyścig na czerwiec. Zgłosiło się do udziału w wyścigu 39-c załóg, czyli 78 kierowców.
Jeden z nich to John Duff, urodzony w Chinach, wychowany w Anglii - Kanadyjczyk, bohater I Wojny Światowej!
Po wojnie w 1920 roku ustanowił parę rekordów prędkości na Fiacie z 1908, po gruntowym przerobieniu na rajdowy. W 1923 roku bierze udział w pierwszym wyścigu Le Mans i zajmuje 4-ta pozycje.
Jako jedyny Kanadyjczyk w historii wyścigów Le Mans (do tej pory), wygrywa wraz z Frankiem Clement na #8 Bentley 3L Sport :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Towi dnia Pią 9:46, 10 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Towi
User
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 1987 Przeczytał: 55 tematów
Pomógł: 50 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 9:40, 10 Sty 2014 |
|
Rok 1925 był rokiem wielu zmian i premier.
Przede wszystkim zmieniono ustawienie pojazdów podczas startu na ukośny do osi toru, a kierowcy stali po drugiej stronie toru, musieli dobiec do auta odpalić go i …., przez te zmiany już na początku rajdu wiele załóg odpadło!
Ten rodzaj startu do dziś jest nazywany "Le Mans Start"
Ale, nie to była najważniejsza zmiana !
Do rajdu zgłoszono 68 załóg, dopuszczono 55, a wystartowało 49.
Przyczyną tak drastycznej selekcji było wprowadzenie przepisów mówiących o zgodności pojazdu zgłoszonego do rajdu z pojazdem umieszczonym w folderach danej firmy, czyli pojazd musiał dokładnie odpowiadać prospektom produkcyjnym firmy !
Pierwszy raz w historii wyścigów Le Mans nakazano plombowanie korków paliwa , wody i oleju - wiadomo w jakim celu ?
Odstępy między przerwami na tankowanie lub konieczny serwis musiały być nie mniejsze niż 20 okrążeń.
Ważną premierą był udział USA w rajdzie - nie zajęli żadnej wysokiej pozycji ale zaistnieli na europejskim rynku !
Niestety, rok 1925 jest też premierowy co do wypadków śmiertelnych - ginie André Guilbert , a wielu jest rannych w kilku wypadkach.
Zwyciężają Gérard de Courceller i André Rossignol na Lorraine-Dietrich B3-6 - #5
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Towi dnia Pią 9:43, 10 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
digital222
Moderator
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 963 Przeczytał: 55 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Pią 22:30, 10 Sty 2014 |
|
Wieśku, tworzysz piękną kolekcję modeli zwycięzców Le Mans. Czytając posty i oglądając modele po prostu czuje się ten klimat |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
MARCO
User
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 3966 Przeczytał: 35 tematów
Pomógł: 80 razy Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Sob 7:33, 11 Sty 2014 |
|
Wiesiu super kolekcja powstanie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Towi
User
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 1987 Przeczytał: 55 tematów
Pomógł: 50 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 11:46, 18 Mar 2014 |
|
Mamy rok 1926!
Postanowieniem ACO, trasa jak i trybuny są rozbudowywane. Ze względów bezpieczeństwa powstaje most nad trasa łączący trybuny z garażami.
Co prawda już od 1923 roku stopniowo ulepszano trasę poprzez jej asfaltowanie, ale dopiero teraz wyremontowano większość jezdni.
Koszty asfaltowania były tak wielkie, że właśnie stąd wzięto powiedzenie „Drogi ze złota“!
Wracając do samego wyścigu - nowością było wprowadzenie reguły , że jeśli samochód w oryginalnej wersji posiadał składany dach to podczas wyścigu musiał przejechać najmniej dwadzieścia okrążeń z rozłożonym dachem.
To właśnie spowodowało dyskwalifikację wielu załóg miedzy innymi - Peugeot 174 S #2 (pierwszy raz na trasie Le Mans i jednocześnie wielki faworyt tego roku) przejechał trasę najszybciej i był na pierwszym miejscu po dwudziestu okrążeniach lecz gdy rozłożył dach i ruszył ponownie, niestety przy tak dużej prędkości dach nie wytrzymał, pojazd został zdyskwalifikowany!
Równie pechowe w tym roku były Bentleye, wszystkie trzy załogi odpadły z wyścigu z powodów technicznych i wypadku.
Ogólnie sumując - wystartowało czterdzieści pojazdów, na metę dojechało zaledwie trzynaście!
Pierwsze trzy miejsca zajęły załogi tej samej marki, miejsce 1 - Robert Bloch i André Rossignol na Lorraine-Dietrich B3-6
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Lucanero
Moderator
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3295 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Wto 11:59, 18 Mar 2014 |
|
Długo kazałeś czekać na kolejną aktualizację, ale było warto - miło poczytać i czekam na następne ciekawostki. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Towi
User
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 1987 Przeczytał: 55 tematów
Pomógł: 50 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 14:50, 18 Mar 2014 |
|
Małe problemy z kolorem modelu! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
michał89
User
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 330 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów / Kraków
|
Wysłany:
Wto 17:12, 18 Mar 2014 |
|
właśnie - dlaczego jest zielony a nie Bleu de France? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Towi
User
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 1987 Przeczytał: 55 tematów
Pomógł: 50 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 19:32, 18 Mar 2014 |
|
Bo właśnie w takim kolorku jeździł! Większość źródeł podaje niebieski, ale to błąd! |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Towi dnia Wto 19:33, 18 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|